thoralf

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Thoralf Alfsson - 2 november 2012 17:58

Barnen på asylförläggningen vid Lundegård får inte skollunch har någon upptäckt. Nu går det politiskt korrekta mediadrevet igång på alla cylindrar. Jag är övertygad om att Borgholms kommun inom några dagar tvingas servera halalslaktat nötkött och inte öländska kroppkakor till dessa asylsökande barn.


Det handlar om asylsökande som inte fått uppehållstillstånd i Sverige och de har sannolikt väldigt olika bakgrund, inte minst när det gäller matkultur. De går dessutom i en provisorisk barackskola på asylförläggningen vid Lundegård. Räcker det inte med att de får en viss skolundervisning? Föräldrarna får dessutom pengar för att handla mat till sig själva och till barnen.


Sverige håller på att fullständigt tappa kontrollen över hur invandringspolitiken bedrivs och Migrationsverket verkar vara bortom all kontroll. Dessutom vågar ingen politiker sätta ner foten och säga ifrån! Att centerpartisten Lisbeth Lennartsson skulle göra det är lika osannolikt som att folkpartisten Birgitta Ohlsson skulle lägga in veto mot EU:s långtidsbudget.


Men som Sverigedemokrat kan man bara fundera på hur många nya väljare vi får efter ännu ett ologiskt pk-drev i media.


Barometern, SvD, SVT, DN, DN


Är du inte medlem i Sverigedemokraterna så är det hög tid nu! Väldigt många har valt att bli medlemmar den senaste månaden. Gör det du också! 


https://sverigedemokraterna.se/medlemsansokan/



Av Thoralf Alfsson - 2 november 2012 09:16

 


"En fittfråga svarade Kalmars lagkapten Henrik Rydström när han fick frågan av en journalist om han skulle lägga av efter säsongen.

- Det är viktigt att sätta in det i rätt kontext. Jag gick av planen och var besviken över ett tråkigt resultat, och den första frågan jag får är om jag ska lägga av med fotboll nu. Man kan väl alltid diskutera mitt språkval, men nu sa jag som jag gjorde utifrån den situation det var.”


Eftersom jag följer Kalmar FF och alltid försöker gå på hemmamatcherna så har jag som alla andra fotbollssupportrar synpunkter på laguppställning och spelarnas prestationer. För mig har det varit obegripligt att Henrik ”macho” Rydström fortfarande har en ”given” plats i startelvan. Rydström tillför absolut inget offensivt i laget, absolut ingenting. Åldern har tagit ut sin rätt och bristerna är många, förutom käften, som tycks vara den enda stora tillgången.


Vid en sponsorlunch nyligen skall Nanne Bergstrand förklarat att Henrik Rydström var viktig i omklädningsrummet och Nanne kanske har mer rätt än han själv förstår ;-)


Matchen i onsdags mot IFK Norrköping var inget undantag (0-2). En bedrövligt dålig insats av KFF. Henrik Rydström var lika dålig som vanligt, fick ”dock” några utbrott på domaren så han fick använda sin verbala förmåga. Underligt nog klarade han sig ifrån en varning av domaren.


Uppenbarligen finns en självinsikt hos Rydström att han inte räcker till längre och det visar nog på den frustration han känner när journalisten frågar om han skall sluta efter säsongen.


”En fittfråga” svarade Henrik ”macho” Rydström.


En fullt berättigad fråga enligt mig.


Läs artikel i Östran

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards