thoralf

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Thoralf Alfsson - 6 oktober 2012 20:15



Jag fick ett fullständigt utbrott när jag såg Anne Ramberg i Rapport ikväll. Jag är övertygad om att hon inte läst en enda rad av vårt partiprogram. Ändå påstår hon följande.


"Jag tycker att den politik som Sverigedemokraterna för strider mot mycket av de grundläggande principer som kännetecknar en rättsstat. Om de till exempel sitter med i migrationsdomstolarna skadar det tilltron till domstolarnas oberoende och domstolarna som sådana."


Jag kommer mejla Advokatsamfundet och Anne Ramberg och kräva att hon förklarar vad hon menar med uttalandet i Rapport.


Hur kom Sverigedemokraterna in i problematiken med nämndemannen i Södertäljerättegången? Nämndemannen är dessutom moderat!

SVT har lyckats med att förtala Sverigedemokrater ännu en gång och med advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg som budbärare! Rent ut sagt bedrövligt.


Anser Anne Ramberg att det vore bättre om det bara satt miljöpartister i Migrationsdomstolarna?


Avgå Anne Ramberg!


Läs artikel på Avpixlat


Telefonen har gått varm sedan inslaget i Rapport. Folk är asförbannade på Anne Ramberg men även på Rapport!!


Ett skarpt mejl är redan skickat till advokatsamfundet och Anne Ramberg. Antingen skall hon svara på vad hon grundar sitt uttalande annars skall hon offentligt be om ursäkt för sitt uttalande och då givetvis i Rapport.


Hoppas att Jimmie Åkesson och partiledningen reagerar kraftfullt på hennes bedrövliga uttalande.


Jag förväntar mig ett mycket skarpt uttalande från Jimmie Åkesson, alternativt partistyrelsen idag (söndag), där man påtalar att man inte har något förtroende för Anne Ramberg som generalsekreterare för advokatsamfundet!!


Hur många muslimer sitter som nämndemän vid Sveriges domstolar idag? Är detta ett problem för Anne Ramberg?


Jag skall se till att en utredning görs om hur många muslimska nämndemän det finns i Sverige.

Om jag så själv skall göra utredningen.


Nu är jag minst sagt jäkligt upprörd.


UPPDATERING!


Här är en lista över de uppdrag som Anne Ramberg har enligt Advokatsamfundets hemsida. Notera det sista uppdraget. Hennes uttalande i SVT borde innebära att hon fråntas detta uppdrag. Hon kan knappast betraktas som objektiv efter detta uttalande. Frågan är om det inte är aktuellt med en anmälan av detta då den sista punkten är ett uppdrag från regeringen. JU 2012:2


 

Fria Tider

Av Thoralf Alfsson - 6 oktober 2012 12:02

Södertäljerättegången måste tas om fick vi reda på igår på grund av att en av nämndemännen var jävig. Minst sagt klumpigt men jag misstänker att det var "dollartecken" som förblindade nämndemannen. I rättegång i den storleken ger en nämndeman fina inkomster!


Med tanke på att Hovrätten tolkat detta som jäv kan jag se framtiden ann med tillförsikt när det gäller min överklagan av Gota Media AB, mediehus på Kvarnholmen.


Det är ett solklart fall av jäv.


Att samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfsson (S) samtidigt sitter i en av koncernen Gota Medias tidningsstyrelser tillsammans med Gota Medias ordförande Bennie Ohlsson när detaljplanen för mediehuset handläggs och beslutas är så mycket jäv det kan bli.


När min överklagan går igenom inträffar en ”rolig” situation då ärendet måste tas om i Samhällsbyggnadsnämnden. Även 1:e vice ordförande Jonas Lövgren (M) är jävig. Han sitter i stiftelsen Barometern.   

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards