thoralf

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

SOCIALNÄMNDEN I KALMAR GÖR DET IGEN

Av Thoralf Alfsson - 26 mars 2014 08:15

Nu är socialnämnden i Kalmar på krigsstigen igen. Givetvis handlar det inte om Kalmarkrogar eller andra krögare, närstående socialdemokraterna. För snart två år sedan engagerade jag mig i hur Bistro bar behandlades av socialnämnden i Kalmar vilket väckte uppmärksamhet i media. Något som utan tvekan hade stor betydelse i hur det sedan slutade.


Läs mina blogginlägg från 2012. Första blogginlägget, andra blogginlägget och det tredje blogginlägget där Bistro bars ägare via en artikel i Östran tackar mig. Om man på Östran glömt detta!


Givetvis är det förkastligt att någon nyttjar narkotika inne på en restaurang men det har säkert hänt på fler krogar än KM. Nu råkade civilklädda poliser upptäcka detta på KM och man tillkallade uniformerad polis som omhändertog tre personer.


Men händelsen innebär att socialnämnden drar in alkoholtillståndet/serveringstillståndet för KM. Läs artikel.


Jag besökte i måndags ett Café i Kalmar där jag hörde en diskussion mellan ägaren och en gäst. Ägaren berättade att hon hittat sprutor och kanyler på Caféts toalett. Hon undrade om en krogägare också skulle förlora sitt tillstånd för en sådan sak. Hon menade också att det fanns så mycket annan ”skit” på krogarna som man istället borde ägna sig åt istället för att slå undan benen på ägarna till KM för en enda händelse.


Jag kan bara instämma! En varning hade varit tillräckligt för KM!


Vad skickar detta för signaler till krogägarna? Kommer polisen och speciellt civilklädda poliser ses som paria hos krogägarna i Kalmar? Istället för en viktig samarbetspartner!

Man kan ju bli av med serveringstillståndet om polisen ser något olagligt inne på krogen. Eller kanske till och med på trottoaren utanför krogen.


Jag undrar om makten stigit socialdemokraten och nämndordförande Roger Holmberg åt huvudet?


Om KM:s ägare vill berätta sin version så tar jag gärna upp det på min blogg!


PS


Till sist vill jag göra en liten läsarundersökning. Varifrån kommer mina läsare? Gå in i högermarginalen och klicka på det alternativ som stämmer för dig. Tack på förhand!

 
 
Ingen bild

Stig Yngve

26 mars 2014 09:52

Jag måste skriva och tacka dej Thoralf för ditt arbete. Trots att du blivit styvmoderligt behandlat av SD:s partistyrelse, och strukits från riksdagslista, fortsätter du att driva dina och SD:s frågor vidare. För detta uppskattar jag och många andra ditt arbete. Trots att jag bor i Norrland, som många söderut säger vill jag gärna stödja dej. Jag hittar inte ditt BG- eller PG nummer.
PS. F.ö tycker jag att Linus Bylund är en belastning för SD. Stryk hans namn på valsedeln. DS

 
Ingen bild

Magentan

26 mars 2014 11:35

Instämmer med Stig Yngves kommentar, inklusive hans PS.
Linus Bylund ÄR en belastning för SD, vilket Aftonbladets senaste försök till drev mot SD igår bevisar. Detta drev-försök var ju en direkt följd av ett Bylund-klanteri. Försöket motverkades dock på ett alldeles förnämligt sätt av SD:s intelligente och snabbtänkte Kent Ekeroth - se länk:
http://kentekeroth.se/

"Är man idiot, bonnläpp och rasist så..." Långt innan denna BONNLÄPPS-groda i december hoppade ur munnen på Bylund hade jag (och säkert många med mig) redan identifierat honom som en obetänksam pladdermakare som alldeles för ofta gör alldeles för klantiga uttalanden. För mig liknar Bylund en blandning av Bert Karlsson och en annan av Ny Demokratis pinsamma "kändisar" i riksdagen, nämligen John Bouvin. Varje gång någon av dessa skulle uttala sig offentligt i TV eller radio höll man andan av spänning och undrade om man återigen skulle behöva skämmas å deras vägnar. Det verkade nämligen inte som att de själva uppfattade sina egna klanterier.

"Media är fienden – kom ihåg det!" uppmanar oss Kent Ekeroth i sin blogg. Jag instämmer till fullo i detta, media är SD:s huvudfiende, men varför premiera köttbensutkastare till huvudfienden?

 
Ingen bild

Magentan

26 mars 2014 11:54

Här citeras ett korrekt twitter av 'Kejsarens nya kläder' idag om svensk TV:
"I Sverige sitter kvinnomisshandlare, kriminella rappare & extremvåldsvänstern i morgonsofforna och tävlar i godhet & hat mot sd ..."

Typiskt svensk TV!
Ovanstående kriminella typer sitter dessutom oftast inte ensamma i TV:s morgonsoffor. De brukar ha sällskap med en och annan representant från 7-klöverns politiker plus någon av alla de vanliga SD-hatande mediemogulerna (förutom TV:s egna).
Och ALLA nickar ALLTID samstämmigt medhåll till varandras skitprat om det parti som aldrig får sitta med i dessa finsoffor.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 mars 2014 13:05

Tydligen har gripna släpps ganska snabbt och gått tillbaka till krogen
Där har inte dom blivit utkastade och bannade av krögaren vilket någon har stört sej på,sannolikt någon sheriff
Nu var dessa pundare lagförda så man kan inte lägga ansvaret för detta på krogen.
Dom är ingen domstol juridiskt el moraliskt
Sedan hade det väl in te varit fel om krogen gett dessa en spark i arslet ut, men att dra tillstånden är overkill

Sedan är det ju patetiskt att Ungemar ("vill du tjäna 50000/mån utan att att säga ett skit ,börja i KF" ) Flumström tar åt sej äran och gör en "hacke" i tidningen igen

Gubben o Gumman har koll på byn :=)(=:

Problemet sitter sannolikt mellan öronen på någon polis, sedan rullar det bara på i DDR Sverige

Gubben o Gumman skriver som fristående Kalmar vänliga journalister som stöttar upp en neddekad kår i stan
Ingen koppling finns till Alfsson el SD ej heller till Inte rasist men...varför vill jag säga fula ord ibland helt omotiverat ?

 
Ingen bild

Lena

26 mars 2014 13:57

@Magentan
Det var länge sedan jag slutade titta på SVTs eller TV4s morgonsoffor. Det kan hända någon enstaka gång om det är något särskilt jag vill få info om. Tycker de är vidriga till sitt innehåll och så löjligt övertydliga i sin propaganda. Brukar rekommendera andra detsamma, Det är skönt att skippa denna propagandaapparat där man bara retar upp sig. Du riskerar att förstöra ditt känsloliv om du konstant går omkring och är arg, vred, hatisk etc.

 
Ingen bild

Magentan

26 mars 2014 14:43

@Lena
Du har så rätt. Det var längesen jag slutade se på TV:n regelbundet varje kväll. Tänder den högst ett par gånger i veckan om det är någon sevärd film eller något intressant vetenskapligt program. För övrigt "zappar" jag runt lite på TV-play-kanalerna på nätet då och då för att kolla in det aktuella läget, och det är ju snabbt konstaterat att inget har ändrat sig de senaste åren. Samma skräp.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 mars 2014 15:14

Provtagningen tar tydligen 3 veckor på dom misstänkta
Man vet alltså inte än vad som hänt hur i helvetet kan man då dra tillståndet dessa politiker borde anmälas

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 mars 2014 17:17

Välkänd Kalmar företagare häktad för människohandel
Lite nyfniken blev man nog allt

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 mars 2014 17:32

Magentan : Så rätt så det är Gutta med traktorn , Tony lets dance to
Svenska folket har inga större krav, samma skräp år ut och år in mobbnings tv
Men ve den som har synpunkter på människor från främmande land

 
Ingen bild

Grubble

26 mars 2014 18:45

Du tror på allvar att ett nämndbeslut omprövas pga din blogg? Det kan ju absolut inte finnas någon annan förklaring. Snacka om hybris! Du skrev om det på en hyggligt besökt blogg ( jo ni som ska kommentera detta, det finns många bloggar som har mycket fler följare ex tonårstjejer som bloggar om handväskor) och då måste det ligga till så.........fantastisk slutledningsförmåga av en man som klagar så på medias förvranskning av verkligheten men inte ens har förmåga (eller vill) ta reda på fakta om hur Bistrobarbeslutet rättades till.

 
Ingen bild

Thoralf A

26 mars 2014 18:58

Grubble

Då kan ju du informera oss om hur det gick till. Jag ser fram emot att få den informationen.

 
Ingen bild

Leo

26 mars 2014 19:04

Reagerade på att polisen i sin rapport skriver att misstänkta gästerna fick återvända till KM. I Sverige ska man ju vara oskyldig tills motsatsen bevisats så man får hoppas det inte ligger till grund för socialnämndens beslut.

 
Ingen bild

s29

28 mars 2014 00:34

Jag begriper inte hur man kan belasta krogägarna för hur gästerna beter sig. Själv så hyser jag stor respekt för dessa krogägare,som troligtvis har 12timmars arbetsdag,och har riskerat eget kapital för att skaffa sig försörjning. Det är annat än rövslickande kommunpolitiker som inte ens törs stå för sin övertygelse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards