thoralf

Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

MORDET I SILVERDALEN

Av Thoralf Alfsson - 30 mars 2016 22:34

Vimmerby Tidning har bekräftat att den mördade kvinnan och den anhållne mannen/maken är asylsökanden från Mellanöstern. I familjen finns också fyra barn i åldern 9-17 år enligt tidningen.

http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/72292/1/49/

 

Barometern mörkar som vanligt både offret och den anhållne mannens bakgrund.

 

Jag bodde och arbetade i Silverdalen under drygt 20 år på 80- och 90-talet. I huset där den asylsökande familjen bodde hade mina barn sin dagmamma Annelie på 80-talet.  Familjen kommer nu sannolikt kosta enorma summor för de svenska skattebetalarna. Om mannen befinns skyldig till mordet kommer han kosta ca 1,4 miljoner kronor/år i fängelse. Vad kostnaden kommer bli för placeringen av fyra barn i familjehem kan säkert de flesta räkna ut. Har de släktingar i hemlandet bör de skickas tillbaka till släkten. Handlar mordet om heder? Jag kommer följa målet och skriva om det på bloggen.


Kom ihåg mitt blogginlägg om landshövdingens Integrationsstrategi som jag skrev om i måndags där alla kommunstyrelse ordföranden i länet, plus en rad chefer för organisationer skrivit under. Där det övergripande målet är att öka andelen utrikesfödda i Kalmar län. Knappast ett mål i en integrationsstrategi, utan snarare ett mål i en migrationsstrategi. Men de personer som skrivit under kanske inte förstår skillnaden mellan integration och migration?



 


I dagens Barometern kunde vi också läsa en artikel av Barometerns nyanställda journalist och bidrag till mångkulturen på tidningen, Hazem Dakel. En ganska spännande artikel som visar hur dessa asylsökande utnyttjar det svenska välfärdssystemet och svenska myndigheters naiva syn.


”Hon behöver inte mig för att försörja henne. Hon sade att hon numera stöttas av ett samhälle som ger henne rättigheter. Vi har tre barn och vi lever i samma hus, men vi har levt som skilda i mer än sex månader, säger Mohammad Al-baik.”

 

Men så praktiskt! Bidrag från svenska skattebetalare i form av barnbidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och kanske etableringsstöd eller arbetsmarknadsstöd och sedan ändå bo i samma hus. Kanske till och med som en och samma familj.


”I Syrien finns inte social trygghet som i Sverige, här klarar jag mig i min lägenhet och får hjälp att hitta ett arbete.”


Visst är Sverige fantastiskt! Barometern likaså! Ställer alltid de rätta frågorna.


 
 
Ingen bild

Demokratur

30 mars 2016 23:33

Sverige, hela världens socialbyrå. Ha, ha, ha... Snart står svensken utan välfärdssystem.

 
Ingen bild

s29

30 mars 2016 23:33

Ja det är fantastiskt,allt är gratis.Vilken jäkla TUR vi haft.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

31 mars 2016 00:01

Expressen huvudnyheter igår kväll var detta mordet misshandlad 13-åring av gäng, fyra man som kört rakt igenom ett skyltfönster, lokalt försök att tända på Rifa.

 
Ingen bild

Hacke

31 mars 2016 08:14

Det här haveriet, till stor del skapat, pådrivet och underhållet av medieetablissemanget, ser inga gränser. Morden ökade kraftigt förra året och f d mainstreamjournalisten Elisabeth Höglund litar inte längre på myndigheternas (Brå´s) "statistik" utan kommer att följa upp utvecklingen på sin blogg under 2016, månad för månad. Så jobbar en riktig journalist som inte sväljer allt med hull och hår från våra myndigheter och organisationer där politiskt tillsatta tjänsteman styr och ställer efter behag.
Värre blir det att ta reda på hur utbrett det är med dessa s k skilsmässor. Skulle tro att här döljer sig en hel flodvåg av den ocean av importerat bidrags- och övrigt svindleri landet och våra skattepengar är utsatta för. Ta bara det TV4 tog upp igår om pensionsfifflet med s k ensamkommande, som toppen på det övriga skojeriet på den storbedragargrenen. Man undrar med fasa när hela det svenska systemet kollapsar. Det finns ingen ekonomi i världen som kan stå pall för detta. Låt oss aldrig glömma de som orkestrerade det hela i form av 7-partiet/media i demokraturisk nit och överhöghet. Det lär bli trångt i de anklagades bås vid de efterlängtade räkenskapens dagar.
Tack än en gång Thoralf för att du låter oss veta vad som verkligen utspelar sig bakom lögn- och förföljelseindustrins kulisser.

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 mars 2016 08:42

Ett tragiskt mord och ytterligare kostnader för samhället med invandringen... Barometern mörkar och vem är förvånad..

Några mil norr om mig i norra Skaraborg ligger Töreboda vackert med Göta Kanal som passerar igenom samhället. Där fick en tjej se två bensintjuvar som slangade bensin från två bilar. Hon filmade dem och konfronterade dem med kameran igång. Filmen åker nu runt på Facebook och på Aftonbladets hemsida, då med dolda ansikten och dolda nummerplåtar.
Nu talade tjuvarna svenska utan brytning, men tanken kommer omgående. Om de hade talat Somaliska, Arabiska, något Baltiskt språk eller liknande, hade den då delats så mycket och hamnat i kvällspressen?? Tyvärr väldigt tveksam...

 
Ingen bild

Maria

31 mars 2016 08:46

Hej Thoralf! Noterade också att du tidigare lyft frågan om ensamkommandes "rätt" till barnpension, vilket togs upp i tv igår. Nu ska bankerna beskattas hårdare och AP-fonderna har stora värden där, varför de svenska pensionärerna får betala. Sverige är på konkursens brant!

 
Ingen bild

GBM

31 mars 2016 16:09

Den journalist som skrev artikeln om att Syriska kvinnor skiljer sej, har han alla hästar hemma eller vad är det för fel? Det är så uppenbart för de som kan tänka själv varför paren "skenskiljer", det är bara naiva journalister på barometern som inte förstått baktanken eller vill förstå.

 
Ingen bild

Maja Dacke

31 mars 2016 16:15

Men är det inte kutym bland somalier att skiljas - på papperet - så fort de fått tillstånd att stanna här? Två lägenheter. minst, och den ena kan hyras ut i andrahand ... ty familjen/familjerna består.

(Jag känner till ett sådant fall där familjemedlemmarna varit öppna om det förhållandet.)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards