thoralf

Direktlänk till inlägg 13 maj 2018

TROLL

Av Thoralf Alfsson - 13 maj 2018 22:31

Jag har ett troll som ställer en hel mängd frågor under olika namn och delvis olika IP-nummer. I början försökte jag svara men sedan insåg jag att ”trollet” troligen är ute efter att jag skall slinta vid tangenterna för att ”trollet” ska kunna anklaga mig för någon åsikt eller något felaktigt påstående. Jag har slutat svara!


Här kommer några exempel. Någon kan kanske komma från någom är seriös, T.ex Anders.

+


       

 
 
Ingen bild

Nisse

13 maj 2018 23:05

Bra Thoralf att du genomskådar dom.

 
Ingen bild

Brage

13 maj 2018 23:14

Förvånar mig inte om det är Anders Blank eller Johan Persson. Både kommunen och Barometern ligger på den tragiskt låga nivån.

 
Ingen bild

SM811

14 maj 2018 07:04

OT: https://samnytt.se/allahu-akbar-en-dod-efter-knivattack-i-paris/
Expressen: "Otäckt" att danska journalister tillåts skriva öppet om invandring och islam
http://www.friatider.se/expressen-ot-ckt-att-danska-journalister-till-ts-skriva-ppet-om-invandring-och-islam
Inte förvånande att denna nollan finns på Expressen.

 
Ingen bild

Eric H

14 maj 2018 07:32

Först vill jag påpeka hur mycket jag uppskattar ditt arbete, inte minst genom att finnas tillgänglig och att Du svarar.
Betr dessa "troll", vi kan nog vara säkra på att fiberbuntarna från både Sveavägen 68 och alla lokala SSU-kontor i landet nästan glöder pga trafiken från alla s-volontärer ("nyttiga idioter"?) som vill sprida s-budskapet och skydda sin försörjning.
Hur nu väljarna kan tro på det?
Se bakåt och förskräcks!
Valarbetet har börjat, nu gäller det prio 1, snärja sd...

 
Ingen bild

?Sanningen

14 maj 2018 09:15

IP 196.196.244.xx tillhör en och samma person eller organisation. Förmodligen som någon skrev uppkopplat till Sveavägen i Stockholm.

 
Ingen bild

Folklig

14 maj 2018 09:35

Huvaligen.
Svenska systemjournalister.
Det känns ändå bättre när de epostar och fejkar att de är en orolig SD-väljare som har frågor. Nu förstör de även öppna forum med sin förljugenhet.

 
Ingen bild

Hacke

14 maj 2018 10:01

Tredje delen av Swebtv:s intervjuserie "Globalisternas fyra stora misstag" med Lars Bern handlar om försöken att tysta alternativmedia och förtjänar största möjliga spridning.
Tyvärr lär den inte nå fram till dem som behöver den mest.
http://www.swebbtv.se/

 
Ingen bild

onkel sven

14 maj 2018 10:17

Böneutrop i moskeen i Högsby skulle passa väldigt bra ,enär utropsstället ligger så lägligt till att bönerna skulle ligga som ett lock över kyrkogården i Högsby ! Snuskigt är bara förnamnet !

 
Ingen bild

Bonnläppen

14 maj 2018 10:27

Oj!
Känner du dig pressad att svara på alla frågor är det ett recept på att gå in i väggen.

Jag känner mig stressad när jag ser dina frågor och vet att det kommer lika många i morgon och nästföljande dag och dagen därefter, o.s.v

 
Ingen bild

SM811

14 maj 2018 11:01

DN har gjort det igen, Fake News.
https://samtiden.nu/2018/05/dagens-nyheter-ar-fake-news/

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

14 maj 2018 12:17

Bonnläppen . Stämmer det att man måste ha en lång grå svans för att komma in på Sveavägen 68 ?

 
Ingen bild

Trollfar vet bäst

14 maj 2018 12:41

Sarnecki om brott: Det var värre förr i tiden

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kriminologen-osakert-om-brotten-okar

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

14 maj 2018 13:00

Troll är väl samma sak som "walking dead".
D.v.s människor som "äter" friska självständigt tänkande personer för att själva överleva.

 
Ingen bild

Eric H

14 maj 2018 13:16

@Gubben o Gumman
Nej man behöver ingen grå svans för att komma in, det räcker med att bära röda glasögon..
Thoralfs arbetskapacitet vet vi ju redan.
Är jag i Kalmar i sommar ska jag banne mej bjuda TA på en (mut)lunch.

 
Ingen bild

Balder

14 maj 2018 13:46

Oddsen på pampen Johan Persson är låga = hög sannolikhet.

 
Ingen bild

Stefan A

14 maj 2018 13:59

Är det avlönade energitjuvar från sjuklöverns och LO,s trollfabriker?...

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

14 maj 2018 14:08

Pretty Oboy Floyd : Gäller det professor "Jerry" också ?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

14 maj 2018 14:13

Trollfar : Var näsorna större för i tiden ?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

14 maj 2018 14:24

Det finns muslimska troll också.

Klartecken – nu byggs moskén i Norrköping: "Vi ska definitivt inte ha böneutrop"

https://nyheteridag.se/plus/klartecken-nu-byggs-mosken-i-norrkoping-vi-ska-definitivt-inte-ha-boneutrop/

Hur många tror på det löftet?

Jag är övertygad om att böneutrop sker fem gånger om dagen, senast 2022 i Norrköping. Sannolikt kommer det under mitten av nästa mandatperiod att lämnas in en ansökan. Det är helt enkelt inte strategiskt riktigt att kräva böneutrop så tätt inpå valet.

Lita aldrig på vad en muslim säger.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

14 maj 2018 17:44

DN-veteranen: "Peter Wolodarski borde skämmas"

Så har det alltid varit. Eller?

 
Ingen bild

Leif

14 maj 2018 17:53

Gubben och Gumman >>

Nej svans behöver man definitivt inte för att komma in på Sveavägen 68, de flesta ringlar väl sig in på sedvanligt vis.

Thoralf >>

Bara negligera trollen, känner så väl igen vänsterfolket och deras ''debatteknik'' Som vi alla vet så är densamma rent av sorglig och det är kanske inte så konstigt att de tar till våld allt som oftast för som någon diktat, ''där hjärnan tar slut tar nävarna vid''.

 
Ingen bild

J B Doe

14 maj 2018 18:56

Annat ämne:
Enligt dagens Text TV gör endast 6 av 10 våldtagna en anmälan. Om detta stämmer kan vi räkna med att över 11 500 kvinnor om året våldtas. Bra att komma ihåg inför valrörelsen. Stort tack till vår feministiska regering!

 
Ingen bild

J B Doe

14 maj 2018 19:32

Idag har Anders Borg föreslagit att M och S ska samregera efter valet. Allt för att hindra SD från att få inflytande, får man anta. Jag tycker att Anders Borg ska hålla sig borta från politiken och i stället koncentrera sig på att hålla gylfen stängd.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

14 maj 2018 20:27

Såg nyss Kasselstrands senaste uttalande.
Budskapet var att islamister ska fångas in och skickas ut ur Sverige.
Låter som en bra ide` men problemen med det är flera.
Vilka ingår i den gruppen ?
Hur ska man hitta dom ?
Vart ska dom skickas ?
Ytterligare ett stort problem är att terrordåden kommer att "dugga tätt".
"Vi har tagit faan i båten men kan inte ro honom iland" för vi har tappat årorna.
Den åtgärd som Kasselstrand åberopar innebär att landet kommer att försättas i ett krigstillstånd.
Föresten,hur många av de 80 000 hann Ygeman med att skicka hem.

 
Ingen bild

Robban

15 maj 2018 07:44

En specifik, framträdande antidemokratisk gruppering inom våldtäktsvänstern, har ju som arbetsmetod, att skriva något som går att tolka som HMF! För att sedan anmäla inlägget, med krav på skadestånd alt att det anmäls för HMF!

 
Ingen bild

Sven

17 maj 2018 09:41

Tur att jag inte fanns med på listan.
Men det är ett otäckt Sverige när en politiker ser risken "anklaga mig för någon åsikt eller något felaktigt påstående.". Var tog mitt öppna Sverige.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards