thoralf

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 4 november 2013 23:53

Min skriftliga fråga till finansminister Anders Borg om kassaregisterkrav även för utländska företag har idag besvarats. Jag får utan tvekan känslan av att min begäran i Skatteutskottet om att finansministern skulle komma till utskottet och redovisa vad finansdepartementet gjort i frågan och min skriftliga fråga har skyndat på finansministern uppdrag till Skatteverket om att utreda frågan vidare.


Läs Anders Borgs svar.


Dagen efter vårt stora medlemsmöte med Jimmie Åkesson är jag väldigt besviken på våra lokala medier. Jag tänker på Barometern och Östran. Deras artiklar idag var minst sagt märkliga. Jag blev idag uppringd av Ulf Carlsson från Östran som ställde frågor angående det ”fotobråk” som blev följden efter att Östrans fotograf trängt sig in i gröna salen under Jimmie Åkessons tal. Östrans fotograf är uppenbarligen van att bara klampa på och ta sina bilder men så fungerar det inte riktigt hos oss.


Jag kommer dock avvakta Östrans artikel i tisdagstidningen innan jag kommenterar detta ytterligare.


Idag har jag dessutom blivit riktigt besviken och ledsen. I detta fall hoppas jag verkligen att jag inte behöver återkomma i ett blogginlägg, utan att man lyssnar på vad de lokala företrädarna har att säga. Det är ändå de som har den bästa personkännedomen och den lokala mediakunskapen.


En betalningsanmärkning är inte ett brott, inte ens flera betalningsanmärkningar är brottsligt

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards