thoralf

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Thoralf Alfsson - 21 november 2013 23:38

Då är man på plats i Västerås. Imorgon börjar Sverigedemokraternas landsdagar och det är väldigt mycket som skall avhandlas.


Den som följt media känner igen deras strategi! De gör allt för att flytta fokus från vår politik! Idag publicerar DN ett öppet brev till Kent Ekeroth undertecknat av en Borzoo Tavakoli. Ett brev som är fyllt av felaktigheter men jag gissar att Borzoo som uppenbarligen bor på Östermalm aldrig läst en enda rad av Sverigedemokraternas partiprogram och att han aldrig i sin skyddade tillvaro pratat med en Sverigedemokrat. Om han hade gjort det hade han aldrig skrivit sitt brev. Borzoo läser uppenbarligen Aftonbladet väldigt flitigt. Jag skulle rekommendera Borzoo att använda alternativa medier på nätet, på samma sätt som han säkert läser om sitt eget hemland på internet. Men Borzoo kanske litar på regimens mediekanaler i sitt forna hemland.


Jag skall hålla koll på alla artiklar som skrivs i Aftonbladet, Expressen och DN de närmaste dagarna och se hur många av dessa som ägnar sig åt endast politik. Jag gissar att jag inte kommer finna en enda sådan artikel.


Om Pontus Mattsson från Sveriges Radio är på plats så kan kanske han lyckas med detta konststycke om inte hans chefer styr för mycket i kulliserna.


Jan Helin och Thomas Mattssons ”journalister” kommer med all sannolikhet misslyckas i detta avseende. Dagens Nyheter borde ju vara aningen mer seriösa än kvällspressen men sedan Peter Wolodarski tog över som chefredaktör så undrar jag om inte sd-hatet styr väldigt mycket av agendan även på den redaktionen.


Frågan är om detta kommer fortgå till valdagen i september 2014?


"Den svenske katastrofe påkalder sig heldigvis oftere og oftere naboernes opmærksomhed. Det ville også være mærkeligt andet. Vi taler om et land, der snart ophører at eksistere som nation. Denne uigenkaldelige udvikling - med mindre den standses allersnarest - må der råbes op om så højt, som det er muligt."


Några sanningens ord från vårt grannland i sydväst.

Av Thoralf Alfsson - 21 november 2013 11:04

Den kristna tidningen Dagen skriver idag om hur effektivt det svenska samhället stoppat stasiforskaren Birgitta Almgren från att ens prata om sin forskning.


I helgen ordnar Svenska kyrkan en konferens om Stasi inom Svenska kyrkan. Birgitta Almgren tvingas hoppa av sin medverkan på grund av att hon belagts med munkavle av det svenska rättsväsendet på uppdrag av regeringen och Säpo. Tragiskt för ett land som säger sig vara ett öppet land.


Det är snart 25 år sedan Östtyskland gick i graven och därmed upplöstes även deras spionorganisation Stasi. Ändå är det tabu i Sverige att både forska och prata om de svenska stasispionerna!


Utan tvekan döljer sig ett och annat i de svenska och tyska arkiven som inte tål att se dagens ljus.


I maj lyssnade jag till Birgitta Almgren vid ett seminarium i riksdagen och jag önskar verkligen att jag hade haft min kamera med vid detta tillfälle och videofilmat hennes anförande. Det hade varit ett nöje att fått lägga upp det på nätet. TV4 filmade dock hela hennes anförande men har inte publicerat en enda sekund av hennes anklagelser mot regeringen och Säpo, något som borde haft stort nyhetsvärde. Tragiskt. Jag har varit i kontakt med TV4 men man säljer inte ens sitt material. Det går inte ens att få se materialet.

Läs mitt blogginlägg.


 

Vem ägde kameran som står uppställd och filmar? Var det personen som sitter vid kameran.


Idag undrar jag vilka det var som utöver TV4 filmade föreläsningen i riksdagen. Var det utsända från "rättsväsendet" som dokumenterade vad Birgitta Almgren sa i sitt anförande? Jag har sökt efter videoklipp på hennes anförande på nätet men inte hittat en enda sekund. Konstigt!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards