thoralf

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

JOURNALISTISK HEDERLIGHET

Av Thoralf Alfsson - 27 oktober 2012 10:58

 


I fredagsmorgon hörde Barometern av sig och ville intervjua mig angående våra uppåtgående opinionssiffror. Jag fick följande sms från Anders Blank.


"Har du tid för en kort telefonareom SD:s opinionsläge".


Något som jag givetvis ställde upp på. Jag erbjöd mig till och med att träffa Anders Blank på Barometern för att det skulle bli så bra som möjligt, vilket han tackade ja till. Jag påpekade dock att jag gärna också pratade om Maria Cimini och Transportarbetarförbundet, vilket jag fick ett jakande svar på via sms från Anders Blank.


"Visst, skall vi prata Maria Cimini också".


När jag läser artikeln i dagens tidningen undrar jag varför jag tackade ja till intervjun. Artikeln finns inte på nätet ännu och kommer troligen inte upp heller efter detta blogginlägg. På ett eller annat sätt kommer den säkert upp på nätet och då skall jag länka till den. Här är en länk.


I artikeln finns inte ett enda ord om hur jag analyserade varför SD går fram i opinionen, inte ett enda ord.


Inget om Fredrik Reinfeldts hot om kaos om SD kom in i riksdagen och att kaoset uteblivit.

Inget om vårt konstruktiva arbete i riksdagen.

Inget om våra budgetar i riksdagen.

Inget om våra förslag inom rättsväsendet och Kent Ekeroths bataljer med Beatrice Ask.

Inget om det stora intresset från allmänheten sedan sommaren o.s.v


Istället kommer en fet rubrik ”När SD städar måste Alfsson bli rumsren”.


Artikeln fokuserar istället på ”uppstädningen” inom partiet, min negativa syn på islam, böneutrop och ett gammalt blogginlägg från 2008.


Att vi pratade om Transportarbetarförbundet och Maria Cimini finns det heller inte ett enda ord om i artikeln.


Under mina år som aktiv inom politiken har jag aldrig blivit så besviken på en journalist som Anders Blank. De två saker som jag skulle intervjuas om och som vi i huvudsak pratade om under ca 30-40 minuter nämns inte i artikeln. Det är helt sanslöst!


Mitt motstånd mot Gota Medias och Barometerns skrytbygge till mediehus har uppenbarligen förgiftat dessa journalisters hederlighet och inneburit att de fullständigt tappat sitt omdöme. Frågan är om alla anställda på Barometern hatar mig för att jag använder mig av de regler och lagar som finns i ett demokratiskt samhälle? Demokratins spelregler passar tydligen inte den borgerliga tidningen Barometern!


Anders Blanks och Barometerns syfte tycks istället varit att ännu en gång smutskasta mig. Det blogginlägg som citeras är skrivit under 2008 och har valsat runt i media många varv. Även på Barometern.


Det aktuella blogginlägget skrevs efter att jag sett SVT:s Dokument utifrån som handlade om islam och terrorism. Ett program som troligen inte finns kvar på nätet men jag gjorde några printscreens. Här kommer några av dessa som visar på det sjuka med ”fredens religion”. Notera att detta är uttalanden från en imam för "fredens religion" och att han är omgiven av ett antal barn.


 

 

 


 
 
Ingen bild

adfdsa

27 oktober 2012 11:32

Tyvärr är inte Anders Blank och Barometern några undantag, även om de kanske är extremer i sin yrkeskår och sin bransch. Jag känner mycket väl en person, som är högt uppsatt inom näringslivet i en bransch som ofta utsätts för kritik och granskning. När landets näst största dagstidning publicerade en artikel, som till stor del baserades på en intervju med honom var den helt skruvad med - t ex - citerade svar om sammanhang A, som felaktigt hade placerats i sammanhang B, allt för att journalisten skulle kunna vinkla på det sätt, som hon redan från början hade bestämt sig för att hon ville.

Inte undra på att förtroendet för journalisterna och gammelmedia är rekordlågt.

 
Ingen bild

AWSvensson

27 oktober 2012 11:34

Thoralfs blogg är väl den mest städade och nyanserade av all de bloggar jag läst,inräknat vänster och invandringsbejublande bloggar, så Anders Blank ska nog ifrågasätta sin uppgift eller skylla på rubriksättaren.

 
Ingen bild

LarsThe

27 oktober 2012 11:39

Fortsätt så här, så kanske vi slipper smörjan.

 
Ingen bild

Essendon

27 oktober 2012 11:41

Anders Blank, varför måste Alfsson bli mera rumsren när du själv skitnar ner andra och samtidigt skitnar ner demokratin!

 
Ingen bild

Undrande

27 oktober 2012 12:00

@Thoralf, hur dum får man vara som riksdagsman?

 
HM

HM

27 oktober 2012 12:10

Ja man undrar ju. Hur kan något så vedervärdigt och misslyckat som Sd framställs ha en tiondel av befolkningens stöd? Jag undrar om dessa nidskrivare ställer sig den frågan?

Det var väl något slags mållinje för Sd att komma in i riksdagen. Jag antar att de som verkat för partiet länge hoppades på ett lite mer anständigt och sakligt bemötande efter det att det målet uppnåddes. Jag tror den där omsvängningen redan har skett i breda folkgrupper och jag tycker det finns små tecken på att det i lite kultursnobbiga kretsar börjar bli hippt att ge lite Sd-vibbar när de pratar.

Här är en krönika av Totte "Enköpingståget" Wallin i gotlandstidningen GA från igår till de som misströstar:www.helagotland.se/ledare/artikel.aspx?articleid=8021784

http://ondiklinte.blogspot.com

 
Cavatus

Cavatus

27 oktober 2012 12:13

Men Thoralf,
Har du inte lärt dig att så fort du ska vara med i en intervju ska du kräva att få läsa igenom artikeln och godkänna den innan den går i tryck! Det måste varenda kommunaltjänsteman numera göra för att försäkra sig om att inte journalisten har ont uppsåt och vinklar, förvränger och förvrider sanningen.

Hala gärna fram ett avtal som journalisten ska skriva under innan intervjun inleds.

http://www.korta.nu/flygblad

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

27 oktober 2012 12:18

Thoralf är en frisk fläkt i den unkna svenska politiken.
Han avslöjar korruption och beskriver verkligheten med en vanlig människas ordval.
Om SD skulle "lägga munkavle" på Thoralf så finns det inget parti som får min röst.

 
Ingen bild

s-e karlsson

27 oktober 2012 12:38

Det är bara att hoppas på att denne Anders Blank blir en av de första som får gå när varslen börjar inom Gota Media det vore ju konstigt om just den koncernen skulle klara sej utan varsel ?

 
Ingen bild

fd moderat

27 oktober 2012 12:42

Thoralf,

ett tips är att spela in alla intervjuer med mobiltelefonen eller bandspelare. Då kan man i efterhand verifiera vad som sades under intervjun.

Lita aldrig, aldrig, aldrig på en journalist. De är inte objektiva och kommer aldrig att skriva något positivt om SD ens om de innerst inne håller med SD. Skulle de skriva minsta lilla objektivt om SD riskerar de sparken från sina jobb.

För en journalist är det stort att fälla en riksdagsman från SD. Det är nog deras våta dröm. Då väntar befordran.

 
Ingen bild

Eric H

27 oktober 2012 12:42

Investera några hundralappar i en modern diktafon, dagens är små och halvledarbetstyckade och saknar helt krånglande bandkassetter..
Förmodligen en av dina bästa investeringar.
För att inte tala om imponator- och säkerhetseffekten när man lägger fram den med ett "du har förstås inget emot att jag spelar in samtalet??"
Använder en sån när jag är på besök hos offentliga- resp myndighetspersoner. De drar genast öronen åt sig och är försiktigare med vad som sägs..
Vill man vara riktigt stygg finns det motsvarande utrustning som ser ut som en vanlig penna.
"Dold inspelning" även om man är personligen närvarande ligger nog dock ute i lagens tassemarker..

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 13:14


Jag är inte ett dugg förvånad över Barometerns artikel. Är det någonstans det borde städas upp och göras rumsrent är det hos denna tidning. Hur en journalist så medvetet kan ljuga från början till slut, är ett bevis på hur illa ställt det är med moralen hos den här synnerligen falska personen.

Ingen tvekan om att det är "en aning" panik hos massmedia, och att man tillgriper dessa simpla metoder eftersom Sd mer och mer "syns" i olika sammanhang. Verkar nästan som om Anders Blank nyligen gått EXPO:s indoktrineringskurs för mediafolk och att detta är hans "examensarbete", där han fascinerats av begreppet taqqiyya (den medvetna lögnen inom islam) och som bekräftar något som han redan tidigare flitigt tillämpat i sina artiklar om Thoralf Alfsson och Sverigedemokraterna.

P.S
@ Undrande
Hur falsk får en journalist vara?

@ Eric H
"För att inte tala om imponator- och säkerhetseffekten när man lägger fram den med ett "du har förstås inget emot att jag spelar in samtalet??"
Gör man på det här viset riskerar man inte något annat än att journalisten antingen avslutar besöket eller om det är en seriös journalist håller sig till det överenskomna ämnet. Är nog OK juridiskt om båda är medvetna om inspelningen?

 
Ingen bild

Sveno

27 oktober 2012 13:18

Det var en lockande rubrik till dem som inte har hittat hit ännu. Precis sånt som lockar uttråkade Barometern läsare. All reklam är bra även den dåliga. Detta legitimerar SD och Toralf som den nya fronten. Han spräcker upp blockpolitiken till ett block 7 klöver mot SD. Vänster och höger blocks politiken är annars stendöd i lokalpolitiken. Och förstås är SD det stora hotet men bakom SD tornar sig en allt större anslutande skara. De som utropar SD som hotet är o bör defineras som politiska motpolen till SD. Med andra ord är alla tidningar även de opolitiska som skriver oballanserat om SD politiska.

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 13:29

@ Eric H

Trodde faktiskt att Thoralf tillämpade den här principen med diktafon. Dags för Sd kansli att göra ett partiinköp av mycket bra kvalitet (har testat och de billigare varianterna har oftast dålig mikrofonkänslighet och rätt mycket brus vid inspelning) och dela ut till smtliga som kan tänkas vara i behov av detta.

 
Ingen bild

Urban

27 oktober 2012 13:31

Jag läser i dagens Expressen http://www.expressen.se/nyheter/tunga-namn-lamnar-sina-toppuppdrag-i-sd/ att Expressen kan nu avslöja partitoppens nedsättande mejl om en före detta SD-anställd.

Vad är det här?
Har Expressens journalister tillgång till riksdagsmännens mail eller är det fritt fram att lämna ut internmail?

 
Ingen bild

Lotta

27 oktober 2012 13:42

@Undrande

Sitter du i riksdagen?

 
Ingen bild

Hacke

27 oktober 2012 13:48

Medias förtroende hos allmänheten går mot den absoluta botten medan sd:s går rakt motsatt håll.
Tack Blank för din insats för en fortsatt stabil utveckling på den vägen.

 
Ingen bild

Lotta

27 oktober 2012 13:50

@Urban

Har tidigare ifrågasatt att Expressen tydligen har tillgång till intern kommunikation från SD. Leta reda på sladdertackan och avskeda individen omgående är min ståndpunkt.

 
Ingen bild

Hulda

27 oktober 2012 14:02

Regel no:1 Lita aldrig på en journalist
Regel no:2 lita aldrig på en journalist

At spela in en intervju låter bra. Att läsa igenom och godkänna en artikel låter också väldigt bra.
Återigen: Lita aldrig på en journalist.
(Extra noga om man är Sverigedemokrat...)

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 14:02

@ Lotta
Troligtvis finnas en "mullvad" någonstans i organisationen vilket jag påtalat tidigare, eller så är Sd:s internetkommunikation hackad så att all information automatiskt skickas vidare. Kan givetvis också vara någon som mot lämplig ersättning då och då erbjuder sina tjänster till lämpligt media?

Oavsett vilket så måste detta förutsättningslöst undersökas och åtgärdas å det snaraste.

 
Ingen bild

PMS

27 oktober 2012 14:18

All reklam är bra,även den dåliga.Dom vänsterextrema murvlarna kommer att stå i kö för intervjuer efter nästa val då SD kommer att röna oerhörda framgångar,då kan du passa på att neka dessa lågt stående varelser dina åsikter.

Förövrigt så börjar det bli dags att modernisera partiet så att det leds av en man och en kvinna,annat är otänkbart i dessa jämställdhetstider.

 
Ingen bild

SM811

27 oktober 2012 14:26

Det du har drabbats av är känt av flera. Det endaste som man kan ställa upp på är direktsända program. Journalisterna är de mest falska personer som jag känner till. Möjligtvis kanske muslimer kan platsa in i samma gäng.

 
Ingen bild

Magentan

27 oktober 2012 14:42

Precis som Cavatus skriver ovan måste man redan från början av samtalet få skriftligt på att man ska läsa igenom och godkänna den slutgiltiga artikeln, inklusive rubriceringen, innan den går i tryck. Med risk för att verka duktig har jag faktiskt varnat för detta flera gånger på olika sajter.

Det kan räcka med ett och annat utbytt eller omplacerat ord för att hela artikeln ska få en helt annan innebörd än vad intervjuoffret hade tänkt sig. Särskilt viktig är rubriken. Praktexemplet på detta är Jimmie Åkessons berömda artikel i Aftonbladet hösten 2009.

Jimmies egen rubrik var:
"SVERIGES MAKTHAVARE BLUNDAR FÖR RISKERNA MED ISLAM"

Detta bytte Aftonbladet ut till: "Muslimerna är vårt största utländska hot", vilket blev en enorm skillnad. Då kan man ju se hela artikeln som en anklagelse mot en viss folkgrupp, när det egentligen är MAKTHAVARNA Jimmie anklagar för att inte se riskerna med vissa avarter inom en religion.

Om man läser artikeln efter att ha bytt tillbaka rubriken till Jimmie Åkessons egen korrekta originalrubrik blir det en helt annat artikel - som dessutom är mer aktuell nu än någonsin:

"SVERIGES MAKTHAVARE BLUNDAR FÖR RISKERNA MED ISLAM"
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12049791.ab





 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 14:54

O.T men kanske av intresse.

Sony har ett antal modeller av diktafoner som ligger strax under 1000-lappen och som har fått bra kritik, verkar ha bra mikrofonkänslighet och lätta att använda. Det där med mikrofonkänslighet och inspelningsbrus är viktigt för att diktafonen även i värsta fall kan behöva döljas i t.ex en väska eller kläderna.

Blev nostalgisk och tog fram och testade min gamla Sony Walkman (även kallad freestyle) från början av 80-talet och som jag använde i mitt arbete. Efter batteribyte och rengöring fick jag liv i den, men antagligen är det någon gummidrivrem eller gummihjul som är slitet och slirar och som gör att det låter lite "kalle anka" ibland. Detta problem finns givetvis inte i de nya digitala versionerna med elektroniskt minne.

@ Lotta
Din fråga "sitter du i riksdagen", ger flera associationer och roligare än så kan det inte bli!

 
Ingen bild

Magentan

27 oktober 2012 15:50

P.S till min tidigare kommentar:
Nu har jag själv läst igenom Jimmie Åkessons artikel i Aftonbladet för "femtioelfte gången", och den blir bara bättre och mer sanningsenligt för varje gång jag läser den.

Speciellt bra är den långa inledningen som börjar med:
"En av mångkulturens många inneboende paradoxer är att den, trots sitt universella anspråk, är ett monokulturellt fenomen som endast funnit grogrund i den postmoderna, oikofoba* västvärlden och som därför också tar sin utgångspunkt i västerländska fenomen och erfarenheter när man bedömer och analyserar omvärlden ..."
... fram till stycket som börjar med "Såhär långt tvingas man dock konstatera att islam har påverkat det svenska samhället i betydligt högre utsträckning än det svenska samhället har påverkat islam." Läs!

 
Ingen bild

Inte-en-till

27 oktober 2012 16:04

Skånepåg:

Är mycket intresserad av liten och bra (och gärna billig) inspelningsutrustning.

Har du någon länk till de tester du nämner?

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 16:11

@ Inte-en-till

Gå in på Google och skriv diktafon test, här finns flera tester att välja bland. Är du intresserad av en som gav Sony best i test så är URL: http://www.pixmania.se/se/se/ljud/sony/49/19/4/marque.html

 
illvilligabloggen

illvilligabloggen

27 oktober 2012 16:42

Ja,diktafoner är förträffliga och billiga runt
tusen spänn ...kan användas inte bara vid journalist
intervjuer utan även ;när man besöker sjukvården ;
eller eventuellt polisen....vid eventuella telefon
intervjuer är det lätt att spela in samtalen också;
mobiltelefon enklast ...men även fasttelefon går
det att köpa tillbehör till...inte att vara paranoid
det här på minsta sätt utan bara klok och framsynt.

http://illvilligabloggen.wordpress.com

 
Ingen bild

Lärare

27 oktober 2012 16:48

Anders Blank har nu hjälpt SD till ännu högre siffror. Journalisterna förnekar sig aldrig, kan undra om dom någonsin fattar vad dom gör?
Vi tackar!

Thoralf, du är en otroligt skicklig och välformulerad politiker. Du får fler och fler läsare.

 
illvilligabloggen

illvilligabloggen

27 oktober 2012 16:54

@ inte -en-till ;varför inte förenkla beslutsprocessen
och bara gå in på claes olsson -lägg fram ditt
problem -testa på plats -och är du nöjd så köper
du naturligtvis (jag jobbar inte på C-O om någon
trodde det)men i jag går alltid in där och låter
dom visa mig att grejorna fungerar till det jag
ska ha dom-säger bara om den här saken fungerar
och du visar mig att den gör det så köper jag,
sen har man alltid support efteråt också....

http://illvilligabloggen.wordpress.com

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 17:11

@inte-en-till

Här finns en Sony på Clas Ohlson som verkar vettig och cirka 500:- Beskrivning på YT av belåten kund och möjlighet till att växla mellan olika känslighetslägen för mikrofon o.s.v

http://www.youtube.com/watch?v=f0fb6ksTZ74

http://www.clasohlson.com/se/Digital-diktafon-Sony-ICD-BX112/Pr384411000

 
Ingen bild

SDare

27 oktober 2012 17:25

Har sett visionen framför mig i en dröm, där någon hade lånat en stor dumpers och parkerat densamma några meter in i nämnda medias entré en mörk och kulen natt. Vaknade kallsvettig med ett ryck och insåg att det endast varit en dröm....

 
Ingen bild

Lars Rosén SD Kalmar

27 oktober 2012 17:29

Att vinden har vänt och att svenska folket har vaknat upp och ser att Alliansen med nuvarande invandring/flyktingpolitik fullständigt tappat greppet fick vi SDare bevis för på Torsås marknad. Jag överdriver om jag säger att de slet tidningarna ur våra händer, men närmare 300 tidningar mm gick åt. Jag själv tyckte att i Emmaboda var det bra, men Torsås var ännu bättre. Någon sa att Påskallavik var ännu bättre. Hur eller hur så verkat det som fler och fler vågar stå för vad dom tycker om den förda vansinniga flykting/invandrapolitiken. Tack till alla er som kom fram och pratade, tog en tidning, eller bara önskade oss lycka till. Sistnämnda var många. Man var inte ens trött efter ca 10 timmars arbete. Tack än en gång alla trevliga människor där ute. Varma hälsningar från SD.

 
Ingen bild

fd moderat

27 oktober 2012 17:46

Jag märker att det är helt annurlunda tongångar i bekantskapskretsen. Allt fler är missnöjda med den stora invandringen. Motivet att de behövs när alla 40-talister går i pension håller inte längre. Arbetslösheten är på rekordnivåer och hela västvärlden går in i en långvarig lågkonjunktur. Att i det läget bedriva EU:s mest oansvariga invandringspolitik håller inte. Flera jag känner säger öppet att de tänker rösta på SD. Det är inte tabu längre.

Gammelmedia och 7-klövern är nu helt klart skakad efter de senaste opinionsundersökningarna. Gravöl för PK-journalisterna och Champagne här i stugan ikväll. Tråkigt bara att det skulle behöva gå så långt innan folket äntligen vaknade.

 
Ingen bild

Inte-en-till

27 oktober 2012 17:49

Lars Rosén SD Kalmar: stort grattis!

...till dig och dina kolleger.

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 18:09

@ Lars Rosén

"Jag överdriver om jag säger att de slet tidningarna ur våra händer, men närmare 300 tidningar mm gick åt."

Skall väl vara "Jag överdriver INTE om jag ....."

 
Ingen bild

Skånepåg

27 oktober 2012 18:23

@ Sdare
"Har sett visionen framför mig i en dröm, där någon hade lånat en stor dumpers och parkerat densamma några meter in i nämnda medias entré en mörk och kulen natt. Vaknade kallsvettig med ett ryck och insåg att det endast varit en dröm...."

Du hade tur att det var en dröm, dumpers är dyra att bärga och att reparera!
F´låt mit dåliga skämt, kunde bara inte låta bli!

 
Ingen bild

HBM

27 oktober 2012 18:41

HåHåjaja!!!förr skrämde man barn med tomtar och troll.Nu skrämmer man barn med Sverigedemokraterna. Som vanligt är det bara vidskepelse från okunniga människor som hellre pratar än tänker.

 
Ingen bild

HBM

27 oktober 2012 19:00

Mitt hat mot dig Thoralf: Skrivet av Martin smörgåstårtan Nilsson.
Men jag som regelbundet besöker Alfssons islamofobiska blogg frapperas av den förföljelsemani karln drabbats av: Skrivet av Ahonen. Vidare skriver Ahonen: ivrigt påhejad av ”knäppjökarna” som kommenterar hans förvirrade inlägg. Jag kan inte släppa kommentarerna från dessa så kallade vuxna herrar som tycker att dom tillhör gräddan där dom bor och undrar hur det står till i huvudet när man väljer att uttrycka sig på detta vis. Kanske dom skulle ringa till någon bra psykiater och få hjälp med sin SD-noja.

 
Ingen bild

Hulda

27 oktober 2012 19:18

Såg nu Wilders på Tv4,s nyheter. Tänkte till lite...
SVT,s mycket populära program "Skavland" brukar ha med många intressanta personer och det blir bra samtal.
Men skulle Wilders vara välkommen dit?
Vilka andra skulle vilja våga vara med i samma program?
Bara att handhälsa på honom i TV skulle nog tyvärr ge livslång bannlysning..

 
Svensson

Svensson

27 oktober 2012 19:27

Det är svensk massmedia som måste bli rumsrena.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Nalli

27 oktober 2012 19:48

Thoralf Alfsson@
“I fredagsmorgon hörde Barometern av sig och ville intervjua mig angående våra uppåtgående opinionssiffror. Har du tid för en kort telefonareom SD:s opinionsläge".

Du skulle kanske svarat som Avpixlat gjorde när Expressen bad om en intervju,
det går bra svarade de, här är våran e-mailsadress
Men det var bra att Du tog intervjun med Barometern.
För att besegra sin motståndare måste man känna dem och det gör Du/Vi nu.

 
Ingen bild

Hulda

27 oktober 2012 20:01

Tänkte en tanke innan nattens nöjen tar vid.
Nu inatt ska vi vrida klockan tillbaka till normaltid.
Men hela Sverige vrids tillbaka tidsmässigt.
Vi har varje vår flickor som skräckslagna bävar inför ett ev. bröllop som deras föräldrar planerat över flickans huvud.
Vi har flickor och kvinnor som särbehandlas i religösa lokaler, bara för att de är kvinnor.
De tvingas också bära speciella kläder, pga, deras kön. Osv. osv.
Inför detta medeltida levnasssätt står politiskt korekta myndigheter, journalister och oppinionsbildare tigande och harklande, Kritiker kallas för div. okvädningsord....
Så visst vrids tiden bakåt.........

 
Ingen bild

von Moltke

27 oktober 2012 21:46

Har inte Alfsson lärt sig något när det gäller att ha med journalister att göra? Ifrågavarande journalist tillåts härja fritt på Barometern med Gunilla Sax goda minne. Man kan t o m skämtsamma säga att han har "carte blank"

 
Ingen bild

Gerhard

27 oktober 2012 23:08

Thoralf,

Du står för sunt förnuft som alltid

 
Ingen bild

gustavsson

27 oktober 2012 23:51

Barometern stöder SDs ideer? http://www.barometern.se/ledare/reglerad-invandring-inte-rasism(3496719).gm#.UIw4fN6siGA.facebook

 
Ingen bild

OT

28 oktober 2012 02:20

Apropå "När SD städar måste Alfsson bli rumsren"

Bullshit!!! Media måste städa sitt unknarum långt före Thoralf, vem står upp för demokrati om inte Thoralf!

Käre medborgare i Kalmar fråga dig själv vem kommer hjälpa dig i alla väder?

En hyllning till Thoralf - AC/DC - TNT: http://www.youtube.com/watch?v=6_Y3zbRxZ6Q

"See me ride out the media waves
Soon on your colour TV screen,
Out and fighting for you and me!
You all know what I mean,
Women to the left of me,
And women to the right,
Ain't got no gun
Ain't got no knife
Don't you start no fight

Cause my words is T.N.T
I'm dynamite T.N.T and
I'll win the fight T.N.T
I'm a power load T.N.T watch me explain what the media wont say"

 
Ingen bild

Olandstoken

28 oktober 2012 07:31

Att vara rumsren i mediafolkets ögon är att inte uttala något negativt gällande vår vansinniga invandring eller yppa något om all brottslighet denna för med sig.

Att tala är silver och tiga är guld heter det och då journalistpacket är inblandat ska man som väljare och även politiker tänka på den frasen.

PS "En Svensk Tiger" är nog precis vad de flesta folkvalda politiker och mediafolk vill medborgarna ska anamma därav Thoralf inte anses rumsren.

Barometern skulle jag inte ta i med tång ens för jag ger mig banne på att man får hudutslag av den .

 
Ingen bild

Stefan A.

28 oktober 2012 07:33

Media borde ha vett att hålla käften efter den smutsiga valrörelsen 2010,men de blir nog inte rumsrena förrän man lämnat in konkursansökan.

 
Ingen bild

Rättvis

28 oktober 2012 07:38

Fortsatt uppåt för SD.
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=83

 
Ingen bild

Observer

28 oktober 2012 07:54

Barometern i Kalmar har ett stort journalistiskt problem uppenbarligen.Den kommunala bevakningen är allt magrare och faktalös enligt solida kalmarkällor och visar på samma sak som Alfsson påpekar.Slafsig sammanställning av intervjuer tillsammans med utelämnande av väsentliga fakta är en omtalad karaktäristik bland tidningens läsare.En del artiklar som har en politsk vinkling kan ses som partsinlagor istället för en korrekt information.Brist på källkritik,brist på kunskap inom olika områden gör att lögner upphöjs till sanning o.s.v.Kanske dags för tidningsledningen att sätta sig ned och analysera vad det är som gått så fundanmental snett.För det kan väl inte vara så illa att det som Alfsson beskriver är tidningens agenda?

 
Ingen bild

Hulda

28 oktober 2012 08:19

Rättvis...
Förstanyhet i Ekots 08,00-sändning var den undersökning du länkar till, plus några intervjuer. Troligen handlade över en hel minut av deras treminuters sändning om SD.
SD kommer lätt att hamna över 10% i nästa val om detta fortsätter.
Men nu kommer säkert varenda journalist att försöka hitta allt sk-t de kan om SD.
Mullvader, dolda mikrofoner, falska artiklar (se ovan) och allt annat jä--skap för att på alla sätt smutskasta SD....
Även AFA och andra lågintelligenta varelser kommer säkert att agera.

Nattens nöje bestod av Dansbandsmusik med tillhörande dans. En del av den Svenska kulturen!
Så det är tur att man inte är Muslim. De kan aldrig sväva ut på dansgolvet med den ena efter den andra danspartnern, nära, nära, jättenära......

 
Ingen bild

Morningstar

28 oktober 2012 09:32

ta efter fransoserna och dumpa gödsel utanför entréerna och alla andra in- och utgångar, stora som små. Helst en fredag efter lunch. Kommer nog bli en hel del svordomar bara för att dom inte kommer hem från långt senare än dom tänkt sig. Tycker det vore ett passande straff för alla dessa dyngspridare ändå.

 
Ingen bild

Hulda

28 oktober 2012 09:57

Morningstar...
Fredag - då passar säkert grisgödsel bäst....

 
Ingen bild

SDare

28 oktober 2012 10:03

Vilken kille! Dessutom så bra presenterat att man ryser.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6EFmsgEmozg

 
Ingen bild

Skånepåg

28 oktober 2012 10:18

Expressen har en journalist vid namn David Bajs, vars enda arbetsuppgift på tidningsredaktionen är att ”lusläsa”, förvränga och vinkla allt som kan påverka Sd negativt. Ingen struntsak är för liten eller bagatellartad för att användas för detta ändamål. Detta är inget annat än ren förföljelse och i dagens tidning upprepas för ”femtioelfte gången” samma saker som han skrivit om tidigare, tillsammans med nya vilda gissningar och löjeväckande påståenden direkt gripna ur luften.

Jag förstår varför Jimmie Åkessons pressekreterare Linus Bylund meddelade i går, att SD-ledaren inte kommer att svara på frågor från Expressen. David Bajs och Barometerns Anders Blank har således mycket gemensamt och gör allt vad man kan för att sänka journalisternas redan utomordentliga dåliga rykte till en så låg nivå som det bara är möjligt. Hoppas nu att Thoralf följer Åkessons beslut och agerar likadant gentemot Barometern, eftersom tidningen på ett övertygande sätt visat att moral och hederlighet är ett område ssom enklast kan beskrivas som en blank helsida i Barometern.

 
Ingen bild

Skånepåg

28 oktober 2012 10:22

Rättelse: I min tidigare kommentar Söndag 28 okt 10:18 har jag råkat använda fel namn på Expressens journalist, vilket jag givetvis ber om ursäkt för. Han heter David Baas och inget annat.

 
Ingen bild

Hulda

28 oktober 2012 10:42

Skånepåg...
Vi har full förståelse över ditt stavfel. Tanken vandrar ibland iväg och ilskan kan bryta ut fort. Då kan fingrarna lätt hamna fel på tangentbordet.
A och j-tangenterna ligger ju väldigt nära varandra och en olycka händer så lätt....

 
Ingen bild

Terror Flieger

28 oktober 2012 12:25

Tack Skånepåg! Du förgyllde min morgon.

 
Ingen bild

Solidus

28 oktober 2012 12:34

Bästa Anders Blank, hur mår du nu när din Pravdaredaktion dricker rödvin och tackar dig för en ickeintervju. Varför skrev du inte bara en analys av hur du och din redaktion tänker? Jag själv intervjuas snart i TV i mitt arbete men jag är trygg i mig själv och vet att 90% av det sakliga klipps bort för att de inte har någon kunskap att förstå det jag säger. Jag vet ju själv var jag står och jag avundas inte politiker inom Sd men vi som har förnuft att förstå tillståndet i det sinnessjuka Sverige är inte rädda för spott och spe huvudsaken är att vi är med och stöttar våra folkvalda.

 
Ingen bild

Skånepåg

28 oktober 2012 14:29

@ biran

Till dig och alla andra. Inte bra att blanda in familjen och direkt privata angelägenheter, eftersom detta enbart kan leda till otrevligheter på mer än ett sätt. T.ex att vänstertrollen hittar på något dj-skap och sedan att Sd-sympatisörer per automatik givetvis får skulden för detta.
I all välmening hoppas jag att Thoralf tar bort ditt inlägg och att du ev. återkommer med t.ex e-mail eller telefon till hans arbete, vilket är där jag tycker att gränsen går. Hoppas att Thoralf hinner med att även kolla bloggen eftersom han farit som ett "torrt skinn" senaste dygnet mellan Kalmar, Malmö och Västerås.

 
Ingen bild

Ludvig

28 oktober 2012 17:55

Barometern är den absolut sämsta dagstidning jag känner till.

 
Ingen bild

Skaraborgare

31 oktober 2012 03:27

Jag är otroligt besviken på media.Detta gäller framför allt "fulpressen".Det vill säga kvällstidningarna med den s.k tidningen AFTONBLADET i täten.Man-det vill säga tidningens redaktion- tror på fullaste allvar att allmänheten är beredd att betala 12 kronor för deras vinklade och förljugna förmedling.

Jag la av med kvällspressen för flera år sedan.På detta sätt kan tusenlappar sparas årligen till mer trevliga ting.Eller ett bidrag till SD valfond

 
Honey

Honey

29 januari 2013 03:10

http://www.tobuywowgold.com/Product/Gold Glad to visit your blog, I look forward to more good articles and I think we all like to thank so many good articles, blog to share with us. http://www.computersinfos.com

http://www.tobuywowgold.com/Product/Gold

 
Ingen bild

Fanny

29 januari 2013 03:11

http://www.d3fly.com/gold.html Really like this page, and do well. I will let you all know it, so that more people visit http://www.healthslifestyle.com

 
Ingen bild

Elve

29 januari 2013 03:12

http://www.ibuyc9gold.com/gold.html Thank you for sharing!Very much like we left a deep impression, and will always come. http://www.gostraveler.com

 
Ingen bild

Bess

29 januari 2013 03:13

http://mmo-cards.com interesting site! I'm really like it! Very, very good! http://www.mastarsign.com

 
Ingen bild

Gail

29 januari 2013 03:14

http://www.thepowerlevel.com/Gold.php?N=Rose I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well. In fact your creative writing ability has inspired me. http://www.recipeol.com

 
3dscardshop

3dscardshop

20 mars 2013 08:19

<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-ak2i-acekard2i-for-dsi-1-4-4-nintendo-3ds-v4-4-0-10.html"><strong>acekard 2i 3ds</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-ak2i-acekard2i-for-dsi-1-4-4-nintendo-3ds-v4-4-0-10.html"><strong>acekard 2i buy</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-ak2i-acekard2i-for-dsi-1-4-4-nintendo-3ds-v4-4-0-10.html"><strong>acekard 2i 4.4.0-10</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-ak2i-acekard2i-for-dsi-1-4-4-nintendo-3ds-v4-4-0-10.html"><strong>acekard 2i review</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-ak2i-acekard2i-for-dsi-1-4-4-nintendo-3ds-v4-4-0-10.html"><strong>acekard 2i firmware</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-ak2i-acekard2i-for-dsi-1-4-4-nintendo-3ds-v4-4-0-10.html"><strong>genuine acekard 2i</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>original acekard 2i</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>offical acekard 2i retailer</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>acekard 2i akaio</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>acekard 2i action replay</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>acekard 2i akaio 1.9.0</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>acekard 2i buy usa</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>acekard 2i buy paypal</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-3ds-flash-card-ak2i-best-3ds-flash-card.html"><strong>acekard 2i buy cheap</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-acekard-2-1-ak2i-original-acekard2i.html"><strong>acekard 2i buy online</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-acekard-2-1-ak2i-original-acekard2i.html"><strong>acekard 2i best price</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-acekard-2-1-ak2i-original-acekard2i.html"><strong>acekard 2i ds lite</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-acekard-2-1-ak2i-original-acekard2i.html"><strong>acekard 2i dsi xl</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-acekard-2-1-ak2i-original-acekard2i.html"><strong>acekard 2i dsi 1.4.5</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/acekard-2i-acekard-2-1-ak2i-original-acekard2i.html"><strong>acekard 2i for 3ds</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>r4i gold 3ds card</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>r4i gold 3ds xl</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>r4i gold card</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>r4i gold 3ds</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>genuine r4i gold</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>original r4i gold</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>r4i gold firmware</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-r4i-gold-3ds-nintendo-3ds-dsi-v1-4-4.html"><strong>r4i gold 3ds review</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold australia</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold buy online</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold buy cheap</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold buy uk</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold buy usa</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold cheap</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong></strong>r4i gold dsi xl</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4i-gold-3ds-3ds-flash-card.html"><strong>r4i gold dsi 1.4.5</strong></a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>R4DS</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds firmware</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4dsi</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds wood</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds firmware</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds kernel</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds card</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds australia</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds adapter</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds buy online</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds download</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds dual core</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds dsi</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds ds review</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds english</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds for sale</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds for 3ds</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds gold firmware</a>,
<a href="http://www.3dscardshop.com/r4-ds-revolution-r4-ds-0815-nintendo-ds-lite-flash-card.html"><strong></strong>r4ds hong kong</a>,


http://www.3dscardshop.com

 
دردشة

دردشة

17 maj 2013 17:40

Words correctly and acted positively already you must concentrate and think is excellent and you ask yourself why Maria accepted the job?This liquefaction sometimes help you to link to the right path ..Thank you

http://www.chatiraqiromance.net

 
دردشة عراقنا

دردشة عراقنا

24 juli 2013 06:37

Great article and the words of a realistic and beautiful, but what about Maria?You have been selected to manage the business or not?How can we know the way to control the union and away from the disagreements that put us in embarrassing situations with the guild?Thank you very much waiting for your response.

http://www.chatiraqnai.net

 
Best hospital in Delhi

Best hospital in Delhi

17 september 2013 08:53

Terms œthe and Served favorably alreadycreated you must focus and think is outstanding and you ask yourself why Jane approved the job? Liquefaction This sometimes help you to weblink to the right direction. Thnx for your creation.....

http://www.fortishealthcare.com/india

 
Organic Products Business Opportunities

Organic Products Business Opportunities

26 september 2013 13:27

This is really a good one. I am happy to read something about this topic. Thank you for sharing this very informative post.

http://www.earthendelight.com/earthendelight-organ

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards