thoralf

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

JAG VAR PÅ PLATS I MALMÖ

Av Thoralf Alfsson - 28 oktober 2012 10:15

 


Jag delar inte den beskrivning som återges i media om Geert Wilders besök i Malmö. Som Sverigedemokrat är jag ganska luttrad men det jag upplevde utanför Kockums Fritid är nog det mest obehagliga på länge, om man undantar SDU:s demonstration i Malmö den 15 oktober 2011, där jag också var närvarande.


Vänstermobben var där och gjorde platsen både stökig och otrygg. Det kastades ägg och diverse andra saker. Eftersom jag råkade komma från fel håll till Kockum Fritid och jag upplevde situationen obehaglig bad jag om eskort förbi den skränande mobben. Blev själv utsatt för diverse glåpord men ingen kände uppenbarligen igen mig. Jag såg polisen omhänderta flera personer under den lilla stund som jag passerade förbi. Undrar hur många det blev totalt? Undrar om media kommer visa hur dessa idioter uppför sig?


Aftonbladets artikel är minst sagt avslöjande då det bildcollage som visas mest visar Geert Wilders och poliser. Varför inte visa vilka demonstranterna är i Malmö. Jag är helt övertygad om att fotograferna har mängder av bra bilder på hur dessa såkallade motdemonstranter uppför sig.


Var och en förstår säkert varför dessa motdemonstranter döljer sina ansikten för både polis och media.


Aftonbladet, Sydsvenskan

 
 
Ingen bild

Undrande

28 oktober 2012 11:18

Varför är du inte på partiets kommun- och landstingsdagar och protesterar mot Åkessons censurpåbud?

 
Ingen bild

Skånepåg

28 oktober 2012 11:44

@ Undrande

Du kallar en helt normal uppmaning för censurpåbud.

Jag instämmer helt i vad Thoralf skriver om denna uppmaning och du bör själv lära dig vad ordet censur egentligen innebär, innan du påstår sådant som du uppenbart inte förstår innebörden av.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2012/10/13/8810493-jimmie-akessons-brev-till-sd-s-medlemmar/

 
Ingen bild

Lassekolja

28 oktober 2012 12:02

@Undrande, onödigt påpekande men ta och fundera ett varv till!

Vi bör räkna med en kraftigt sjunkande "mediamoralkurva" en tid framöver, med tanke på Sverigedemokraternas opinionsframgångar. Jag tror dock att paniken kommer att avta allt eftersom dom inser att dom förlorat slaget mot den sanna verkligheten. Jag menar att dom kommer, sin vana trogen, att vända kappan efter den nya vinden! Frågan är om inte den vinden kommer lite väl sent?

 
Ingen bild

Thoralf A

28 oktober 2012 12:08

Undrande

Jag är i Västerås

 
Ingen bild

PMS

28 oktober 2012 12:10

Nu får Thoralf räkna med en ny runda i den vänsterextrema dagspressen.

 
Ingen bild

von Moltke

28 oktober 2012 12:59

Dom är lustiga dom där vänsterextremisterna, alltid mot, mot, mot. Aldrig för något. Aldrig intresserade av debatt och dialog, utan de låter stenar, flaskor och ägg föra deras talan. En ligist, om än med ideologiskt alibi, kommer aldrig att vara något annat än just en ligist.

 
Ingen bild

Undrande

28 oktober 2012 14:27

Skånepåg

Ok, förstår. Anpasslighet är vad som gäller. Knip käft och säg inte vad du tänker

 
Ingen bild

Magentan

28 oktober 2012 14:27

Utanför en lokal i Malmö finns (enligt Expressen/KvP) ca 400 våldsamma, vrålande demonstranter som kastar ägg och annat omkring sig. De hetsar och skriker. Två danska kvinnor som är på väg in i lokalen för att lyssna på ett föredrag om Islam där, blir slagna och får ägg kastade på sig av demonstranterna trots att det finns en mycket stor skara poliser som är ditkommenderade för att bevaka och eventuellt ta hand om de värsta ligisterna bland dessa demonstranter.

Inne i lokalen står en man och håller tal. När han har hunnit ett stycke in på sitt tal säger han följande:

"Before I continue, however, let me make one thing absolutely clear. Whenever I criticize Islam I am falsely accused by some people with false intentions of hating people. In order to avoid any misunderstandings, let me state clearly that I criticize an ideology, not people. I do not hate nor do I want to harm any human being. I totally reject the use of violence.
In fact, the most important reason why I reject Islam is its violent nature and the fact that it is harmful to people, including its own adherents, whom we should pity rather than hate,

(Min översättning)
Innan jag fortsätter vill jag emellertid göra absolut klart för er följande. Närhelst jag kritiserar Islam finns det vissa människor med bedrägliga avsikter som falskeligen anklagar mig för att vara människohatare. Låt mig, för att undvika alla missförstånd, göra fullständigt klart för er att det är en ideologi jag kritiserar, inte människor. Jag varken hatar eller vill skada någon enda mänsklig varelse. Jag tar totalt avstånd från att använda våld.
Faktum är att det viktigaste skälet till varför jag tar avstånd från islam är dess våldsamma karaktär och det faktum att den är skadligt för folk, inklusive dess egna anhängare..."

Föredragshållaren tillägger att han har besökt länder som Turkiet, Egypten, Syrien, Iran, Irak, Afghanistan, Indonesien, och att han i dessa muslimska länder blev överväldigad av all den vänlighet och hjälpsamhet många av människorna där visade. Han tillägger:
"Jag håller alltid isär begreppen muslimer och islam".
[....]
Det där sista om skillnaden mellan orden "muslimer" och "islam" har tydligen svensk massmedia inte alls fattat.

Vad däremot jag inte förstår riktigt är följande: Enligt det svenska PK-etablissemanget så är det de "elaka, trångsynta och våldsbenägna rasisterna" som finns INNE i lokalen, och de oskyldiga, snälla, människoälskarna som ständigt förkunnar "alla människors lika värde", som befinner sig UTANFÖR. Det verkar vara något som inte stämmer riktigt. Kanske etablissemanget skulle fundera lite på det.

http://www.exponerat.info/exponerat-bjuder-pa-geert-wilders-hela-tal-fran-malmo-idag-2710/#ixzz2AafX87Va

http://www.expressen.se/kvp/vilda-protester-vid-wildersmote-i-malmo/

 
Undrande

Undrande

28 oktober 2012 14:31

"Den dag man beslutar sig för att vara en del i en politisk organisation lämnar man också möjligheten att torgföra egna tankar och idéer som inte delas av den aktuella organisationen."

Ur "kommunikationsplanen" - för mig är detta censur.

http://undefined

 
Ingen bild

Skånepåg

28 oktober 2012 14:50

Pågående väljarundersökning om ökat väljarstöd för Sverigedemokraterna i Sydsvenskan.

Cirka 80 % är för närvarande glada över att Sd ökar i en den pågående väljarundersökningen.

Gå även du in och rösta om du känner för det och gärna att "jag blir glad" (grönt fält): http://www.sydsvenskan.se/sverige/okat-valjarstod-for-sd/

 
Svensson

Svensson

28 oktober 2012 16:04

Motdemostranterna är kriminella, man undrar vart dom hade stulit äggen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
HM

HM

28 oktober 2012 16:12

Undrande - Ja om man tolkar det citatet som att den som är företrädare för Sd inte skall ha något självständigt tänkande utöver det som finns i program för partiet så blir det ju mycket besvärligt. Att komma ihåg att man faktiskt representerar mer än just sig själv är dock bra. För min egen del känns situationen mycket ovan: Från att ha varit någon slags total outsider som gått och muttrat för mig själv är jag nu representan för ett parti i en visserligen mycket obetydlig partiförening i en ganska stor kommun. Jag försöker så gott jag kan hålla det i minnet och det är väl bra att bli påmind. Om jag skulle "flippa ur" drabbar det numera inte bara mig själv utan också ett parti och dess väljare - i förlängningen, om man nu skall vara lite högstämd, vårt land.

Sedan tycker jag personligen inte Sd´s problem är de som är med i partiet utan de som ännu inte är det. Det är deras kunnande och kompetens (särskilt utanför partiets hjärtefrågor) partiet behöver för att axla ansvaret..

För övrigt har jag märkt det att överallt där Sd diskuteras så dyker det upp signaturer som du Undrande som tar varje chans att så split, missnöje och oenighet. Jag säger inte att du är en dylik men nog finns det många som just är ute efter det och egentligen bara vill skada Sd.

http://ondiklinte.blogspot.com

 
Ingen bild

Tony

28 oktober 2012 16:40

90 % av politikerna,så gott som hela massmediakåren
inklusive Sveriges radio och TV, fackförbunden, alla
vänsterjönsar, med eller utan huva, Alla dessa jobbar
mot SD! Trots detta ökar Sd för varje dag. Man kan slå
blå dunster i ögonen på folk en viss tid, men inte hur
länge som helst, och dom kommer att få svårare för varje
dag fram till valet, att framhålla att Sverige behöver
denna mastodont invandring!

 
Ingen bild

SM811

28 oktober 2012 17:17

Allmänt känt vid detta laget att AB favoriserar AFA och miljökommunisternas agerande.

 
Ingen bild

HoHo

28 oktober 2012 17:47

@Undrande, bry dig inte om vad Skånepåg skriver han är Thoralfs lilla vakthund. Med andra ord inte så mycket att bry sig om.

 
Ingen bild

Magentan

28 oktober 2012 17:48

@ Undrande
"Den dag man beslutar sig för att vara en del i en politisk organisation lämnar man också möjligheten att torgföra egna tankar och idéer som inte delas av den aktuella organisationen."

Det betyder ju inte att man måste vara helt ense med partiet i exakt alla frågor och inte alls får ha någon egen åsikt. Men om denna åsikt går tvärt emot partiets säger ju sunda förnuftet att det inte är särskilt lämpligt att man ställer sig på torget och argumenterar för den offentligt, inte på nätet heller.

Jag tycker inte man kan kalla det för censur. Det är snarare en självklarhet att om man är representant för t ex Vänsterpartiet, så går man knappast omkring och talar ivrigt för att det behövs kraftiga skattesänkningar för höginkomsttagare.

 
Ingen bild

Ludvig

28 oktober 2012 17:51

Fruktansvärt hur mobben bär sej åt. Men med en statsminister som gjort sådana uttalanden hur man inte tar i folk med tång ens, så kan det väl inte bli så mycket bättre.

 
Ingen bild

HoHo

28 oktober 2012 17:53

@HM, du har uppenbara problem som du måste ta i tu med. Att kritisera något innebär inte att försöka splittra något utan att ifrågasätta är nyttigt och något som måste till.

Om du fortsätter att ta allt ifrågasättande som splittrande bör du noga tänka över din egen situation.

 
Ingen bild

s-e karlsson

28 oktober 2012 18:00

H.G.Strömer i Högsby har fått stora byxskälvan efter att han läst om SD:s sköna siffror !

 
Ingen bild

kvällsbockenpåhugget

28 oktober 2012 18:26

s-e karlsson
Vem är H.G Strömer. Har du pratat med honom eller läst något han har skrivit?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

28 oktober 2012 18:36

Hoho : Vad barnslig du är, var glad åt SD:s 10-12% två år innan valet
2014 September blir det fest,snyt dej nu och väx upp

 
Ingen bild

Lotta

28 oktober 2012 18:42

@HoHo
Ta och tagga ner lite nu. Du hugger till höger och vänster. HM:s inlägg var enligt mig mycket bra och ifrågasättandet av Undrades avsikt är mer än befogad med tanke på att vederbörande skrev ett inlägg: "@Thoralf, hur dum får man vara som riksdagsman?" Undrade kan ju själv klargöra vad han/hon är ute efter.

 
Ingen bild

Skånepåg

28 oktober 2012 18:56

@ HM

Ett mycket bra och seriöst inlägg som "trollen" inte klarar av att bemöta på samma nivå utan försöker hela tiden, som "troll" brukar göra, att vinkla in tråden på trams och annat i den stilen som de är mästare på och behärskar till fullo.

Instämmer för övrigt i vad Lotta skriver, och mer behöver inte sägas.

 
Ingen bild

s-e karlsson

28 oktober 2012 19:02

H.G Strömer har egen blogg .

 
Ingen bild

Eva-Marie

28 oktober 2012 19:08

Trevlig att få hälsa på dig Thoralf igår men trist folk beter sig så illa i min stad.
Jag var tvungen att fråga polis om det var säkert för mig att gå och hämta min cykel. Vart är vi på väg när "antirasister" blir en mobb som vill lyncha sina medmänniskor. Helsjukt

Jag dokumenterade med foton och film dom som ville skada oss.

 
Ingen bild

Magnus S

28 oktober 2012 19:10

Här är människans blogg:

http://h-gstromersblogg.blogspot.se/

Man får lätt hjärnblödning dock av hans person.

 
Ingen bild

von Moltke

28 oktober 2012 19:19

Jag begriper inte för min själ hur vi i det här landet har kommit till en punkt där ett normalt och hälsosamt ifrågasättande av den bisarra invandringspolitiken i det närmaste renderar i en klssificering så som om man är samhällets fiende nummer 1.

Under Palmes tid så for Sverige runt i världen och lekte moralisk stormakt och trodde sig kunna lösa alla världens problem på plats. Numera verkar storhetsvansinnet har eskalerat för nu verkar policyn vara att vi ska importera alla världens problem och lösa dem här i riket i stället.

 
Ingen bild

Kurtan

28 oktober 2012 20:25

von Moltke,

Du ställer en mycket relevant fråga hur det har blivit så här galet i gamla Sverige.

Tror att detta har legat och grott i ett flertal decennier med i början stasi infiltratörer och sedermera vänster/kommunisters infiltrerande i samtilga samhällsskikt.

Sedermera den kraftiga infiltreringen av islam som tillsammans med vänstern jobbar på att rasera samtliga länder i väst som även har lyckets infiltrera riksdag och regering samt media.

Deras infiltration ser vi nu frukterna av !!!

Antingen detta enligt ovan eller så har vi drabbats av en allvarlig kollektiv mentalt sjukdom !!!

Vilket är mest troligt ?!
MVH

 
Ingen bild

OBS

28 oktober 2012 20:27

OT

SD-kuriren,det är för mig en gåta att man kan missköta ett så viktigt redskap som utgivaren gör.
Var man än söker så får man upp tomma sidor som denna på SDs egen sida där man länkar till ovan.
Byt redaktionen snarast till någon som genuint är intresserad av att föra ut SDs budskap/politik.
https://sverigedemokraterna.se/andra-sd-sidor/sd-kuriren/

 
Ingen bild

Magentan

28 oktober 2012 20:40

Håller med signaturen "OBS" om att det är i stort sett omöjligt att hitta SD-kuriren på nätet.

Närmast ansvarig för denna jättemiss är väl den eller de webbansvariga som sköter SD:s hemsida.

 
Stefan K

Stefan K

28 oktober 2012 20:53

Politik handlar om meningsskiljaktigheter och hur man framför sina åsikter i ord.
Den maskerade vänsterpöbel som inte klarar en debatt i ord, utan måste använda sten, skrän och våld, diskvalificerar sig själva som intressanta.

http://petterssonorg.wordpress.com

 
Ingen bild

Magentan

28 oktober 2012 21:39

"Politik handlar om prioriteringar"

6 professorer och läkare med lång erfarenhet av sjukvård, undervisning och forskning har skrivit en artikel i SvD om Sveriges dåliga åldringsvård.
Den går att kommentera och finns här:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/varden-av-aldre-maste-bli-battre_7621428.svd

 
Ingen bild

Stundtahl

28 oktober 2012 22:40

@ von Moltke...

I din väl sammanfattade kommentar ställer sig -med säkerhet, flera väljare samma fråga.
-Den svenska tvehågsenheten,fegheten och tvivlet står inför ett uppvaknande.
-Föråldrade politiska etablissemang och gammelmedia krackelerar och når -förr eller senare sin egen perestrojka....

 
Ingen bild

HenrikP.

28 oktober 2012 23:10

Instämmer med Thoralf. En hyfsat skrämmande upplevelse även för mig som besökte mötet och även jag kom från "fel" håll. Efter att polisen släppt igenom mig började pöbeln skrika "nazist" och äggen skvätte runt fötterna på mig. Var bra sugen på att sätta upp "stinkefinger" men lyckades hejda mig då jag helst undviker sådana här människors provokationer.Fegisen Oisin Cantwell smög runt där inne och undvek förstås att utnyttja frågestunden som följde efter Wilders utmärkta tal. Ingrid Carlqvist måste vara Sveriges modigaste kvinna just nu, all heder åt henne.

 
Ingen bild

kvällsbockenpåhugget

29 oktober 2012 00:49

s-e karlsson
Tack för tipset.
Har varit inne och fluktat på herr Strömers blogg. Han verkar avogt inställd till ett parti som vill föra en ansvarsfull invandrings och migrationspolitik. En ytterligare undran som då dyker upp är om han är en sunt tänkande äkta smålänning.

Beträffande 30-talets Tyskland så kanske han får bekanta sig med vindarna därifrån om vi inte lyckas hejda den ohämade utbredningen av Islam i västvärlden. Sd har inget ärvt från 30-talets Tyskland och skall inte förknippas med det parti herr Strömer åsyftade. Mvh.kbph

 
Ingen bild

Stig Jansson

29 oktober 2012 05:12

Varför kallas det för motdemonstration när det handlar om ren bärsärkargång och allmänt asocialt beteende. Tänk om en demonstration (på första maj t.ex.) gick till på sama sätt dvs att plakaten och banderollerna byttes ut mot ägg, flaskor, gatstenar, visselpipor och knallskott...(vad är det politiska budskapet??) Vilken vettig och nykter människa hade kallat ett sådant apbeteende för demonstration? Inte ens pk-journalisterna hade kallat det för demonstration utan för vad det är: Et barbariskt upplopp.
Vänsterslöddrets motdemonstrationer är ren huliganism och de är inget annat än politiska huliganer och en sorts "häftig upplevelse-narkomaner" som får en kick av att skrika ur sig sin ångest och sina agressioner, en infantil form av primalterapi helt enkelt.

 
Snaphanen

Snaphanen

29 oktober 2012 08:02

Hej, Thoralf. Synd jeg ikke fik hilst på dig, nu jeg har kendt din blog så længe. Her er mine fotos fra mødet - video følger

http://snaphanen.dk/2012/10/27/geert-wilders-speech-in-the-swedish-free-press-society-malmo/

http://snaphanen.dk/2012/10/27/geert-wilders-speec

 
Ingen bild

s-e karlsson

29 oktober 2012 08:08

" kvällsbockenpåhugget" angående tipset om "Högsbybloggen" , Välbekomme ! Mvh S-E .

 
Ingen bild

Filippa

29 oktober 2012 22:26

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2012/10/gastblogg-filippa-von-platen-natt.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards