thoralf

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 6 november 2013 23:41

Markku Ahonen försöker nu på sin blogg hänga ut Kalmar slott och dess personal för att de hyrt ut lokaler till ett demokratiskt invalt parti i riksdagen, Sverigedemokraterna. Som även är invalda i Kalmar kommunfullmäktige och Kalmar läns landsting. Med andra ord alla de tre politiskt folkvalda församlingarna som existerar i vårt land. Till på köpet är det staten som äger Kalmar slott genom Statens fastighetsverk och Kalmar kommun är också med och driver verksamheten i Kalmar slott.


"Tyvärr kommer slottet i framtiden även att förknippas - med slottsledningens gillande - som en mötesplats och tillhåll för främlingsfientliga Sverigedemokraterna. Varje slott har sin plats i historien och nu vet vi vilken del av historien Kalmar Slott vill bli förknippad med."


Uppenbarligen menar Markku Ahonen att Sverigedemokraterna inte skulle fått hyra konferenslokaler i Kalmar slott. Nu vet vi ju att Markku Ahonen har sina sympatier långt ut på vänsterkanten och då förstår vi nog lite till mans vilka demokratiska värderingar han besitter.


Han har dessutom även kommenterat tårtattacken på sitt eget lilla vis eller efter förstånd. Undrar om han raljerat på samma sätt om Jonas Sjöstedt varit den drabbade och någon kvinna från extremhögern utfört tårtattacken.


Markku Ahonen har även kommenterat på twitter.


Jag kan berätta för Markku Ahonen att det var inte jag som ringde till Östran. Det var våra säkerhetsansvariga som stoppade Östrans fotograf och sedan även kontaktade Östran och framförde önskemål om att publikbilderna inte skulle publiceras. Idag förstår säkert de flesta varför, utom Markku Ahonen. Något hot har heller aldrig förekommit!


 


Markku Ahonen har med andra ord inte många rätt. Utan grundar allt på sitt sd-hat!

Av Thoralf Alfsson - 6 november 2013 14:20


Björn Söder gör som vanligt ett bra och säkert intryck i SVT.


Bra artikel av Ivar Arpi på ledarbloggen i SvD som ger Fredrik Reinfeldt en rejäl känga. Statsminister Fredrik Reinfeldt som ännu inte kommenterat och fördömt tårtattacken mot Jimmie Åkesson eller attentaten mot Sverigedemokrater i Bohuslän.


När det gäller Expo kan man ju däremot fundera på nedanstående rubriksättning. Har Expo en dold agenda?


 


Menar man att attentaten gjordes av politiska motiv eller att attentaten var politiskt motiverade? Med andra ord eftersom det var SD som utsattes för attentaten var de också motiverade. Jag undrar .....


Av Thoralf Alfsson - 6 november 2013 11:22

Problemen med att använda Bloggplatsens bloggportal blir bara värre och värre, inte minst för mina läsare som försöker kommentera mina blogginlägg.


Jag har försökt kontakta ansvariga på Bloggplatsen utan att få någon som helst respons eller svar på mina mejl. Nu undrar jag om det finns andra som använder deras bloggportal ibland mina läsare som har fått samma problem.


Eller är det bara jag som har dessa problem!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards