thoralf

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Thoralf Alfsson - 15 november 2012 22:51


Skönt att vara hemma i Kalmar igen och träffa partivänner. Dessutom roligt att höra att människor ringt idag och vill bli medlemmar i Sverigedemokraterna.  Är det fler som reagerat på det drev som går mot SD i media och vill bli medlemmar är det bara att gå in på följande länk.


Jag är även lite förvånad men väldigt glad över det stöd som jag och andra förtroendevalda får av allmänheten. Men det skönaste av allt var att jag fått ett positivt besked angående min hälsa och det är faktiskt viktigare än politiken och mediedrevet.


Media har varit alldeles galna idag. Jag har inte svarat på ett enda samtal från dolt nummer under dagen. Jag har bara valt att svara och prata med en enda journalist som jag dock har ett förtroende för, dessutom gällde inte hans frågor Erik eller Kent.


Radio Kalmar har varit väldigt ihärdiga att få mig med i radion men jag har tackat nej. I eftermiddag skrev jag följande mejl till Radio Kalmars Lennart Palm.


”Hej

 

Sedan jag kom in i riksdagen har jag varit ”stendöd” i Radio Kalmar, förutom valnatten och kort därefter. Motiveringen har hela tiden varit att jag sitter på östgötabänken och det gör jag fortfarande.

 

Jag var med i Radio Östergötland så sent som i tisdags i deras program Riksdagen idag. Där får jag möjlighet att medverka flera gånger varje år trots att jag bor i Kalmar. Det är också ett korrekt och trevligt bemötande från deras redaktion, något som jag verkligen uppskattat. Man behandlar alla ledamöter lika, oavsett parti!

 

I Radio Kalmar har det däremot varit tvärtyst. Visa lite vilja även i politiska frågor så kommer jag även ställa upp i situationer som inte är lika roliga, som denna.

 

Nu har vi dock fått uppmaningen att låta pressavdelningen ta hand om alla presskontakter. Det rådet följer jag tills vidare.

 

MVH

Thoralf A”

 

I kvällens debatt har givetvis Sverigedemokraterna avhandlats. Partiet valde att skicka Hanna Wigh till debatt. Ett val som jag tycker var väldigt bra! Vilket hon bevisar under programmet.


Trots allt har jag fortsatt att gräva i diverse saker under veckan och hittat några spännande och avslöjande saker vilket kommer på bloggen om någon dag.


Sakta men säkert börjar jag faktiskt tro att detta kan vändas till något som inte är så negativt eller kanske till och med positivt.


UPPDATERING!

Hörde idag att vi fått in flera hundra medlemsansökningar de senaste dagarna.

Av Thoralf Alfsson - 15 november 2012 12:30

Idag kändes det riktigt bedrövligt när Expressen kom med nya uppgifter. Expressen har planerat det väl och frågan är om de har mer som de sitter på.


Barometern har en omröstning som ändå får ses som positiv!

 


En kommentar från en fd kollega. Tack för stödet!


 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards