Idag blir jag minst sagt bekymrad när man tar del av alla nyheter. Det ena värre än det andra och jag undrar verkligen hur tillståndet är bland framförallt 7-klöverns politiker och journalister.
Svensk islam, 500 nya miljoner till Migrationsverket, utrikes födda får jobben före svenskar, SD utestängs från EU-debatt, lokalpolitiker på Öland hemligstämplar protokoll om vindkraft och en TV4-journalists fördomar.
I dagens Barometern möts man på ledarsidan av följande rubrik ”Bejaka svensk islam”. En ledarartikel skriven av MartinTunström. För det första finns det ingen svensk islam, det finns bara islam! Eller syftar Martin Tunström på Taimour Abdulwahab al-Abdaly, Stockholmsbombaren eller är det de svenska islamister som åker till sina hemländer och förverkligar jihad. Det är väl bara en tidsfråga innan det startar sin jihad i Sverige. Då herr Tunström får du svensk islam. Frågan är om du då tänker skriva att du bejakar svensk islam. Jag blir beklämd när man på en svensk ledarsida i en lokaltidning skriver något så okunnigt och befängt. Martin Tunström kanske kan berätta hur svensk sharialagstiftning ser ut i nästa ledarartikel. Vad har hänt med mitt land?
Det är inte utan att man börjar undra vem som är vem av Martin Tunström på Juridikfronten och Martin Tunström på Barometern
Idag kan vi också läsa att Migrationsverket vill anställa ytterligare 550 personer, de 4400 personer som redan jobbar på Migrationsverket räcker inte till. Samtidigt begär Migrationsverket ytterligare 500 miljoner kronor från regeringen. Miljard efter miljard rinner iväg på Migrationsverket och flyktingindustrin blomstrar med svenska skattemedel. Inget annat parti än Sverigedemokraterna kräver ett stopp. Politikerna i 7-klövern har målat in sig i ett hörn. Vad har hänt med mitt land?
Idag presenterades siffror som visar att 75 procent av de nya jobben går till utrikes födda genom regeringen och arbetsförmedlingens nya policy, som uppenbarligen diskriminerar svenskar å det grövsta. Av ca 250000 jobb som skapats sedan Reinfeldt tog över har hela 190000 gått till utrikes födda men endast ca 60000 till svenskar. Samtidigt har ändå antalet arbetslösa som är utrikes födda ökat med närmare 100 procent till hela 142000. Det kallar jag svenskfientlig arbetsmarknadspolitik. De svenska ungdomarna får åka till Norge och Danmark för att få ett jobb! Vad har hänt med mitt land?
SVT, vår public service bolag utestänger Sverigedemokraterna från slutdebatten vid EU-valet. Anledningen är att vi sitter inte i EU-parlamentet idag, samma argument som 2010. Det enda riktigt EU-kritiska partiet utestängs därmed från debatten och endast den hycklande 7-klövern tillåts att medverka i SVT. Ett mer odemokratiskt public service företag kan det inte finnas i hela världen om man undantar Nord-Korea och Kina. När svenska folket går till valurnorna några dagar efter att Sverigedemokraterna varit utfrysta från den stora TV-debatten gissar jag att många väljare kommer just välja SD-valsedeln på grund av detta. Vad har hänt med mitt land?
På Öland hemligstämplar lokalpolitikerna i Mörbylånga kommun mötesprotokoll om vindkraftsbeslut enligt Barometern. De sex vindkraftverken som skall byggas vid Stora Alvaret är tydligen väldigt känsligt för politikerna. Sverigedemokraterna har dock bara platser i kommunfullmäktige så vi har därmed ingen insyn i detta märkliga ärende. Stora Alvaret har fått status som världsarv av Unesco och jag gissar att det är för Unesco. Något som man nu riskerar att gå miste om man bygger vindkraftverk. Helt i onödan och fullständigt galet. Inte undra på att man hemligstämplar. Vad har hänt med mitt land?
Lassekolja
26 november 2013 00:39
"VAD HAR HÄNT MED MITT LAND?" Den frågan får större relevans för varje dag, som går.
Om det ändå var ex.-vis den svenska exporten, som slog nya rekord. Med 7:an vid rodret är det dessvärre helt tvärt om, det är importen av arbetslöshet och bostadsbrist, som slår nya rekord. Arbetslöshet och bostadsbrist, som leder till utanförskap, som i sin tur mer eller mindre per automatik leder till ökad kriminalitet och ännu sämre resultat i den arma svenska s.k skolan.....(suck!)
Detta att Sverigedemokraterna inte tillåts deltaga i Svt´s EU-slutdebatt är lika obegripligt, som när SD inte tilläts deltaga i partiledardebatterna inför Riksdagsvalet 2010. Med tanke på att dessa slutdebatter handlar om KOMMANDE(!) MANDATPERIOD gör det hela ännu tokigare och så ODEMOKRATISKT att man nästan vägrar att tro att det är sant! Iaf i Sverige(?)!!! Detta hade ju givetvis inte varit möjligt i en verklig demokrati med ett fungerande mediaetablissemang, framför allt inte i en REPRESENTATIV DEMOKRATI, som per definition kräver välinformerade medborgare/väljare!!!
4 x SD 2014 !!!
http://www.status.se
Sverigevän
26 november 2013 01:40
Oftast klagar man att invandrare inte arbetar utan lever på bidrag och nu när de får arbete klagar man för det. Svårt att bestämma sig?
Gubben o Gumman
26 november 2013 02:27
Just jobben är en tragedi för svenska ungdomar
Det är otroligt viktigt att denna info når svenska brevlådor efter hand så fort det går.
Det är för fan inte riktigt klokt på ren svenska
Blåsippan
26 november 2013 02:31
Instegsjobb kallas det. Arbetsgivaren får 75%/80 av lönen betald av välfärden/skattepengar om de anställer en invandrare före en etnisk svensk. Samtidigt sparar vi in på frukostäggen och kaffet på äldreboenden och vår svenska ungdom får bo hemma för de har inga jobb. Ja, vi är då "RASISTER". Men du är en indoktrinerad nyttig idiot. Hur känns det? Ingenting förstås.,
Blåsippan
26 november 2013 02:50
Det hela är ju helt (o)logiskt. Varför skall vi etniska svenskar ha jobb i vårt egna land? Klart att andra skall ha det före oss. Sen om det råder arbetslöshet spelar väl ingen roll. Det vore väl rasistiskt om en svensk finge ett jobb i Sverige pga sitt modersmål före en nyanländ somalier.. Oj, var jag rasistisk nu?
World Traveller
26 november 2013 05:35
Jadu Thoralf. Vi är många som undrar detsamma. Läste precis Expressens artikel om våld och hot mot politiker. De skriver om 31 politiker som utsatts för hot varav en snabbt nämns som Sverigedemokrat. Underförstått att Sverigedemokrater står för de flesta hoten mot de övriga demokratiska politikerna. Man blir äcklad av svensk media.
lantjunkaren
26 november 2013 06:14
Owe Thörnqvist skrev en låt som sammanfattar hela problematiken
Sök på
1.Youtube
2.Sök Owe Thörnqvist och låten "Sverigebesöket "
Jag lovar er en mycket bra musikupplevelse
Sven Dacke
26 november 2013 06:23
Martin Tunström äe dessvärre ledarskribent i Smålandsposten Växjö där man kör exakt samma stollig historia som om inte en gång var nog.
Förmodligen är den centralt producerad på Islmaisereingskansliet ( Rosenbad)
http://goo.gl/nlyTTr
Fredde
26 november 2013 06:36
God morgon!
Det jag inte förstår är varför inte arbetslösa svenskar börjar demonstrera mot de orättvisor som gäller med lönebidrag till invandrare? Man riskerar i alla fall inte sparken! En fråga: Finns det ngt land där man subventionerar jobb för invandrare istället för det egna landets befolkning?
Konstigt att inte fler svenskar vaknar speciellt dom arbetslösa!
Ha en bra dag!
Jonas N
26 november 2013 06:38
Sverigevän
Fundera några varv till om vad du skriver..
Farbror Sven
26 november 2013 06:39
Till Sverigevän ? jo, men tycker du det är OK att vi har nästan 80000 svenskar däribland massor av ungdomar som varit tvungna att ta jobb i Norge ? Är väl bättre att de som är födda i Sverige får jobb i sitt eget fosterland ?
oldman94
26 november 2013 06:47
Re: " Av ca 250000 jobb som skapats sedan Reinfeldt tog över har hela 190000 gått till utrikes födda men endast ca 60000 till svenskar."
Betyder att det mesta är skattefinansierat och med 100% sannolikhet dessutom ineffektivt......
Under samma tid har antalet utrikesfödda arbetslösa ökat från 78 000 till 142 000, berikande så det förslår....
Hulda mk1
26 november 2013 07:13
Sverigevän...
Det finns många frågetecken runt dessa siffror. Hur många av dessa invandrarjobb är heltid, hittepåjobb , hur långvariga och hur många beror på bidrag till arbetsgivaren?
Bakom dessa siffror finns säkert en gigantisk kostnad (ännu en gång) för statskassan. Säkerligen jobbas det för fullt på att putsa dessa arbetslöshetssiffror ännu mera inför nästa års EU-val och riksdagsval. Allt för att minska SD-rösterna
Instämmer fullt ut med Thoralf: Vad har hänt med mitt land...
Pepparholm
26 november 2013 07:52
När nu SR utesluter SD från EU-debatten så får de sju deltagarna inte kritisera SD. Eller hur SR?
Tommy
26 november 2013 08:23
@Thoralf
Tror du själv att skribenten förknippar begreppet Svensk Islam med självmordsbombaren? Snacka om osaklighet.
Sedan undrar jag över din mer djupgående analys av 75 procentsiffran. Är svaret enkelt: Diskriminering av svenskar?
Ang. debatten: Allt behöver ju inte vara superkonspiration? Lex Junilistan. Det handlar ju om ett 14 år gammalt principbeslut, långt innan SD var parlamentspåtänkt.
Arvid
26 november 2013 08:24
VAD KOMMER ATT HÄNDA MED MITT LAND?
Thoralf och övriga meningsfränder! Det är mycket värre än vad ni föreställer er. Lyssna här till den kloke och insiktsfulle Paul Weston - lyssna en gång till, och tänk sedan efter. Det är snart fråga om att överhuvudtaget överleva. Har ni för avsikt att själva överleva eller kanske låta era barn göra det? Då måste ni ta ställning NU. Det finns inga snälla alternativt moderata muslimer.
Islam är en lögn - Muhammed en brottsling - Koranen ett gift -
Martin Tunström en usel förrädare.
http://youtu.be/Qsjc5CVujrM
Lärare
26 november 2013 08:31
Det blir värre för var dag. För första gången tittade jag på Jenny Strömstedts program där Jomshof medverkade.
Fyra rabiata SD-hatare medverkade, som vanligt fyra mot en.
Varför deltog Jomshof öht i ett sånt skitprogram?
Nu är det hög tid att SD går ut med info om allt som händer och hänt de sista veckorna! Det är minst sagt skrämmande hur PK-etablissemanget håller på.
I hur många intervjuer har denna Nolltolerans diskuterats? Upp med andra frågor på Agendan nu!
SD! Ryt till ordentligt, ni har fler potentiella väljare än ni tror!
Tony
26 november 2013 08:36
Det är väl just det som är meningen med Fredrik Reinfeldts
samhällsbygge, när han är färdig med det , så är det inte
vårt land längre, utan tillhör andra folkslag, varav många
inte ens har rätt att vistas här. Vi har haft många ledare
som har krigat ute i världen, men dom har krigat för Sveriges
bästa , det unika med stollen Reinfeldt är att han krigar
mot Sverige och Svenskens intressen, och dessutom låter
dom betala för det!
Stefan A
26 november 2013 08:38
Svar från SCB efter fråga om vad som räknas som "sysselsatt" "de arbetsmarknadspolitiska program som räknas som "sysselsatta" i AKU är endast personer som får lön från arbetsgivaren, samt att man deltar i arbetsplatsens produktion av varor och tjänster, med andra ord de arbetsmarknadspolitiska program som ger lön som ersättning till deltagarna räknas som "sysselsatta" i AKU. Exempel på sådana åtgärder är "anställning med lönebidrag","anställningsstöd", "nystartsjobb" med mera." man kan alltså köpa ned arbetslösheten ett valår, och det gör man, hur många "jobb" som kommer att vara kvar 2015 är en annan fråga.En annan fråga är hur många invandrare som får förmånen av ovanstående stöd jämfört med pursvenskar, men det lär vi aldrig få reda på med vår ickefungerande media, där bara lyckoreportage om massinvandringen till Sverige är tillåten, varvat med hur hemska rasister vi Svenskar är, om sanningen skall fram..rösta SD nästa år...
Mattias
26 november 2013 08:43
SVT/SR är ingen oberoende public service. SVT har en tydlig politisk agenda vilket inte minst återspeglas i bevakningen av SD. Ömsom försöker man att tiga ihjäl och ge SD så lite utrymme som möjligt (som inför riksdagsvalet 2010 och det stundande EU-valet). Ömsom försöker man att smutskasta och skandalisera, som t.ex när Jimmie Åkesson intervjuades i P1 morgon/Agenda och programledarna ägnade 100 % av intervjutiden åt SD:s "skandaler" istället för att ställa frågor kring SD:s politik. SD ska hela tiden särbehandlas.
Är det så märkligt när 60 % av den redaktionella personalen på SVT sympatiserar med mp eller v? SVT=DDR-TV. Bojkotta skiten! Vägra betala TV-licens!
SDare
26 november 2013 08:44
Sverigevän!
Är du arbetslös? Förmodligen inte! Jag är och kan tala om för dig och alla andra, att det verkligen är precis så illa med Sverige och Svenskarna som Thoralf skriver. Jag var på ett informationsmöte på arbetsförmedlingen och fick slängt i ansiktet att vi minsann inte var prioriterade. Alla lediga jobb anvisades i första hand till utsatta grupper som det så fint hette. Varken du Sverigevän eller någon annan för den delen behöver någon större IQ för att fatta vart vi i Sverige är på väg.
Medborgaren
26 november 2013 08:47
Det ska bli härligt att bli pensionär!
Iofs har jag ett antal år kvar dit men tänk så bra vi ska få det!
Med alla de mängder av människor som nu väller in i vårt land och inget hellre vill än att jobba o betala skatt, eller................
Skulle tro att det är bäst att själv ha nån krona i madrassen när den dagen kommer.
Glädjande är dock att vi börjar bli väldigt många som insett vartåt det är på väg om inget drastiskt händer, väldigt snart!
SDare
26 november 2013 08:53
Finns fortfarande kloka människor i vår omvärld
http://www.onislam.net/english/news/africa/466297-angola-bans-islam-destroys-mosques.html
Ateisten
26 november 2013 09:06
@Sverigevän
De flesta av dessa jobb har skapats av myndigheterna och är skattefinansierade. Det är inte jobb som skapats tack vare efterfrågan från samhälle och arbetsmarknad. Så de lever i princip fortfarande på bidrag.
Magentan
26 november 2013 09:28
Under många år har min åsikt varit att de där stora valdebatterna med samtliga partiledare ihopsamlade i TV någon dag före valdagen är HELT MENINGSLÖSA för alla, både deltagare och tittare.
Under ett par timmar sitter/står där åtta personer strategiskt utplacerade och försöker då och då, när de råkar få ordet, säga några klyftiga meningar under ett antal sekunder. Det är ju inte så att var och en själva får bestämma när de ska prata, hur länge de ska prata, eller vad de ska prata om, utan det blir de båda programledarnas frågor inom olika ämnesområden som i all hast ska besvaras. Det blir definitivt inte några djuplodande diskussioner, utan ett mycket ytligt hafsverk om ditten och datten, som inte säger ett jota om respektive partiledare eller parti som man inte kände till före debatten.
Min mening är att det NÄST SÄKRASTE sättet att "vinna" den typen av SVT-debatt är att inte vara där. Det ALLRA SÄKRASTE sätta att vinna debatten är att inte vara där på grund att man har blivit utmobbad på ett högst odemokratiskt sätt av något som ska föreställa ett Public Service-företag i ett land som ska föreställa demokratiskt.
Det är då man blir riktigt rejält uppmärksammad av väljarna.
Zalgonenko
26 november 2013 09:31
Det är helt enkelt en maffia som styr.
Åke
26 november 2013 10:05
Det blir bara mer och mer vansinnigt i detta land...Fy f-n rent ut sagt.Men hösten 2014....då är det dags att ta tillbaka det som "förstörts" under så lång tid, med en rejäl valskräll, där båda blocken får stå i minoritet i skammens vrå när väl väljarna sagt sitt!!!
Farbror Sven
26 november 2013 10:15
Nu är det ett par sensationslystna svenska journalister på driven igen , har visst besökt Syrien , jag frågar mej igen va faen har dom där att göra ? Ge faen i att resa runt i världen och reta upp andra länders regeringar , låt varje land sköta sitt !
Fia
26 november 2013 10:53
Jag blir olycklig av vad vårt land är på väg. Jag känner mig utanför och hatad. Jag är inte invandrare, muslim, utan gillar SD och råkar ha Svenska rötter i många många generationer. Det betyder att media kan klanka på mig och kalla mig rasist. Jag själv tycker jag är realist. Jag kan visst umgås med utlänningar och känner flera. Jag vill ha en vettig politik som ser till vårt och Sveriges bästa. Vi har inte råd att försörja hela världen. Så är det bara.. Dom som dessutom verkligen skulle behöva få komma hit skulle aldrig få chansen, allt kostar nämligen pengar och det har dom inte. Ensamkomnande barn? Vi ser på tv att gatorna är fulla av små knottingar utan framtid. Som sniffar lim och blir utsatta för hemskhetet. Inte fan hjälper vi dom! Nä dom skiter vi i. Små fyraåringar som med lite hjälp kanske kunde få en framtid här. Istället tar vi hit gubbar( vart är flickorna?) med skägg.. Fattar noll. Nä jag blir deprimerad. Undrar hur vår framtid ska bli. Just nu känns den svart.
Arvid
26 november 2013 10:56
VAD KOMMER ATT HÄNDA MED MITT LAND?
FOLKMORD är benämningen, GENOCIDE låter litet mindre hotfullt, litet mera avlägset, men är samma sak. FOLKMORDET förberedes just nu. Blunda inte för den grymma verkligheten. Du har väl sett videon med Paul Weston? Har du för avsikt att överleva?
http://youtu.be/Qsjc5CVujrM
http://youtu.be/Qsjc5CVujrM
UncleBob
26 november 2013 10:56
Det måste vara samma Martin Tunström som ligger bakom den sk "jurikikfronten" som okynnesanmäler Sverigedemokrater i minut och parti. Till och med fall som lagts ner har de drivit vidare genom att politiskt tillsatta åklagare springer ärenden till dessa nonsensanmälare.
Kennet
26 november 2013 11:03
Läs gärna Cornus blogg om bluffen med arbetslinjen http://cornucopia.cornubot.se/2013/11/flash-arbetslinjen-ar-en-bluff-jobben.html
Skånepåg
26 november 2013 11:48
@ UncleBob
Kort sammanfattning:
1. Martin Tunström är en sosse som bor i Helsingborg. Det är han plus en del andra rättshaverister, uteslutna från Sd och andra knäppgökar som håller på med okynnesanmälningar och kallar sig för "det fina namnet" Juridikfronten.
2. Martin Tunström som tidigare var politisk chefredaktör för Smålandsposten, har nu denna befattning på Barometern i Kalmar och verkar bo kvar i Växjö
Sven Dacke
26 november 2013 11:59
Lästipset till Martin Tunström som visserligen inte handlar om Svensk Islam, men som kanske kan skingra dimridåerna lite
http://goo.gl/yIXVmN
Lärare
26 november 2013 12:53
Hoppsan, inte så dumt att en del tittade på Jenny Strömstedts program i går kväll. Ett riktigt "röstmagnetprogram" för SD!
Stötte på ngr flanörer på stan idag, som sa sig blivit helt bestörta av de individer som satt där och var hur otrevliga och odemokratiska som helst. De hade däremot bara gott att säga om Jomshof och SD, där fick vi ngr röster till! Tack all PK-media ni värvar många röster till SD! Fortsätt så... .
matspp
26 november 2013 13:23
Sverige är på väg att upplösas och därmed är försvar irrelevant. Nuvarande situation med rån,mord och våldtäcker riktade mot etniska Svenskar i första hand och utförda av importerade brottslingar i de flesta fall. Vad kallas det? Lågintensiv krigsförning skulle jag säja och det pågår dagligen.
Lärare
26 november 2013 13:23
Vad har hänt med Sveriges Riksdag?
Herre Gud!!!
Jabar Amin klädd i ngt som jag vet ej vad, kolla kära vänner...
Svårt hålla sig för skratt...
Nu har det gått helt över styr i Sverige!
Får man klä sig hur som helst, vad blir nästa steg?
Finns det ingen klädkod i kammaren längre, eller har talmannen vikt sig för det alltmer tilltagande vansinnet i landet?
Nu får SD ngr 1 000 röster till det är jag helt övertygad om!
joffe
26 november 2013 14:46
Har Sveriges politiker och 95% av journalistkåren gått i fullständigt spinn? ÖVERDIMENSIONERAD kravlös invandring från Mellanöstern!
Att över huvud taget snacka om Svensk Islam är ju bara det ett huvudlöst uttalande! Läs för 100 gubbar något ur Koranen.
Snart går det inte att rädda Sverige längre i den takt det nu går utför så konstaterar jag och flera andra utlandssvenskar som följt debatten i fria media och i utlandspress under årtionden...
Beklagligt i ett förr så fint land där jag hade glädjen att bo under lyckliga år från 30tal fram till 70tal. Omvärlden är chockade!
Sven Dacke
26 november 2013 16:25
Nu börjar jag förstå hur indianerna kände sig när nybyggarna från bland annat Sverige fick sina jordlotter i det förlovade landet
Skånepåg
26 november 2013 16:34
@ Lärare
Var kan vi kolla detta "spöke"?
Magentan
26 november 2013 17:02
Tänk att vi svenskar är ett sådant utpräglat SLAVFOLK som tydligen älskar att bli utnyttjade på alla sätt! Det hade jag aldrig trott.
Vi säger jatack till ett gränslöst utnyttjande och plundrande av vårt land och allt som våra förfäder under generation efter generation har kämpat och slitit ihop till sina efterkommande. Vi säger jatack till ett gränslöst utnyttjande av oss själva och betalar dessutom år efter år 100-tals MILJARDER för att Reinfeldts allians med stor hjälp av övriga 7-klövern och hela massmedieetablissemanget ska kunna genomföra detta vansinniga utplånande av Sverige och svenska folket till att börja med.
I förlängningen kommer detta rekordsnabba folkutbyte att leda till exakt samma typ av inbördeskrig som nu sker i de länder i olika världsdelar, som alla dessa sins emellan skilda folkslag kommer ifrån. Det är ju på grund av deras uppdelningar i olika islam-grupperingar, olika stammar och klaner som inbördeskrigen uppstod i deras egna hemländer. Självklart börjar de inte älska varandra bara för att de har passerat gränsen till nuvarande Sverige.
Helt obegripligt att en så stor del av vår befolkning bara låter detta ske!
Magentan
26 november 2013 17:07
@ Tommy: "Ang. debatten: Allt behöver ju inte vara superkonspiration? Lex Junilistan. Det handlar ju om ett 14 år gammalt principbeslut, långt innan SD var parlamentspåtänkt."
Det låter intressant. Vill du vara snäll och hänvisa till källan?
SDare
26 november 2013 17:08
Jag vet inte hur länken blir blå. Ni får kopiera & klistra.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/instegsjobb-leder-till-diskriminering_8765376.svd?utm_source=sharing&utm_medium=email_article_primarylink&utm_campaign=20131126
Morningstar
26 november 2013 17:09
Exponerat har sitt Radio Länsman och Realisten sitt Radio Framåt. Nog kan ni väl starta upp ett liknande webb-radio-program på Avpixlat? Antingen med helt nya programledare eller med några av krönikörerna, som förefaller kvalificerade nog att göra det då dom har journalistisk bakgrund. Tror det skulle bli populärt och ett program i veckan räcker som med dom redan befintliga programmen. Vet inte hur det funkar rent tekniskt men dom på RF har iaf nämnt att dom använder Skype.
Tommy
26 november 2013 17:46
@Magentan
Eva Landahl på SVT uttalar sig till Aftonbladets reporter.
Svensson
26 november 2013 18:07
Alla ska söka arbeten på lika villkor, vilket inte sker i Sverige nu. Moderaterna borde vara försiktiga, man fick mycket kritik för apartheidpolitiken som man stödde,man gjorde ett dåligt försök med historieförfalskning när man kallade sig dom Nya Moderaterna.
http://svenssonsfunderingar.wordpress.com
Lärare
26 november 2013 18:13
Skånepåg!
Gå in på Riksdagen och se dagens interpellationsdebatter, scrolla ner till "Avrättningar i Iran".
Sändes kl 13.00 idag!
Lycka till Du får säkert ett gott skratt...
Skeggan
26 november 2013 18:45
Att du inte tar och flyttar utomlands då, Thoralf lille!
Det här är vårt land. Inte ditt och rassepackets.
Thoralf A
26 november 2013 18:57
Skeggan
Det är mitt land. Det är du som ger bort mitt land till icke svenskar! Men det tycks du inte begripa.
Göran
26 november 2013 19:33
@Skeggan,
Du kommer att bli jävligt besviken !
pg
26 november 2013 19:54
I kvällens nyheter meddelas att invandringskostnaderna ökar med EN MILJARD!
Nu skall kommuner tvingas att nedmontera all övrig service och ta emot fler flyktingar!
Hur länge skall detta stolleprov få fortgå???
Hulda mk1
26 november 2013 19:59
Skeggan...
Du är en rasist. Mot alla Svenskar. Men troligen kommer du aldrig att fatta det...
Farbror Sven
26 november 2013 20:04
"Skeggan , VILKA INGÅR I "VÅRT "?
Arbetaren
26 november 2013 20:25
Skeggan
"Rassepackets"? Är det nåt nytt låtsasord du lärt dig i sandlådan? Eller är du bara ivrig att etablera en vuxenidentitet? Skaffa dig en korrekt begreppsbild av verkligheten och återkom sedan när du lärt dig lite ödmjukhet mot oss som har varit med och finansierat ditt barnbidrag...lille pojk...
PG
26 november 2013 20:35
till Beatrice Ask!
Se nu till att sparka Göran Lambertz ifrån samtliga juridiska uppdrag!
Göran är en stor skandal för rättssäkerheten.
PG
26 november 2013 20:48
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/teflonpartiets-ode-ar-ovisst-efter-akesson/
Följande skickat till dessa herrar!
Varför inte skriva lite fakta inställer för att enbart svartmåla ett kommande stort parti!
Antingen Ni vill eller inte kommer SD att öka kraftigt, och Ni är till stor hjälp med rent ut sagt "skitartiklar"!
De befintliga partier i Riksdagen kommer att få annat att göra efter valet!
Finns KD eller C efter valet? Tveksamt om FP klarar sig!
En koalition mellan S och SD är en lysande utveckling, Lövens goda kontakter och kunskap om industrin och SD:s påpekande om en hopplös invandring!
I kvällens nyheter meddelas att Migrationsverket behöver 1 MILJARD EXTRA för en oansvarig invandring.
Meningen är att Migrationsverket skall tvinga kommuner att nedmontera befintlig välfärd till förmån för invandringen!
Kommunerna tvingas att skaffa bostad och social förstärkning + skolgång för ung och gammal, gamla på grund av anafallbet!
Hur länge skall detta stolleprov få fortgå? befintlig befolkning ställs åt sidan
Magentan
26 november 2013 20:55
@ Tommy
Tack för infon. Undrar vilken policy som råder i övriga EU-länder.
Pelle
26 november 2013 21:42
Det går fort utför nu. Väldigt fort.
J B Doe
26 november 2013 21:57
Enligt lexikon betyder ordet migration: in- och utvandring, folkförflyttning. Av den anledningen använder jag aldrig den vilseledande beteckningen Migrationsverket. Såvitt jag vet sysslar verket över huvud taget inte med utvandring.
Elisabeth
26 november 2013 22:29
Kan bara hålla med någon som skrev;
Istället för att fråga mig vad som hänt med "ditt" land,
Så undrar jag vad som hänt med ditt förstånd, Thoralf......
Lotta
26 november 2013 22:35
@Elisabeth
Ja ditt förstånd behöver vi inte undra över för du tycks aldrig haft något
Elisabeth
26 november 2013 23:24
Det är inget som helst fel på mitt förstånd......
Tvärtom......
Det är mycket högt, vilket bl.a bevisas av den jag är idag.
Finner ingen anledning till att gå in närmare på detta.
Inte här.....
Visserligen kan några enstaka kommentatorer också visa på detsamma i denna gräsliga blogg....
Men tyvärr...
Jag finner ingen större anledning debattera med flertalet av er!
Göran
26 november 2013 23:32
@ Elisabeth,
Vad gör Du här då ? Har Du kört vilse ?
Nemo saltat sobrius
26 november 2013 23:35
Och det är alltså så här som sådana som Elisabeth och Skeggan tar debatten.
Nej, debatt är de inte intresserade av som Elisabeth så tydligt klargör. Givetvis vill man inte ge sig in i en debatt man varken har argument eller kapacitet att föra, än mindre att vinna.
Istället finner man det bättre att förolämpa och mästra de man betraktar som rasister och pöbel. Det kommer inte att bli roligt för dem när verkligheten kommer i kapp er oavsett om det blir i form av SD-politik eller Kalifatets diktatur.
Vems land det är skola vi snart bliva varse om.
^x^x^x^x^
26 november 2013 23:44
Har SCB någon statistik på antalet analfabeter i Sverige?
Kurtan
26 november 2013 23:47
Frågan - Vad har hänt med mitt land är en högst relevant fråga samt den kommande fortsättningen, om inte kursen läggs om 180 grader,är mycket mycket värre! Se Paul Weston informera om vad som väntar...
http://youtu.be/Qsjc5CVujrM
MVH
bella
26 november 2013 23:49
Kommunerna runt om i sverige anställer (i olika kontruerade projekt) arbetslösa invandrare som har försörjningstöd. De blir anställda ett antal månader, så att de hinner kvalificera sig för a-kassa. Därefter upphör den tidsbegränsade anställningen och de arbetslösa får då sin försörjning från a-kassan i stället. Allt för att man ska kunna skjuta över kostnaderna på de som betalar till a-kassan, man har med detta siffertrixande också lyckats visar bra statestik och att invandrare kommer i arbete.
http://sverige
Aristoteles
27 november 2013 02:41
Detta är en Retorisk fråga:
Hur många av er som "debatterar" i detta kommentarfältet har bemödat er att verkligen göra någon skillnad?
Att gnälla och klaga på hur fel saker och ting är i landet kommer man inte långt med, oavsett politisk syn.
Farbror Sven
27 november 2013 04:12
Tidigare i höst kunde man läsa att Swedbank skulle prioritera invandrare vid eventuellt behov av medarbetare !
World Traveller
27 november 2013 05:55
Skeggan och Elisabeth tar debatten med väl genomtänkta argument. Sverige är inte vårt. Det tillhör somalier, albaner, irakier, afghaner, syrier, egyptier, marockaner, algerier, saudier o.s.v
I en artikel i Svenska Dagbladet igår sa de rätt ut att dessa islamistiska invandrare ska ha prioritet till jobb och allt de vill och vi skattebetalande svenskar ska bara finna oss i detta och hålla käft. Mulla Reinfeldt har tillsammans med såna som Skeggan och Elisabeth gjort svenskar till andra klassens medborgare i sitt egna land.
Tommy
27 november 2013 08:06
@World Traveller
Vilka sa de rätt ut?
För övrigt: Känns det inte lite mellanstadieskolgård mellan en del replikskiften här?
Typ.
-Dra jädra rasse.
-Du. Det här är mitt Land. Du kan ju typ dra till Saudiarabien och bosätta dig här.
Det intressanta är att en medelålders riksdagsledamot bitvis verkar befinna sig på mellanstadieskolgården.
World Traveller
27 november 2013 08:21
@ Tommy
Och var befinner du dig? I ett cannabisrus tillsammans med några andra ''revolutionärer''?
Tommy
27 november 2013 08:45
@World Traveller
Svara gärna på min fråga.
Har aldrig rökt cannabis och är inte revolutionär. Allt är inte svart eller vitt. För att man inte tycker som gemene man här inne behöver man inte vara vänstersympatisör. Har fått det epitetet av flertal härinne men måste göra även dig besviken.
Göran
27 november 2013 10:08
@Tommy,
Det är lätt att bli besviken på somliga kommentatorer här på bloggen, men inte på det sätt som Du tror.
Maja Dacke
27 november 2013 11:32
Trist, Thoralf, att du fick ta över en del av trådförstörarna när Kent Ekeroth stängde av sin kommentarfunktion. Där pågick seriösa diskussioner tills man slutligen måste hoppa över dyngpölarna för att nå dem. Sedan började t o m min dator osa odör och ... Kent stängde av funktionen. Likaså gott - han hade väl inte tid att sortera.
Hoppas nu att inte du råkar ut för samma elände. Har du ingen bloggplatsassistent till hjälp?
F ö anser jag dig vara superbt fantastisk ...
Zudden
27 november 2013 12:23
Synd och skam att ett fascistparti som SD får sitta i riksdagen. Bort med SD 2014!!!
Farbror Sven
27 november 2013 13:02
"Zudden" ,Det är nog ett rent önsketänkande från din sida , SD kommer att storma fram i valet 2014 ! Kom ihåg mina ord!
Reko
27 november 2013 14:51
Vi kanske skulle upprätta en frizon där alla s.k sverigevänner skulle kunna leva i frid, utan internationalism och socialliberalism och annat som raserar det svenska samhället. Skulle vara intressant att se resultatet. Jag stannar gärna utanför zonen...
Karlskronabloggen
27 november 2013 15:36
Läs Tino Sanandaji på hans blogg där han sågar beräkningarna av att fler invandrare fått jobb. Inlägget heter
"113.000 fler invandrare utan jobb sedan 2006, presenteras som framgång"
http://www.tino.us/2013/11/113-000-fler-invandrare-utan-jobb-sedan-2006-spinns-som-framgang/
Mycket bra sammanfattat och skrivet!
http://karlskronabloggen.se
Thoralf A
27 november 2013 16:28
Inte rasist men
Nu uppmanar jag Henrik Johansson att förklara vad svensk islam är för något eftersom han haft synpunkter på mitt blogginlägg!
Reko
Du missade utan islamisering. Jag tror att den frizonen skulle få bli väldigt stor. Till och med skulle nog väldigt många invandrare vilja bosätta sig i denna frizon.
PG
27 november 2013 16:38
Reko
Onsdag 27 nov 14:51
"Jag stannar gärna utanför zonen..."
Du får vara precis där Du vill, liksom alla övriga partimedlemmar!
Är Du rasist?
Mats
27 november 2013 17:26
Med tanke på rubriken??!! Sen när då. 1000 år sen. 30 år sen. Igår??
Putte
27 november 2013 17:31
Det är kaos i massinvandringseländet. Migrationsverket vill ha 1 miljard till för att kunna hysa s.k flyktingar på hotell, för att det inte finns något annat boende att ta till. Ändå vill all trögtänkta 7-klöverväljare, deras partirepresentanter samt en enig journalistkår att det ska fortsätta i all oändlighet. Är detta den enda post i statens budget som aldrig sinar och aldrig drabbas av nedskärningar? En fråga till Tommy, Zudden med flera. Hur många miljoner snyltare vill ni ha hit innan ni är nöjda? 10 miljoner, 100 miljoner, eller fler än så? Ta nu för en gångs skull och svara var går gränsen för hur många miljoner ni vill tvinga svenska löntagare att försörja? Jag läste att Kalmar läns landsting måste höja skatten för att ha råd med sjukvården. Samma Landsting som anser sig ha råd med gratis sjukvård för sådana som befinner sig illegalt i landet. Nu lobbas det för fullt att det inte bara ska gälla sjukvård "som inte kan anstå" nu ska all sjukvård vara kostnadsfri för alla som befinner sig illegalt i landet.
PG
27 november 2013 17:57
Kanske lika bra att acceptera vad som kommer att ske i Sverige!
Afghanistan vill återinföra stening
Ett förslag om att återinföra offentlig stening och piskstraff vid otrohet ligger uppe i Afghanistans regering. Enligt människorättsgrupper vill vissa grupper i landet återgå till straffmetoderna under talibantiden, skriver al-Jazira.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/afghanistan-vill-aterinfora-stening_8770272.sv
Mats
27 november 2013 20:07
Ser att ni är väldigt rädda för islamister ! varför bara dom ?
Själv har jag mycket svårt för alla religiösa grupper. pga dom litar blint på det skrivna ordet. Skyller alltid ifrån sig. Har lurat folk på pengar i alla tider. Om jag nu skulle vara tvingad att tro på någon gud, så låg väl Asatron närmast. Ni som är så orolig för framtiden, kan få en liten framtidsspådom av mig. Som jag är 100% säker på. Det kommer att bildas nya STORA religioner av alla slag, eftersom syftet är att kontrollera folk. En liten undran till. Hur många tror att emigranterna till usa springer omkring och tycker att dom är halvt som halvt svenskar, firar midsommar och lite andra speciella svenska egenheter.(Äter sill och kalles kaviar) Hur många % av 100. Var ärlig mot er själv när ni anger % delen. så ser ni hur många invandrare Sverige har om 200 år. ALLA byter skinn i nya miljöer om tiden får gå. Under tiden får man slita och jävlas som i alla tider. Ps jag hämtar inga fakta från någonstans, funderar lite själv bara. Något som många här skulle fundera på.
Thoralf A
27 november 2013 20:27
Mats
Du glömmer en sak i din fråga om andel % i USA! Religionen.
I Sverige byter inga muslimer skinn.
Har du förresten sett SVT och Allt för Sverige?
Mats
27 november 2013 20:51
Ja ingen bytte, inte så konstigt när den enda religion som fanns. var den dom tog med från väst. Och indianerna var man noga med på kristet och troende sätt, slå ihjäl eller ännu bättre sätta i läger och använd att bygga järnväg med. Hmm påminner om något... ja ja glöm det ;) Nej har inte sett det, men jag vet vad det går ut på, och jag vet även att det finns kvar svenska Communitys där. Tror du att dom skulle räknas som normala svenskar om dom emigrerade tillbaka? Ha samma värderingar och åsikter som en svensk. Tror du att DU har samma värderinga och åsikter som din samtid om du flyttar 200år bakåt i tiden. Det sjuka är nu när jag ställer frågan till både dig och mig, så är nog svaret ja. Du skulle betraktas som invandrare med konstiga ideer och syn på olika saker, MEN dom skulle nog hålla med om att hela skiten håller på att gå åt helvete, och att det var någonannans fel. Om du är orolig för att det inte sliter till sig, det gör det, lita på mig =)
Nemo saltat sobrius
27 november 2013 22:41
Mats, om du skall hänvisa till historiska skeenden och försöka komma med slutsatser och poänger från dessa bör du läsa på lite mer.
De Nordamerikanska Indianerna var inte med och byggde järnvägen i något hög grad. Däremot utgjordes stora delar av arbetsstyrkan av Kineser.
Vissa av de asiatiska immigrantgrupperna är fortfarande inte integrerade i Usa. Hur förklarar du det?
Ska man vara lite lustig kan man ju dra slutsatsen: Indianerna stoppade inte invandringen, nu sitter dom i reservat.
Mats
28 november 2013 00:30
Ja du har helt rätt, lämnade ute kineserna, Jag svarade på frågan om Religionen som Thoralf ställde, använde mig av sarkasm, ledsen att det gick över huvudet på dig. Och roligt att du inte reagerade när Thoralf skrev att ( i Sverige byter inga muslimer skinn) Precis som det var en sanning. Skygglappar, näääää. Där emot, kan du om du vill och orkar visa vart det står att det huvudsakligen var kineser som byggde järnvägen, inga film referenser dock. Sedan är kineser väldigt speciella med våra mått sett, med flera folkslag, enormt land, dom har krigat mot andra och inom landet i (mer) än 1000år, om du undrar vad kulturkrock är så åk dit och titta, jag tycker dom har skött och sköter sig utmärkt, dock så hatar afrikanerna dessa invandrare. Om jag nu glömt någon punkt eller inte räknat med alla tänkbara poänger får du förlåta mig. Lade till (Mer) ifall det är 1020 år. Du menar samerna, Fråga: om vi hade haft kvar stormaktstiden än i dag vad hade du räknat som Sverige. Påstående till både Nemo, Thoralf och även andra. Personligen tycker jag att det är skitkul att diskutera med er, pga. att vi inte tycker lika i alla frågor, man får tänka till lite, och man lär sig en jävla massa. Är det inte så utveckling uppstår, eller är det när folk med samma kläder, åsikter, idéer sitter i samma båt.!!?? jag vet inte, men jag tror att + och - är bra. Stor respekt för att ni står upp för det ni tror på.
Nemo saltat sobrius
28 november 2013 00:48
Mats, jag brukar inte säga det till andra debattörer men det är mest bara dravel från din sida, det går knappt att utröna vad du menar?
Att sedan be om källa på något som är en vedertagen sanning?
Pröva att googla på "chinese, railroad, Construction".
Mats
28 november 2013 08:31
1:Jag förstår att det vart svårt. Du missade uppenbar sarkasm och här gör jag det ännu värre. Du kanske är mer van vid dialogen:
Öhhh men du rå, jävla idiot.
2: Jag skall förenkla
3: Tack för länken.
4: Läste du den själv?
5: Kineserna då precis som idag. For till usa för att jobba på järnvägen, bli förmögen, för att sedan ( ha avsikten)att åka hem, (många vart dock kvar) Dom tog jobben som dom andra "Amerikanarna" inte ville ha.
6: Ställer om frågan. Om vi hade haft stormaktstiden kvar i Sverige, vad hade du räknat som Sverige.
7: Hade Sverige varit Sverige om samerna hade (som du tycker) stoppat invandringen??
Nemo saltat sobrius
28 november 2013 15:08
Mera trams, du duckar för att hänvisning till Kineserna berörde ditt ur luften tagna påstående om att de Nordamerikanska Indianerna var med och byggde järnvägen. Vilket är totalt struntprat.
Däremot rekryterade man indianer från vissa stammar när man byggde skyskrapor då de sedan barnsben var vana att röra sig på hög höjd och därför hade minimal höjdskräck. Men det var 40 år senare.
Du hittar på hur jag bemöter andra. Din typ av sarkasm är du nog ganska ensam om att förstå.
Jag förstår inte vad Kinesernas avsikt har att göra med denna diskussion? Eller att dom tog arbeten som inte Amerikaner vill ha? Hur många Amerikaner kunde jobba i de Kinesiska och Japanska enklaverna? Där de flesta Kineser och Japaner var verksamma.
Stormaktstiden har ingen enhetlig definition av Sverige, vid vilken tidpunkt avser du eller menar du när Sverige var som störst till arealen? Att Finland var en del av Sverige kan jag i alla fall lugnt påstå oavsett definition.
Hur skulle samerna ha kunnat stoppa invandringen då de dels inte hade någon nation, enhetlig policy, fasta landområden, var bosatta eller ens var en urbefolkning?
Mats
28 november 2013 15:58
Jag tar bara frågorna, så du slipper trams. Vissa kallar det för konversation men det kan vi också kalla trams.
1. Eftersom du har svårt att svara på frågan så ska du få ett årtal. så du kan ge ett svar. Urshäkta min vaghet. 1630-1648 ,trettiåriga kriget, (här var det katolikerna som skulle sättas på plats)
2. Och skillnaden mellan indianer och samer är ??
3. Ny fråga, Tror du på Gud eller någon annan astral/gudomlig makt. Jag kan bara hoppas att du förstår frågan!
Nemo saltat sobrius
28 november 2013 16:14
Du är alltså underbemannad i hjärnkontoret? Du förstår inte eller försöker låtsas om att det inte går att svara på frågan utan en definition. Det är som att fråga, -Hur långt är ett snöre?
Sen försöker du lasta mig för att vara inkapabel att förstå frågan när det inte är du som förstår vad du frågar efter, trots påpekande. Snacka om trams och snömos.
Kanske du vill förklara varför detta är så viktigt för dig att få en definition. För jag ser ingen anledning till att redogöra för Sveriges geografiska utseende under stormaktstiden i relation till vad som diskuteras?
På samma sätt ser jag inte heller någon som helst relevans till huruvida jag tror på gud eller något annat. Hade du varit mer aktiv här hade du redan vetat min inställning.
Så innan du begär svar, kanske du skall kunna motivera dessa?
Eller svara på min fråga: -Har du slutat att slå din fru?
Skillnaden mellan Indianerna är att de redan fanns i Nordamerika när Europeerna kom dit oavsett om man anser att det var Columbus, Leif Erikson eller Romare. Det fanns däremot inga Samer i nuvarande Sverige före andra människor.
Sen måste man skilja på vad som var rätt och fel i den eran som man jämför med. Oavsett vad man tycker om saken idag.
Mats
28 november 2013 16:49
Du Will hunting. Nu är du snart där. Öhh å du rå. Måste vi ta det dit ??
Säg bara att du inte vill svara på frågan då.??!?!
Ahhh man måste ha varit med från början visste inte det. sorry.
Svar. jag har ingen fru, jag har en flickvän. så svarar du på alla frågor.
Dom är nomader båda två.
Googla sig till intelligens får du sköta själv.
Ska jag vara riktigt ärlig, verkar det som om du gjorde dig dum för att inte svara på frågor, Men kul att språkas. Tror inte jag är välkommen här. Men som sagt jag har jävligt svårt för religiösa människor i ALLA former, även politiskreligion. tack och hej.
Nemo saltat sobrius
28 november 2013 17:59
Du frågar: -Vad är skillnaden mellan Samer och Indianer?
Du svarar: -Dom är nomader bägge två.
Kul diskussion. Om man gillar trams på hög nivå. Inte nog med det, långt ifrån alla indianstammar i Nordamerika var nomader. I alla fall inte de senaste 1000 åren.
tobiasj
30 november 2013 13:41
Skillnaden mellan sverige och Kina, är, att i Kina vet de i alla fall om att de inte har "demokrati"! Hellre leva i verkligt undertryck, än i en illusion av frihet.
tobiasj
30 november 2013 13:51
"Sverigevän
Tisdag 26 nov 01:40
Oftast klagar man att invandrare inte arbetar utan lever på bidrag och nu när de får arbete klagar man för det. Svårt att bestämma sig?"
Så du har kommit till ett stadium av insikt? Med kloka jämförelser. Även jag tänkte som du när jag var 18 år.
Vi kan säga att vi har en ekvation med 3 delar i; Jobb, Invandrare, Bidrag.
Om invandrare jobbar, tar de jobb från svenskar
Om invandrare går på bidrag, går ens skattepengar till bidrag.
Så hur invandrare än gör är de till bekymmer. Men vi hade en del till i ekvationen, invandrarna själva.
Ta bort invandrarna, så löses ekvationen ut, inte sant. Då finns inga invandrare som tar jobb, inte heller invandrare som går på bidrag.
Maja Dacke
30 november 2013 13:55
Tobiasj, klar logik - men jag undrar om den går fram till dem som är hjärnblinda ...
Mats
30 november 2013 18:36
Sorry, jag kan inte hålla mig, sa att jag skulle sluta skriva, så jag lovar att jag ska hålla det mycket sparsamt.
Har det någon betydelse vem som arbeta. så länge skatten blir betald?
Alla snackar om rasism. Då skall jag få upplysa om att jag är den största rasisten av alla,
1. Ingen mörkhyad människa har eller kommer att ta ett jobb av mig. Dom är inte stark eller kunnig nog
2.Ingen mörkhyad människa kommer att ta den jag älskar ifrån mig.
Dom är inte snygg eller rolig nog.
3.Ingen religiös människa kommer att ändra min ateism
Dom är inte smart nog.
Ni sitter och är oroliga över att det finns muslimer i Sverige
Jag sitter och är förbannad över hur fan vi kunde bli kristna.
Och en liten snabb fråga till Thoralf. Hur faan skall du kunna rekrytera och frälsa nya medlemmar till partiet. Om så fort någon ställer en fråga, så är någon av dessa googletomtar där och skriver en massa skit.
keijo
30 november 2013 20:41
Sverige behöver förnyas med tron till Gud som är våran tröst i svåra tider med nonting som att fattas i livet när ingen Gud och bibel tröst idag och endast hat över allt och negetiva kommentarer som förstör så mycket gått vad tron har byggt upp till hela sverige i omsorg till narmaste och kärlek som vi får från Gud tack med välsignelse ,keijo södertälje ¨¨