thoralf

Alla inlägg den 15 april 2016

Av Thoralf Alfsson - 15 april 2016 20:35

"Alfssons digitala dynghög" Det var rubriken på Östrans ledarartikel skriven av Peter Akinder den 18 mars 2009.


 


Det har hänt väldigt mycket sedan jag skrev mitt första bloggnläggden 13 april 2006!


För en tid sedan pratade jag med en journalist på Östra Småland som tidningen heter numera. Journalisten ringde och ville ha svar på några politiska frågor men vi fortsatta att prata lite om bland annat min blogg och utvecklingen i antalet besökare som bloggen haft.


Journalisten berättade då att min blogg hade fler besökare än Östra Smålands egen webbsida. Bra för en digital dynghög! Mindre bra för en tidning som fick nästan 15 miljoner i presstöd 2013.

 

Det har med andra ord gått ganska bra för ”Alfssons digitala dynghög”! Känns väldigt bra! Jag gissar att det retar ledarredaktionen och Peter Akinder väldigt mycket på socialdemokratiska Östra Småland.


Min blogg firade dessutom 10-årsdag den 13 april. Svårt att förstå att jag hållit på med bloggen under 10 år.


Antalet besökare på min blogg har också i stort sett följt partiets opinionssiffror eller om det är tvärtom. Sverigedemokraternas opinionssiffror som följt besöksstatistiken på min blogg ;-)

För övrigt har jag väldigt lite förtroende för de svenska opinionsundersökningarna som betalas av svensk media. I synnerhet när Tomas Mattsson och Peter Wolodarski eller TV4 betalar för opinionsundersökningarna.


Mitt infoblad om massinvandringen och skatteuppror har delats ut på många orter i landet och därmed också bidragit till spridningen av min blogg. Undrar om kritiken mot mig i media kommer efter den 2 maj då alla deklarationer skall vara inlämnade. Här är några orter som jag skickat infoblad till.


Asarum, Bandhagen, Berga, Bjursås, Blentarp, Brastad, Bro, Dals Långed, Danderyd, Ellös, Eskilstuna, Eslöv, Falun, Floda, Färjestaden, Gnesta, Grycksbo, Gustavsberg, Gällivare, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Holmsund, Hägersten, Hässleholm, Högsby, Hörby, Herrljunga, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Kilafors, Kisa, Klintehamn, Klågerup, Kågeröd, Köping, Landskrona, Lerum, Lidingö, Lidköping, Lilla Edet, Lindome, Lindsdal, Linköping, Lyckeby, Löddeköpinge, Malmö, Mellerud, Mullsjö, Mölndal, Mönsterås, Mörbylånga, Njurunda, Norrköping, Rydebäck, Saltis, Sigtuna, Simrishamn, Skattkärr, Smygehamn, Spånga, Stavsnäs, Stenkullen, Stenungssund, Stockholm, Storebro, Svedala, Söderhamn,  Timmernabben, Tormestorp, Torsås, Trelleborg, Tun, Täby, Uddevalla, Umeå, Uppsala, Varnhem, Vegby, Vejbystrand, Vällingby, Västerås, Västra Frölunda, Växjö, Älmhult, Älvsbyn, Örebro.


Ett stort tack till alla som bidragit till spridningen av mina infoblad.


Under den senaste veckan har jag själv delat ut ca 2 500st infoblad i Färjestaden och under torsdagen också i Mörbylånga. Debatten och protesterna är nämligen starka på Öland då kommunen försöker hitta platser där man kan bygga modulbostäder för ensamkommande minderåriga. Det kan då vara en bra tidpunkt för mina infoblad.


Jag har ytterligare planer för nya infoblad till sommaren. Jag måste ju ha en anledning att köra omkring med min trehjuling i sommar ;-)


”Alfssons digitala dynghög” kommer fortsätta att växa i besöksstatistiken till stort förtret för många pk-journalister och politiska motståndare! Trenden har aldrig varit vikande!

 

 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards