thoralf

Alla inlägg under oktober 2015

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2015 20:09


Varför kallar man till en presskonferens en lördagskväll om man inte har något nytt att säga? Enligt min mening var det bara en upprepning av redan kända fakta men det kanske är så att minister Morgan Johansson och GD Anders Danielsson är lite trögtänkta så de behöver någon dag på sig för att förstå att det kom över 24 000 asylsökande till Sverige under september.


Att de som fått avslag på sin asylansökan skall lämna landet kan knappast vara någon nyhet! Möjligen då för Vänsterpartiet och diverse vänstergrupperingar.


Det mest beklämmande är dock att de står och ljuger om varifrån de asylsökande kommer. De framhåller utan det minsta skrupler att ”alla” kommer från Syrien och flyr för sina liv. Enligt Migrationsverkets statistik kommer endast drygt 30 procent från Syrien. Det borde generaldirektören veta! En inte oansenliga andel av dessa är säkert också bluffmakare som genom att slänga sina id-handlingar försöker hävda att de kommer från Syrien.


Om man rangordnar länderna efter den procentuella ökningen av asylsökande till Sverige kommer Syrien först på 9:e plats med en ökning på 13 procent under 2015. De största ökningarna kommer från Afghanistan, Irak och Etiopien.


 


I torsdag publicerade jag min grafik över antalet asylsökande per månad till de nordiska länderna. Jag har försökt få Barometern att publicera grafiken tillsammans med en debattartikel men det verkar vara helt omöjligt.


Det är dock intressant att även summera antalet asylsökande under 2014-2015 till respektive nordiskt land. Grafiken talar sitt eget språk.


 


Det som för mig är fullständigt obegripligt är varför inte Morgan Johansson och Anders Danielsson ställer sig frågan varför så många söker sig till Sverige! Det borde väl vara den första frågan att ställa och analysera. För att sedan kunna vidta åtgärder som innebär att asyltrycket minskar på Sverige. Nu är förstås Morgan Johansson en socialdemokratisk minister och då kanske vi inte skall ha för stora förväntningar på logiskt tänkande.


Regeringen är fullständigt paralyserad! Oförmögen att agera och ta riktiga beslut som värnar Sverige och dess befolkning.



Det som dock framgår av klippen från presskonferensen är att kollapsen inom Migrationsverket är nära förestående. Jag tror egentligen att det var en förberedande presskonferens på kollapsen. Fortsätter volymerna någon eller några dagar till så spricker asylbubblan och hela migrationssystemet rämnar ända ner på kommunnivå.


Det är bara några dagar sedan Stefan Löfven så självsäkert presenterade regeringens budget. Idag är den redan inaktuell med 24 000 asylsökande under september! Var skall Löfven hitta de nya miljarderna?


Det finns dock någon enstaka som begriper vad klockan är slagen!

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/alla-flyr-ansvaret-for-flyktingsituationen/


PS

För något år sedan gjorde jag en undersökning över varifrån mina läsare kommer och det vore intressant att se hur detta utvecklats under det senaste året. Så det vore intressant om du/ni även svarade (klickade i) ert alternativ i högermarginalen på bloggen vid rubriken "Omröstning".

Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2015 15:59



"Jag är oroad.
Flera gånger i dag under Mona Walter tal hörde jag muslimer säga saker som att, detta är inte Sverige, åk hemma Mona. Du bryter mot lagen. Du borde kastas i fängelse.
Sverige 2015...."


Roger Sahlström



Av Thoralf Alfsson - 3 oktober 2015 08:23

 


September innebar för tredje månaden i rad ett nytt all time high för antal besökare på bloggen. Dessutom en kraftig ökning i antalet besökare till drygt 72 000. Mycket glädjande. Nästa drömgräns blir att nå 100 000 unika besökare under en månad.


Utan tvekan har den negativa utvecklingen i samhället och hur partierna i 7-klövern agerar på utvecklingen en stor betydelse för besöksutvecklingen på min blogg. Missnöjet växer med raketfart över hur Löfven och Romson styr landet men missnöjet kanske ändå är större med hur Alliansen sköter sin roll som opposition. Anna Kinberg Batra framstår mer och mer som ett sänke för Moderaterna. Förutsättningarna för att SD skall växa ytterligare är enligt min uppfattning mycket goda.


Under de senaste månaderna har jag också kunnat märka en attitydförändring från politiska motståndare och media angående min blogg. Jag skall inte slå mig för bröstet och säga att de börjat respektera bloggen men attackerna mot mig och bloggen har minskat betydligt. Medvetenheten om hur många som läser bloggen och hur många som idag sympatiserar med Sverigedemokraterna förändrar utan tvekan folks beteende, även journalisters.


Samtidigt är jag väldigt förundrad över andra aspekter!


För något år sedan gjorde jag en undersökning över varifrån mina läsare kommer och det vore intressant att se hur detta utvecklats under det senaste året. Så det vore intressant om du/ni även svarade (klickade i) ert alternativ i högermarginalen på bloggen.

Av Thoralf Alfsson - 2 oktober 2015 14:14

Utvecklingen i Sverige tyder på en mycket allvarlig sjukdom. Det mest bekymmersamma är att patienten inte ens har förstått att lyssna på symptomen.


 


Nu sparkas en ordförande i hockeyföreningen Asplöven HC för att han lagt upp en bild på Facebook på ett restaurerat finskt plan med den finska hakkorssymbolen, som deltog i en flyguppvisning. Om det ändå varit ett aprilskämt! Läs artikel.


Tyvärr är det sant. Ansvariga i Asplöven HC borde verkligen skämmas! Men de agerar precis som just asplöv som darrar i den mediala vinden som förtrycker allt i vårt samhälle. Oavsett om det är en struntsak eller bagatell.


Igår tittade jag en liten stund på Debatt i SVT. Ville se vad som sas angående slöjan och HM och Åhlens reklam. Som vanligt hade SVT bjudit in en ensam kvinna Gulan Avic (FP) för att kritisera reklamen men samtidigt hade SVT bjudit in flera muslimska kvinnor som försvarade inte bara slöjan utan även islam och därmed indirekt sharialagar. Det blev i mina ögon fyra mot en i den debatten. Väldigt oseriöst av SVT men säkert helt i linje med den svenska åsiktskorridoren. Fullständigt vansinnigt!


Socialdemokraten Harley Johansson som fick lämna inte bara sina förtroendeposter utan även partiet för att han skrivit om islam har nu fått stort stöd på Facebook och en egen FB-grupp. I veckan valde även hans flickvän att hoppa av från sina politiska uppdrag i protest mot hur socialdemokraterna i Emmaboda behandlade Harley Johansson. Enligt Barometern planerar fler socialdemokrater att av i Emmaboda. Att kritisera islam är som att häda i dagens Sverige. Fullständigt vansinnigt!


Imorgon deltar Mona Walter i en demonstration/manifestation i Rinkeby. Räkna med problem och uppståndelse, i värsta fall kravaller och upplopp från muslimer i Rinkeby. Jag hoppas verkligen att polisen har tillräckligt med resurser i Rinkeby och att de framförallt förstår att deras främsta uppgift är att försvara yttrandefriheten. Inta att böja sig för islam! Jag har dock mina negativa farhågor!


De personer som har mest makt och som borde se som sin viktigaste uppgift att försvara yttrandefriheten är emellertid väldigt tysta. Jag talar givetvis om de tre chefredaktörerna på DN, Expressen och Aftonbladet.

 

Det är dessa tre herrar som har makten över åsiktsförtrycket som råder i Sverige. Om de gick samman skulle de kunna fullständigt smula sönder Asplöven HC:s ledning som sparkar sin ordförande. De skulle kunna göra detsamma med socialdemokraterna i Emmaboda. De skulle även kunna stödja Mona Walters kamp för religionsfrihet och yttrandefrihet!


Men de är helt tysta!


Jag betraktar dem mer och mer som landsförädare i främsta ledet!


 


PS


Fick en kommentar som informerade om att det anrika svenska företaget ASEA, numera ABB använde svastikan på 1920-talet i sin reklam.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Asea


 


Av Thoralf Alfsson - 1 oktober 2015 13:48

Antalet asylsökande slog ett sanslöst rekord under september! Hela 24 306 personer sökte asyl i Sverige. Utav dessa var 4 696 så kallade ensamkommande barn.

 

Jag för en diskussion med flera personer på sociala medier med en helt annan syn på invandringen. Det är helt otroligt hur naiva dessa personer är. De tycks vara fullständigt vaccinerade med godhet, några kostnader och andra konsekvenser av den förda invandringspolitiken tycks inte existera. Om man nämner andra utsatta svenska grupper i samhället så verkar de inte bry sig. Gissningsvis är deras föräldrar väldigt väletablerade i samhället med god ekonomi, inga fattigpensionärer med andra ord. För i så fall skulle de sannolikt se lite mer kritiskt på massinvandringen och med andra värderingar.


Dagens ungdom tycks heller inte begripa hur välfärdssamhället finansieras! Att det görs med skatter av olika slag tycks inte ha trängnt in i deras medvetande men de önskar sig säkert högre skatter när de skall ut på arbetsmarknaden och bilda familjer. De är bara att gratulera!


Att regeringen än så länge inte lyft ett finger för att begränsa antalet asylsökande är skrämmande och tyder på en fullständig okunskap om de konsekvenser som kommer drabba samhället och skattebetalarna. Löfven är fullständigt oduglig! Löfvens pajaskonster i New York var det mest naiva och skrämmande jag sett från en svensk statsminister!

 

Jag skull beräkna de ökade kostnaderna för de asylsökande under enbart september till ca 7-8 miljarder kronor på årsbasis. Det är pengar som inte finns i regeringens budget.


Vilka neddragningar i budgeten planerar Löfven eller blir det skattehöjningar. Höjs momsen till 30 procent? Eller skall gränsen för statlig inkomstskatt sänkas till 25 000 kronor/månad?



Det kommer bli drastiska åtgärder i framtiden om inte antalet asylsökande begränsas dramatiskt!

 

Har svensken förstått hur illa det är i förhållande till våra nordiska grannländer? Dessa siffror redovisar aldrig svensk media så att det går att jämföra med Danmark, Finland och Norge.


Nedan kommer mina månatliga diagram. Efter önskemål från flera läsare så lägger jag även upp dokumenten som pdf för nedladdning. Ladda ned dem och skriv ut dem och sprid dem till släkt, grannar, vänner och alla du känner. Sätt upp dem på anslagstavlor och i trapphuset.


Länk till Diagram antal asylsökande

Länk till Diagram antal ensamkommande asylsökande


 


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards