thoralf

Alla inlägg den 6 april 2016

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2016 21:58

Måste berätta en historia som utspelats under den senaste tiden. För snart två månader sedan ringde ordföranden, Sven-Olof Larsson för en pensionärsorganisation inom Transportarbetarförbundet i Göteborg upp mig. Eftersom fackförbundet Transport är det mest rabiata fackförbundet mot Sverigedemokraterna, med uteslutningar, blev jag först lite avvaktande till samtalet men det hade jag inte behövt bli.


Ordföranden ville beställa 500st av mitt infoblad med invandring och skatteupproret. De var nämligen på gång med att skicka ut kallelsen till sitt årsmöte och planerade att lägga ett exemplar av mitt infoblad i varje brev med kallelsen ;-)


Givetvis så skickade jag omgående över 500st infoblad. Jag funderade också på om detta utskick skulle leda till skriverier i media men de har uppenbarligen uteblivit. Transport har uppenbarligen inte varit sugna på uppmärksamhet.


I helgen genomfördes årsmöte och antalet deltagare på årsmötet var tydligen mångdubbelt mer än brukligt. Enligt ordförande var det bara en handfull kommunister och en sosse, samt en inbjuden person från avd. 3 Transportarbetarförbundet som protesterade emot att infobladet bifogats kallelsen. Enligt uppgift har många av dessa pensionärer börjat läsa min blogg ;-)

Den tuffe ordföranden Sven-Olof Larsson sitter fortfarande kvar som ordförande efter årsmötet. Önskar att det fanns fler personer som Sven-Olof Larsson.


Jag har fortfarande ca 1 500st infoblad kvar med den version som innehåller skatteavdraget (version 1). När det gäller version två har jag många tusen kvar för den som vill beställa. Se detta blogginlägg för att se infobladen och hur du beställer.



Kent Ekeroth skäller ut 7-klöverns ledamöter i socialförsäkringsutskottet under onsdagens debatt angående utvisning av kriminella invandrare.

 



Kent tar replik på liberalernas ledamot.


Av Thoralf Alfsson - 6 april 2016 00:11

Förmiddagens kommunstyrelsemöte avklarat efter en del debatt om privatiseringen av personliga assistenter. Inställt möte med tjänstemän och oppositionen i eftermiddag. Då kunde jag istället ta ut trehjulingen för en premiärtur för i år. Det var närmast sommarvärme efter lunch i Kalmar, dessutom låg Kalmarsund i det närmaste spegelblankt under eftermiddagen. 


 

Paus vid Saxnäs camping under eftermiddagen. Ölandsbron i bakgrunden.


Det blev en tur över till Öland med ca 1 000 infoblad och lite annat material lastat i trehjulingen. När jag körde åter hade allt hamnat i brevlådor från Mölltorp-Saxnäs-Strandskogen-Glömminge. Tajmingen var helt perfekt med tanke på mitt skatteuppror och skatteavdrag. Upptäckte nämligen att Posten idag också delat ut deklarationsblanketterna i detta område. Helt perfekt!


Blir nog en tur även imorgon.


PS


Hörde idag att SFI-lärare på Öland utrustar sig med pepparspray! Vad har de utsatts för eftersom detta sker. Är det arbetsgivaren som utrustar dem med pepparspray? Tillstånd från polismyndigheten?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards