thoralf

Direktlänk till inlägg 16 april 2016

”OSAKLIGT DREV MOT KAPLAN”

Av Thoralf Alfsson - 16 april 2016 11:35

 


Visst är det fantastiskt hur miljöpartisterna ställer upp för sin minister med så stora böjelser för islamismen. Prästen Jonas Löhnn och nyvalde distriktsordförande för Kalmar län Max Troendlé stödjer Mehmet Kaplan. Miljöpartisterna tycks vara fullständigt förblindade angående Mehmet Kaplans agerande. Makten i regeringen tycks förlåta alla misstag oavsett om det gäller politik eller införandet av gränskontroller och id-kontroller eller andra åtstramningar i invandringspolitiken. Vilka går stick och stäv emot Miljöpartiets politik.


Jonas Löhnns retorik är också häpnadsväckande i Östra Smålands artikel!

 

Jag uppfattar att det är ett osakligt drev mot Mehmet. Helst skulle han så klart ha haft koll på vilka som är i samma lokal. Men det är en liten förseelse att missa det.”

 

”– Vi i fullmäktige sitter ju i samma lokal som Sverigedemokraterna men det gör ju inte oss till Sverigedemokrater eller hur, säger Löhnn.”

 

Det är beklämmande att läsa ett sådant uttalande av Jonas Löhnn. Han tycks inte förstå skillnaden på en demokratiskt vald församling, ett förtroendeuppdrag och de middagar som Mehmet Kaplan deltagit på med fascister och islamister. Att bara komma på den jämförelsen sänker Jonas Löhnn till en väldigt, väldigt låg nivå. Jag är minst sagt förvånad!

 

Max Troendlé har också sin bestämda uppfattning om Mehmet Kaplan.


”Max Troendlé, nyvald ordförande och språkrör för Miljöpartiet i Kalmar län är av samma uppfattning.

– Jag tycker att det är en absurd tanke att Kaplan skulle vara antingen islamist eller fascist.”

 

 

Marcus Birro har också skrivit ett blogginlägg om att "Partiet backar upp Kaplan". En bra sammanfattning som miljöpartisterna vägrar ta till sig.


"Han syns med fundamentalister, går på möten och middagar med fascister och likställer människor som krigar för IS med svenskar som slogs i finska vinterkriget. Men allting rinner av honom.

Han äter middag vid samma bord (!) som folk som jämställer människor med hundar. Han är på möten med människor som vill se kalifat växa fram."

 

"Han rör sig i sammanhang där människovärde och demokrati, feminism och allas lika värde är värt lika mycket som en fimp i en pissränna."

 

De senaste dagarna har det framkommit väldigt många bevis på att den han säger sig vara, det han säger sig stå för, inte är den han är, eller det han egentligen står för. Åtminstone reses det många frågetecken kring vem han egentligen är."

 

Johan Westerholm på Ledarsidorna skriver även han om Mehmet Kaplans "CV".


"Brödraskapet, beskriver mycket initierat andra detaljer om vår bostadsminister och varifrån han hämtat delar av sin värdegrund. När företrädare för det Muslimska Brödraskapet själva berömmer Kaplan som en av dem så betyder det oftast något. Mest anmärkningsvärt är det seminarium han anordnade i Riksdagen 2008 med i praktiken hela det Muslimska Brödraskapets europeiska ledning på plats. Samma Brödraskap som i Mellanöstern straffar konvertiter som lämnar islam med tortyr och ond bråd död. Samma brödraskap som misstänks för att träna sina aktivister hos DAESH / IS. Seminariet i det svenska parlamentet anses fortfarande vara en stor framgång för det Muslimska Brödraskapet i Europa då det, och dess grenar, som genomförde det är förhindrade att verka i andra länder."


 
 
Ingen bild

Chrille

16 april 2016 12:43

Till syvende och sist har Kaplan även stöd av hela 7-klövern.
SD skall tydligen lämna in en misstroendeförklaring mot Kaplan, men Batra och c/o kommer att lägga ned sina röster vid denna misstroendeförklaring.
Det är en sak som är säkert. Batra kan endast föra sig med ord, agera är hon okapabel till.

Dessutom är det ju remarkabelt att "prästen" i stora drag jämför SD med Grå vargarna. En "präst" - det säger ju dessutom hur det står till med svenska kyrkan - men det är ju en annan historia.

 
Ingen bild

Lotta

16 april 2016 12:53

Hittade denna artikel av Marcus Birro där han jämförde det drev han utsattes för i jämförelse med vad som hänt och händer kring Kaplan.

http://www.exponerat.net/marcus-birro-kommer-ni-straffa-kaplan-lika-hart-som-ni-straffade-mig/

En fråga man kan ställa sig är var Kaplan fått sin övertygelse ifrån? Om jag inte minns fel kom han hit som 1-åring med sina föräldrar? Hur kan en person som levt hela sitt liv i Sverige förknippas med så mycket tveksamma kontakter med islamister och fascister? Hur stor är då hans lojalitet mot Sverige och svenska folket? Vilket ser han sig som i första hand, muslim eller svensk? Ser han sig över huvud taget som svensk?

Thoralf Alfsson

16 april 2016 13:05

Bra frågeställningar Lotta!

Jag har ett blogginlägg på gång som grundar sig på några motioner som jag lämnade in i riksdagen.

 
Ingen bild

World Traveller

16 april 2016 13:10

Miljöpartiet, 7-klövern, media och svenska kyrkan har starkt förtroende för islamisten Mehmet Kaplan. De har också starkt förtroende för Erdogan, Abu Bakr al-Baghdadi, Muhammed Morsi, Ayman al-Zawahiri och flera andra islamister som de tydligen delar värdegrund med.

 
Ingen bild

Pippi på foto

16 april 2016 13:23

Jonas Löhnn visar vad svenska kyrkan har för "religion"!

 
Ingen bild

Gäst

16 april 2016 13:27

http://ledarsidorna.se/
skriver sossen Johan Westerholm dagligen mycket insiktsfulla inlägg. Jag rekommenderar starkt att prenumenera på hans inlägg.

Thoralf kunde kanske lägga en länk i sin länkspalt?

Thoralf Alfsson

16 april 2016 14:35

Någon fast länk till socialdemokraten Johan Westerholm blir det inte.

 
Ingen bild

Jan Eriksson

16 april 2016 13:49

Kilcka på denna länk och skrolla nedåt på sidan. Det ni får se är en ministers kamp för feminismen.

http://www.exponerat.net/olle-ljungbeck-anmalan-av-bostadsminister-mehmet-kaplan-och-statsminister-stefan-lofven-till-do/

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 april 2016 13:53

Ja, inte kan han anses som svensk, denne Kaplan. Såg för en tid sedan ett kort på honom med fru och dotter. Givetvis väl inlindade... Nej, hans engagemang i Mp är endast en språngbräda till ännu mera makt i Sverige.

 
Ingen bild

Hacke

16 april 2016 13:56

Att miljöpartister nu mer eller mindre mangrant ställer sig bakom Kaplan visar än en gång hur gröna man är i dubbel bemärkelse. Rekylen från deras egna variant av "krishantering" kommer sannolikt att bli obarmhärtig.
Förhoppningsvis kommer nu mp:s alla genomklappningar i regeringsställning att utesluta partiet för alla framtida diskussioner när det gäller regeringsunderlag och ministerposter, vare sig från vänster eller höger.
Det är ju ofta ett högt pris ett samarbetsparti i regeringsställning får ta även utan större fadäser. Därför skulle det förvåna mycket mycket om ett redan dess förinnan krisande parti skulle klara den smällen. Vi kanske rentav framöver får ägna en tacksamhetens tanke åt islamisten Kaplan för att han blev tungan på vågen till att partiet 2018 hamnar där det alltid hört hemma - nämligen under riksdagsspärren.

 
Ingen bild

Lotta

16 april 2016 14:03

Tack Thoralf. Det ser jag fram emot att läsa. Vill tipsa lite om Studio SD i fall någon missat det?

Intervju med Mattias Karlsson efter regeringens budgetförslag som slår mot de allra svagaste i vårt samhälle:

http://youtu.be/t9hUUUKjaPU

 
Tobbe S

Tobbe S

16 april 2016 14:31

– Exalterat skriker Mehmet Kaplan (MP) att Jerusalem ska befrias på Medborgarplatsen i Stockholm den 19/7. Man kan förstå honom då han är en sympatisör till militanta islamistgrupper som t.ex Hamas och Muslimska Brödraskapet där man skär halsen av folk för minsta lilla kritik. Se videon där islamisten Mehmet Kaplan uppmanar till Jerusalems “befrielse”... https://www.youtube.com/watch?v=-5spswUow3I

Som grädde på moset , efter att ha umgått med diverse halsavskärare (Hamas Muslimska Brödrarskapet), blir han inbjuden till Nobelfesten. Tydligen delar han den s k värdegrunden med Nobelkommitén. Jimmie Åkesson är däremot en person som Nobelkommitén inte delar värdegrund med.

http://https://www.youtube.com/watch?v=-5spswUow3I

 
Ingen bild

Hacke

16 april 2016 15:09

Här ett slående belägg för varför Löfven nu och som alltid håller sig gömd när det hettar till. Sossarna och deras broderskapare sitter som vanligt med fingrarna längst ner i syltburken. Detta skrämmande över två år gamla klipp får för var dag bara ökad tyngd och aktualitet.
http://www.expressen.se/nyheter/beviset-s-lovar-att-samarbeta-med-smr/

 
Ingen bild

ibbe

16 april 2016 15:34

moderaterna kritiserar Kaplan! glöm inte att (M) hade en islamist som ersättare i försvarsutskottet 2010-2014. Wiberg var namnet



Thoralf Alfsson

16 april 2016 15:47

Abderisak Waberi

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 april 2016 15:59

Läs Johan Westerholm och Lars Bern

http://ledarsidorna.se/2016/04/pa-en-piedestal/
https://anthropocene.live/2016/04/15/en-cancer-i-den-svenska-samhallskroppen/

Sveriges ”journalister” skulle kunna fälla mehmet kaplan på en kafferast. Varför gör då inte Sveriges ”journalister” det?
Därför att Sverige har en genomkorrumperad journalistkår som är lojala mot andra än sina läsare. Sina läsare betraktar de som en okunnig fårskock. Det mest frustrerande är att ALLTID efter en intervju är frågetecknen fler än svaren. Svenska ”journalister” ställer ALDRIG de rätta frågorna som skulle få intervjuoffret att komma ur balans.

Det varken vill, vågar eller får man.

Mehmet kaplan är en obehaglig människa som har en helt annan agenda än den som naiva miljöpartister tror. Han är enligt mig livsfarlig och bedriver subversiv verksamhet. För detta belönas han med 130 000:- i månaden.

Sluta att köpa tidningar.

Använd Adblock
https://adblockplus.org/

Säg upp TV-licensen
Ring 0771-91 00 04

 
Ingen bild

Hood

16 april 2016 16:03

Jonas Löhnn missar helt att om Kaplan med kompisar får bestämma i Sverige så är Jonas saga all.

 
Ingen bild

ÅMÅL

16 april 2016 16:33

AVSLÖJANDE

http://pbs.twimg.com/media/CgJIlR-WEAA2e69.jpg

 
Ingen bild

Chrille

16 april 2016 17:04

@ Gäst Lördag 16 april 13:27

Johan Westerholm må skriva en hel del intressanta saker på sin sajt, men man skall ha klart för sig att han ser sverigedemokrater som något hämtat från kloaker.
citat, " Detta är det som format mig, tre kvinnor. Ingen av dem skulle ta i företrädare som Kent Ekeroth, Björn Söder och dess gelikar med tång. Och ännu mindre andra som delar deras värdegrund och världsbild. Inte heller jag. Det är omöjligt för mig såväl värdegrundsmässigt som känslomässigt. "slutcitat.

http://ledarsidorna.se/2015/09/tre-kvinnor/

Möjligtvis hade Johan W. ett behov av att skriva detta, eftersom det han skriver är populärt även för Sverigedemokrater. Själv tycker jag det endast var tramsigt att lägga sig på den låga nivån av honom.

 
Ingen bild

Pepparholm

16 april 2016 17:36

Jonas Löhnn är det otvivelaktiga skälet till att gå ur svenska kyrkan; om man inte gjort det tidigare.

Han må tycka vad han vill. Men när en företrädare för kyrkan inte ens kan grunderna om en demokratistat, då är det kört.




 
Ingen bild

Morningstar

16 april 2016 17:48

Thoralf du glömmer tunnelbanan. Han steg nog på tåget som Waberi och steg av som Wiberg.

Thoralf Alfsson

16 april 2016 18:37

Han är ju "miljöpartist" ;-)

 
Ingen bild

joho

16 april 2016 18:20

Om han hade ätit middag med SD-folk hade han nog fått sparken direkt men inte med inte med islamistiska och fascistiska muslimer jävla hycklare.

 
Ingen bild

Pepparholm

16 april 2016 19:19

Jag undrade i ett tidigare inlägg hur många flyktingar som Påven tagit mot i Vatikanstaten.

Nu har svaret kommit. Han tar med tre familjer i sitt flygplan från Lesbos. Säkert väl utvalda av hans fotsoldater.


Patetiskt och plakatpolitik från en påve som uppmanar övriga stater att riva murarna.

 
Ingen bild

Demokratur

16 april 2016 19:38

Nej, jag hoppas verkligen att man inte blir miljöpartist bara för att man tvingas vistas i samma lokal som dylika... Däremot har man som riktig svensk en skyldighet att försöka undvika miljöpartister så långt det är möjligt.

 
Ingen bild

Knaster

16 april 2016 19:41

Grattis Thoralf!

Nu kan Du få Katrineholms-Kurirens nyhete på arabiska! http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.3983257

 
Ingen bild

civil

16 april 2016 20:18

Men Thoralf, Kaplan sa ju, minst tio gånger, att han bara umgås med den turkiska civilsamhället! En politiker ska ju ha insyn och samarbete i och med den civila samhället?

Med detta har jag, iofs, som trög civilist, många frågor. Egentligen är jag mycket förvirrad.

Om det nu bevisligen finns ett "turkiskt civilsamhälle", "somalisk civilsamhälle", "kurdisk civilsamhälle", "muslimiskt civilsamhälle", etc, etc, etc ... i Sverige, finns det också en svensk civilsamhälle?

Kan man tillhöra några olika civilsamhällen?
Är "civilsamhälle" samma sak som "mångfald" eller "multikultur"?
Hur stor måste folkgruppen vara, att definieras eller fungera som ett "civilsamhälle"?
Hur ska man bemöta människor, som inte tillhör någon etnisk eller religiös "civilsamhälle"?
Är olika etniska"civilsamhällen" förutsättning för den multikulturella staten, som grundlagen föreskriver?

I Sverige är ju alla utom turister svenskar, hur kan en svensk då ingå i den "turkiska civilsamhället"?
Finns det också "turkisk (muslimsk, somalisk, kurdisk...) militärmakt i Sverige? Eller statliga institutioner / stat?
(antonym till "civil" är ju militär- eller statlig, utan den ena finns inte den andra)

Måste man tillhöra någon etniskt minoritets- "civilsamhälle", att få politikernas uppmärksamhet? (svenska "civilsamhällen" räknas inte, eftersom det finns inga etniska svenskar).

Om nu svensk minister Kaplan jobbar hårt för, att integrera den svenska staten med den "turkiska civilsamhället" o.a liknande, vem jobbar då med, att integrera de olika etniska civila samhällen med varandra?

Har Kaplan arbetat för, att integrera den "kurdiska civilsamhället" med den armeniska eller kurdiska? Eller är det meningen, att regeringen ska integrera sig med varje "civilsamhälle" exklusivt?

Och hur många olika civilsamhällen finns det i Sverige? Statistik saknas!

För övrigt undrar jag bara, hur samarbete och kontakter med den turkiska eller muslimska "civilsamhället" kan hjälpa ministern med bostadspolitiken och åstadkomma bostadsbyggandet, som han har ansvaret för?

 
Ingen bild

C Andersson

16 april 2016 22:24

@Pepparholm@ Har du koll på hur många av påvens flyktingar som är muslimer?

 
DecemberKartellen

DecemberKartellen

17 april 2016 00:06

Har du också blivit bestulen?

Ingen beskriver det så bra som Lindström:
http://www.bonton.se/?d=2016-04-15

Klockrent. Se bilden.

http://www.bonton.se/?d=2016-04-15

 
Ingen bild

OT

17 april 2016 04:08

Apropå "Alleged Brussels Terrorist Was Star Of Documentary About Successful Integration Of Immigrants": http://www.breitbart.com/london/2016/04/15/brussels-terrorist-swedish-documentary-successful-integration-immigrants/

Och så givetvis lite musik - "German comic piles on the mockery of Erdo...": http://vladtepesblog.com/2016/04/16/german-comic-piles-on-the-mockery-of-erdogan/

 
Ingen bild

Ludvig

17 april 2016 07:28

Hans egen trosfrände Malin Pekgul vet vad han håller på med, men hans partikamrater fattar ingenting.

 
Ingen bild

Demokratur

17 april 2016 08:23

Svenska kyrkan och Katolska kyrkan har en sak gemensamt.
Båda företräds av en kommunist som jobbar för den egna rörelsen undergång.
Om 50 år domineras världen av islam.
Då är jag död, antingen naturligt eller genom egen åtgärd.

 
Ingen bild

Funtaren

17 april 2016 11:01

En möjlighet är att MP ser sig som piskade att stödja Kaplan därför att han drar till sig tillräckligt många muslimska väljare för att det skall ses som värt priset. Om så är fallet kan detta bidra till en bild av ett svar på den eviga frågan: hur många muslimer är islamister?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards