thoralf

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

ÄNNU EN TUNG DAG

Av Thoralf Alfsson - 29 november 2012 22:45

Idag är jag fruktansvärt besviken och trött på allt som händer, saker som bara inte får hända. Att partiet går ut med ett pressmeddelande som man mindre än ett dygn senare måste dra tillbaka på grund av felaktiga uppgifter är mycket pinsamt. Dessutom är jag väldigt ledsen för Lars Isovaras skull. Ett enda misstag räcker för att livet skall ta en ny vändning.


Alla vet att media gör allt för att smutsa ner bilden av oss Sverigedemokrater och vi som sitter i riksdagen är förstahandsmål för dessa kvällstidningsjournalister. Jag tror att många inte tycker det är särskilt roligt och vissa mår säkert väldigt dåligt över det sätt som media uppför sig. Men vissa i den lokala median är inte mycket bättre.


Imorgon kommer troligen Barometerns Anders Blank koppla samman Lars Isovaras ”festkväll” med min blogg och Anders Bering Breivik om jag skall tolka de frågor han ställde i eftermiddag. Jag har tyvärr väldigt låga förväntningar på det Anders Blank kommer producera i morgondagens tidning.


Ikväll var Linus Bylund med i Expressens Bar o politik. Linus gjorde väldigt bra ifrån sig och bet ifrån rejält till Niklas Svensson som undvek att svara. Se klippet.



Vi har förresten idag fått nya medlemmar i Kalmar och personer har också hört av sig och vill ha information från partiet och kanske bli medlemmar. En liten tröst i allt elände!


Jag har ett Facebookkonto där jag periodvis är aktiv. Jag har varit lite försiktig med vem som jag bekräftar vänförfrågningar ifrån men det är lite svårt att hålla koll på vilka man t.ex träffat i något sammanhang. Dock inser jag att FB är en väldigt bra kanal att nu ut med information till sympatisörer och andra som kan vara intresserade.


Jag har under den senaste tiden fått väldigt många vänförfrågningar och funderat på hur jag skall göra. Min dotter har flera gånger påpekat för mig hur många människor man kan nå på väldigt kort tid genom detta nätverk. Efter diverse funderingar har jag beslutat mig för att inte vara lika försiktig längre utan godkänna de flesta vänförfrågningar.


Intervjun med finska YLE har idag kommit upp på nätet. Den handlar som jag tidigare nämnt om min motion angående dubbla medborgarskap för riksdagsledamöter och statsråd. Efter mig har man intervjuat en riksdagsledamot, Pyry Niemi som förmodligen har dubbla medborgarskap. Man kan ju fråga sig var han har sin lojalitet? I Sverige eller i Finland eller båda länderna. De vanliga flosklerna kommer förstås. Dessutom pratar han om saker som inte har ett dugg med min motion att göra.


Se klippet




Imorgon "flyr" jag till lugnet på Öland!

 
 
Ingen bild

SD väljare

29 november 2012 22:58

Nu kan det bara gå framåt och det är bara en tidsfråga innan det kommer några tunga avhopp från dom stora partierna som tillskott till SD.
Bra jobbat Thoralf.

Förresten videon har hängt sig.

 
Ingen bild

Tobbe

29 november 2012 23:02

Du är en hjälte, Thoralf. Jag unnar dig verkligen en fin tripp till Öland.

 
Ingen bild

Dumle

29 november 2012 23:04

Tyvärr har SD-s ledamöter ett större tryck på sig än de övriga att uppträda oklanderligt i offentliga OCH privata sammanhang. Det är ju liksom ingen hemlighet. Då kan man inte ta sig en ordentlig bläcka och sedan fara med osanning. Visst kan visad ånger och bot och bättring leda till nya chanser, men just idag bör man ligga lite lågt för partiets skull.

 
Ingen bild

Pelle P

29 november 2012 23:10

Ingen sol utan skugga Thoralf. Se till helheten,trots alla motgångar går det framåt. Ta en skön helg på ditt ställe du så får vi se om vi träffas på min nästa fisketur i trakterna. Då åker du på ett tältboende med kamin,grillat & en eller två pilsner,vågskvalp & om fiskelyckan finns eventuellt rökt havsöring (inga garantier) Mat finnes oavsett.

Du gör ett hästjobb & det är vi många som tycker så låt det inte slå ner dig för mycket,du har som kvaliteèr som en rak politiker ska ha. Ett stort tack från mig.

 
Ingen bild

Funtaren

29 november 2012 23:10

En festkväll räcker för att en SD:are skall hängas ut som ovärdig uppdraget och få vara representant för alla i partiet. Men när övriga partiers politiker gör bort sig på diverse sätt, då är det bara uttryck för deras mänsklighet och alla säger att de skall få en andra chans.

Vidrigt är bara förnamnet!

 
Ingen bild

matspp

29 november 2012 23:33

Både KSI (MUST) och SSG (SÄPO) har inte bara ”mjölkat” STASI-listan ganska hårt.De senaste dagarnas händelser visar bara att etablissemanget (de goda kålsuparna)styr Sverige genom und/säk-tjänsterna så därför rapas historia efter historia upp. Inte så förvånade då man ser dagligen hur vi styrs och manipuleras av etablissemanget!

 
Ingen bild

alf

29 november 2012 23:35

Thoralf
Jag har inte varit med om att rösta in SD i Riksdagen för vad ni inröstade politiker gör på er fritid. Jag har röstat på er för politikens skull och jag tror alla som röstar på SD tänker så.
En sak är i alla fall säker Ex(po)pressen, Aftonbladetr och SVT68 skall inte tala om för mig vem jag skall rösta på. Jag hoppas och tror att du och de andra känner att ni har ett 100% stöd hos "fotfolket". Du är värd all beundran för ditt jobb och engagemang.

 
Ingen bild

Funtaren

29 november 2012 23:36

Thoralf, jag är mycket besviken på partiets agerande i signalspaningsfrågan. När FRA-lagen trädde i kraft sades det att det som nu hänt aldrig skulle hända. Man har nu gjort som politiker alltid gör: istället för att stå för sina planer och redovisa hela målet från början så bygger man sitt monster del för del, hela tiden ljugande för väljarna. Jag trodde aldrig jag skulle få se SD ta del i detta tjyv- och rackarspel.

 
Ingen bild

Lycksökarna klagar på komforten

29 november 2012 23:39

Nära 13 miljoner kronor har Migrationsverket betalat för det tillfälliga asylboendet vid nöjesparken Fun City utanför Varberg. Boendet har flera gånger kritiserats för sin dåliga standard. Och ingen upphandling har skett där andra leverantörer fått lämna anbud.
- Min son är så rädd. På kvällarna vågar han inte gå ut på toaletten. Förhållandena här är förfärliga, säger Marina Ozmanova som är asylsökande.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/asylsokande-far-bo-i-primitiva-campingstugor

 
Ingen bild

Nog nu

30 november 2012 00:09

Hennes son får väl ha Carema-blöjor på sig.

 
Ingen bild

MartinA

30 november 2012 00:14

"Dessutom är jag väldigt ledsen för Lars Isovaras skull."
Det var ju skönt att höra. Jag vet ingenting om honom men jag antar att han är en bra man om han sitter i riksdagen. Och er politik är ju exakt samma även om någon beter sig korkat när han är full. Samhället idag ÄR vansinnigt, jag förstår att någon snubblar omkull i denna djungel. LIs agerande var spektakulärt korkat och felaktigt men det är mänskligt att fela.

 
Ingen bild

Anders

30 november 2012 01:03

Allt är medias fel!? Det var medias fel att Isovaras fel att han söp sig redlös" det var medias fel att han felaktigt pekade ut två personer som rånare. Det var medias fel att han grymtade som en gris. Det var medias fel att han gjorde verbala påhopp på riksdagens vakter. Det var medias fel att han på fyllan slarvade bort sin väska. Det var medias fel att Åkesson mer eller mindre uppmanade honom att lämna sin riksdagsplats. Stackaren.

 
Ingen bild

Magnus S

30 november 2012 02:28

SD har en bra politik och mycket bra representanter. Linus Bylund t ex. Men även längre ner jobbas det med en ambition och respekt för sitt förtroende. Jag tillbringade ca två trivsamma timmar på Kalmars stadshotell med två fina representanter från SD igår.(Landstingsråd) Den ena gick och lade sig kl 20. den andra hängde med på hårdrockskonsert. Jag var där i ett helt annat syfte än politik men intrycket jag fick (som stärktes) är att de är där de är där för att påverka och ta ansvar. Jag är själv inte parlamentariker men stödjer av hela min hjärta er som står upp för Sverige och gör jäkla bra ifrån er.

Hälsa Öland och alvaret från mig Thoralf. Jag har norra "Ölandsblod" i mina ådror.

 
Ingen bild

Nytt rekord för SD på Ipsos 8,8%

30 november 2012 05:53

Sverigedemokraterna går framåt i DN/Ipsos novembermätning. SD får stöd av 8,8 procent av väljarkåren, upp 0,3 procentenheter jämfört med förra mätningen.
30 november 2012 kl 01:53 , uppdaterad: 30 november 2012 kl 01:55

Enligt DN är partiets sympatisörer män, arbetare och lågutbildade. Av de LO-anslutna röstar 13,7 procent på SD.
Socialdemokraterna, Kristdemokraterna och Vänsterpartiet backar. Framåt går Moderaterna, Centern och Miljöpartiet. Folkpartiet ligger kvar.
Stockholm TT
http://status.st/

 
Ingen bild

SD påverkar

30 november 2012 06:37

Arbetare 17,4%,LO anslutna 13,7% osv.
Grafik över hur stödet för SD ser ut:
http://www.dn.se/Images/2012/11/30/sd.jpg
Folkrörelsen Sverigedemokraterna tuffar på sakta men säkert.

 
Svensson

Svensson

30 november 2012 06:47

Verkar som inlägget jag skrev nyss försvann ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Svensson

Svensson

30 november 2012 06:49

Många svenskar verkar vakna upp nu, SD får hela tiden nya medlemmar, många är nyfikna på SD och ställer frågor. Thoralf fortsätt med det utmärkta arbete du utför, du är en klippa.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Ludvig

30 november 2012 07:15

Vill önska dej Thoralf en skön helg!

 
Ingen bild

Bojkotta skiten

30 november 2012 07:16

SvD raljerar på ett grovt sätt om Sverigedemokraterna,osmakligt är bara förnamnet.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skamtbilder-som-gjorts-om-sd-skandalen_7712996.svd

 
Ingen bild

Hulda

30 november 2012 07:59

Media förvånar sig över att SD,s väljarstöd inte rasar ned efter dessa två incidenter.
Men väljarna vet att detta är bagateller i jämförelse med alla problem som följer i invandringens spår.
SD är det enda parti som vågar påtala alla dessa problem och presentera rätt åtgärer för att vända utvecklingen rätt.

Det är synd om våra journalister nu. Trots allt nedlagt jobb på svarta rubriker, lååånga ihopkokade egna tankar och utbetalda tipspengar, lyckas deras våta drömmar inte.
Nu strider också föräldrar landet runt för våra vackra traditioner med Luciafirande och skolavslutningar i Kyrkan mot Skolverkets byråkrater.
Även där gynnas säkert SD.

SD har rätt politik för ett bättre Sverige!

 
Ingen bild

Tomas

30 november 2012 08:06

Det är tråkigt när företrädare för SD inte håller måttet, vilket verkar vara fallet med Lars Isovara. Samtidigt måste man ha klart för sig vilken press SD:s folkvalda representanter är utsatta för genom att vara de politiska och mediala etablissemangens primära hatobjekt. Dessutom tror jag att de flesta av oss som röstar på SD gör det för att partiet driver politiska frågor som annars inte lyfts upp. Då kan man överse med ev. barnsjukdomar i partiorganisationen.

 
Ingen bild

Stefan A.

30 november 2012 08:24

Man får komma ihåg att SD redan har gjort det som borde vara omöjligt, tagit sig in i parlamentet i en demokratur, hur man skulle kunna starta ett parti och ta sig in i riksdagen i dag är närmast en omöjlighet, så uselt fungerar demokratin i Sverige, de som borde försvara och upprätthålla demokratin (media) vill i stället bestämma genom sina drev eller utfrysningar, men det håller på att ändras inte minst av ekonomiska skäl, SD måste med näbbar och klor se till att inte ett öre av skattebetalarnas pengar går till mera stöd till media, helst ska den halva miljard som redan går till stöd försvinna helt, fyller inget syfte längre när man bara får enfald ist. för mångfald, vill ägarna bedriva propaganda får de betala själva, skattebetalarna skall inte fylla deras fickor med pengar längre.

 
Ingen bild

Hacke

30 november 2012 08:45

Allt är precis som vanligt i 68-land. Journalisternas egen facktidning Journalisten ägnar mer eller mindre hela senaste numret kring hur sd ska bevakas, slaskpressen har dygnet-runt jour i sin punktbevakning av sd-medlemmar och på SVT Debatt sitter representanter för v och mp och diskuterar vad man ska göra med sd.
Allt medan folkrörelsen stormar fram i väljarundersökningarna. Det verkar som svenskarna definitivt har fått nog av massinvandringsindustrin och dess lobbyorganisation svensk media.

 
Ingen bild

Funtaren

30 november 2012 09:02

"SD-anhängares nätdominans bruten" skriver SvD och går vidare med att påstå att SD-anhängare inte lyckas överrösta sina motståndare längre.

SvD vill så gärna att detta skall vara sant att de helt bortser från den, troligen, givna förklaringen: SD:ares inlägg tas bort av nitiska "moderatorer". Och naturligtvis vill de inte bli emotsagda. Artikeln kan inte kommenteras.

Vilka sopprötter!

 
Ingen bild

Rune

30 november 2012 09:13

Visst har en del ledamöter burit sig illa åt. Men det är ju väldigt märkligt att valda ledamöter i Sveriges Riksdag skall kunna avsättas med hetskampanjer i medierna?
Vem och vilka har givit Aftonbladet och Expressen sin röst och mandat till detta? Dessa medier har makt utan ansvar. Hur röstar vi bort dessa?

 
Ingen bild

AWSvensson

30 november 2012 09:17

Hade detta hänt i tid utan turbulens så kanske utgången blivit annorlunda. Nu fanns det inte tid att reda ut begreppen,media hade riktad slaget mot strupen. Jag tror inte för ett ögonblick att han ljög utan bara beskrev det som han trodde var verkligheten. Det klandervärda är att man berusar sig ,i vilken grad vet jag ej, så tätt på utskicket om nolltolerans ,det tyder på dåligt omdöme och ska ifrågasättas,likväl i en annan tid så tror jag utgången blivit annorlunda.

 
Ingen bild

Irene

30 november 2012 09:36

Idag har SvD mist all vett och sans. Sida upp och sida ner väller hätskheten mot SD fram. Omåttligheten i angreppen från den samlade press/TV/radion får mig att häpna - att så mycket hat visas fram - vad visas då inte fram? Vad kan vi vänta oss från dessa "hatets kolportörer" 2014? Ni alla som orkar stå emot angreppen och öppet företräder SD:s Sverigevänliga politik är hjältar. Koppla av över helgen och kom så utvilad tillbaks till Sthlm, vi behöver dig så väl här uppe!

 
Ingen bild

Rännstensmedia

30 november 2012 09:43

Debatt från igår,se lyssna och begrunda eländet.SD diskuteras och analyseras 15minuter i början av programmet utan att SD är närvarande!
De fyras gäng som diskuterar är kommunisten(Thaher Pelaseyed),den försupna rattfylleristen och miljöpartisten(Per Gahrton),sossen Stig-Björn Ljunggren och feministen Belinda Olsson som ivrigt påhejande ser ut som att hon upplever en våt vakendröm.
Oberoende SVT,haha.
http://www.svtplay.se/debatt/?tab=undefined&sida=1
Fotnot:
https://sv.wikipedia.org/wiki/De_fyras_g%C3%A4ng

 
Ingen bild

Fiona1177

30 november 2012 09:50

Jag begriper inte varför våra nordiska grannar inte mer uppmärksammar hur det står till i Sverige. Ett litet demokratiskt invald parti får hela den övriga riksdagen, samtlig media och hela kultureliten emot sig som vrålande vargar, partiet skall förintas med alla till buds stående medel! Hur ända in i h-e (förlåt)kan något sådant få förekomma i ett demokratiskt land?
För övrigt Thoralf, njut av din ledighet på Öland och vet att vi är många, många som står bakom dig och SD! Ingenting, absolut ingenting, kan få oss att backa. Kramisar till dig!

 
Ingen bild

Skånepåg

30 november 2012 09:50

@ Thoralf

"Imorgon kommer troligen Barometerns Anders Blank koppla samman Lars Isovaras ”festkväll” med min blogg och Anders Bering Breivik om jag skall tolka de frågor han ställde i eftermiddag. Jag har tyvärr väldigt låga förväntningar på det Anders Blank kommer producera i morgondagens tidning."

Det är väl bara för dig att tacka nej? Jagkan inte inse att du eller Sd har något att förlora på detta. Han har säkert artikeln redan färdigskriven och vill bara kunna lägga till att han har talat med dig, för att innehållet i artikeln skall framstå som mera trovärdigt än det är.

 
Ingen bild

oveg

30 november 2012 10:09

Thoralf, har du sett dessa:

http://morgonsur.wordpress.com/2012/11/30/om-tjugohundratalets-viktigaste-polisartikel/

http://www.dn.se/ledare/signerat/polisen-vill-inget-se-vill-inget-hora

Kanske nåt för dig att läsa under ledigheten på Öland.

 
Ingen bild

Urban Jakobson

30 november 2012 10:56

Det är dags att se över spritkulturen i riksdagen,tyvär så är det ett problem i hela Sverige men kan man inte sköta spriten så ska man fan in te dricka heller.

 
Susanne

Susanne

30 november 2012 15:00

Angående Facebook så håller jag med om att det är ett mycket bra verktyg att nå ut till folk.
MEN du ska inte lägga till folk i din personliga profil utan gör en sida för då har du obegränsat antal som kan gilla sidan (5000 på vanlig personlig profil), du behöver inte sitta och godkända var och en som vill bli din fan, det är lättare för de som gillar att dela och sprida.
Så jag rekommenderar en officiell sida inte personlig profil.

http://billochbella.wordpress.com

 
Ingen bild

H Olsson

30 november 2012 16:49

Kan ni inte lägga av er offer-rollen någon gång? Sluta be om ursäkt, gnälla och beklaga er! Massmedia är INTE på svenskarnas sida, så låt inte dem sätta agendan. Framtiden tillhör dem som erövrar den, inte folk som söker sympati för att det är synd om dem! Ryck upp dig, sluta klaga och fortsätt kämpa.

 
Ingen bild

Patrik

30 november 2012 19:41

SD verkar ha ett större bekymmer med att bedöma vilka som är lämpliga att ha kvar i partiet (för att det ska se bra ut utåt) än att föra en vettig politik.

Den här motionen är ett tydligt tecken på det.

Lojalitet = svenskhet = gamla traditioner = öldrickande och små grodorna?

 
Ingen bild

vmm

30 november 2012 21:53

Imorse vevades en intervju i SR i P1 där en reporter frågar någon om förslaget i Ungern om att registrera alla judar och frågar om likheterna med det förslaget och SDs förslag om att riksdagsledamöter endast ska vara svenska medborgare.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5363930

(vid 4.10)

 
Ingen bild

Niklas Larsson

1 december 2012 01:58

Thoralf, kan förstå dina känslor men så som Isovaaara uppträder finns det ingen annan utväg än den som uppenbarade sig. Kan man inte uppföra sig i berusat tillstånd så låter man bli att dricka. Speciellt när man vet att media är på SD som hökar. Han har försatt Åkesson & partiledningen i fortsatta svårigheter efter det som redan hänt & jag kan tycka att det är så förbaskat klantigt. Hoppas nu att det är slut med osmidigheter från SDs företrädare & att vi kan fortsätta att rida på framgångsvågen utan störande moment. Det skulle alla tjäna på. Mvh Niklas

 
Ingen bild

Skeggan

1 december 2012 15:14

Är det så s-atans svårt för dig att bara ta AVSTÅND från dina partikamraters rasistiska och våldsamma beteenden?

 
Ingen bild

Berit

1 december 2012 17:53

Nu hoppas jag att det är slut med obehagliga överraskningar från invalda riksdagsledamoter för SD i riksdagen.

 
Ingen bild

Nalli

1 december 2012 19:46

@Anders
Fredag 30 nov 01:03
"Allt är medias fel!?"

Ja Anders Du har alldeles rätt, tänk vad slasksmedian kan ställa till med problem här i värden, speciellt här i Sverige.

 
Oskar

Oskar

2 december 2012 12:35

Varför inte bara ta avstånd från rasismen som flödar inom ditt parti? Varför ta på dig offerkoftan? Varför så paranoid Thoralf?

http://oskarlindvall.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards