thoralf

Alla inlägg den 15 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 15 november 2013 18:32

 


Jag har snart varit medlem i Sverigedemokraterna i tio år och därmed varit med om en fantastisk resa i partiet. Som för min del innebär att jag idag sitter i riksdagen. Under dessa år har många nya medlemmar tillkommit, en del tack vara min blogg. Många av dessa har kontaktat mig just på grund av att de läst min blogg och att jag är öppen med mina kontaktuppgifter. Det går knappast en dag utan att någon ringer mig, oavsett om de bor i Skåne eller i Lappland.

  

Idag fick jag ett samtal från en person som undrade om det inte finns någon statistik på vad alla rättegångar/rättsprocesser kostar där gärningsmännen eller den tilltalade är utlänning eller har utländsk bakgrund. Jag betvivlar starkt att det finns någon statistik på detta område, där skattebetalarna får stå för notan.

  

Jag vet inte hur många personer som ringt mig genom åren men det är väldigt många. Det genomgående för dessa är att de börjat genomskåda media. Deras tilltro till först och främst kvällstidningar sviktar men även våra public service kanaler. Det har accelererat sedan sajten Politiskt inkorrekt startade innan den övergick i Avpixlat. Fler och fler människor söker sig idag till alternativa ”nyhetskällor” på nätet.

  

Varför skall vi då vara tacksamma?

  

Givetvis skall vi vara tacksamma över att det finns så många personer som gräver fram sanningen och skriver om det på nätet. Men vi skall även vara tacksamma över alla pk-journalister som skriver sina förljugna artiklar i t.ex kvällspressen.

  

Vi skall vara tacksamma över att Anders Lindberg finns, att Ehsan Fadakar finns, att Oisin Cantwell finns, att Åsa Lindeborg finns, att Lars Lindström finns, att Expo finns och inte minst att Jan Helin och Thomas Mattsson finns.

  

Det är nämligen dessa personer som genom sina verklighetsfrånvända artiklar och sina återkommande försök att indoktrinera sina sanningar på det svenska folket som gör att människor öppnar sina ögon och till slut säger. Det är ju inte sant! Det stämmer ju inte! Så ser det inte ut på min arbetsplats! Så är det inte på min skola!

  

När människor börjar ifrågasätta vad som skrivs eller visas i media då är steget inte långt innan man närmar sig det enda partiet som vågar beskriva verkligheten som den är, Sverigedemokraterna!

  

Så jag är trots allt väldigt tacksam över att ovanstående personer fortsätter sin förblindade resa i medievärlden utan kontakt med verkligheten. I praktiken gynnar det Sverigedemokraterna. De redan frälsta politikerna inom sjuklövern tror på dessa sanningar och finner därmed ingen anledning att ändra sin politik. Men de som lever i verkligheten och i den mångkulturella ”idyllen” ser verkligheten och inser förr eller senare att det idag bara finns ett valbart alternativ i Sverige. Gissa vilket?

  

Så fortsätt Jan Helin, Anders Lindberg, Ehsan Fadakar och alla andra ni gör faktiskt bara Sverigedemokraterna till ett ännu större parti. Jag hoppas att det dröjer till oktober 2014 innan ni begriper detta. Men även om ni skulle begripa ert misstag innan des så har ni ändå målat in er i ett hörn och det tar lång tid innan färgen har torkat så ni kan vinna tillbaka någon trovärdighet och förtroende hos era läsare.

  

Jag är tacksam över att ni finns!

  

Heja på Jan Helin! Ikväll hejar vi dock på Zlatan och grabbarna i landslaget och glömmer ovanstående sd-valarbetare!


Av Thoralf Alfsson - 15 november 2013 08:25

Vårt genmäle publicerades idag i Barometern. Barometern har spetsat till vårt genmäle med en egen snickrad rubrik. Inte mej emot!


I vårt genmäle valde vi att fokusera på de vinster som uppkommer inom ”flyktingindustrin”. Igår kunde vi även läsa att Bert Karlsson är på gång att köpa Möre hotell och göra om det till flyktingförläggning. Ingen tror väl att Bert Karlsson gör detta av ren omtanke om flyktingarna. Jag tror det enbart handlar om att man kan skära guld inom denna bransch.  Men det finns givetvis betydligt fler lokala konsekvenser att belysa när det gäller dessa flyktinganläggningar som vi inte tog upp i vårt genmäle.


En negativ effekt är brottsligheten som utförs av vissa av de asylsökande. Ett beteende som i mina ögon är fullständigt obegripligt om det handlar om flyktingar som flyr för sina liv. De lokala tidningar som Barometern, Östran och Ölandsbladet fylls av små notiser om inbrott, stölder, snatterier o.s.v Bråk på dessa förläggningar är också vanligt med hot och misshandel. Som tur är klarar fler och fler svenskar av att tänka själva när det läser tidningen.


Läs t.ex denna artikel ifrån Barometern. Vad tror ni dessa affärsinnehavare anser om flyktingförläggningen på Lundegårds Camping?

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards