thoralf

Alla inlägg den 13 april 2016

Av Thoralf Alfsson - 13 april 2016 21:00

Idag var det dags för rättegång med anledning av den misshandel jag utsattes för på en pub strax före julhelgen i Kalmar. Kvinnan som utdelade slaget är anställd vid Linneuniversitetet i Kalmar på deras kommunikationsavdelning.


Jag tänker inte skriva något referat om dagens förhandling idag utan väntar med det tills efter att dom fallit (27 april) men jag tycker flera saker var minst sagt anmärkningsvärda under rättegången.


Jag är både förvånad och besviken över det ”arbete” åklagaren Linda Canéus utförde under rättegången. Åklagaren ställde aldrig den avgörande frågan!

Jag tror att lagmannen Conny Jörneklint uppfattade det under rättegången. Jag fick i varje fall möjligheten att efter åklagarens slutplädering att yttra mig över att åklagaren inte tog upp den politiska dimensionen i detta mål.


Nu kan jag ju alltid hoppas att tingsrätten har en mer logisk utgångspunkt än åklagaren och gör sin egen bedömning om den tilltalades bevekelsegrund för sitt agerande efter att de lyssnat till förhandlingarna.


Jag har kommenterat dagens förhandling för både Barometern och Östra Småland.

http://www.barometern.se/kalmar/thoralf-i-ratten-det-var-politiskt/

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/menar-att-overfallet-var-politiskt/


UPPDATERING!


En kommentar från en åhörare i tingsrätten.


Kalle Winner Jag var med hela tiden vid rättegången. Jag trodde att våra skattepengar går till åklagarens lön för att få ett straff till den åklagaren anklagar för brott. Jag tyckte åklagaren var en bra försvarsadvokat för den åtalade, bättre än kvinnans egen. Hon (åklagaren) skulle JO anmälas.

 

Östra Smålands artikel om rättegången är fortfarande efter nästan ett dygn mest lästa artikel. Uppenbarligen ett stort intresse.

 

 


PS


Det har hänt mycket idag ;-)


"Den här regeringen är ett stort kaos. Det kan rimligen inte finnas någonting som kan vara sämre (...) Kan vi få den här regeringen att falla då blir jag jätteglad."

Oscar Sjöstedt 




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards