thoralf

Direktlänk till inlägg 2 december 2018

OMRÖSTNING ANGÅENDE UTESLUTNING (84 DAGAR SANDLÅDA)

Av Thoralf Alfsson - Söndag 2 dec 11:48

Jag fick ett tips om att jag skulle starta en omröstning på bloggen. Jag kommer göra ett par omröstningar och börjar med frågan om anklagelserna mot mig var tillräckliga för att jag skulle uteslutas från partiet.


Omröstningen finns i högermarginalen.


UPPDATERING


Omröstningen kapades! Därför är den borttagen.


"Ola

Söndag 2 dec 13:11

Thoralf, någon försöker manipulera omröstningen. JA från 5% till 50% på 20 min..."


Tyvärr stämmer det. Någon grupp på sociala medier kapade omröstningen.

 
 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

Söndag 2 dec 11:56

Med tanke på vad de som får vara kvar häver ur sig och gör så blir det än mer konstigt.

Själv vet jag inte vad jag ska tro om SD börjar utesluta personer jag anser vara en tillgång för partiet och Sverige.

 
Ingen bild

Ola

Söndag 2 dec 12:38

Jag hoppas medlemmarna ställer sig på sin sida imorgon vid mötet!
Ställ MBJ mot väggen helt klart!
Men det blir väl inget med det. Hoppas du är på plats utanför och kan höra vad som pågår på mötet imorgon.

 
Ingen bild

Ola

Söndag 2 dec 12:49

Thoralf, du har inte tagit upp detta med Patrick Reslow!

Hur kan han få sitta kvar? Han borde uteslutas! Kolla vad han gjort med skattebetalarnas pengar. Kommentar Thoralf?

Thoralf Alfsson

Söndag 2 dec 13:05

Fråga MBJ

 
Ingen bild

P.Larsson

Söndag 2 dec 13:07

Intressant att notera att redan efter 1 timma så har 45% av 198 röster, ca 90 personer alltså, Tagit sig tid att rösta att de tycker uteslutning var ok. Men om nu Thoralf Alsson är så kass , varför hänger de på hans bloggsida då? Eller skall man tolka det så att en del börjar bli nervösa över vad Thoralf kommer att skriva härnäst så att de måste hänga med.

 
Ingen bild

Ola

Söndag 2 dec 13:11

Thoralf, någon försöker manipulera omröstningen. JA från 5% till 50% på 20 min...

 
Ingen bild

Ola

Söndag 2 dec 13:14

Skulle du kunna tänka dig att hålla föreläsningar om politiken eller Sveriges framtid?

Thoralf Alfsson

Söndag 2 dec 13:18

Ja, men givetvis mot ett arvode.

 
Ingen bild

Viveka

Söndag 2 dec 13:21

Säger samma sak. Omröstningen manipuleras på något sätt. Organiserad. Då de första 40 personerna röstat stod det 95 för nej och 5 för ja, därefter massor av ja på mycket kort tid.
Någon eller några fick stora darran. Bra att du tagit bort omröstningen.

 
Ingen bild

Maja Dacke

Söndag 2 dec 13:28

Aha!
Jag ser att det redan varit klanomröstning på din sida - antingen Jabbaraler och/eller Kotiheitex. Du förstod väl att det skulle bli så när det är söndag - och de förra är lediga att bevaka dina ord och de senare är lika arbetsbefriade.

Därför skriver jag här min åsikt i frågan: Nej, absolut inte! De skäl som angetts för uteslutning är icke godkända!

 
Ingen bild

Viveka

Söndag 2 dec 13:39

På ett sätt känns det ohederligt att ta bort en omröstning då vi inte vet att den kapats till 100%. Låt oss säga att du har ett riksdagsval och du förlorar. Drar man då in detta val och kallar det kapat? Är det demokrati?

Thoralf Alfsson

Söndag 2 dec 14:00

Viveka

Jag förstår din kommentar.

Men jag satt stilla och såg hur detta hände under ca 20-30 minuter.

Precis som någon skrev var det först ca 5 procent Ja och 95 procent nej. Efter att omröstning varit upp ca 30 minuter exploderade antalet JA på bara några minuter från 5 procent till över 50 procent.

Det var så uppenbart att någon kapade omröstningen och då kändes det inte som att det var seriöst längre.

Jag har dessutom fått en del hatiska mejl och kommentarer som jag inte publicerats. Vissa säger sig vara Sverigedemokrater, jag betvivlar dock det.

 
Ingen bild

Envis

Söndag 2 dec 13:40

Johan Persson eller Anders Blank kanske kapade den.

 
Ingen bild

Lotta_1

Söndag 2 dec 13:47

Säger också: Nej det var inte rätt. Avskyr fega stackare som går bakom ryggen på en.

 
Ingen bild

Hacke

Söndag 2 dec 13:52

Manipulationen av din omröstning avspeglar bara rädslan hos motståndarna för ditt fortsatta inflytande och stora popularitet bland väljare och sympatisörer.
Hoppas du finner en bra väg att utnyttja detta obestridliga faktum också i framtiden i den Sverigevänliga folkrörelsen.

 
Ingen bild

Sm811

Söndag 2 dec 13:54

Nej. Det var fel att utesluta dig.

 
Ingen bild

C Andersson

Söndag 2 dec 14:23

Intressant. Den enda säkra slutsatsen man kan dra av omröstningen är att många är intresserade av din blogg. Inte minst dina belackare. Jag tror du är en influencer som det heter på nyspråk.

 
Ingen bild

Tobbe S

Söndag 2 dec 14:47

Då röstar jag här: Nej! de var inte tillräckliga.

 
Ingen bild

Martin

Söndag 2 dec 14:48

Uteslutningen var helt rätt. Allteftersom att SD har blivit ett allt sämre parti så har hederliga, ärliga, kompetenta, okorrumperade Thoralf blivit ett allt större hot mot de gamla trötta fascisterna i partiledningen. De gjorde helt rätt i att eliminera hotet nu såhär efter valet. Det är bara på det här sättet som de kan hålla sig kvar i ledningen.

 
Ingen bild

HM Gotland

Söndag 2 dec 14:54

Konflikter med partiledningen, personliga eller politiska, löses sedan 2011 och "nolltoleransen" med förkärlek med utfrysning och uteslutningsärenden. Inte med politisk debatt eller öppen kritik. Du har väl varit på väg uut i kylan ganska många år nu och det blir intressant om du tar upp orsaken till det vad du tror i din bok du planerar skriva.
Jag kommer så väl ihåg när jag frågade Stefan Jakobsson, som ju älskade att prata skvaller om olika personer i SD särdeles "The Big Four", som väl var någon slags riksombudsman för SD om ditt riksdagsarbete. Han svarade att du i stort sett inte gjorde något riksdagsarbete utan mest pysslade med din i hans ögon lite löjliga blogg. En konflikt måste funnits redan då.

 
Ingen bild

Magnus

Söndag 2 dec 14:59

Man vågade inte utesluta Thoralf innan valet 2018 var klart eftersom Thoralf är så pass populär.

MBJ öppnade ärendet samma dag som valet var tror jag?

 
Ingen bild

Magnus

Söndag 2 dec 15:02

Thoralf, försökte maila dig på thoralf.alfsson@sverigedemokraterna.se men det står att mailadressen inte finns. Har dom spärrat dig där också?

Thoralf Alfsson

Söndag 2 dec 15:46

Den stängdes i början av oktober. Så snart ett personärende var öppnat och jag blev avstängd.

 
Ingen bild

Sven

Söndag 2 dec 15:37

Omröstningar behöves inte, det är ju inte en demokratisk process i alla fall.

 
Ingen bild

DuGamlaDuOFria

Söndag 2 dec 16:02

Skälen till uteslutning är sandlåde retorik!
Nej!

 
Ingen bild

Uppgiven

Söndag 2 dec 16:34

Det verkar som att flertalet i den politiska världen, inte minst SD-eliten, har blivit spritt spångande galna.
Är det ett utslag av den bristfälliga psykvården?

 
Ingen bild

Magnus

Söndag 2 dec 16:36

Tänker på allt slit blod, svett och tårar. Din personkampanj, ditt stora engagemang för SD under 14 år! .
Så blir du utesluten EFTER valet!!

Var man rädd att trycka på "uteslutningsvapnet" före valet?

Vad tror du Thoralf? Jag tror MBJ planerat detta för längesen.

MBJ ger inga kommenterar, han svarar inte på frågor om dig mer.

 
Ingen bild

Broder Adam

Söndag 2 dec 16:41

Om det blir extraval kommer jag inte att som i valet 2018 rösta på Sd. Då blir det något av de andra partierna i stället.Som det stod i någon artikel Sd. måste göra sig av med de vettlösa uteslutningarna.Efter uteslutningen av en av sina största röstmagneter Thoralf Alfsson kan man inte ta detta parti på allvar längre.

 
Ingen bild

Iceman

Söndag 2 dec 16:52

SD har med detta fantastiska uteslutningsärende lyckats med en enda sak. De har dragit ett löjets skimmer över sig själva. Frågan är om de går att ta på allvar någonsin igen. De argument som de presterat för din uteslutning är ju rent nonsens!

Uppenbart är dock att de inte tycker om självständiga, starka och fritt tänkande medarbetare. Jag tror att de verkliga skälen för din uteslutning är att du arbetar för hårt, du presenterar fakta och avslöjar lögner med orubblig frenesi och därmed får du alltför många att vakna och se klart.

Det gillas inte eftersom den finns en Global Agenda (NWO, Kalergiplanen) som tyvärr drivs av hela den usla åttaklövern. SD ska föreställa radikalt och locka väljare, vilka därmed oskadliggörs = tystas = inte får sin se sin röst förvaltas i den liberala skendemokratin. Det finns bättre partier för de som verkligen vill ha en förändring i det här landet, t.ex AfS och Nordiska Motståndsrörelsen.

Thoralf Alfsson

Söndag 2 dec 17:05

Dina två första stycken kan jag dela men i det sista stycket så hamnar du helt fel.

Om jag skall gradera andra partier så ligger nog Kristdemokraterna närmast mina värderingar.

 
Ingen bild

Maja Dacke

Söndag 2 dec 17:16

Lite om väder och vind och sånt - som egentligen platsar bättre i Barometerns skräckpropaganda:

https://detgodasamhallet.com/2018/12/02/faktakoll/

Häri finns möjligheter att gå vidare till källorna.

Thoralf Alfsson

Söndag 2 dec 17:26

Vilken dräpande kommentar av professor Lennart Bengtsson.

"Dårar och stollar kan aldrig övertygas om de fått för sig något. De har aldrig varit intresserade av sakskäl. De har blivit en del av dagens allt vanligare intelligensbefriade plågor.

Några av mina kollegor har jämfört dagens klimathysteri med den förhärskande rasideologin i Sverige före andra världskrigets slut. När det grasserar som värst hjälpte ingenting-det är bara att vänta ut att galenskapen och hoppas den skall upphöra av sig självt.

Även personer med en IQ

 
Ingen bild

Rolf Hansson

Söndag 2 dec 17:25

Anser att uteslutningen av dig inte är motiverad med de s.k "bevis" som SD presenterat. Att bara ange IRM som källa är totalt sanslöst, denna SD-hatar sajt.
Du har mitt fortsatta stöd.
/Rolf Hansson.

 
Ingen bild

Pierre

Söndag 2 dec 17:26

Från och med d¨å Thoralf blev utesluten gör jag vad jag kan för att de som röstat på SD ska få upp ögonen på vad som händer i partiet då de normaliserat sig efter Expo IRM och medias normer vilket då är precis lika vedervärdigt och extremt som MP och vänstern. Att man började reagera kraftigt var då SDU blev utslängda och Ekerot bortsållad men spiken i kistan är nu Thoralfs uteslutning. Vid ett omval får inte SD min röst och troligtvis inte heller rösten från de andra jag känner då det är lättare att få dem låta bli en röst på SD än det var att tjata fram den.

 
Ingen bild

Jimmy

Söndag 2 dec 18:09

Hej du kanske kan sovra lite mindre bland de idiotiska kommentarerna nu när du slipper tänka på SD, många här kanske ändå skulle vilja läsa eländet menar jag. Mvh

 
Ingen bild

Kalle

Söndag 2 dec 18:29

Tycker det är helt fel av SD att utsluta sååå många som kämpat för SD.Hoppas att du Kan fortsätta som "Fri Debattör" för den sverigevänliga delen av befolkningen.
Som en sådan så slipper du partipiskan och kan tala ur skägget i många angelägna fårgor.
SD har gjort bort sig totalt i och med din utslutnig. Visar på en mycket svag ledning som inte har någon större koll på vad som händer inom SD eller törs agera.

 
H-O C

H-O C

Söndag 2 dec 18:36

Du är inte ensam Afl! Ett parti som övergett sina politiska ideal är inte värt att kämpa för.
Att bli utesluten måste ses som en merit i sammanhanget.

http://Q1

 
Ingen bild

Magnus

Söndag 2 dec 19:09

Ska bli intressant med medlemsmötet imorgon, din uteslutning kommer att diskuteras. Tror du media är på plats och bevakar Thoralf?

 
Ingen bild

Svenne

Söndag 2 dec 19:19

Hur många röster i kommunvalet -22 skulle partiet Calmardemokraterna få?

 
Ingen bild

Molle

Söndag 2 dec 19:48

Thoralf, du var den enda som bedrev SD-politik i partiet, därför blev du utesluten:-)

De andra har blivit PK-nissar(utan ryggrad).

 
Ingen bild

Rune

Söndag 2 dec 20:14

Iceman skrev:
"Uppenbart är dock att de inte tycker om självständiga, starka och fritt tänkande medarbetare."
Ja så verkar det vara? Och om man tänker lite längre? Hur skall ett parti som bara tillåter tre personer i ledningen att vara självständiga, starka och fritt tänkande, kunna tillsätta ministrar och generaldirektörer vid en eventuell regeringsbildning. Partiet med sina utrensningar gör ju sig själva inkompetenta.

 
Ingen bild

World Traveller

Söndag 2 dec 20:36

@Thoralf 14:00

Det är ju exakt vad som hände vid valet. Datorn ”kraschade” och vips så föll SD’s siffror.

 
Ingen bild

Pepparholm

Söndag 2 dec 20:39

Jag börjar också luta åt Kristdemokraterna.

 
Ingen bild

Tony

Söndag 2 dec 21:21

ja men fega krakar måste väl agera så, speciellt nu när
dom ska försöka fjäska in sig hos dom andra partierna,
så som du angav var röstningen även när jag röstade, men
man kan ju undra hur det känns för dem att nu agera precis så
som dom kritiserat andra partier för?

 
Ingen bild

Tony

Söndag 2 dec 21:38

Rune:

Det blir som när sossarna tillsätter Ministrar, bara dom rätttrogna
som delar deras egna åsikter.

 
Ingen bild

Rune

Söndag 2 dec 22:42

Tony:
Så är det nu hos sossarna. Men på femtio och sextiotalet, som jag minns, så hade de många starka personligheter på alla ministerposter. Tack vare att de släppte fram starka personer fick de mycket stor makt.

 
Ingen bild

Rocky

Söndag 2 dec 23:02

Ja, då håller Steffe på att förhandla fram en ny regering, av allt att döma av hans anstånd av talmannen.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

Söndag 2 dec 23:30

Om det muslimska övertagandet av SSU:

"Den nya falangen anses agera patriarkalt och hotfullt, främst mot kvinnor och killar som inte är macho."

Mubarik Abdirahman: ”Varje år äter vi förtroendevalda middag med massa nazister i olika sammanhang."


https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/hemligt-dokument-sa-utnyttjade-s-extrem-falang/

...under tiden utesluter SD Thoralf?

FY FAN!

 
Ingen bild

Göran

Måndag 3 dec 08:24

SD-ledningen synes tro att om man gör som fienden säger åt dem, så ska kriget bli enklare...
Till slut är alla med integritet borta ur SD.
Precis vad fienden önskar!

 
Ingen bild

Pepparholm

Måndag 3 dec 08:41

SD partiledning fegade att ställa upp på demonstrationen på Mynttorget.

http://www.friatider.se/sd-bojkottade-stor-demonstration-mot-migrationspakten

 
Ingen bild

Magnus

Måndag 3 dec 10:39

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/25/11558317-tre-glada-sd-politiker/

Han i mitten begärde begärde att du skulle sparkas ur partiet efter att valrörelsen var slut. Allt ditt arbete förgäves! Varför gjorde han det inte innan valrörelsen började?? Jo, för att du är så pass populär!

 
Ingen bild

League

Måndag 3 dec 13:36

Steffe, Jan och Rödtotten har något på G.

 
Ingen bild

Tony

Måndag 3 dec 14:59

MBJ är väl en sådan person som tänker, när jag inte lyckas göra något konstruktivt och säljande själv kan jag väl alltid förstöra för dem som lyckats. Men det låga tar inte slut där, att inhämta uppgifter från den unkna förtals och kommunist organisationen IRM borde ge honom bottenkänning? men för vissa finns det tydligen ingen botten!

 
Ingen bild

Uppgiven

Måndag 3 dec 15:34

Demokraturen Sverige levererar på bred front:
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/c-utesluter-kommunalradet-har-allvarligt-skadat-partiet/

Kvar finns ett monumentalt förakt för politiken i allmänhet och dess företrädare i synnerhet.

 
Ingen bild

Rödhaken

Måndag 3 dec 15:55

Snart dags att nominera årets medlemsvärvare för Alternativ för Sverige. Priset går till den person eller grupp som lyckats bäst med att övertyga nya medlemmar att gå med i AfS.

De nominerade är (av mig):

- Mattias Bäckström Johansson
- Paret Kotanen
- Medlemsutskottet i SD

 
Ingen bild

O´ Hyra

Måndag 3 dec 16:21

"Ensamkommande" viket ord? 2 600 - 7 000 per dag. 7 dagar i veckan.

Svenska pensionärer: Har vi råd men ett kokt ägg på söndag?

 
Ingen bild

Stefan A

Måndag 3 dec 16:25

Nog har man sett tjockare soppa kokad på en spik än de här anklagelserna, tyvärr lockar politik fram de sämsta sidorna hos en del människor.

Svensk fulmedia tvingas till slut rapportera lite grann om de stora demonstrationerna i Frankrike mot deras gullegris Macron....

 
Ingen bild

Cosmik Debris

Måndag 3 dec 17:38

"Ett tiotal polispatruller skickades till området vid akutmottagningen på Skånes Universitetssjukhus i Malmö vid 16:30-tiden på måndagseftermiddagen. Ett större bråk med flera inblandade slutade med att någon började skjuta"

"Ett tiotal polispatruller"? Polisbrist?

https://nyhetsbyran.org/2018/12/03/skottlossning-vid-akutmottagningen-i-malmo/

....och SD utesluter Thoralf?

 
Ingen bild

C Andersson

Måndag 3 dec 17:50

https://svegot.se/wp-content/uploads/2018/12/FNs-Migarationsramverk.pdf

 
Ingen bild

C Andersson

Måndag 3 dec 17:58

Dagens Juridik [ www.dagensjuridik.se ] har taget bort möljigheten att kommentera deras artiklar. Så mycket är det fria ordet värt anser uppenbarligen våra jurister.

 
Ingen bild

Bert

Måndag 3 dec 19:20

Nej, det fanns inte skäl nog för uteslutningen, långt därifrån.
Men varför vara kvar i ett toppstyrt parti där partiledningen vill behålla hela makten för sig själva. Du är ju ändå en politiker som vi lärt känna som en som vill företräda folket och inte någon självutnämnd sk elit. Toralf det måste ändå kännas som en befrielse att bli kvitt nuvarande SD, njut!

 
Ingen bild

Ludvig

Tisdag 4 dec 07:44

Rent löjliga anklagelser, inget som befogar en uteslutning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - Torsdag 13 dec 20:29


        Vårt svenska rättssystem har stora brister enligt min uppfattning. I flera avseenden är det en ”produkt” av naiva vänsterintressen som inte tror på att längre straff är rätt väg att gå. Jag har verkligen väldigt svårt att för...

Av Thoralf Alfsson - Onsdag 12 dec 20:46


Den senaste veckan har vi bombarderats med domedagsprofetior angående konsekvenserna av klimatförändringarna i samband med FN:s klimattoppmöte COP24 i Katowice.   Public service har mer eller mindre dagligen försett oss med nya skrämmande förutsä...

Av Thoralf Alfsson - Tisdag 11 dec 22:54

Talmannen Andreas Norlén överraskade idag med att han kommer föra fram Stefan Löfven som statsministerkandidat redan imorgon och med en omröstning på fredag. Men vad kommer hända sedan?   Kommer Andreas Norlén våga gå på en ny statsministerkandid...

Av Thoralf Alfsson - Måndag 10 dec 21:17

I eftermiddag tittade jag på statsminister Stefan Löfvens presskonferens. Statsministern verkade inte speciellt besviken på att förhandlingarna med Lööf och Björklund misslyckades. Men jag reagerade på en sak i statsministerns inledning av presskonfe...

Av Thoralf Alfsson - Måndag 10 dec 13:07

    Ledarsidorna skriver idag om Mehmet Kaplan. Man kan väl lugnt säga att Mehmet Kaplan hållit sig under radarn sedan han fick avgå som bostadsminister i Stefan Löfvens regering 2016, efter alla hans resor till Turkiet.   https://ledarsido...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 150 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ thoralf med Blogkeen
Följ thoralf med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se