thoralf

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2012 21:48

Den senaste veckan har varit den mest intensiva bloggveckan sedan jag började blogga.


I slutet av förra veckan publicerade jag uppropet för stöd till Maria Ciminis rättsprocess mot Transportarbetarförbundet. Något som fått stor uppmärksamhet och stor uppslutning. Jag kommer under helgen sammanställa vad insamlingen gett och publicera lite mer uppgifter då även andra som uteslutits från samma fackförbund kontaktat mig.


När jag sedan under söndagen publicerade blogginlägget om Nasim Malik som åker runt i asien och uppenbarligen utger sig för att vara MP (member of parliament), riksdagsledamot blev reaktionerna väldigt många. De enda som inte reagerat är media. Jag vet att det har skickats mail till alla tidningar, stor som liten men ingen har tagit upp detta. Det är minst sagt skrämmande hur journalisterna håller socialdemokratiska politiker med invandrarbakgrund om ryggen. Jag har därför informerat några inflytelserika personer om detta. Vi får se vad det leder till.


När jag sedan under veckan tog upp lokalprofilen Martin Nilsson och hans företag Kallskänken blev det ”liv i luckan”. Många mejl och samtal om Martin Nilsson. Ganska underhållande! Även om jag inte tänker använda särskilt mycket på bloggen men jag har även fått några uppslag att följa upp. Vilket jag också redan tagit tag i.

Jag kan dock konstatera att Martin Nilsson inte dementerat att det är han som skrivit plakatet 2010. Så det lutar mer och mer att det är Martin som är den store ”r-ordet”.


 


Veckan fullbordades sedan med nyheten om att före detta oppositionsrådet Malin Pettersson (M) blivit utsedd till utvecklingsdirektör vid Länsstyrelsen i Kalmar. Här pratar vi vänskapskorruption i den högre skolan. Länsstyrelsen med landshövding Stefan Carlsson i spetsen hade dessutom planerat in avslöjandet väldigt passande. Dagen efter åkte det nya paret Johan Persson och Malin Pettersson på semester till Spanien. Möjligtvis för att slippa besvärande frågor och hoppas att den värsta uppståndelsen lagt sig tills de kommer hem igen.


Malin Petterssons ansökan bestod enligt Östran av endast två rader. Men ändå slog hon ut elva andra högt kvalificerade.


Läs Östrans artikel med beskrivning på alla sökande. Jag hoppas att någon av de andra sökande överklagar Länsstyrelsens val av utvecklingsdirektör.


Mycket bra sammanställning av Östran som visar att vänskapskorruptionen ”besegrar allt” men framförallt hur stor Johan Perssons makt är. Det skrämmer mig något enormt!!


Gota Medias mediehus skall överklagas så långt från Kalmar det bara går! Ju mindre är Johan Perssons makt.


Malin Petterssons kvalifikationer.

Malin Almqvist Petersson


Född: 1971


Yrkeskarriär: Kommunalråd Kalmar, ledamot av partistyrelsen (M)


Utbildning: Lärarutbildning 4-9, SO


Här är de sökande som Malin Petersson slog ut:


Man


Född: 1962


Yrkeskarriär: VD för större marknadsinriktat företag i Kalmar, strategisk chef vid länsstyrelse, chefsposition i försvarsmakten

Utbildning: Försvarshögskolan



Kvinna


Född: 1960


Yrkeskarriär: Enhetschef på stor statlig förvaltning, jurist


Utbildning: Juristutbildning, akademisk utbildning i företagsekonomi och administration


Man


Född: 1964


Yrkeskarriär: Utbildningsansvarig på stort företag, universitetsadjunkt


Utbildning: Akademisk utbildning i pedagogik och teknik



Lars Borgemo


Född: 1966


Yrkeskarriär: Chef för Migrationsverket i Kalmar län

Utbildning: Samhälls och beteendevetenskap,  humaniora, telogisk utbildning



Man


Född: 1963


Yrkeskarriär:  Kommundirektör, konsult


Utbildning: Företagsekonomi, ledarskap, ämneslärarutbildning



Man


Född: 1964


Yrkeskarriär: Chef på regionförbund, politiskt sakkunnig i statsrådsberedningen

Utbildning: Internationell ekonom



Bodil Liedberg Jönsson


Född: 1955


Yrkeskarriär: Samhällbyggnadschef Oskarshamn


Utbildning: Fil kand i biologi, internationella utbildningar i miljö och planering, ledarskapsutbildning



Kyrre Dahl


Född: 1953


Yrkeskarriär: Utvecklingschef i Kalmar


Utbildning: Akademiska utbildningar i juridik, ledarskap och journalistik



Kvinna


Född: 1966


Yrkeskarriär: Administrativ chef på departement, byrådirektör, verksamhetschef på statlig myndighet


Utbildning: Agronomie doktor



Man


Född: 1963


Yrkeskarriär: Tjänsteman på statlig myndighet

Utbildning: Fil mag i statsvetenskap



Man


Född 1969


Yrkeskarriär: Företagsledare


Utbildning: Civilekonom



Som avslutning en bild från demonstration mot vindkraft i Göteborg under torsdagen. Efter mitt blogginlägg har jag fått många positiva reaktioner från vindkraftsmotståndare. I detta fall från en förening i Göteborg som ni kan besöka här www.alefjall.se


Tiita gärna på medlemsutvecklingen på föreningens hemsida så förstår ni varför Miljöpartiet backar i opinionen.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards