thoralf

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

SOMMARFOLDER IGEN

Av Thoralf Alfsson - 4 augusti 2017 15:13

Jag har nu delat ut ytterligare nästan 3 000st av min sommarfolder på Öland. Det märks i besöksstatistiken på bloggen när jag delat ut sommarfoldrarna. I denna version finns några små förändringar mot den tidigare men jag har också utlovat svar på frågorna till idag, den 4 augusti.


Tack vare de bidrag jag fått till bloggen funderar jag på om jag skall låta trycka upp ytterligare ett antal tusen foldrar.


Eftersom jag tidigare har haft svaren på frågorna i sommarfoldern så länkar jag till dessa båda blogginlägg.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/07/18/11461598-svar-pa-fragorna-i-sommarfoldern/


http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/07/18/11461833-svar-pa-fragor-i-sommarfoldern-del-2/


 
 
Ingen bild

Tomas

4 augusti 2017 16:17

Läste just att ”Regeringen har eget tält under Pride och deltar också i Pridefestivalen”. Jag fattar ingenting. Folk demonstrerar och protesterar för att påverka politikerna. Dessa ska i sin tur påverka regeringen att ändra sin politik och lagstifta lagar så att de protesterande får igenom sina önskningar. Visst demonstrerade Olof Palme med Nordvietnams ambassadör, men han protesterade mot USA - som han inte kunde påverka på annat sätt.

Men vad protesterar dessa ministrar emot? Sin egen politik? Sig själva? Varför går inte dessa ministrar till sina kontor och beslutar det som de vill ha genomfört – att man har rätt att visa sina könsorgan på gatorna, t.ex eller att man får kalla varandra för ”hora”. Eller jobbar svenska regeringen genom att bara visa sina avsikter utan att göra någonting. Alltså bara en ”show”?

Allvarligt talat tror jag, att de som sitter i regeringen inte riktigt vet vad de håller på med. De tror nog att man blir minister för att delta i festivaler och vara med i tv. Någon borde berätta för dem att det är de själva som regerar landet och att protestera inte ge önskvärd effekt. Men visst är det viktigt att stå upp för vem man är och visa att man är helt dum i huvudet.

 
Ingen bild

O´ Hyra

4 augusti 2017 17:35

"Det märks i besöksstatistiken på bloggen när jag delat ut sommarfoldrarna." Det tycks mej också som att det
har kommit till flera nya kommentatorer på sistone,
vilket är trevligt. Är det också din känsla Thoralf?

Thoralf Alfsson

4 augusti 2017 18:10

Ja, det har tillkommit lite nya och genomtänkta kommentarer. Väldigt positivt.

 
Ingen bild

Friholt

4 augusti 2017 17:38

@Tomas 16:17 Första majtågen med dess fladdrande röda fanor har snart bleknat bort och t o m blivit bortglömda, ja, även helt utbytta mot Pridetågen och deras flaggor. Under dem går dagens "Arbetets söner" som glömt sitt ursprung och manipulerats till att bli figurer i transtrams-marschen.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

4 augusti 2017 17:58

Tomas : Var det Anders Borg som skötte regeringens tält som fd finansminister, skål (Jag skall söka hjälp....)

 
Ingen bild

Pepparholm

4 augusti 2017 18:29

Det blir värre för varje dag. Ju mer Transportstyrelseskandalen avslöjas av utomstående så framgår det klart hur Regeringen Löfven försökt att undanhålla svenska folket vad som verkligen hänt.

Här försöker man avleda genom att klaga på möjliga ryska falska nyheter i framtiden och tjat om Trump i USA. När Löfven med sina av honom utvalda medarbetare är i grunden falska i sina egna utsagor. Precis som Watergate om de nu ska hänvisa till USA.

Jag läser just nu på nätet om ytterligare två skjutningar i Malmö. I lilla Hörby är det kaos på torget. Afghaner slåss mot Albaner. Kvällsvandrarna som försökt att få ordning törs inte gå ut längre.

Vad gör då Statsministern? Kallar till krismöte och säger att nu är det stopp? Beslutar om undantagstillstånd, för det här är inte den svenska modellen som han skrutit med, nu senast inför den franska presidenten?

Nej, ministrarna ska ut och gå på Prideparaden.

 
Ingen bild

Pepparholm

4 augusti 2017 18:44

Jag läser en rubrik om giftiga ägg i Sverige. I Tyskland såg jag i går en skylt vid en bondgård om "Grüne Eier". Det vill jag definitivt inte ha, även om jag förstår att det var en "Grüne" som bodde där.

På hemresan var det som vanligt full kontroll i alla filer i Rödby. På Lernacken endast en polis vid en fil 10 meter bort och med ryggen mot vår bil. Det är den utlovade förstärkningen från Ygeman och det har inte blivit bättre nu när Johansson tagit över. Ytterligare en av regeringens fake news.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

4 augusti 2017 20:19

Anders Borg har väl tagit åt sig kulturen från MENA-länder.

Att visa könet och kalla lättklädda kvinnor för horor tillhör den kulturen.
Han har ju tidigare högaktat den kulturen.

Undrar när han kommer att göra sin våldtäcktdebut.

 
Ingen bild

Gute

4 augusti 2017 20:55

Anders Borg.....man får läsa det om och om igen för att försöka ta in att det verkligen har hänt!!

Nu står anmälningarna i kö vid tingsrätten, vem som helst kan anmäla ett sexualbrott, och nu vet vi att minderåriga blev utsatta så är det slut för Anders.

Hade det skett i USA så hade Anders funnits med på Sexoffenders sida med foto och adress.

 
Ingen bild

Gute

4 augusti 2017 21:05

Så här ser det ut i USA, ett land som inte tillåter perversa personer trakassera sin omgivning.

Finns det barn som är utsatta så är du körd för alltid!!

https://goo.gl/NiSjkU

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards