thoralf

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Thoralf Alfsson - 10 november 2012 23:44

Ännu ett intressant blogginlägg från Anders Jallai. Undrar vilka hemligheter han sitter på? Förr eller senare kommer han släppa något väldigt intressant och det är väl däför han funderar på "livförsäkringar".


 

Av Thoralf Alfsson - 10 november 2012 19:58

Jag kan bara säga att värdet på denna fantastiska uppbackning, är bortom beskrivning.

Detta har kostat mig mycket både ekonomiskt och socialt. Många så kallade vänner ifrån min tid i Stockholm har sagt upp bekantskapen med mig, en med orden att hon, då hon jobbar med män ifrån mellanöstern, ej kan ha en vän med sådana åsikter. Detta trots att alla de vet vem jag är, att den stämpeln ej och aldrig har passat in på mig. Jag har också vänner ifrån mellanöstern, kvinnor som kämpar för att kunna ens ha chansen att välja vilka män de vill umgås med och män som vill kunna visa sina tatuerade kroppar och älska sina hundar utan repressalier.

Min högsta önskan som barn och tonåring var att bli aktiv i Greenpeace och Amnesty International. Jag hade enorma planscher på Martin Luther King, Dalai Lama och "Free Nelson Mandela" på väggen. Jag står på samma värdegrund som Ghandi, som Jesus och när facket påstår att jag ej delar deras, måste jag undra exakt vilken värdegrund de står på? Var var drn när Gunnar och Alva Myrdal dök upp och tusentals handikappade, "tattare" och lösaktiga kvinnor och tjejer tvångssteriliserades i Svenska rashygienens namn?

Jag är feminist och aktiv inom välgörenhet på plats i världen. Jag ifrågasätter alla människofientliga ideologier oavsett om det är Kommunism, Nazism eller Kvinnosynen inom Islam och det är min Demokratiska rätt att göra så. Mina båda farbröder slogs emot Nazisterna under 2:a världskriget och jag har en nolltolerans mot alla former av rasism! Men vad hjälper allt detta?

Att vara aktiv i SD är lika med rasist oavsett verkligheten.

Maria Cimini.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards