thoralf

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 10 november 2013 22:44

Alla som såg SVT Debatt i torsdags reagerade säkert över de ”debattörer” som SVT kallat in till studion för att debattera med Sverigedemokraternas Björn Söder. Om det blev så mycket debatt kan man alltid fundera över då det verkade som de inbjudna personer övat in ett antal floskler som programledaren lät dem framföra. Programledaren lämnade direkt ordet till rapparen Carlito. Något som givetvis var uppgjort innan mellan programledaren och Carlito.


Kan SVT inte få några andra och mer seriösa personer att komma till studion? Är det så att de mer seriösa har tappat förtroendet för programmet och de ansvariga? Får man inte ens Expo till studion längre utan måste börja hämta personer från ”hatsajten” inte rasist men? Det verkar vara fallet när man läser vad Marcus Birro twittrade under torsdagens program.


   


Jag har full förståelse för Marcus Birros reaktion och han var nog inte ensam att reagera på det sättet. Personligen tror jag att Debatt håller på att förlora sin trovärdighet, i varje fall den lilla trovärdighet som man ännu besitter.


När man läser blogginlägget skrivet av partisekreteraren för Kommunistiska partiet, Robert Mathiasson blir man väldigt fundersam över SVT Debatts ”arbetsmetoder”.


”Det ringde en journalist från SVT:s Debatt och ville att jag skulle medverka i torsdagens program. Snabbt flög tankarna kring vilket ämne det kunde gälla.”


”Journalisten ville att jag skulle sitta i Debatt och säga att tårtningen var bra. Det tycker jag inte.”

Robert Mathiasson


Är det så SVT D ebatt rekryterar sin personer till studion. Jag blir minst sagt mörkrädd. Då ställer man sig givetvis frågan om det var på dessa villkor som Carlito och Henrik Johansson från sajten Inte rasist men ställde upp på. Mig skulle det inte förvåna det minsta.


Idag kan vi också läsa att TV4 och Jenny Strömstedt bjudit in ”tårtterroristen” Irene Matkowitzc till sin soffa i direktsändning. I mina ögon är det minst sagt motbjudande att ge denna antidemokratiska kvinna utrymme i media. Dessutom under temat, passion! Vilket gör det än mer tvivelaktigt.


 


Nu tror jag dock att detta bara kommer reta upp den delen av befolkningen som använder sin hjärna till att tänka med.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards