thoralf

Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

SANNING OCH KONSEKVENS

Av Thoralf Alfsson - 15 maj 2014 23:06

Ikväll har man verkligen samlat ihop eliten i Debatt. Inte en enda kritisk person så långt ögat kan nå i studion. Programledaren och redaktionen har gjort ett väldigt dålig research inför programmet. De hade kunnat kolla på Lundegård Fritidsutveckling AB och mitt blogginlägg.


EU-parlamentarikern Cecilia Wikström berättar att hon gömt flyktingar i sitt hem. I princip har hon som politiker främjat att människor inte följer svenska lagar och beslut i det svenska rättsväsendet. Hon respekterar med andra ord inte det svenska rättsväsendet. En fin svensk politiker! Folkpartist!


Den ”gode” Bert Karlsson berättar sagor om att han inte är det minsta intresserad av vinster på flyktingförläggningar. Hur många tror på vad Bert Karlsson säger?


Igår damp Sverigedemokraterna riksutskick med valsedlar och lite information ner i alla svenska hushålls brevlådor. Något som väckt stor uppmärksamhet. När Socialdemokraternas information och valsedlar kom i förra veckan var det helt tyst i media och på sociala medier. Vilket hyckleri!


Kommentarerna i media visar på en enorm okunskap om hur samhällsinformation hanteras av Posten.


Jag har idag delat ut mitt egna informationsblad om min blogg i Lindsdal. Har delat ut ca 1000st. Flera av dessa har jag delat i handen till mottagarna. Inte en enda har varit negativ, utan jag har istället fått en klapp på axeln av ett antal personer och uppmaningen att jag skall köra försiktigt med min trehjuling ;-)


 


Imorgon kommer jag fortsätta med utdelning av informationsbladet som förhoppningsvis innebär fler läsare till bloggen. Hinner säkert ca 1000 hushåll även imorgon. Det retar säkert också ett antal politiska motståndare ;-)


Tillbaka till gårdagens riksutskick som diskuterats flitigt i media under dagen. Jag kan bara säga att jag har svårt att förstå var problemet ligger.


Sverigedemokraternas budskap och vad SD vill göra i EU-parlamentet kan knappast kallas för rasistiskt men det är kanske det som är problemet för vänstern.


  • NEJ TILL EUROPAS FÖRENTA STATER
  • BEVARA DEN SVENSKA MODELLEN PÅ ARBETSMARKNADEN
  • STÄRKT GRÄNSSKYDD
  • VISUMTVÅNG FÖR LÄNDER SOM MISSBRUKAR DEN FRIA RÖRLIGHETEN
  • BEVARA DET SVENSKA DJURSKYDDET
  • SVENSK JAKT SKA INTE STYRAS AV EU
  • INVANDRINGEN ÄR EN NATIONELL ANGELÄGENHETEN

Jag blir fundersam när personer som igår fick Sverigedemokraternas riksutskick uttalar sig enligt följande.


”Tagit emot och läst vad SD vill göra i EU-parlamentet och konstaterar att jag inte håller med om något... Känns helt rätt att inte rösta på dem.”

 

Skall man tolka det som man anser precis tvärtom?


  • JA TILL EUROPAS FÖRENTA STATER
  • SKROTA DEN SVENSKA MODELLEN PÅ ARBETSMARKNADEN
  • AVSKAFFA GRÄNSSKYDDET
  • FRI INVANDRING FRÅN TREDJE VÄRLDEN
  • SLOPA DET SVENSKA DJURSKYDDET
  • ALL SVENSKA JAKT SKALL BESTÄMMAS I BRYSSEL
  • INVANDRINGEN ÄR INGEN NATIONELL ANGELÄGENHET

Eller handlar det om att man försöker markera sitt avstånd från SD. Men inte inser vad det innebär!


 


 
 
Stefan K

Stefan K

15 maj 2014 23:31

Med okunnighet kommer man långt...om man nu ska tro de tonåringar som i dagarna vänder ryggen åt Jimmie Åkesson och hävdar att de faktiskt läst SD:s partiprogram.

http://petterssonsblogg.se

 
Stefan K

Stefan K

15 maj 2014 23:34

Ett tillägg till Bert Karlsson, förutom att ingen tror på hans ord.
Om han nu inte bryr sig om vinsterna och hävdar att han har pengar så han klarar sig, varför inte hyra ut gratis till Migrationsverket.
De tiotals miljoner han tjänar på verksamheten skulle kunna gå till betydligt viktigare saker, som exempelvis våra pensionärer.

Angående Cecilia Wikström, så.....nä, jag orkar inte.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Stefan A.

15 maj 2014 23:37

Den röde buddisten och Bert har en svada som få överträffar, tror man verkligen att ingen någonsin kommer till Sverige av ekonomiska skäl , Federley är stolt över att ha gjort Sverige till Europas största flyktingläger, att han även dragit på kommande generationer enorma kostnader genom import av hundratusentals blivande fattigpensionärer förstår han i bästa fall inte, eller förstår men skiter i det.

 
Lassekolja

Lassekolja

16 maj 2014 00:12

Varje gång man hör en motståndare kritisera SD´s politik, vore det mycket intressant att veta exakt vilken punkt, som är så fel, som kritiseras och "rota" i det. Tror det mer handlar om bristande verklighetsförankring!
Igår onsdag, när jag körde runt söder om sjön Lygnern och lade SD-foldrar+valsedlar i brevlådor (på landsbygden) såg jag att även SD´s "centralutskick" låg i lådorna. De boende fick alltså rikligt med både information och dubbel uppsättning valsedlar. Lantbrevbärarna gjorde alltså sitt jobb!
När hälften återstod(ca500st.) lyste en röd triangel på instrumentbrädan med text "låg batterispänning". Det visade sig att generatorn lagt av på min Volvo. Får fortsätta till helgen.
Förhoppningsvis resulterar alla "stolleprotester" mot Jimmie Åkesson i att ännu fler demokratiskt tänkande människor helt enkelt blir tillräckligt förbannade för att rösta SD för att visa alla gaphalsar att i Sverige gäller iaf tills vidare DEMOKRATI!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Blåaippan

16 maj 2014 00:52

SD är emot allas lika värde hör man hela tiden. Ingen journalist ifrågasätter argumentet när de "goda" argumenterar detta som skäl till att SD inte fick vara med i demokratin?!!!

Vad betydet allas lika värde? Betyder det att alla som vill skall ta del av vår SVENSKARNAS välfärd? Sosseridemokraterna är väl heller inte för öppna gränser? Är väl bara mp och centern som är för det även om de inte talar klarsprå..

Varför gör inte tredje statsmakten (journalisterna) sitt jobb?

 
Stig Rydmark

Stig Rydmark

16 maj 2014 00:54

@Thoralf, @Lassekolja
Tack för fantastiskt fint arbete!

http://HTTP

 
Ingen bild

K K K

16 maj 2014 00:54


Kan HEN bli gravid?!

 
Ingen bild

Blåaippan

16 maj 2014 01:00

Jag skall också dela lite till. Måste känna att jag deltagit i valrörelsen mer än att skriva detta inlägg..

 
Ingen bild

Malte The Swede

16 maj 2014 01:16


Idag delade jag ut SD-samhällsinformation till ett gäng moderater på torget.
De blev inte glada!

 
Björn Söderberg

Björn Söderberg

16 maj 2014 01:27

Har för första gången läst nå bra på expressens ledarsida i går Där skrev Annchsrlotte Marteus om postens vägran att dela ut SD:s reklam är ett hot mot demokratin. Äntligen någon som tänker som oss vanliga männinskor. Mer sånt i gammelmedia

http://Barrkis

 
Ingen bild

S-E Karlsson

16 maj 2014 04:58

Det vanliga svamlet igår i Debatt , kommunerna måste ta sitt ansvar !
Jag blir så trött att höra det svamlet , det måste väl vara de länderna man flyr ifrån som inte tagit sitt ansvar ???

 
Svensson

Svensson

16 maj 2014 07:02

Dom försöker framställa sig som goda människor,när dom skönmålar deras insatser i invandringspolitiken,men det lyser igenom och Svensson blir arg framför teven.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

S-E Karlsson

16 maj 2014 07:33

PS till mitt förra inlägg , det lilla samhället Fågelfors i Högsby kommun har 40 st invandrare som varken har inkomst av tjänst eller kapital , det är kommunen som betalar för deras uppehälle hur många barn som tillhör framgår inte ! Det är väl ansvar om något !

 
Ingen bild

Stefan A

16 maj 2014 07:49

ABC nyheterna: varje natt brinner bilar och sopcontainrar i västerort och stenar haglar över brandmännen, och SVT riks svarar med...tystnad..intressant att se de olika lokalnyheterna och se vad SVT-filtret riks väljer bort....

 
Ingen bild

Herc

16 maj 2014 07:49

Med tanke på att att all info till medborgarna förstörs, möten saboteras och allt detta eskalerar.
Är det inte dax att slå tillbaka, hur vet jag inte men vi kan inte stillatigande se på detta.

 
Ingen bild

Gute

16 maj 2014 07:49

Sverigedemokraternas EU-kampanj med Åkessons besök på orter runt om i Sverige har blivit en riktig succé för partiet.

Åkesson har återigen visat att han är rätt man på rätt plats, men utan ett fantastiskt stöd av duktiga medarbetare hade det aldrig varit genomförbart.

De skrikande kommunistgängen har verkligen marknadsfört projektet, och vanligt klokt folk har börjat bli irriterade och börjat lyssna på budskapet, SD är specialister på att hantera situationen till sin egen fördel.

Ha en trevlig helg!

 
Ingen bild

Sven Dacke

16 maj 2014 08:10

Angående Scania affären. Läste följande reflektion på en känd blogg, läs hela artikeln på länken, något att fundera på

"Det finns nämligen ett svensk karaktärsdrag framför alla andra, och det är godtrogenheten. Svenska makthavare och svenskarna i gemen tror att alla andra är som de själva, dvs utan lokal- eller nationalpatriotism och med ett genuint självhat mot allt svenskt, kombinerat med en blind tillbedjan av marknaden. Men i andra länder är man inte korkat svenska.

Så då köper man upp Ericssons mobiltelefoni, blir Sony Ericsson, blir Sony och lägger successivt ner. Då köper man upp Saab Automobile, får vägar och järnvägar för miljarder, men lägger ner ändå. Och så fortsätter det. Utvecklingen är väl den samma i pappersbranschen? Köp in, köp upp, sälj ut, flytta och lägg ner.

Svensk life science är väl snart ett minne blott? Läs gärna professor Alexandra Waluszewskis debattartikel hos Schibsted/SvD. Det absolut viktigaste är var ägare och ledning sitter. Sitter den inte i Sverige så läggs den svenska verksamheten successivt ner. Punkt slut. Resten är svensk godtrogenhet och naiva drömmar.

Men kanske är det bäst. De gamla feta övergödda svenska katterna har inga entreprenörer längre. Entreprenörerna har bytts mot förvaltare eller avvecklare. Lika bra att sälja ut skiten medan någon fortfarande vill betala."

http://goo.gl/7c2F0k

 
Ingen bild

Hacke

16 maj 2014 08:21

Sd:s oförtrutna arbete för ett bättre Sverige under skamlöst motstånd från framförallt den förljugna median och deras trogna hejdukar inom gatuvänstern kommer att bära frukt.
I tysthet växer gruppen som kommer att ge sin dom vid valurnorna på vad dom tycker om etablissemanget och deras metoder för att tysta den enda oppositionen värd namnet. Demokraturen Sverige börjar förhoppningsvis sjunga på sista versen. T o m delar ur uppviglar- och förföljelsebranschen media börjar nu, om än vagt, dra öronen åt sig när det gäller stödet till pöbelns härjningar mot oliktänkande.

 
Ingen bild

Verkligheten

16 maj 2014 08:51

@Sven Dacke mycket kloka synpunkter

 
Ingen bild

luletjej

16 maj 2014 08:53

Kämpa på!Läser med stor behållning din blogg,så upplysande!

 
Ingen bild

Pepparholm

16 maj 2014 09:27

Sven Dacke - så sant. När Volvo ville köpa Scania så sade EU nej. Men när VW som redan äger stora MAN vill köpa Scania och skapa MAN/Scania så har EU ingen erinran. Man kan gissa hur samtalen går mellan våra nya högavlönade ej folkvalda hövdingar i Bryssel. Reinfeldt är som vanligt tyst precis som han är tyst om de nu dagliga angreppen mot demokratin i Sverige.

Just hemkommen från vindmöllornas och solpanelernas land (hemsk landskapsförstöring) så läser jag med koppling till Sven Dacke att VD Pfizer inte vill träffa vår minister Lööf och att Gambro som är sålt till utländskt riskkapitalbolag nu ska avskeda i Lund.

 
Ingen bild

Närsynt, kanske. Långsint, säkert.

16 maj 2014 09:38

Socialdemokraternas valinformation?
Den har jag inte fått och inte från något annat sverigeovänligt heller.
Den enda jag fått med posten är SD´s.


 
Ingen bild

Hulda mk1

16 maj 2014 09:48

Det man verkligen saknade i Debatt igår var, minst en invandringskritisk politiker och en miniräknare.
Vad jag verkligen kunde avvara var Claes Malmberg. Stor, stöddig, tjatig och grovt naiv kommunist .

 
Ingen bild

Mats (ateist)

16 maj 2014 09:53

Hulda

oavsett vad man tycker om Malmberg, så är han nog inte kommunist, snarare gråsosse.

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 maj 2014 10:05

@Mats(ateist).
Nej, Mats. När man pratar som han gjorde igår, då är man extremkommunist.
När man drar slutsatser som han gjorde igår, då är man extremkommunist.
Gråsossar är också märkliga människor, men har iaf. lite förstånd...

 
Ingen bild

Carl

16 maj 2014 10:06

Bert Karlsson står så att säga upp för "alla flyktingars rika värde".

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 maj 2014 10:28

@Carl.
Ja, tänk om de stackars flyktingar som bor i tältläger runt om i världen kunde få en hundradel av vad en enda invandrare kostar under ett år i Sverige.
Då skulle deras situation bli betydligt bättre!
Bert Karlsson klarar sig nog ändå...

 
Ingen bild

Göta

16 maj 2014 11:02

Först vill jag liksom Stig Rydmark ovan rikta ett stort tack till Thoralf och Lassekolja för ert fantastiskt fina arbete!

Sedan vill jag också ta upp Jimmie Åkessons vägran att försöka överrösta pöbelns vidriga vrålanden på torgmötena i Göteborg och Karlstad. MYCKET BRA AV JIMMIE! En partiledare eller annan representant för ett riksdagsparti ska absolut inte behöva acceptera att ha en vrålande pöbelhop i närheten, som oavbrutet skriker ut en massa lögner och glåpord och omöjliggör för folk att uppfatta talarens budskap vid ett utannonserat torgmöte. Riksdagsrepresentanten ska självklart inte heller behöva riskera att få vare sig flaskor eller ägg kastade på sig från pöbelhopen.

Ord som "Åkesson hade kunnat tala ändå" (enligt Aftonbladet) från en ansvarig polisledare är ingenting annat än en ren förolämpning!

Självklart ska det vara ett klart förbud för så kallade motdemonstranter att samlas närmare än min. 200 meter från huvuddemonstrationens talare. Alla typer av högtalare, megafoner, visselpipor, vuvuzuelor osv ska också beslagtas omedelbart.

Det är polismaktens förbaskade skyldighet att se till att folket ska kunna ta emot viktig information från sina valda riksdagsrepresentanter under normala former vid ett torgmöte utan att detta ska totalförstöras av vrålanden och annat öronbedövande oväsen från gatans parlament. Hur pass bra detta utförs på de olika orterna i Sverige ska INTE bero på de politiska åsikterna hos den aktuella polisledningen, så som det definitivt gjorde på t.ex Götaplatsen i Göteborg i onsdags och (kan jag tänka mig) även i Karlstad.

Läs på Fria Tider om yttrandena från Göteborgspolisens SD-hatande kommenderingschef som ansvarade för Jimmie Åkessons inställda SD-möte på Götaplatsen! Vrålanden som "inga rasister på våra gator" av organiserade vänstermotståndare skyddas av yttrandefriheten enligt henne, och hon uppger för Fria Tider att det finns rättsfall från Högsta Domstolen som visar att så är fallet. Några sådana prejudicerande rättsfall från HD kan dock inte återfinnas av Fria Tider.

http://www.friatider.se/sd-motst-ndare-chef-n-r-polisen-l-t-v-nstern-st-ra-m-te

 
Ingen bild

Göta

16 maj 2014 11:16


"Vrålanden som 'inga rasister på våra gator' av organiserade vänsterextrema SD-motståndare ..." skulle det stå i slutet av min kommentar ovan.

 
Ingen bild

Kurtan

16 maj 2014 11:36

Lysande Thoralf! Du är ett verklgligt föredöme för Sverige!

Appropå de störande elementen vid SD's torgmöten o.dyl som vrålar "inga rasister på våra gator" har jag ett "hett" tips:

Att ta bort rasister/nazister/fascister på gatorna är mycket enkelt, det är bara för de vrålande att gå hem så är problemet löst utan vidare insatser...

God Helg Sverigevänner.
Vi är fler än vi anar och dags att visa detta i kommande val

!

 
Ingen bild

Johan

16 maj 2014 12:19

Apropå sanning och konsekvens. Så här skriver SD i Stockholms stad på sin Facebook-sida:

"Nu kan ni donera pengar till vår valfond 2014 via vår hemsida. Då vi saknar ekonomiska resurser är varje krona välkommen. Tack för ert stöd!"

Nog luktar det tiggeri alltid. Dessutom organiserat sådant. Det vill säga sådana avarter som SD vill bekämpa. Dessutom kan man fråga sig om det verkligen stämmer att SD Stockholm saknar ekonomiska resurser.

 
Ingen bild

lennart l

16 maj 2014 12:29

Johan
Vad som skrivs på en Facebook-sida kan väl knappast störa gatubilden :-). En uppmaning till SD-sympatisörer jämför du med påträngande tiggare på gatan. Har du hört det där om att jämföra äpplen och päron. Apropå resurser, det kostar att ersätta nerklottrade valbilder i tunnelbanan.

 
Ingen bild

Johan

16 maj 2014 12:48

SD verkar älska att sparka nedåt. Tiggare stör inte gatubilden alls. Då är de osvenska och egotrippade SD-affischerna betydligt mer störande. Men jag har sett att det nu har placerats ut ett antal alternativa budskap på perrongerna i tunnelbanan: "Tänk på avståndet mellan fakta och fördom." "Se upp för rasismen. Dörrarna stängs." Fyndigt.

 
Ingen bild

Blåaippan

16 maj 2014 12:58

Johan@ Över 50% av svenska folket tycker att tiggeri stör gatubilden. SD växer så det knakar.

 
Ingen bild

Johan

16 maj 2014 13:05

Att döma av opinionssiffrorna är det en förkrossande andel av den gruppen som ser en annan lösning än att sparka nedåt och per definition koppla ihop tiggare med organiserad brottslighet. SD är alltså i klockren minoritet även där. Tack och lov.

 
Ingen bild

SDare

16 maj 2014 13:15

Du Johan!
Du har din fulla rätt att bjuda tiggarna till ditt hem. Så kom igen nu och visa oss som du tycker har fel, hur duktig du är.

 
Ingen bild

Mats (ateist)

16 maj 2014 13:19

Hulda

Helt rätt, my bad.

 
Ingen bild

World Traveller

16 maj 2014 14:11

Johan, har ni vänsterfascistwr ett endaste positivt politiskt förslag som INTE handlar om att ge bort våra skattepengar till EU-politruker, invandrare eller arbetsskygga vänsterextremister?
Ser på nyheterna att vänsterpöbeln gett sig på en grupp pensionärer och stod och skrek 'rasister bort från våra gator' åt dom. De gamla får väl vara glada att de inte blev misshandlade den här gången.

 
Ingen bild

Johan

16 maj 2014 14:26

@ World Traveller:
Det finns all anledning att ta avstånd från den pöbel som inte respekterar yttrandefriheten. Däremot är vi många som välkomnar den protestvåg bland vanligt folk som nu sprids över landet och som t.ex kommer till uttryck i form av bortvända ryggar vid SD:s torgmöten. Det är ett utomordentligt sätt att ta ställning mot Åkesson och hans gelikar. Vi kommer att få se mycket av sådana värdiga protester framöver.

 
Ingen bild

World Traveller

16 maj 2014 14:54

Blandat med det goda vänstervåldet och skränandet mot både barn och gamla. Kan du svara på min fråga förresten?

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 maj 2014 15:02

Läste nu Expressena hemsida.
Läste artikeln "Karins oväntade möte vid sonens gravplats." Det finns verkligen fina barn i Sverige. Det blev en liten tår i ögonvrån.

Läste sedan Britta Svenssons artikel: "Jag är en tönt som gillar demokrati".
Hon skrev om hur Vänstern betedde sig efter att alla andra journalister lämnat manifestationen i Kärrtorp. Nu sågas bla Sebbe Staxx.
Allt i Expressen är inte sk-t.

Tittade sedan på Avpixlat och hittade en film ender rubriken "Tiggaren och kryckan". Känn er blåsta, ni som ger tiggare pengar...
Läste också om 7-årige Alfons som lämnade en blomma till Jimmie Åkesson och det som sedan hände hans mamma...
Hur i H-E står det till i Sverige..????? Vrålapor och vänsterextremister som misshandlar en småbarnsmamma inför hennes 7-årige son.
Tur för dem att jag inte var där...



 
Ingen bild

Johan

16 maj 2014 15:04

Frågan var riktad till en grupp som jag inte identifierar mig med.

 
Ingen bild

World Traveller

16 maj 2014 15:10

Identifierar du dig inte med vänstern?

 
Ingen bild

bonnläpp

16 maj 2014 15:40

@BC, vem av er BC:are är det som har jouren nu? Lite till vänster, mycket till vänster eller ner i diket till vänster?

 
Ingen bild

Edwin H

16 maj 2014 15:55

Att inte SD har 60% väljare tycker jag är konstigt.
Är det inte litet som med bilmärken. I Sverige leder Saab och Volvo TROTS att dessa är urusla bilar jämfört med sina tyska bröder.
Ungefär som Sossarna o Moderaterna -No matter what så har de ledningen tillsammans.
Tag en sådan undersökning från 1988. Volvo och saab drack 1.5L milen och utvecklade hälften så mycket hästkrafter som en BMW som i sin tur drack 0.9L milen. ÄNDÅ köpte Svenskarna mest saab o volvo!
Vid sidan av det så finns de konstigare bilmärkena som Renault o Citroen som fick nåt jävulskt dåliga testresultat, Likt förbannat köpte o köper hela tiden ca 10% dessa bilar!!

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

16 maj 2014 15:58

Det där med unken människosyn har jag hört till leda i många år nu. Men ingen har någonsin kunnat peka ut vad som är unket i min människosyn.

 
Ingen bild

En kostnad betyder minus på alla språk

16 maj 2014 16:09

Johan : Du tillhör den gruppen det är inga större mängder "vanliga" människor , vill du tro det så är det upp till
När du har lärt dej varifrån skattepengar kommer ifrån kan blogga

 
Ingen bild

World Traveller

16 maj 2014 16:20

BC och Johan, var vänliga att tala om tio bra förslag från Vänstern som INTE innebär en förlust för vanliga arbetande skattebetalare, några förslag som INTE innebär att våra pengar går till EU-politruker, invandrare (från MENA) eller till arbetsskygga ''studenter'' och ''yrkesdemonstranter''.
Jag tror många av oss med ''unken människosyn'' skulle välkomna det. Ni kanske till och med kan omvända några av oss. Det är väl därför vi debatterar?

 
Ingen bild

Johan

16 maj 2014 16:37

@ Stellan Bojerud:

Vi kan väl ta några citat från dig själv (bl.a. från din blogg) :

"Enligt vetenskaplig forskning så har flera av våra viktigaste invandrargrupper avsevärt lägre IQ än det svenska genomsnittet. Vilket kanske är förklaringen till åtskilliga nya samhällsfenomen."

"Indonesier är asiater och som sådana vanligtvis fredligt sinnade. MENA-muslimer är av ett helt annat slag"

"Thailändare blir snabbt berusade och är ofta våldsbenägna"

Unket var ordet, sa Bull.

 
Ingen bild

När rattmuffen galopperade för mej

16 maj 2014 16:38

Edwin H : Undrar hur många Miljöpartister som kör Renault el Citroen 80% ?

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

16 maj 2014 16:52

Johan : Anser du att det är unket att stanna för rött ljus ?

 
Ingen bild

Bo Hofvander

16 maj 2014 16:56

Hörde på Ring P1 idag fredag 16/5, en dam som ringde in och berättade att hon lägger pengar i tiggarnas pappersmuggar som en protest mot Sverigedemokraterna!! Alltså inte för att hjälpa eller bistå dessa tiggare ekonomiskt (så de kan betala av på sin skuld för att ha blivit körda i buss till Sverige), utan bara som en ren politisk protest.
Jag förundras över och det har jag gjort länge, att den politiska okunnigheten är så utbredd bland genomsnittet av det svenska folket. Hur har man kunnat leva i det här landet i så många decennier utan att märka eller se vad det är som händer?
Avslutningsvis - tack Thoralf för en bra bloggsida!

 
Ingen bild

World Traveller

16 maj 2014 17:08

Johan, jag har jobbat längre perioder i Thailand, Vietnam, Korea och Malaysia och även i många MENA-länder (Irak, Libanon, Kuwait, Afghanistan som väl nästan får räknas dit och diverse andra) och de kommentarer du skriver kan jag instämma till fullo i. Thailändare och sydostasiater är otroligt mycket trevligare och fredligare än de från MENA men det stämmer att Thailändare är glada i spriten och då kan bli riktigt livliga. Att araber är mycket våldsbenägna bevisar de ju själva varje dag. Jag har sett det i jobbet och har mist en hel del kollegor och andra som skadats av bilbomber och annat. Även i Europa går detta igen. Frankrike, Belgien och Holland är svårt drabbade av våld från invandrargäng främst från Algeriet och Marocko. Du har säkert en bortförklaring till det också men det är ett faktum att man aldrig låter en tjej gå ensam hem på kvällen i de större städerna där för risken att hon ska bli misshandlad och gruppvåldtagen av dessa gäng är oerhört stor.
Med andra ord, om dessa kommentarer är Stellans så har han absolut rätt och är inte rädd för att se sanningen.

 
Ingen bild

Honan

16 maj 2014 17:21

Nu vet vi hur Johan ser/såg ut http://www.youtube.com/watch?v=zSXTC5qhdkM

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

16 maj 2014 18:31

Så att stillatigande acceptera idiotiskt, asocialt och kriminellt beteende är numera en unken människosyn?

I min värld är det en unken människosyn att inte ställa samma krav på alla medborgare och att tro att vi kan ta emot hur många invandrare som helst utan att levnadsstandarden försämras för de som redan bor här. Mättar samma paj 4st lika bra som 24st?

 
Ingen bild

C Lundin

16 maj 2014 19:30

Var och kollade på Åkesson i Leksand i går....och motdemonstranterna var mellan 15 och 18 år. Jag tror inte en enda av dom har betalt en krona i skatt. Pajas gäng...

 
Ingen bild

Putte

16 maj 2014 22:23

Vi har ju en hel del humanistiska storheter inom vänsterrörelsen som Stalin, Lenin, Pol Pot, Castro, Che Guevara m.fl Inte att förglömma Mao och den lille gullegrisen i Nordkorea och hans inavlade släkt.

 
Ingen bild

Undrande

17 maj 2014 00:50

Likadant i Kalmar när Åkesson var här , 15-20 st mest unga tjejer som protesterade. Inga skattebetalare el röstberättigade, utan man gör som kompisarna och protesterar lite! Har f ö röstat och vi är 7 st i släkten som är SD:are.

 
Ingen bild

Tilda

17 maj 2014 00:56

Info till pensionärerna behövs, nu hade min mamma glömt vad SD stod för i EU-valet o blev tveksam men jag hjälpte henne och visade via nätet, hon höll med om allt.Hon fick också veta att SD vill sänka skatten på pensionen och införa allmän värnplikt igen mm

 
Ingen bild

World Traveller

17 maj 2014 05:12

Johan, du blev märkligt tyst efter min senaste kommentar. Sitter ni hela gänget och filar på ett svar fortfarande?

 
Ingen bild

Tamas

17 maj 2014 10:29

Hörde på Ring P1 igår fredag 16/5, en dam som ringde in och berättade att hon lägger pengar i tiggarnas pappersmuggar som en protest mot Sverigedemokraterna, och för att visa solidaritet med tiggarna. Vidare hoppades hon att Sverige ska förmå Rumänien att ändra inställningen till de som inte har något att leva av. 
Jag förundras över, och har jag gjort länge, att solidariteten är så låg bland vissa i det här landet. Hur har man kunnat leva i det här landet i så många decennier utan att märka eller se vad det är som händer?


 
Ingen bild

Leon

17 maj 2014 10:31

Med risk för att falskeligen men tämligen omgående åsättas sådana nedsättande epitet som "antidemokratvåldsvänsterextremistslyngel". Vilket smärtar en konservativ "gammelmoderat" som anser att den "moderata" politiken varit i en brant "nerförsbacke" alltsedan Gösta Bohmans osmakliga kompromissande för "makten" efter 1976-års val (förövrigt det första och enda val jag deltagit i som röstberättigad). Dessförinnan förde Moderaterna en konservativ politik med ett "fokus" på det som var positivt för landet och dess innevånare i tydlig opposition mot "Palmeismens" enkelsidiga internationalism. Men jag tänker ändå drista mig till att kommentera Thoralfs "motsatspar" ovan.

• NEJ TILL EUROPAS FÖRENTA STATER - JA TILL EUROPAS FÖRENTA STATER
Ingen, allra minst jag som ändå ser vissa delar av "EU-konceptet" som positiva, är attraherade av den alltmer tydliga överstatlighet som EU idag står för. Under dess "urformer" (EEC och EG) när organisationen främst hade som syfte att underlätta ekonomiskt utbyte av varor och tjänster hade den ett definitivt berättigande. Bland annat för att den motverkade nationell protektionism och medförde en viss transpararens i mellannationellt utbyte. D v s sådant som tidigare frekvent varit orsak till mellanstatliga konflikter (läs krigen 1871 - 1945). Men "överstatlig" politisk och ekonomisk union - NEJ TACK !!

• BEVARA DEN SVENSKA MODELLEN PÅ ARBETSMARKNADEN - SKROTA DEN SVENSKA MODELLEN PÅ ARBETSMARKNADEN
Här är jag inte säker på vad som menas med "Den Svenska modellen". Men om denna innefattar en strävan att tillse att samtliga svenska innevånare ska ges möjlighet att komma in på arbetsmarknaden är det svårt att se att någon skulle vilja "skrota" den. Fast det är ju klart att om "skrotningen" innebär att en större mångfald på arbetsmarknaden möjliggörs d v s en ekonomisk integration oavsett ålder eller etniskt ursprung så är jag i viss mån för en sådan "skrotning"

• STÄRKT GRÄNSSKYDD - AVSKAFFA GRÄNSSKYDDET
Märkligt motsatspar som inte riktigt följer någon logik. Frågan är i stället vad gränsskyddet ska omfatta och på vilket sätt arbetet ska utföras och eventuellt stärkas. Givetvis ska vårt land ha ett starkt och välfungerande gränsskydd för att motverka sån oönskad "import" som narkotika, vapen, "trafficking", yrkeskriminalitet, terrorism m m och möjliggöra att de människor som utför sådan "import" lagförs och straffas. Och givetvis att "export" som resultat av denna (i e stödgods och "svarta" pengar) förhindras. Däremot ska en högst nödvändig förstärkning av gränsskyddet inte sätta upp hinder för människor med legitima skäl att komma in i landet.

• VISUMTVÅNG FÖR LÄNDER SOM MISSBRUKAR DEN FRIA RÖRLIGHETEN - FRI INVANDRING FRÅN TREDJE VÄRLDEN
Ett högst ologiskt motsatspar som principiellt inte har något som helst att göra med varandra. "Den fria rörligheten" är en företeelse som hör samman med regler inom EU och är alltså på inget sätt kopplad till "fri invandring från tredje världen". Om man nu inte oegentligt nog ser vissa tidigare länder i östblocket som tillhörande "tredje världen". Gör man däremot den "falska" kopplingen mellan "fri rörlighet" och den i deklarationen om de mänskliga rättigheterna införda ASYLRÄTTEN (artikel 14) kan man möjligen börja förstå logiken...hur snedvriden den än är.

• BEVARA DET SVENSKA DJURSKYDDET - SLOPA DET SVENSKA DJURSKYDDET
Åter ett ologiskt motsatspar. Ingen vill eller strävar nog mot att slopa det svenska djurskyddet. Framför allt som detta garanterar en god och miljömässigt sund livsmedelsproduktion. Givetvis ska ett bevarande inte ge svenska producenter en konkurrensnackdel gentemot den livsmedelsimport som sker. Att billig import av kött från danska och tyska "svanskuperade antibiotikagrisar" inte ska innebära en frestelse att " tumma" på våra svenska regler för djurhållning är ju självklart.

• SVENSK JAKT SKA INTE STYRAS AV EU - ALL SVENSK JAKT SKALL BESTÄMMAS I BRYSSEL
Svensk viltförvaltning/jakt är givetvis en högst nationell angelägenhet och ska styras lokalt (d v s nationellt). Detta innebär att nationella och lokala beslut ska vara styrande. Men sådana beslut ska givetvis vara väl underbyggda med fakta och inte eftergifter gentemot en "kriminell" S G T-mobb.

• INVANDRINGEN ÄR EN NATIONELL ANGELÄGENHETEN - INVANDRINGEN ÄR INGEN NATIONELL ANGELÄGENHET
Invandringspolitiken är utan tvekan en nationell angelägenhet och jag tror att ingen (eller möjligen något fåtal) ser detta på annat sätt. Bristerna i svensk invandringspolitik är uppenbara för de flesta och i kombination med en ickeexisterande integrationspolitik en katastrof. Nödvändiga korrigeringar av missförhållandena kan bara ske på ett nationellt plan och knappast läggas ut på "entreprenad" till EU. Därför ser jag ingen logik alls i detta motsatspar (....om de nu inte är en sorts outgrundlig SD-logik). Däremot är vi som nation bundna av internationella avtal såsom varande en av de nationer som tidigt raticifierat FN;s deklaration om de mänskliga rättigheterna. Och en av "portalartiklarna" är artikel 14 som talar om ALLAS rätt att söka och få asyl.

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

17 maj 2014 14:36

Thoralf gör ett fantastiskt bra arbete med att sprida SD-information. Men det är fler som kämpar. Just nu gick min hustru, som är från Laos, jämte en väninna från Thailand, till torget i Sundbyberg för att dela ut SD-material. Det gör de tillsammans med två manliga SD medlemmar. En är från Estland och en är från Finland.

Parentetiskt: SD Sundbyberg har en medlem från Syrien. Han har ställt upp på vår kommunalvalsedel under förutsättning av att han inte stod på valbar plats. Hans motiv: "Jag vill bara visa mina landsmän att SD inte är främlingsfientliga, utan ett parti för oss invandrare, som vill leva i harmoni med svenskarna".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards