thoralf

Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Thoralf Alfsson - 22 oktober 2015 22:37

Jag är väldigt trött på svenska politiker som hela tiden tjatar om att andra länder inom EU skall ta sitt ansvar och ta emot fler asylsökande. Min slutsats är att dessa EU-länder tar just ansvar för sitt eget land och sin egen befolkning genom att vara mycket restriktiva.


Det tycks svenska politiker inte förstått. Nu står dessa politiker med skägget i brevlådan. Inkompetenta och oansvariga mot det svenska folket.


Jag hörde dessutom några andra skojare i SR Studio Ett i eftermiddag. Två journalister! Det är förbanne mig inte riktigt kloka men programledaren är inte mycket bättre! Anna Dahlberg och Göran Greider! De båda diskuterade varför den svenska invandringspolitiken blivit så fel i förhållande till andra EU-länder.

De hade till och med mage att ge SD skulden för den svenska generösa invandringspolitiken.


Några citat från Anna Dahlberg.

”Jag tror att hade vi inte haft Sverigedemokraternas inträdde i riksdagen 2010 så hade vi inte fått den här tvärtom politiken.”


”Vad än Sverigedemokraterna säger blir det lite av ett tabu.”


”Deras inverkan har förpestat på väldigt många sätt.”

 

Göran Greider följde upp med detta.


”Det är helt klart att SD haft en helt förödande saboterande effekt på hela klimatet i diskussionen.”

 

Dessa båda ledarskribenter ger alltså Sverigedemokraterna skulden för att regeringspartierna och 7-klövern instiftat Europas mest generösa regler för invandring och uppehållstillstånd.


Det är ta mig fan helt absurt! Vilka nötter!


Det är regeringen Persson, Reinfeldt och Löfven som har det fulla ansvaret för det kaos som råder just nu, inte minst det budgetkaos som vi har att förvänta oss. I detta har Sverigedemokraterna ingen skuld och inte dess sympatisörer.


SKYLL INTE PÅ MIG! JAG RÖSTADE PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA!

 

Lyssna gärna på hela inslaget. Det jag citerar börjar efter ca 17:25.


Av Thoralf Alfsson - 22 oktober 2015 17:09

Det som hänt i Trollhättan är vidrigt! Att en människa kan få för sig att döda oskyldiga barn i en grundskola. Fy fan, vilken vidrig människa det måste vara. Nu är han död så vi lär inte få reda på hans motiv.


Som far till två barn och även två barnbarn, så förstår jag hur illa och dåligt många barn och föräldrar mår i Trollhättan men dådet sätter även sina spår i alla skolor och hos alla barn och föräldrar i hela landet.


Mina tankar går i första hand till de drabbade.

Av Thoralf Alfsson - 22 oktober 2015 09:53

I den budget som regeringen nyligen la fram uppgick anslagen till Migrationsverket till ca 20 miljarder kronor för enbart 2016.


Idag uppger Migrationsverket att deras budget måste förstärkas med 29 miljarder kronor!


Jag förutspår att budgeten för integration även måste höjas i motsvarande omfattning. Dags för Löfven, Romson och Fridolin att starta sedelpressarna på högvarv!

 

Grattis Sverige! Som man bäddar får man ligga!

 

Skyll inte på mig! Jag röstade på Sverigedemokraterna!


UPPDATERING!


Jag tror inte mina öron när jag hör detta berättas av Radio Kronoberg! Migrationsverkets verksamhetschef på asylförläggning måste sparkas. Eller är det så att personalen på asylförläggningar är instruerade att mörka brottsliga handlingar på asylförläggningar?


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards