thoralf

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 23 november 2013 00:20

 

                   Foto Thoralf Alfsson


Lena Melin är en märklig figur! Dagens krönika tillhör en kategori som talar för sig själv. Det finns mycket att ta upp men jag skall nöja mig med en sak. Lena Melin försöker på något sätt få till det att vi riksdagsledamöter uppenbarligen inte har rätt till samma arvode som andra partiers ledamöter och att partiet får alldeles för mycket i partistöd.


”De är riksdagens sjätte största parti, har 20 ledamöter som tjänar minst 59 800 kronor i månaden. De som inte redan bor i Stockholm får betalt för att bo i riksdagens lägenheter på centralt belägna adresser.Nyligen avsatte partibidragsnämnden nära 12 miljoner i statsbidrag för SD det här riksdagsåret.”

 

 

Alla ledamöter har samma höga arvode men jag har då aldrig fått extra betalt för att bo i riksdagens lägenheter. Antingen är Lena Melin okunnig eller sprider hon medvetna lögner.



Dessutom kan jag säga att arbetsbelastningen är betydligt högre på oss Sverigedemokraterna än den är på t.ex socialdemokraternas riksdagsledamöter. Då de i de flesta fall sitter sex ledamöter i utskotten medan vi inom SD har en ledamot i varje utskott, vilket innebär att socialdemokraterna kan dela samma jobb på sex ledamöter. Detta borde Lena Melin istället skjuta in sig på.



Det vore även passande om hon uppgav hur många miljoner som övriga partier erhåller i partistöd. Socialdemokraterna får t.ex 45 miljoner kronor.



Dessutom kan jag meddela att det finns socialdemokratiska ledamöter i utskotten som tycker att det är för tidigt att ta sig till utskottsmöten klockan 10:00 på tisdagen istället för 11:00 då de tvingas kliva upp tidigare för att hinna med första morgonflyget. De har till och med mage att sitta och beklaga sig över detta under sittande utskottsmöte. Om man är morgontrött rekommenderar jag att man flyger upp på måndagkväll till Stockholm, det gör jag ofta för att slippa det tidiga morgonflyget. Men det passar tydligen inte vissa socialdemokrater. Då har man enligt min mening suttit lite för länge i riksdagen.



Lena Melin tjänade själv ca 90000 kronor/månad 2010. Hur många anser att hon är värd den lönen förutom Jan Helin?



Lena Melin borde för övrigt ta att skriva om polisen och Säpos tillslag mot vänsterextrema rörelser som RF men jag har inte sett en stavelse om detta i Aftonbladet.



Det var ingen tillfällighet att polisen slog till i denna vecka mot dessa grupperingar. Enligt min uppfattning var det en åtgärd för att undanröja hot mot Sverigedemokraternas landsmöte i Västerås. Med andra ord kapa tuppkammen på dessa vänsterextrema och antidemokratiska ligister som härjat i denna region under en längre tid.



Idag har jag dessutom fått positiva nyheter från rättsväsendet angående en polisanmälan som jag gjort. Mina misstankar har besannats på både gott och ont men nu kommer ärendet troligen hamna i domstol. Något som jag ser som väldigt positivt.


UPPDATERING


Angående det öppna brev till Kent Ekeroth som DN publicerade i torsdags så är detta svar minst sagt läsvärt.

http://www.ardavan.se/blogg/?p=1220

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards