thoralf

Alla inlägg under mars 2016

Av Thoralf Alfsson - 26 mars 2016 16:30

Jag besöker min gode vän Anders E i Spanien under påskhelgen. Igår gjorde vi ett besök vid botaniska trädgården i Malaga innan vi åkte in till centrum och tittade lite på alla påskprocessioner som vandrade genom staden.


Idag på morgonen råkade jag dock ut för en mycket obehaglig upplevelse då jag under en morgonpromenad attackerades av tre hundar. Den mest aggressiva hunden hade ett utseende som en kamphund med lite kortare ben. Jag lyckades undkomma med ”bara” ett bett som tog över min gymnastiksko men det blev fullt adrenalinpåslag då jag hade ca 200m till grinden till det ”gate community-område som Anders har sin bostad.


Här kommer några bilder från gårdagen i Malaga.


 

 

 

 

 



Av Thoralf Alfsson - 25 mars 2016 22:41

 


Har Danmark några pressetiska regler? Ja, givetvis är det så men samtidigt måste de skilja sig ifrån hur de svenska pressetiska reglerna tolkas. Speciellt paragraf nummer 10.


10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande.


Uppenbarligen gör man en annan tolkning vad som har ”betydelse i sammanhanget” i Danmark. Som läsare uppskattar jag betydligt mer det som skrivs i danska tidningar. Jag kallar det att svensk media mörkar uppgifter som har betydelse i sammanhanget för läsaren.


40 dagars fängelse, utvisning ur landet, inreseförbud under 6 år och alla deras kontanter konfiskerade. Den domen hade aldrig avkunnats i Sverige för samma brott. Inte utan att man är lite avundsjuk på hur man i Danmark hanterar detta.


Här var de afrikaner!


 

Och här var det albaner!


 



Har sett Opinion live från skärtorsdagen. Goddag yxskaft! Mycket ordbajs från i stort sett bara vänstermänniskor i studion! Varför bara dessa vänstermänniskor i studion?


Läsarbild införd i Östra Småland i veckan som gått.

 

Av Thoralf Alfsson - 24 mars 2016 21:59

Dagarna efter ännu ett fruktansvärt terrordåd, denna gång i Bryssel reagerar man ganska olika i media och inom organisationer. Sverige och Kalmar utmärker sig uppenbarligen som vanligt. Naiviteten slår återigen nya rekord. I Danmark ser det helt annorlunda ut.


 

 


Dagen efter Terrordådet i Bryssel kunde jag på flyget mellan Köpenhamn och Malaga ta del av en dansk lokaltidning. Frederiksborg Amts Avis där det bland annat fanns en stor artikel om att imamer som predikar emot dansk värdegrund skall kunna fråntas sitt medborgarskap och skall utvisas ur landet. Även de imamer som motarbetar demokrati och integration skall kunna utvisas. Den uppfattningen delas även av socialdemokrater i Danmark enligt artikeln.


I Sverige och i Kalmar kallar komminister Johanna Broselid all kritik mot islam för just fördomar. Hon tillhör Kalmar domkyrkoförening. Jag gissar att svenska kyrkan nu kommer tappa ännu fler medlemmar eftersom de beskylls att ha fördomar om islam. Med andra ord är de så okunniga om islam och de inte förstår det själva. Läs artikel.


Skillnaden mot Danmark är minst sagt stor!


 

 

Allt som sker i islams namn är uppenbarligen bara fördomar. Enligt min mening strider sharialagar mot Sveriges Rikes lag. Det är ingen fördom, det är fakta!


Vad säger Johanna Broselid om månggifte? Är det en fördom eller strider det mot svensk lag och vad hon som komminister förväntas predika?


Vad säger Johanna Broselid om religionsfrihet inom islam? Är det också en fördom att i vissa muslimska länder riskerar du dödsstraff om du konverterar från islam till någon annan religion.


Listan kan göras hur lång som helst med exempel på vad som uppenbarligen är fördomar enligt Johanna Broselid. Alla handlingar som utförs i islams namn av muslimska extremister har inget med islam att göra!


Är det någon som skall bjuda in så är det moskéerna! Inte Svenska kyrkan. Det är muslimerna som äger problemet med jihadister och terrorister i första hand!



En forskare vid Linnéuniversitetet i Växjö, Krister Håkansson uttalar sig också i Östra Småland med ett i mitt tycke mycket märkligt uttalande som inleder artikeln.


 

 

Vad menar forskaren? Är muslimer mer fredsälskande för att de även dödar muslimer och inte bara kristna? Det är uppenbarligen ett kärleksbudskap att döda muslimer!


Krister Håkansson har uppenbarligen även deltagit i andra debatter enligt artikeln.


”Han har varit med i debatten om bland annat idrottsvåld, hyllat Fredrik Reinfeldts inställning i flyktingfrågan och på Facebook argumenterat för att nyårshelgens händelser i bland annat Köln vare sig har något med kön eller etnicitet att göra.”

 

Ovanstående förklarar en hel del varför Krister Håkansson säger som han gör i artikeln. Hyllat Fredrik Reinfeldt! Han klarar dessutom inte av att analysera vilka som står bakom de sexuella trakasserier som så många kvinnor drabbats av. Att Krister Håkansson troligen befinner sig långt ut på vänsterkanten av den politiska skalan är knappast någon djärv gissning. Som avslutning på artikeln kommer dock något intressant.


”Det är viktigt att inse att människor inte är av naturen onda, anser Linnéforskaren. Vi gör alla saker som är rationella och begripliga utifrån vår egen verklighetsbild.

Om hotet från Daesh ska bekämpas måste därför deras verklighetsbild bekämpas, menar han. Inte agera på ett sätt så att vi bekräftar den, säger Krister Håkansson.”

 

Helt sant! Vi skall inte bekräfta islam genom samtal i den svenska kyrkan. Det är tolkningen av koranen och dess verklighetsbild som är problemet inom islam.


Det är islam som skall bekämpas!


Av Thoralf Alfsson - 23 mars 2016 11:15

Jag lovade komma med en sammanställning över de asylförläggningar som finns i Kalmar län och vilka ersättningar som Migrationsverket betalat ut till dessa asylförläggningar under 2015. Jag är inte helt säker på att listan som jag fått från Migrationsverket är helt komplett. Jag upptäckte nämligen en asylförläggning som saknades men det kan finnas fler.


Med tanke på den enorma tillströmningen av asylsökande under hösten och de långa handläggningstiderna på Migrationsverket så kommer sannolikt ersättningarna öka dramatiskt under 2016. Flera anläggningar på bland annat Öland har ju också deklarerat att de inte kommer öppna upp för turister under sommaren utan istället driva asylförläggning även under sommarmånaderna. Huruvida detta gynnar Öland finns det nog många åsikter om.  


Under 2015 betalde Migrationsverket ut ca 265 miljoner kronor till dessa asylförläggningar. Det kommer bli betydligt mer under 2016!


 

Av Thoralf Alfsson - 22 mars 2016 16:50

Nu hoppas jag alla inser att terrordådet i Bryssel inte har något med islam att göra. Det är bara några ondsinta ungdomar/män som marginaliserats i västerlandet och hamnat i utanförskap. De har säkert aldrig besökt en ”riktig” moské eller lyssnat till en imam, utan de är nog snarare påverkade av den västerländska våldskulturen genom tv-spel och livet i utanförskapsområden med hög arbetslöshet och nedgångna och slitna skolor.


Donald Trump är ju dessutom en fullständig galning som vill förbjuda muslimer som inte bor i USA att resa in i landet. Det motverkar ju en fredlig utveckling i USA.


I Kalmar är till och med invandring och islam en förutsättning för att Kalmar kommun skall utvecklas enligt kommunledningen och hela 7-klövern.


Islam är ju den allra fredligaste religionen på jorden. Det är ju alla andra religioner som är problemet. Islam är det enda rätta. Så håll inte islam ansvarigt för terrordåden i Bryssel. Då är du både rasist och nazist!


Självklart skulle EU bli mycket bättre för medborgarna i unionen om Turkiet blev den 29:e medlemmen i unionen! Carl Bildt har givetvis helt rätt! Ju mer muslimer vi får inom EU desto fredligare värld.


Vår EU-parlamentariker, Peter "Nalle" Lundgren vet ju inte vad han pratar om när han kritiserar regeringen och Stefan Löfven i artikeln i Samtiden.


Kent Ekroth har givetvis helt fel!



PS


Många har ju klagat över att deras kommentarer inte publicerats på Barometerns webbsida. Idag fick jag information att det tydligen är något problem med kommentarsfunktionen.


Men Barometern har en FB-sida för debattartiklar där man kan kommentera. Så kasta er över tangentbordet!

https://www.facebook.com/BarometernOTdebatt/?fref=ts


Av Thoralf Alfsson - 21 mars 2016 22:08

Lovade i blogginlägget från morgonen att återkomma med ytterligare fakta om kostnaderna för asylsökande på kommunal nivå under dagen. Har först varit på kommunalfullmäktige och sedan har vi haft öppet hus i vår partilokal så är först nu framåt 22-tiden som jag fått tid att skriva några rader.


Ser att min debattartikel är den näst mest lästa artikeln på Barometern idag.


Lyssnade i bilen på ett inslag från dagens StudioEtt där både Ulf Adelsohn och Lena Lijeroth Adelsohn medverkade. Rubriken till inslaget var ”Svensk media förtiger medvetet fakta om invandringen”.


Innan ni går in och lyssnar på inslaget vill jag varna er för att skitstöveln och lögnaren Jan Helin medverkar i inslaget. Risken är stor att ni drabbas av både högt blodtryck och vredesutbrott när ni hör Jan Helin ljuga. Kom ihåg att Jan Helin är utsedd till programdirektör på SVT för bland annat samhälle och dokumentär. Förtroendet för SVT kommer definitivt inte öka med Jan Helin som programdirektör.



Min debattartikel är ett utmärkt exempel på hur media medvetet förtiger fakta. De kostnadsuppgifter jag tagit fram kan givetvis media också begära ut från Migrationsverket, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Men media har inget intresse av detta! Och definitivt inte de lokala journalisterna, för dessa gäller istället snyftartiklar eller goda exempel artiklar.


Nedan kommer en sammanställning för 2015 på hur kostnaderna i debattartikeln fördelas på Kalmar läns tolv kommuner och landstinget. Imorgon återkommer jag med asylförläggningarna i Kalmar län.


Alla siffror är i miljoner kronor.

    



Av Thoralf Alfsson - 21 mars 2016 08:26

 


Min debattartikel om kostnaderna för asylsökande på länsnivå har idag publicerats i Barometern. Det tackar jag för. Dessutom alldeles utmärkt att Barometern valt en bild till artikeln med en buss från Bergkvara buss, då jag omnämner företaget i min debattartikel.


http://www.barometern.se/debatt/invandring-och-kostnader/


Jag kommer under dagen gå lite mer på djupet i de siffror som jag presenterar i debattartikeln. Jag kommer lägga upp en tabell som visar kostnaderna på kommunnivå för samtliga 12 kommuner i Kalmar län. Jag kommer även lägga upp en sammanställning för vad asylförläggningarna i länet kostar skattebetalarna.


För att alla skall förstå vad vi också betalar för passar väl detta inslag från 60 minutes bra i detta blogginlägg.




Av Thoralf Alfsson - 20 mars 2016 22:14

Jag har under 5-6 år varit prenumerant av tidskriften DSM. Gör det du också! Statens Kulturråd vägrar ge tidningen ett statligt stöd samtidigt som det ger/belönar den svenskfientliga organisationen Expo med 475 000 kronor under 2016.




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards