thoralf

Direktlänk till inlägg 13 maj 2017

YNKLIGT FEGT KALMAR FF

Av Thoralf Alfsson - 13 maj 2017 20:29

Jag brukar inte skriva om sport men idag blir det ett blogginlägg om Kalmar FF.


Starten på årets allsvenska har varit en katastrof för Kalmar FF i mina ögon. Jag tillhör den trogna skaran som köper säsongsbiljett och även försöker följa bortamatcherna på TV eller via nätet.


Min egen uppfattning är efter dagens match att Peter Swärdh är en riktig fegis! Och en dålig tränare! Trots att så många är skadade vågar han inte satsa på lite unga spelare som är hungriga. Men det är inte bara Peter Swärdh som är feg. Jag anser att hela laget agerar på ett fegt sätt. Det är endast en spelare som vågar utmana sin motståndare, Romario. De övriga spelar hellre bollen bakåt än försöker utmana sin ”gubbe”. Det är fruktansvärt fegt och ynkligt att behöva bevittna! Kommentarerna blir bara beskare och beskare på läktaren. För att inte tala om suckarna!


Det är tragiskt att se så välbetalda "lirare" med så dåligt självförtroende och vilja!


Fem poäng efter åtta matcher, varav fem matcher på hemmaplan. En målskillnad på 5-16 talar sitt tydliga språk vari Kalmars problem består. När man sedan konstatera att de gjorda målen, 0,6 mål/match tillkommit på två frisparkar, ett på straff och ett på ett mycket vackert långskott och endast ett mål som med lite god vilja kan kallas för ett spelmål (mot Hammarby). Toppforwards har med andra ord inte presterat någonting på åtta matcher. 720 minuter utan ett enda spelmål! Då skall de inte få ingå i startelvan. Så enkelt borde det vara men uppenbarligen inte för Peter Swärdh!


Ändå håller Peter Swärdh fast vid samma toppforwards! Helt obegripligt enligt min mening!

 

Det är dags för Peter Swärdh att avgå. Jag tror att Henrik Rydström skulle göra ett bättre jobb! Tänk er det att jag nu förordar Henrik Rydström! Då är det kris!

 

PS

Sportjournalisterna på Barometern och Östra Småland tycks leva i symbios med Kalmar FF då de uppenbarligen inte vågar kritisera ledningen och tränaren Peter Swärdh. Så är det i småstaden Kalmar. Alla i "toppen" håller varandra om ryggen!

 
 
Ingen bild

Didrik

13 maj 2017 20:47

Mattias R. Mo Jo och Hen.
De tre vise männen.

 
Ingen bild

karl

13 maj 2017 21:16

Fotboll är det bästa av skådespel, dom som verkligen kan sitter på läktaren, dom som springer ute på plan är idioter.
Skämt åsido så tror jag att du är en riktig supporter som lider vid förlust, verkligen lider :)

Thoralf Alfsson

13 maj 2017 22:38

Förluster kommer alltid ibland! Det tillhör! men när man som tränare inte agerar då reagerar jag!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 maj 2017 21:31

Jämfört med alla allvarliga problem i samhällen i Sverige verkar fegheten i fotbollslaget vara en baggis.
Men det ligger dig varmt om hjärtat förstår jag.
Publiksiffrorna brukar visa om det spelas en sevärd fotboll.
Vi hade ett bra lag i Värmland.
Degerfors !
Dit kom 3 jugoslaver på 80-talet
Stanojkovich.Radonovich.Voxovich
Då var det drag i Degerfors !

 
Ingen bild

A

13 maj 2017 22:12

Kryptiska nyheter på SVTs textnyheter
13/5/2017 SVTs textnyheter berättar om att Migrationsverket utsätter asylsökande 'som lämnat sin tro' för svåra förhör i kristendom!
Va? Varför? Och vilken 'tro' är det frågan om?
Det förklarar inte SVT.
Det var en riktig nyhet för mig!
Jag ringde SVTs textnyheter och den som svarade hänvisade mig till webben. Han så att han visste svaret men kunde inte säga det för han hade inte tid!
Mycket märkligt!

SVT
#31#087840000

 
Ingen bild

Södrait

13 maj 2017 22:15

Surt för Kalmar att J Södra är klart bäst i Småland, men serien är ju lång så mycket kan hända.

Thoralf Alfsson

13 maj 2017 22:41

Tabellen visar sanningen! Grattis till J-södra!

 
Ingen bild

Gustav

13 maj 2017 22:20

Konverteringsbluff som asylskäl
De gör vad som helst för att få asyl i Sverige med alla de ekonomiska förmåner det innebär.
En del hävdar att de är förföljda pga sin homosexualitet, andra påstår att de har konverterat till kristendom.
Hur kan homosexualitet eller religiös tro bevisas?
Att godta dessa som asylskäl innebär i praktiken att öppna för fri invandring från den muslimska världen.

 
Ingen bild

Grattis Sverigehatare!

13 maj 2017 22:32

Se länken nedan och häpna: Ny i Sverige får du 17000 i ersättning, är du inte ny I Sverige så utgår ersättning om 6000 kr. VAD I HELVETE HAR HÄNT SVERIGE!?!?
https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare/Anstallningsstod/Rakna-ut-ersattning.html#stod=1&lon=20000

 
Ingen bild

Svante1

13 maj 2017 23:00

Samme usle tränare i Elfsborg...trots att dom smiskade till KFF i första matchen.
Bakåtspel när laget gjorde första målet i stället för att spela framåt...
Hoppas SD får över 25% i valet 2018....

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 maj 2017 23:16

@Grattis Sverigehatare! Lördag 13 maj 22:32

En hederlig svensk måste alltså ha varit arbetslös minst 48 månader innan han erbjuds samma generösa villkor som en somalier. Somalier som alla vet är inte Sveriges ansvar.

Undrar hur länge detta håller?

 
Ingen bild

Lasse

14 maj 2017 09:05

Nej Rydström räcker inte till som förstetränare. Truppen håller inte allsvensk klass det saknas spets i truppen, att köpa hem spelare som inte platsar i proffslagen verkar vara en riktig nitlott. Styrelsen och värvaransvarig har stor del i att det ser ut som det gör.

 
Ingen bild

C Andersson

14 maj 2017 10:05

Var det inte Roland Sandberg om introducerad 'tåfis' och 'motgräs' inom elitfotbollen.

Värva ett par blekingar vetja!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

14 maj 2017 10:31

Jadu Thoralf, nu måste du vara riktigt desperat som prisar Rydström. Det är mål du främst saknar och att tro att sveriges målsnålaste mittfältare ska få fart på anfallsfotbollen är att drömma. Krabban spelade 550 matcher för FF och mäktade med 23 mål, varav flera på straff, under de 20 år han var i klubben. Sidledes pass och hemåtpass var det som utmärkte honom. Utöver att vara en gaphals av stora mått.

Du som sett så mycket av FF, kan du komma ihåg några djupledspassningar från R.? Eller att han själv gått för genombrott på en andraboll?

Jag har inga förslag på hur situationen i FF ska bli bättre, men ditt förslag lär inte leda någonstans.

Thoralf Alfsson

14 maj 2017 10:48

Djupledspassningar från Rydström? Möjligtvis bakåt men inte framåt.
Rydström kanske kan få spelarna och tro på sig själva. Hans självförtroende har det ju aldrig varit något fel på ;-)

 
Ingen bild

Tompa

15 maj 2017 01:07

Just så är det i Kalmar! Ryggdunkeri och rövslick på hög nivå. Samma sak som att Barometern och Östra Småland inte vågar kritisera Pampen Johan Persson och sosseriet.

Jag tror det blir Superettan nästa år för Kalmar FF och där passar dom nog bäst med sin ekonomiska kris som grädde på moset, om inte Johan Persson ska förbarma sig åter igen och ta över arenan och öppna lädret!

 
Ingen bild

Tre Kronor

15 maj 2017 01:33

Hur ska man kunna vänta sig mer av ett lag som består av hypokondriker?!? Jag tänker främst på Elm gånger 3. Pinsamt!!!

 
Ingen bild

Adam

16 maj 2017 14:29

Kan det vara så att klubben har lite väl mycket pampfasoner och storhetsvansinne, likt Johan Persson?!? Det är vad som allmänt sägs om Kalmar FF bland fotbollsmänniskor. Sitter på lite för höga hästar alltså...

 
Ingen bild

Kalmar

16 maj 2017 15:10

Blir tufft mot Peking ikväll!!!
Superettan nästa!

 
Ingen bild

Allan

16 maj 2017 16:13

Ja, det pratas om "kaxiga Kalmar FF" i sportsammanhang. Det har visat sig att dom inte ens klarar av att sköta sin ekonomi och driva runt arenan. Det blir kommuninvånarna som får betala! Det gör ju JP så gärna...

 
Ingen bild

Moses

16 maj 2017 21:13

Kalmar FF har en skadelista som är längre än en inköpslista!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards