thoralf

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Thoralf Alfsson - 26 mars 2014 18:29

Igår mörkade Barometern en händelse på Linnéuniversitetet. Idag handlar det om ett bråk på Horisont, ett boende för ensamkommande barn.


Barometern mörkar i sin artikel enligt nedan.


”En man i 20-årsåldern misstänks för misshandel och försök till grov misshandel efter att ha kastat en stekpanna och kokhett vatten mot en annan man.

Händelsen har, enligt åtalet, inträffat i Kalmar i oktober. 20-åringen ska ha kastat en vattenkokare med kokhett vatten på den andra mannen. Sedan har han även kastat en stekpanna mot offret och försökt hugga honom med en kniv. Den åtalade nekar till brott.”

 

 

Östran skriver hela sanningen i sin artikel.



“När personalen på Horisont inte ville ta med de inneboende till simhallen och på restaurang blev 18-åringen som framfört önskemålet vansinnig.

På boendet bor ensamkommande flyktingungdomar och det var en av dem som i höstas ville åka och simma och sedan gå ut och äta.

När han fick ett nej till svar blev han rejält arg och gick ut i köket, där de andra satt, och började kasta koppar omkring sig.

Han slet därefter tag i en vattenkokare och hivade iväg, vilket resulterade i att en av andra inneboende fick kokhett vatten över ryggen. Bråk följde och 18-åringen slet tag i en kniv, som en tredje yngling lyckades ta ifrån honom, varefter han kastade en stekpanna mot den redan brännskadade ynglingen. Den missade dock sitt mål.”

 

 

Undrar om man har förstånd att skämmas på Barometern? Jag tror faktiskt det! Anledningen till det är att ingen journalist skriver under dessa “mörkläggningsartiklar” hos Barometern. Uppenbarligen vill ingen på Barometern ta ansvar för artiklarna.



Östran har däremot en journalist som står för artiklarna. Det är skillnad på dessa tidningar. På Östran tar man ansvar medan man på Barometern inte bara döljer sanningen utan man döljer även sin identitet. Det finns bara ett ord för Barometern, ynkligt!


Den stora frågan är hur länge Östran får fortsätta med sin sanningsjournalistik innan Gota Medias ledning sätter ned foten och tvingar journalisterna att följa de "pressetniska" reglerna.


PS

 

Till sist vill jag göra en liten läsarundersökning. Varifrån kommer mina läsare? Gå in i högermarginalen och klicka på det alternativ som stämmer för dig. Tack på förhand!

 

Av Thoralf Alfsson - 26 mars 2014 08:15

Nu är socialnämnden i Kalmar på krigsstigen igen. Givetvis handlar det inte om Kalmarkrogar eller andra krögare, närstående socialdemokraterna. För snart två år sedan engagerade jag mig i hur Bistro bar behandlades av socialnämnden i Kalmar vilket väckte uppmärksamhet i media. Något som utan tvekan hade stor betydelse i hur det sedan slutade.


Läs mina blogginlägg från 2012. Första blogginlägget, andra blogginlägget och det tredje blogginlägget där Bistro bars ägare via en artikel i Östran tackar mig. Om man på Östran glömt detta!


Givetvis är det förkastligt att någon nyttjar narkotika inne på en restaurang men det har säkert hänt på fler krogar än KM. Nu råkade civilklädda poliser upptäcka detta på KM och man tillkallade uniformerad polis som omhändertog tre personer.


Men händelsen innebär att socialnämnden drar in alkoholtillståndet/serveringstillståndet för KM. Läs artikel.


Jag besökte i måndags ett Café i Kalmar där jag hörde en diskussion mellan ägaren och en gäst. Ägaren berättade att hon hittat sprutor och kanyler på Caféts toalett. Hon undrade om en krogägare också skulle förlora sitt tillstånd för en sådan sak. Hon menade också att det fanns så mycket annan ”skit” på krogarna som man istället borde ägna sig åt istället för att slå undan benen på ägarna till KM för en enda händelse.


Jag kan bara instämma! En varning hade varit tillräckligt för KM!


Vad skickar detta för signaler till krogägarna? Kommer polisen och speciellt civilklädda poliser ses som paria hos krogägarna i Kalmar? Istället för en viktig samarbetspartner!

Man kan ju bli av med serveringstillståndet om polisen ser något olagligt inne på krogen. Eller kanske till och med på trottoaren utanför krogen.


Jag undrar om makten stigit socialdemokraten och nämndordförande Roger Holmberg åt huvudet?


Om KM:s ägare vill berätta sin version så tar jag gärna upp det på min blogg!


PS


Till sist vill jag göra en liten läsarundersökning. Varifrån kommer mina läsare? Gå in i högermarginalen och klicka på det alternativ som stämmer för dig. Tack på förhand!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards