thoralf

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2012 21:35

För några dagar sedan publicerade jag en omröstning på bloggen för att känna mina läsare på pulsen om vad ni anser om böneutrop i Sverige.

Resultatet blev odiskutabelt! Ca 95 av 100 anser att Sverigedemokraterna skall skriva en motion i riksdagen som syftar till att förbjuda böneutrop vid moskéer i Sverige.


 


Idag är en motion inlämnad med detta förslag. Richard Jomshof har skrivit motionen men vi är flera som ställer oss bakom motionen. Jag har också skrivit på tillsammans med bland annat Björn Söder, Kent Ekeroth med flera.

Läs motionstexten på Richard Jomshofs blogg.


Har alldeles nyss tittat på Uppdrag granskning som följt Lars Vilks på hans resa till New York och hans medverkan på Sions möte. Spännande att SVT visar detta.


Enligt den chatt som pågår efter UG skall man följa upp mosképrogrammet.


Skall bli intressant att se mediereaktionerna!


Självporträtt Lars Vilks av Lars Vilks, notera att Muhammed får vara med.


 



Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2012 20:02

Ikväll känner jag mig trött men väldigt nöjd. Den senaste månaden har varit intensiv med utskottsresan till Australien och sedan riksdagens öppnande och den allmänna motionstiden som avslutas imorgon. Jag är nöjd med de motioner jag skrivit själv och de motioner som jag är med motionär på. Jag har en motion kvar att skriva på imorgon angående vindkraft, en motion som Josef Fransson skrivit som kan väcka en del uppmärksamhet. Vi får se!


Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har Anna Bjurström en väldigt bra krönika angående Ikeakatalog-affären idag. Efter kontakt med både ansvarig utgivare på Barometern Gunilla Sax och Anna Bjurström har Barometern publicerat krönikan på webben. Det tackar jag för!


Om jag inte har alldeles fel har Anna Bjurström själv bott i Saudiarabien så hon bör vara ”sakkunnig”.


”Media piskar upp ett drev och vips så ställer sig politiker på rad för att hålla med. Ingen av dem låtsas om att Sverige haft utmärkt goda affärsrelationer med Saudiarabien i många år, relationer som har krävt att svenska företag har böjt sig för landets extrema religiösa politik. Förutom Ikea finns till exempel ABB, Volvo, Tetra Pak och Ericsson sedan länge representerade i Saudi. På senare tid har klädkedjorna H&M och Lindex etablerat sig i landet. De censurerar förresten också sina reklambilder.”


”Om svenska politiker verkligen ömmade för saudiska kvinnor skulle de ställa hårdare krav på att mänskliga rättigheter efterföljs när de skriver samarbetsavtal med landet. Den här skandalen har mer med populism och mediedramaturgi än med mänskliga rättigheter att göra.”


Jag hoppas att Anna Bjurströms krönika publiceras i några rikstidningar då det är där den hör hemma!


Läs hela krönikan i Barometern. Den går dessutom att kommentera.

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2012 09:29

    


Idag publiceras vårt genmäle i Barometern på Vänsterpartiets svar på vår debattartikel om boendet för så kallade ensamkommande barn i Påryd. Som även kallas för Villa Ossian.


Läs vänsterpartiets svar.


Läs vårt genmäle, det går också att kommentera. Än så länge! Men Barometern brukar stänga möjligheten att kommentera ganska så snart eller när det kommit in ca 20 kommentarer.



Ärendet är inte utagerat utan just nu inväntar vi Socialnämndens beslut och protokoll. Vi kommer givetvis även begära ut det förslag som Byalaget i Påryd lämnat till Kalmar kommun. Jag kommer även publicera detta på nätet så alla kan läsa hur Kalmar kommun missbrukar sitt uppdrag.


Anna Bjurström har idag en väldigt bra krönika i Barometern angående Ikeakatalog-affären, hoppas jag kan återkomma till den senare idag. Den finns inte på nätet.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards