thoralf

Alla inlägg den 25 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2013 23:01

Idag blir jag minst sagt bekymrad när man tar del av alla nyheter. Det ena värre än det andra och jag undrar verkligen hur tillståndet är bland framförallt 7-klöverns politiker och journalister.


Svensk islam, 500 nya miljoner till Migrationsverket, utrikes födda får jobben före svenskar, SD utestängs från EU-debatt, lokalpolitiker på Öland hemligstämplar protokoll om vindkraft och en TV4-journalists fördomar.



I dagens Barometern möts man på ledarsidan av följande rubrik ”Bejaka svensk islam”. En ledarartikel skriven av MartinTunström. För det första finns det ingen svensk islam, det finns bara islam! Eller syftar Martin Tunström på Taimour Abdulwahab al-Abdaly, Stockholmsbombaren eller är det de svenska islamister som åker till sina hemländer och förverkligar jihad. Det är väl bara en tidsfråga innan det startar sin jihad i Sverige. Då herr Tunström får du svensk islam. Frågan är om du då tänker skriva att du bejakar svensk islam. Jag blir beklämd när man på en svensk ledarsida i en lokaltidning skriver något så okunnigt och befängt. Martin Tunström kanske kan berätta hur svensk sharialagstiftning ser ut i nästa ledarartikel. Vad har hänt med mitt land?


Det är inte utan att man börjar undra vem som är vem av Martin Tunström på Juridikfronten och Martin Tunström på Barometern


Idag kan vi också läsa att Migrationsverket vill anställa ytterligare 550 personer, de 4400 personer som redan jobbar på Migrationsverket räcker inte till. Samtidigt begär Migrationsverket ytterligare 500 miljoner kronor från regeringen. Miljard efter miljard rinner iväg på Migrationsverket och flyktingindustrin blomstrar med svenska skattemedel. Inget annat parti än Sverigedemokraterna kräver ett stopp. Politikerna i 7-klövern har målat in sig i ett hörn. Vad har hänt med mitt land?


 


Idag presenterades siffror som visar att 75 procent av de nya jobben går till utrikes födda genom regeringen och arbetsförmedlingens nya policy, som uppenbarligen diskriminerar svenskar å det grövsta. Av ca 250000 jobb som skapats sedan Reinfeldt tog över har hela 190000 gått till utrikes födda men endast ca 60000 till svenskar. Samtidigt har ändå antalet arbetslösa som är utrikes födda ökat med närmare 100 procent till hela 142000. Det kallar jag svenskfientlig arbetsmarknadspolitik. De svenska ungdomarna får åka till Norge och Danmark för att få ett jobb! Vad har hänt med mitt land?


 


SVT, vår public service bolag utestänger Sverigedemokraterna från slutdebatten vid EU-valet. Anledningen är att vi sitter inte i EU-parlamentet idag, samma argument som 2010. Det enda riktigt EU-kritiska partiet utestängs därmed från debatten och endast den hycklande 7-klövern tillåts att medverka i SVT. Ett mer odemokratiskt public service företag kan det inte finnas i hela världen om man undantar Nord-Korea och Kina. När svenska folket går till valurnorna några dagar efter att Sverigedemokraterna varit utfrysta från den stora TV-debatten gissar jag att många väljare kommer just välja SD-valsedeln på grund av detta. Vad har hänt med mitt land?


 


På Öland hemligstämplar lokalpolitikerna i Mörbylånga kommun mötesprotokoll om vindkraftsbeslut enligt Barometern. De sex vindkraftverken som skall byggas vid Stora Alvaret är tydligen väldigt känsligt för politikerna. Sverigedemokraterna har dock bara platser i kommunfullmäktige så vi har därmed ingen insyn i detta märkliga ärende. Stora Alvaret har fått status som världsarv av Unesco och jag gissar att det är för Unesco. Något som man nu riskerar att gå miste om man bygger vindkraftverk. Helt i onödan och fullständigt galet. Inte undra på att man hemligstämplar. Vad har hänt med mitt land?

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2013 22:59

Är det någon som kan säga hur en socialdemokrat ser ut? Eller varför inte en moderat eller miljöpartist? TV4-journalisten Helena Gissén kan däremot tala om hur en Sverigedemokrat ser ut! Eller rättare sagt hur en Sverigedemokrat inte ser ut.


Under landsdagarna i Västerås ville hon intervjua en kvinna därför att hon inte såg ut som en Sverigedemokrat. Hon hade nämligen inte ett svenskt utseende enligt Helena Gissén! Frågan är om TV4 har en mall för hur en Sverigedemokrat skall se ut eller om det är ”rasistiska” fördomar som enbart tillhör Helena Gissén. Alla människors lika värde och att inte döma människor efter deras utseende tycks inte vara så fast förankrat hos TV4 och dess journalister.


Helena Gissén fick ingen intervju istället blev flera personer upprörda över hennes fråga och den kränkning hon utsatt en sd-kvinna för. Ansvariga krävde en ursäkt från henne! Som journalist skall man nog sopa rent framför egen dör innan man börjar anklaga andra för rasism och främlingsfientlighet. Helena Gissén trampade minst sagt ner sig i sörjan med sin kränkande fråga.

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2013 16:17

 

Mats Knutsson           Foto Thoralf Alfsson


Mats Knutsson visade igår sin totala brist på objektivitet när han återigen ägnade en intervju av Jimmie Åkesson i Agenda åt ”nolltolerans” mot rasism. Media har ägnat de senaste två veckorna åt detta begrepp, med ständiga och återkommande påhopp.


Igår hade säkert de flesta politiskt intresserade förväntat sig något helt annat när Mats Knutsson skulle intervjua Jimmie Åkesson i Agenda. Till exempel lite politik då Sverigedemokraterna precis avslutat sina Landsdagar i Västerås. Public service och Mats Knutsson svek dock licensbetalarna i detta avseende och tuggade istället på som kvällspressen trots sitt opartiska uppdrag från riksdag och regering. Rött kort till Mats Knutsson!


SVT förfalskade även ett citat från Jimmie Åkessons tal under Landsdagarna. Bedrövligt! Läs Tanja Bergqvists blogg.


Personligen hade jag förväntat mig att media och då speciellt kvällspressen skulle vilja ställa frågor om mitt blogginlägg om somalier, khatsmuggling och pengaströmmen till terrororganisationer i Somalia. Jag väntade på att bli påhoppad av journalisterna hela helgen men det uteblev. Jag pratade endast med Pontus Mattsson från SR om EU-frågan. Men det var mer ett vänskapligt samtal än något annat.


Min egen tolkning av detta är att jag i mitt blogginlägg gav svar på tal och samtidigt angav ett antal referenser till statistik från Tullverket, Migrationsverket men framförallt en mycket utförlig artikel från Dagens Nyheter. Där journalisten pekar ut allt det som jag tar upp i mitt blogginlägg. Ingen vill uppenbarligen dra in Dagens Nyheter i en ”hets mot folkgrupp” kampanj.


På det lokala planet i Kalmar har det dock varit lite annorlunda. Barometern hämnades för sitt uteblivna mediehus med en ful artikel förra tisdagen. Budskapet om vem som skulle hängas ut var minst sagt tydligt i rubriken. Eller vad sägs om denna feta stil?


 


När det gäller andra politiker brukar ofta inte ens partitillhörighet anges i Barometerns artikler eller nyhetsnotiser. Men som Sverigedemokrat är man ju väldigt van att särbehandlas.


På det lokala planet finns det ju även några lokala bloggare som Markku Ahonen som tydligen fått mig på hjärnan. Jag förutsätter att Markku Ahonen som har så mycket åsikter nu finns på någon röd valsedel till nästa års kommunval. Eller är Markku Ahonen för feg för detta? Eller är han inte ens välkommen hos något parti till vänster?


I Högsby finns det även en rabiat vänsterpartist, HG Strömer som även han odlar sitt sd-hat allt som oftast. Angreppen på mig sker ganska ofta. När jag läste det senaste höjde jag dock på ögonbrynen, inte så mycket över hans text, den följde samma mönster som tidigare. Nu hade han även publicerat en bild! En bild som han uppenbarligen vill klistra på mig och SD. Hade jag publicerat den bilden hade HG Strömer fått rena rama raseriutbrottet och jag hade säkert blivit anmäld men när han själv gör det är det uppenbarligen ok. Någon av mina läsare kanske anser att en anmälan vore befogad. Läs blogginlägg.


HG Strömer är däremot inte så noga med att kolla upp fakta när han skriver det tycks ofta vara på ren hörsägen. "Lars Bylund yrkade avkall på motionen". Två fel i samma mening, Dagens anka från HG Strömer!  Läs även detta blogginlägg.


Kanske dags för några ”mothugg” från mina läsare på dessa bloggar!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards