thoralf

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

EU

Av Thoralf Alfsson - 31 oktober 2012 23:30

David Cameron förlorade en omröstning i Underhuset idag om EU:s långtidsbudget. Flera av hans partikamrater röstade tillsammans med EU-skeptikerna. Beslutet innebär att Storbritannien kommer kräva en sänkt långtidsbudget för EU. Läs artikel.


Storbritannien är förvisso en förlorare på det liggande förslaget men Sverige är den största förloraren av alla 27 medlemsländer. Är det någon som sett något om detta i svensk media? Nej, givetvis inte! Det finns ju bara ett EU-kritiskt parti i Sveriges riksdag.


Enligt regeringens egna beräkningar som EU-minister Birgitta Olsson presenterade inför Finansutskottet och Skatteutskottet i förra veckan så är Sverige den största förloraren på EU:s långtidsbudget. Sverige riskerar att få en nettokostnad på drygt 40 000 miljoner kronor/år. En ökning med ca 25 procent!


I Storbritannien gör politikerna uppror och stödjer andra partier. I Sverige är det knäpptyst!! Sverigedemokraterna försöker göra sin röst hörd men ingen i media vill lyfta fram Sverigedemokraternas politik. SD har begärt att en EU-debatt skall hållas i riksdagen! Vi får se om talmannen och 7-klövern ställer sig positiva till detta.


Turkiets premiärminister Erdogan hotar idag EU med att man inte kommer acceptera ett medlemskap om man inte blir medlem inom 10 år. Jag är övertygad om att Barosso och Van Rompuy lägger sig platt inför Erdogans hotelser.


Men vill Turkiet att landets mopeder skall underställas årlig besiktning. En mycket tungfråga för EU. En fråga som jag anser inte hör hemma på EU-nivå, utan är en ren nationell fråga. Knappast så många mopeder som korsar nationsgränserna.


 

 
 
Ingen bild

OT

1 november 2012 02:16

Vänsterextremisten David Baas senaste scoop.

Expressen har tagit del av ett internt tiggarbrev som SDU i måndags skickade ut till partiets kommunföreningar och distrikt: "SDU har efter den gångna tidens turbulens förpassats till en situation där våra ekonomiska medel är näst intill obefintliga."

Moderpartiet har inte pytsat in några pengar till ungdomsförbundet. Istället har det beviljat SDU ett lån för att täcka de "mest kritiska utgifter", som det står i brevet.
Kommunföreningarnas vilja att skänka pengar till SDU kan ses som en värdemätare i striden mellan Kasselstrands mer etnonationalistiska inriktning och Jimmie Åkessons omprofilering av partiet.

När Expressen pratar med Gustav Kasselstrand vill han inte kommentera brevet eller "turbulensen".
– Jag har inga andra kommentarer till det här än brevet som skickats ut.
Jimmie Åkessons pressekreterare Linus Bylund vill inte gå in på vilket typ av stöd som ungdomsförbundet får av moderpartiet:
– Det kan jag inte svara på för jag menar att det inte är allmängods.
http://www.expressen.se/nyheter/desperata-brevet-om-sdus-daliga-ekonomi/

 
Ingen bild

biran

1 november 2012 07:29

EU styrs av politiker som medlemsstaterna gjort sig av med, besvärliga och måttligt begåvade människor har man dumpat i Brüssel. Det visar sig inte vara någon god idé, även här så ställer de till oreda och flum. EU måste omorganiseras och det måste klargöras inom vilka områden EU har att agera. Men framför allt tillsätt folk med hjärna.

 
Svensson

Svensson

1 november 2012 07:34

Sverige kunde aldrig tjäna på ett EU-medlemskap, det visste vi alla, när EU infördes.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

mullis

1 november 2012 08:09

men Tohralf, nu har det ju inte varit plats i tidningarna,
nu har det ju varit en orgie i New York, Frankenstorm, det måste vi förstå.

 
Ingen bild

Hm

1 november 2012 09:30

Detta är UÄ(utanför ämnet) men när jag skulle ta en titt på Stellan Bojeruds blogg så har den raderats. Hoppas det inte beror på hälsoproblem!

 
Ingen bild

Nalli

1 november 2012 10:54

(Utanför ämnet men mycket viktigt)

När ska Polisen och 7-klövern reagera och ta ansvar för våldet mot SD-Politiker/folket?

SD- Politiker Gejbert Strömdahl i Halland/Laholm känner sig hotad.

Natten dem 31oktober stack någon/några hål i ett däck på Gejbert Strömdahl bil samt sprejade ner den med svart färg.
Han har även tidigare blivit utsatt för hot.

 
Ingen bild

Magentan

1 november 2012 11:11

Arbetslösheten för svenska ungdomar mellan 15-24 år är som bekant sedan länge rekordhög (just nu 22,2%). På grund av automatisering och utflyttningen av våra industrijobb till Kina och andra låglöneländer sedan flera decennier, är det en numera stor och ständigt ökande brist på lämpliga okvalificerade jobb för denna yngre, oerfarna arbetskraft, och det lilla antal som ännu finns kvar av dessa jobb använder våra styrande istället till meningslösa försök att lösa den ännu större arbetslösheten som orsakas av den okontrollerade massinvandringen.

Därför skickar Arbetsförmedlingen i Söderhamn nu de svenska ungdomarna till jobb i Norge (betalar resa och en månads boende), dit ju även vår svenska, välutbildade sjukvårdspersonal flyttar i stor utsträckning. Man kan bara instämma med en av kommentarerna i FT:s artikel:

"Grattis Norge! Ni får vår svenska framtid och vi importerar ett bidragstagande svart hål."

(För säkerhets skull är det väl bäst att tillägga att med "svart hål" avses INGA andra associationer än följande vetenskapliga beskrivning: "En större stjärna har kollapsat under sin egen tyngd, och gravitationen hos detta nya objekt har blivit så stark att elektromagnetisk strålning inte kan ta sig ifrån dess yta.)

 
Ingen bild

s-e karlsson

1 november 2012 11:56

"UÄ" Man läser i dag på första sidan av OT att sjukvården ska spara 60 miljoner i Kalmar län under år 2013 sen bläddrar man fram till högsbysidan och läser där att det lilla samhället Grönskåra med 95 innevånare ska berikas med 35 st asylsökande , då är det ingen brist på pengar , ja jag vet , staten btalar men staten det är ju du och jag !

 
Ingen bild

Nalli

1 november 2012 14:12

Magentan @
Torsdag 1 nov 11:1

"Grattis Norge! “ Den var bra.

 
Ingen bild

Vov

1 november 2012 14:41

@Hm, Frågade jag Thoralf för flera dagar sedan, men han påstår sig vara ledig och vet inget. Dock är han inte mer ledig än att han kan lägga ut nya bloggsidor.

Kan tänka mig två olika orsaker: att han inte är med oss längre eller att SD-toppen har agerat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards