thoralf

Direktlänk till inlägg 28 april 2016

SKATTEAVDRAGET

Av Thoralf Alfsson - 28 april 2016 08:37

Nyheter Idag har gjort en mall för att beräkna skatteavdraget på grund av massinvandringen. Den är givetvis gjord med glimten i ögat men samtidigt finns det allvar och en realitet bakom tankarna.


Skatteavdraget skall ses som en protest emot att svenska folket aldrig har fått säga sitt om massinvandringen i t.ex en folkomröstning.

 

Enligt obekräftade uppgifter har skatteavdraget varit uppe till diskussion på central nivå inom Skatteverket   


 

 
 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

28 april 2016 11:51

Ditt avdrag fick höga betyg av Soldiers of odin. se aftonbladet.

 
Ingen bild

pg

28 april 2016 15:18

Någon som verkligen behöver en lättnad av skatter. och därmed svenska folket

"Det har dock blivit allt mer tydligt att det finns en akut risk att all kärnkraft i Sverige stänger redan till 2020.
Så som elmarknadspriserna har utvecklats, och med en effektskatt på kärnkraft som utgör 25 procent av de rörliga kostnaderna, går det inte att företagsekonomiskt motivera de nödvändiga investeringar som behöver göras för att möjliggöra drift efter 2020."

 
Ingen bild

pg

28 april 2016 15:21

Äntligen går det åt rätt håll!

Yougov april

1 515 personer intervjuades under perioden 15-19 april.

V 7,8 (+0,6)
S 23,5 (+1,6)
MP 5,4 (+0,4)
SD 23,6 (-1,3)
C 6,7 (+1,0)

L 3,6 (-0,1)

KD 2,7 (-0,9)

M 23,6 (-1,0)

 
Ingen bild

pg

28 april 2016 15:26

Går det göra skatteavdrag för stolligheter?

Färs på syrsor och mjölmask, "ädelost" gjord på bönor och korv på lupin. Det är några av rätterna som står på menyn när bidragsmyndigheten Vinnova nu satsar 7,5 miljoner skattekronor på att få fram "klimatsmart" kost.

 
Ingen bild

Åke

28 april 2016 17:32

Klart att man ska göra avdraget, så som Thoralf tidigare förklarat här på Bloggen! Ju flera desto bättre!!
jag är en av dom..... :)

 
Ingen bild

Chrille

28 april 2016 18:09

@pg

Tyvärr lär MP,s kommande opinionssiffror stiga i framtida mätning, fast jag hoppas jag har FEL!
Det spekuleras nu om att Romson får gå och möjligen Isabella Lövin träder in som språkrör, t o m Maria Wetterstrand har åter kommit på tapeten. Dessa två är populära figurer och blir det någon av dom och Fridolin(ormen) som språkrör glöms islamismens inom MP bort och journalistkåren blir nöjda. Allt återgår till det (o)normala.
MP kommer för evigt att vara ett fördärv för landet. Åtminstone inom överskådlig framtid, vilken i praktiken är alltid.

 
Ingen bild

TRIDRNT

28 april 2016 18:25

Får mig osökt att tänka på fjärde versen i Internationalen...

"Båd’ stat och lagar oss förtrycka,
vi under skatter digna ner."

Undrar om S och LO kommer att sjunga denna vers på söndag....

 
Ingen bild

World Traveller

28 april 2016 20:38

Mats, vad vill du ha sagt med din kommentar om Soldiers of Odin?

 
Ingen bild

Pretty boy Floyd

28 april 2016 21:07

Nu kommer dagligen besked om att svenskens ekonomi kommer att reduceras !
Pensionerna naggas mer och mer !
Kommunalskatten ökas !
Magdalena A orerar "Sveriges ekonomi är stark !
Rimmar dåligt !
Jag litar inte på några uttalanden från bluffmakarna i regeringen !
Det värsta är att allt detta ifrågasätts inte av medierna !

 
Ingen bild

Nisse

29 april 2016 09:16

Tack för avdraget, jag har nu tagit med detta i min deklaration men ändrat en aning i text och belopp så att jag känner att jag kan argumentera just i mitt eget fall om jag ifrågasätts. TACK THORALF - DU är bäst och den enda politiker som brinner för att upplysa medborgarna om allt och alltmöjligt knasigt i vårt land. TACKAR !!!!!!

 
Ingen bild

Mia K

29 april 2016 10:36

Hej Toralf! Jag har också använt mig av detta avdrag. Får ändå kvarskatt på X antal tusen SEK...

 
Ingen bild

MS

1 maj 2016 11:10

Tack Thoralf!
Förutom förslaget om skatteavdraget så önskar jag att svenska folket startar ett skatteuppror genom att köpstrejka.
Att sluta köpa kapitalvaror, tjänster, kläder, sluta äta lunch ute mm mm. Helt enkelt minimera sina månatliga utgifter så långt det bara är möjligt under en eller ett par månader. Det vore intressant att se effekten på inflödet till stadskassan!
Staten lånar nu ca 10 miljoner i timmen för att täcka upp kostnaderna för asylinvasionen, och den nu föreslagna ökningen av kommunalskatten motsvarar i stort sett den årliga lånesumma som staten tvingar på svenska folket! Vi svenskar som känner stark oro och maktlöshet över hur nuvarande regering (miss)-sköter statens finanser har få om några möjligheter att göra våra röster hörda. Men bara en eller ett par månaders protester genom en köpstrejk skulle åtminstone visa var vi så småningom ändå kommer att befinna oss i. Forskare varnar för att Sverige är på väg mot en djup ekonomisk kris. Läs DI / http://www.di.se/artiklar/2016/4/28/debatt-sverige-pa-vag-mot-djup-kris/

 
Ingen bild

Sven Antenn

1 maj 2016 18:57

Nån som kan ladda upp ett kort eller liknande hur ni har lagt upp det på deklarationsblanketten med avdrag för massinvandring ? Tiden börjar ju ticka....

 
Ingen bild

Sven Antenn

1 maj 2016 23:38

Tack för svaret Thoralf. Har skickat in min deklaration så får vi se vad dom säger om avdraget. Mig gör det la inget direkt om jag får vänta tills aug-sep då jag trots extra skattedragning med flera hundra kronor varje månad ändå hamnar på dryga tusenlappen tillbaka.

 
Ingen bild

Lasse

5 maj 2016 09:55

Jag yrkade avdrag i deklarationen för massinvandringen enligt din modell, Alf.
Redan 3/5 fick jag svar från Skatteverket. Jag antar att de har uppmärksammat att det är många som gjort avdraget.

Beslutet såg ut enl. nedan:

ÖVERVÄGANDE
Skatteverket överväger att beskatta dig enligt följande:
- att inte ge dig avdrag för övriga utgifter med 13 500 kr.
MOTIVERING
Beskrivning av ärendet
I årets inkomstdeklaration har du yrkat avdrag för övriga utgifter med 13 500 kr.
Du har under övriga upplysningar skrivit "Avdrag yrkas härmed 13500 kronor (övriga utgifter) för kostnader hänförliga till massinvandringen och fördyrande kostnader för välfärd och inkomsternas förvärvande."
Regler
I inkomstslaget tjänst får man göra avdrag för de utgifter som är nödvändiga för att utföra sitt arbete (12 kap. 1 § inkomstskattelagen).
För att avdrag för övriga utgifter ska kunna godkännas måste du göra sannolikt att du haft de utgifter du begär avdrag för. Detta gör du med underlag som visar att du har haft utgifterna (39 kap. 3 § skatteförfarandelagen, SFL).

Thoralf Alfsson

5 maj 2016 14:51

Ja, det var väl helt enligt förväntningarna och avdraget skall ju ses som en protest

 
Ingen bild

Fredde90210

6 maj 2016 16:21

Fick avslag idag...Känns som de satt in extra resurser på skatteverket eftersom mitt "ärende" gick så fort...

Thoralf Alfsson

6 maj 2016 16:32

De har säkert många avdrag att hantera ;-)

 
Ingen bild

Sven Antenn

10 maj 2016 20:48

Nu har även jag fått mitt avslag. Men dom ska få höra av mig då jag har räknat fram det här beloppet på "riktigt"

 
Ingen bild

Jonas Olsson

24 maj 2016 16:56

Jag fick mitt beslut idag, och det blev avslag. Inte förvånad men jag får testa igen nästa år.

 
Ingen bild

Mr Kej

26 maj 2016 19:13

Min hustru fick också avslag på massinvandringsavdraget och fick väl 2 veckor på sig att överklaga vilket hon inte gjorde då hon var nöjd med sin protest.
Själv har jag ännu inte fått mitt beslut men jag räknar ju kallt med avslag,funderar på att när jag får mitt avslag att överklaga det, enbart för att ytterligare belasta systemet. -några tips?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards