thoralf

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

ROLIGT ATT KOMMA HEM

Av Thoralf Alfsson - 29 november 2013 23:59

Skönt att komma hem till Kalmar och mötas av så många positiva besked efter allt som media försöker utsätta oss för. Alla som hälsar, cyklisten som ropade att vi gör ett bra jobb i riksdagen, handläggaren som bemöter oss (SD) väldigt tillmötesgående, telefonsamtalen och alla sverigedemokrater som jobbar hårt på hemmaplan.


För ca en månad skrev jag ett blogginlägg där jag raljerade lite över vad jag kallade kalmartrojkan, Johan Persson, Stephen Hwang och Stefan Carlsson. Jag illustrerade det med ett foto på tre kråkor uppflugna i en trädtopp. Dessa tre herrar kommer sannolikt driva igenom en fruktansvärt ologisk och tokig placering av nybyggda lokaler för Linnéuniversitetet.


Idag hämtade jag ut ett paket som kommit från utlandet. När jag såg paketet förstod jag vad det var. För några veckor sedan fick jag ett mejl från en av mina läsare som undrade om han fick skicka en tavla till mig som han målat. Jag svarade givetvis ja!


Nu kommer jag aldrig glömma mitt blogginlägg om kalmartrojkan. Här är ett foto på tavlan.


 

  

Jag kommer alltid se något annat än tre kråkor när jag tittar på tavlan.


Fantastiskt roligt och ett stort tack till konstnären. Skulle gärna bjuda på en pint vid något tillfälle.


PS

Det enda tråkiga idag var att kalmarförfattaren Tomas Arvidsson är så förtvivlat politiskt korrekt eller lider av en sådan sd-fobi att han inte vågar nämna SD i sin debattartikel om Linneuniversitetets byggplaner. Utan skriver följande.


"De partier som ställt sig rakryggat mot galenskapen är FP, KD och MP."

Ynkligt Tomas Arvidsson!

 
 
Ingen bild

Hm

30 november 2013 00:16

Roligt för dig att få en så skickligt målad tavla. Tänk om det gick att göra ett antal 'julkort' med det motivet! Alla som får det kommer ju att associera till trojkan. Tack för allt arbete du lägger ner, du är fantastisk!

 
Ingen bild

lennart l

30 november 2013 00:37

Hur porträttlika är kråkorna på tavlan? De ser ut att leva ett gott liv ;-)

 
Ingen bild

World Traveller

30 november 2013 06:01

Får önska dig en trevlig helg hemma i Kalmar Thoralf.
Jag har en oroande fråga dock som jag undrar om du kan kolla upp.
I Storbritannien tänker de införa en sovrumsskatt (för de vanliga brittiska arbetarna), d.v.s en extra skatt för varje sovrum man har. Anledningen är att de behöver hus och lägenheter till invandrarna/muslimerna. En kollega till mig har sagt åt sin gamla mor att flytta in hos honom när/om detta sker. Eftersom allt sånt här som drabbar Europeer negativt verkar samordnat så tror jag att detta kan införas i Sverige också, troligen efter valet. Kan du kolla om detta är på gång?
Med vänlig hälsning
World Traveller

 
Ingen bild

Pellesnick

30 november 2013 08:59

Välkommen hem Thoralf. Jag gillar när du jämför dom 3 hönshjärnorna och egotrippade männen som tror att deras tankar runt Linne'universitetet är det bästa för Kalmar med 3 st kråkor.Det är 3st falskspelare. När det gäller Tomas Arvidsson så är han lika feg och skiträdd som alla andra som tror att dom är mer än andra medborgare i Sverige. Nu har det hänt det som alla väntat på, ett bråk med dödlig utgång på ett hem för ensamkommande. Dom som bråkade var 13 år enligt TV4. Jag tror att dom säkert långt skägg som dom slet varandra i och blev ovänner.

 
Ingen bild

SDare

30 november 2013 09:15

Några år gammal, men i allra högsta grad aktuell. Dags att slänga gummit om vi ska överleva :)

http://www.youtube.com/watch?v=egbxLLKDH5c#t=271

 
Ingen bild

Ördög

30 november 2013 10:21

Jag kommer att tänka på den gamla engelska balladen om de tre korparna. De skulle vilja äta av en död riddare, men eftersom riddarens hundar och falkar vaktar sin herres lik vågar asfåglarna inte komma närmare.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Three_Ravens

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

30 november 2013 15:09

Vi får anta att Arvidsson ville undvika diskussionen om ifall MP, KD och FP hade inlett ett samarbete med SD.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 november 2013 15:10

Annat ämne...LO-ledningen är oroade av den stora delen SD-sympatisörer bland främst medlemmar i Byggnads och Transport.
Blir det inte en annan invandringspolitik i Sverige, kommer LO,s oro öka och bli en mardröm...

 
Ingen bild

Elisabeth

30 november 2013 20:46

Thoralf
Pellesnicks kommentar står fortfarande kvar. Tycker du inte att den har passerat gränsen för vad som är tillåtet och inte är rasistiskt.
Har du glömt nolltoleransen?

"Dom som bråkade med varandra var 13 år enligt TV4. Jag tror att dom säkert långt skägg som dom slet varandra i och blev ovänner"

Ordagrant, ingen vidare svenska, men man fattar ju ändå vad den rasistiske skribenten menar.

Sanningen var att den döde 13-åringen försökte gå emellan ett slagsmål och fick då några slag i ansiktet. Föll omkull och slog i bakhuvudet så illa att han avled. Den pojken som utdelade slagen är nu omhändertagen.

Vi får inte glömma bort att de föräldrar som har möjlighet skickar hit sina unga pojkar för att de ska slippa tvingas ut i kriget mellan regering och rebeller.
Utan soldater finns det inget krig.
Jag hade gjort precis samma sak för att rädda mina söner!
En familj har drabbats av en stor tragedi och du tillåter kommentarer som Pellesnicks!
Skäms på dig!

 
Ingen bild

Undrande

30 november 2013 23:45

Det är bråk hela tiden på asylmott. mer el mindre i stor utsträckning unga vuxna män. Titta på bilden som Karlskronabloggen lagt ut från Australien nästan alla födda 31/12 1993, trovärdigt el hur. Pellesnick nämner inget om nationalitet el dyl. Vi vet inte heller om han är medlem i partiet. Åk o titta på dessa barn, skrattretande att tro att de är under 18 år. Hitskickade till ett pris av minst 75.000 kr tror du att det är de mest behövande som kommer till Sverige. Varför behövs det göras neddragningar inom välfärden hela tiden fråga dig det! Du lever i det blå, men vi blir fler o fler som vaknar nu.

 
Ingen bild

Undrande

30 november 2013 23:52

Helt kort bara, är mamma ca 1.60 lång, bar faktiskt min 12-årige son mellan två våningsplan vid ett tillfälle, dessa boenden är ju bemannade dygnet runt, så att dela på de som bråkade innan 13-åringen gav sig in i fajten kan väl inte ha varit omöjligt. Varför var de uppe på natten? i den åldern.........

 
Ingen bild

Lotta

1 december 2013 09:39

@Elisabeth
Länken tillägnar jag dig:

http://sv.metapedia.org/w/Ensamkommande_flyktingbarn

 
Ingen bild

Undrande

1 december 2013 18:26

@Lotta
"Underbar" länk, den tackar vi för.

 
Ingen bild

Pellesnick

1 december 2013 18:52

Hej Elisbeth!
Förlåt att jag glömde ordet"hade" i min kommentar som du tyckte var rasistisk. Min svenska är ju så otroligt dålig enligt dig men du ska inte kasta sten om du sitter i glashus Elisabeth. Om du läser vad du själv har skrivit så är din svenska precis lika kass som min. Du ska veta en sak Elisabeth, jag är ingen rasist och jag har aldrig varit det och kommer aldrig att bli det heller. Jag skulle heller aldrig förtala dig och dina ev kommentarer på nätet som du har gjort med mig och min kommentar på denna blogg. Jag umgås med utrikesfödda människor varje dag på mitt jobb som snickare. Jag jobbar med killar från forna Jugoslavien. När jag jobbade på den förra firman jobbade jag med en kille som var från Colombia , en var från Rumänien och en var från Honduras. Jag är även kompis med väldigt många Greker som bor här i Kalmar. Jag skickade pengar till Tsunamins offer och jag har även skickat pengar till Fillipinerna nu när tyfonen härjade där. Jag skickade 5000kr till Tsunamins offer och jag har skickat 300kr till Fillipinerna denna gång. Hur mycket har du bidragit med Elisabeth? Du får gärna ringa mig Elisabeth om du vill prata ut med mig. Du vet att man kan bli Polisanmäld för att man förtalar människor i Sverige. Här får du mitt telefonnummer070/5883741. Jag väntar på att du ringer.
Mvh
Pellesnick

 
Ingen bild

Farbror Sven

2 december 2013 05:21

Tomas Arvidsson är ett typiskt exempel på att många blir barnsliga när barnbarnen kommit , han måste alltid ha med något om barnbarnen i sina krönikor !

 
Ingen bild

Elisabeth

2 december 2013 12:30

Hej Pellesnick,
På frågan:
Hur mycket jag bidrar med till olika katastrofer så är svaret:
Varje månad dras det pengar via autogiro till både Amnesty International och Läkare utan Gränser varje månad. Detta har gjorts under många, många år.

Visst vet jag att man kan bli polisanmäld för förtal. Jag anser dock inte att den gränsen passerades när jag kallade dig för rasist eftersom du gjorde dig "lustig" över ett tragiskt dödsfall.
Skäggbarn är ett rasistiskt uttalande.
Jag bor utomlands och kommer inte att ringa dig då detta kostar en del till svenska mobiler.

Hej Undrande,
Du bad mig tänka på varför det görs neddragningar inom välfärden.
En stor anledning är att SD röstar för skattesänkningar till
löntagare.
Dessutom har de flesta barnfamiljer, pensionärer, ensamstående o.s.v en bra levnadsstandard i Sverige.
Därför tycker jag att det är osmakligt att ställa olika grupper mot varandra.

M.V.H
Elisabeth

 
Ingen bild

Pellesnick

2 december 2013 13:12

Hej Elisabeth!
Jag hedrar dig för din givmildhet till olika hjälporganisationer. Jag har några frågor till dig. Vart kan jag hitta att ordet Skäggbarn är rasistiskt? Är det rasistiskt att kalla en tjock Svensk ungdom för din feta Svennejävel? Är det rasistiskt att kalla en flintskallig man för ditt jävla kalhygge?
Nu tycker jag att ordet rasist är ett väldigt urvattnat ord i Sverige. Om du läser igen vad jag skrev så hittar du nig inte ordet Skäggbarn i mitt inlägg. Menar du att det bara är SD som gör att den Svenska välfärden är på väg att havererar? Är M, Mp, C, KD, FP, V,och S är helt oskyldiga till detta elände? Vad jag vet så är SD det enda parti som vill satsa på våra Pensionärer så att många som har det knapert kanske kan få lite bättre. Finns det någon rättvisa att alla sk illegala invandrare kan gå till Läkare och Tandläkare och bara behöver betala 50kr för att gå hela munnen utbytt till nya tänder när det finns Svenska Pensionärer knappt har råd med en vanlig undersökning? Jag menar då att det finns både infödda Svenskar och utlandsfödda Svenskar i den gruppen. Menar du att nerskärningen i den Svenska välfärden inte har nåt att göra med att vi har tagit emot så många invandrare i vårt land? Jag önskar dig en God Jul & ett Gott Nytt År.
Mvh
Pellesnick

 
Ingen bild

Pellesnick

2 december 2013 13:17

Hej igen Elisabeth!!
Det blev ett par felstavningar i mitt inlägg men de ber jag om ursäkt för.
Mvh
Pellesnick

 
Lotta

Lotta

2 december 2013 19:13

@Elisabeth
Du bor inte ens i landet och ändå sätter du dig tills doms över hur vi upplever landet som du lämnat. Att du inte skäms.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Undrande

2 december 2013 19:18

@elisabeth
Du bor inte ens i Sverige, är du kanske en av dem som bara har sin brevlåda i Sverige? SD röstar inte för skattesänkningar för höginkomsttagare vad jag vet , får kolla det, kanske kan Thoralf svara. Det är just det som är svårt att fatta att för att man stödjer SD är man inte rasist. Till migrationen finns hur mycket pengar som helst tydligen för alla vill ju vara så goda. Hur mycket gott skulle dessa pengar göra på plats? Illegala flyktingar-- fri sjukvård/tandvård, äldre anhöriga--ÄFS fast de aldrig bott i Sverige, ensamkommande "barn"-- vad kostar dessa boenden. Retroaktiva barnbidrag till familjer som aldrig arbetat en dag i Sverige. Var tar det slut, när pengarna är slut är det svaret. I SD har ca 20% utländsk bakgrund, tänk på det. Jag har släkt i Danmark o Norge inga problem att diskutera frågan där. Vi får se till valet kanske fler har vaknat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards