thoralf

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

VALTIDNING 2006

Av Thoralf Alfsson - 30 mars 2014 14:47

Har tillbringat helgen i Stockholm ;-)


Har varit på ett möte med distriktsordföranden från i stort sett hela landet. Där vi bland annat fått en hel del information om det kommande valet och framtiden med t.ex utbildningar. Det märks utan tvekan att partiet växer och att vår organisation utvecklas.


Det kommer tas fram mycket material som flygblad, foldrar, annonser, tv-reklam och annat men när jag summerade det hela för mig själv så saknade jag faktiskt en sak.


Den som har stått på torgmöten, marknader och liknande och marknadsfört Sverigedemokraterna vet att många är nyfikna på vårt parti men man är inte helt övertygad att rösta på oss. När dessa personer kommer och börjar prata räcker det inte med att ge ett flygblad om invandring eller ett flygblad om vår kriminalpolitik. Det blir alldeles för fjuttigt!


Många gånger handlar det om personer som kanske är lite äldre och som därmed är sparsamma med att använda internet eller de kanske inte använder internet överhuvudtaget. I det läget måste vi ha något annat att ge dessa ”nästanväljare”, det räcker inte med ett enkelt flygblad/folder för att övertyga dem att rösta på SD. De behöver något att ta med hem som är lite mer läsvärt.


Jag vill gärna ha något sådant till valrörelsen. Egentligen redan till sommaren då vi kommer besöka många marknader i vårt distrikt och därmed träffa väldigt många människor.


Den som var med i valet 2006 kanske kommer ihåg den valtidning som fanns. Jag delade själv ut den i stora mängder och jag kunde efter valet med valresultatet i handen se att den hade gett effekt i de valkretsar jag delat ut den, i jämförelse med där den inte delats ut. Jag vill ha något liknande till årets val som jag i första hand kan ge i handen vid personliga möten, inte till att dela i brevlådor även om den säkert även skulle vara effektiv där också.


Jag har lyft frågan under helgens möte och hoppas att ansvariga inom partiet förstår vad jag efterfrågor och lyssnar och tar till sig önskemålet.


Många av min läsare var inte med 2006 och även de som var med har kanske glömt bort den. Därför lägger jag upp ett antal sidor från valtidningen så att alla förstår vad jag efterlyser! En tidning som samlar våra viktigaste politiska områden och frågor på ett enkelt och strukturerat sätt.


O.B.S Kom ihåg att den är från 2006!


 

 

 

 

 

 

 



 
 
Ingen bild

Lotta

30 mars 2014 15:21

Skrämmande att se att i princip alla missförhållanden som fanns 2006 fortsatt finns idag. Jag anser att varje åldring som inte längre vill bo hemma skall garanteras en plats på valfritt boende. Man skall inte heller som nära 100 år behöva gå flera kilometer till bussen utan ha rätt till färdtjänst när man skall åka någonstans.

 
Ingen bild

bonnläpp

30 mars 2014 15:49

Om inte klanen i Stockholm fattar vem de lämnat ute så tycker jag synd om partiet. Vad blir SD utan Thoralf i riksdagen, ingenting.

 
Ingen bild

Gruvmor

30 mars 2014 16:53

Vi gick med i partiet 2012 och då funkade det med att beställa rekryteringsmaterial via webben (max 2 ex per gång), man fick en tryckt broschyr som man kunde ge till ev. intresserade. Men ifjol slutade det fungera. Så det har gällt att själv printa ut div pappersmaterial och det är ju inte så tjusigt. Vi känner oss besvikna pga att partiet inte kommit med material att dela ut, vilket vi sagt att vi ställer upp o delar ut, bara vi får material. Häromkring är det en väldig massa folk som inte använder internet. Men man får väl ge upp när det fortfarande inte dykt upp något trots att valet i september redan trycker på. -- Rycker på axlarna och suckar --

 
Ingen bild

Funtaren

30 mars 2014 17:02

Jag håller helt med om Thoralfs önskan. Jag skickade efter lite rekryteringsinformation att dels lämna til hugade bekanta, dels lägga ut på strategiska ställen. Vad fick jag? En uppsättnig flygblad som bl a deklarerade att SD var hela Sveriges parti. Inte så mycket om varför dock, bara ett par korta textstycken.

Nej, lite mer seriös och allsidig information tack, det behövs fortfarande trots Internet.

 
Ingen bild

sivrochat@hotmail.com

30 mars 2014 17:03

Senaste våldtäkten i Kalmar

112 SVT Text Söndag 30 mar 2014
INRIKES PUBLICERAD 30 MARS

Man anhållen för brutal våldtäkt

En ung kvinna hittades våldtagen och
misshandlad på en gata i stadsdelen
Norrliden i Kalmar natten till
söndagen. Hon fördes till sjukhus i
ambulans.

Under natten grep polisen en ung man,
som är anhållen misstänkt för våldtäkt
och misshandel.

Polisen var på söndagsmorgonen
förtegen om detaljerna kring vad som
hänt. Men enligt anmälan ska kvinnan
ha våldtagits flera gånger och sedan
lämnats på gatan, skriver Barometern
på nätet.

 
Lassekolja

Lassekolja

30 mars 2014 17:27

@Lotta, problemen med massinvandringen började redan i slutet av 80-talet om jag minns rätt och fortsatte hela 90-talet och hur f.d Sverige ser ut idag vet vi alltför väl. Personligen reagerade jag redan 1971 när olika "sorters" jugoslaver sköt skarpt på varandra mitt på Avenyen i centrala Göteborg(min uppväxtsstad). Jag tog då för givet att dessa utvisades mer eller mindre automatiskt men när så inte skedde började jag jag fundera hur man kan få stanna i Sverige när man skjuter på folk. Idag är det längesedan man öht reagerade.

Betr. SD-material 2006: Roligt att se gamla kämpen Gun Kullberg på bild. Jag fick en gång (1998) av en speditör en tidskrift som hette "Fri information" framställd av Dr Eva Bergkvist i Kolbäck. På sista sidan fanns telefonnumret till Gun Kullberg. Man kunde ringa henne och få broschyr/information om "Sverigedemokraterna". Det gjorde jag och blev medlem direkt, vilket jag verkligen aldrig ångrat och blev då inom kort livstidsmedlem, ett mycket klokt beslut! Min "politiska hemlöshet" tog för alltid slut!
En sak som jag funderat mycket över är varför inte SD´s styrelse reagerar betydligt hårdare över att i alla sammanhang kallas "främlingsfientliga rasister i/med ett nazistiskt och fascistiskt parti", när det bara handlar om att minska invandringen till våra grannländers nivå för att ge Moder Svea och våra barnbarn en chans till en ljus framtid. Jag är mycket orolig att denna vrångbild redan har etablerat sig i samhället utan att SD´s partistyrelse för "ett dj--la liv" genom att ex.-vis begära rättelse betydligt oftare! Varför?

http://www.status.st

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

30 mars 2014 17:41

OT Misstänkt 17 åring släppt i samband med natten våldtäkt
Offret hade enligt tidingsuppgifter våldtagits flera gånger
Är det en överfalls-gruppvåldtäkt ?
Måste kännas otryggt att bo i Norrliden

 
Lassekolja

Lassekolja

30 mars 2014 17:45

Omedelbart efter att jag postat min kommentar här (kl.17:27), gick jag in på Avpixlat och då dyker ytterligare exempel på falska, ja, rena fantasibeskyllningar mot SD upp, i detta fallet från Vårdförbundet:
"– Vi är en idéburen organisation och vi behöver inte prata med alla. SD:s politik bygger på en helt annan mänsklig värdegrund än vår. Dessutom är deras värderingar oförenliga med vår yrkesetik, säger Vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro."
Vad då "annan mänsklig värdegrund"? Vilka av SD´s värderingar skulle vara "oförenliga med Vårdförbundets yrkesetik"? Rent trams alltså! Vad gör nu SD´s partistyrelse? Mailar Ni? Bjuder Ni in till debatt? Kräver Ni närmare förklaring? Eller sitter Ni med armarna i kors? Har Ni öht uppmärksammat dessa falsarier av Vårdförbundet? Ni får ursäkta mig men jag är så dj--la trött på alla näst intill perversa anklagelser mot oss Sverigedemokrater. Kan det verkligen överensstämma med Vårdförbundets värdegrund att sprida falska anklagelser om ett demokratiskt parti samt även mobba och diskriminera detta parti? SKÄMS VÅRDFÖRBUNDET!!!

http://www.status.st

 
Lotta

Lotta

30 mars 2014 18:10

@Lassekolja
Jag kan slå vad om att om någon frågade vårdförbundet vilken värdegrund som de anser att SD har så skulle de inte kunna svara. Det är ett mantra de lärt sig rapa så fort det gäller SD som tramset med lika värde vilket är en felöversättning. Det rätta uttrycket är att alla föds jämlika.

http://youtu.be/nOK-F79aRBo

 
Ingen bild

Tony

30 mars 2014 19:33

Annat ämne:
Man upphör inte att förvånas över det hyckleri som dom
två stora tidningsdrakarna i Stockholm presterar, nu senast
med anledning av den fotbolls supporter som slogs ihjäl i
Helsingborg. Det ena överordet efter det andra om hur tragiskt
det är. Och visst är det tråkigt med den svans som följer med
fotbollen, och visst är det tragiskt när folk dödas. Men det
är minst lika tragiskt
när folk råkar ut för det importerade
våldet. Inte bölade AB och Expressen särskilt högt när en Pojke
och en äldre kvinna slogs ihjäl med ett basebollträ, eller när
flickor här råkar ut för grova nesliga våldtäkter, då är det dom
små rubrikerna som kommer fram, friserade och tillrättalagda för
att inte visa för mycket på vem förövarna är!
Men våld från invandrare och våld från huligan vänstern är på
något vis finare än annat våld och behöver inte stora rubriker!

 
Ingen bild

Sven Dacke

30 mars 2014 20:38

Tidningen Veteranen

Saknar information på partiernas lokala webbsidor
2014-03-24
Insändaren mejlar alla lokala partier för att få svar på vilka aktuella frågor de driver.
Respektlös hemsida?

Då jag sitter här och inför valet granskar partiernas lokala hemsidor blir jag rent ut förskräckt. Hur tänker partiet lokalt då man gör så oinformativa hemsidor att man i princip avskräcks att gå in på dem.

Det skrävlas på sina håll att de, partierna lokalt alltså, är så duktiga på hembesök och/eller ringa en massa människor. En jäkla tur att de ännu inte nått mig med detta, jag hade blivit fly förbannad.

Men som skrivits att gå in på partiernas hemsidor är rena sorgebarnet. Även om man så bara vill ha mejladresser till någon förtroendevald är det problem.

Och inte verkar man intresserade av att kabla ut budskapet om var de står inför stundande val. I princip så fattas allt på de flesta partiers lokala hemsidor.

Men envis och gammal som jag är ger jag inte upp. Jag har mejlat till samtliga lokala partier och ställt frågor om var de står och vad de driver för aktuella frågor.

Kanske vore det här något för alla som skriver här? Ställ Dina lokalpolitiker mot väggen. Kanske är deras hemsidor lika värdelösa som mina. Påtala det och ställ alla de frågor Du vill ha svar på.

Påtala gärna att det är svaren på frågorna som Du ställer som avgör vem/vilket parti Du röstar på. Behöver ju inte vara sant, men låt politikern tro det*smile*!

http://goo.gl/PChg6f

 
Ingen bild

Sven Dacke

30 mars 2014 20:39

Var nyss inne på SD Kronoberg och insändaren i Veteranen hade rätt

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

30 mars 2014 22:35

Lotta : "Tigermedias" honungsvåld, fast en dag kanske Bamse slår näven i bordet

 
Ingen bild

Leon

30 mars 2014 22:39

@ Lotta

Jag kan faktiskt hålla med om att "svensk tabloidpress" som i detta och för övrigt alltför ofta ser med förvånansvärt överseende på "vänsterextremisters" våldsexesser. Det kan alltid vara värt att starkt betona att det aldrig kan hävdas att våld eller hat på något sätt tjänar det "goda". Våld och hat är alltid av ondo och kan aldrig försvaras som moraliskt berättigat med utgångspunkt från någon politisk ståndpunkt.

Den enda gång som våldsutövande kan ses som berättigat är om det utövas för att värna den egna och de närmastes säkerhet alltså i en extrem nödvärnssituation.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Stefan A

30 mars 2014 22:51

Jo jo vårdförbundet har varit i farten förr, närmare bestämt vid valet 2010, är förstås som alla andra fackförbund fulla av sossar i toppen, så vad de säger och gör har bara politiska syften och har inte ett dugg med någon "värdegrund" att göra. Man drar sig inte heller från att ställa sig över Sveriges lagar och vägrar acceptera utvisningsbeslut,lagar som för övrigt är beslutade av sjuklövern och inte SD, men det har man konstigt nog inget att klaga på.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

30 mars 2014 23:07

Leon : Du kan betrakta SD som nödvärn, mot ett elakt gäng som har: "Vi som klarar av att kopiera vår herre TT" ,anställda som journalister.

Går du tillbaka i historieböckerna så förstår du varför det är så
Lycka till med historieforskningen, svenska folket börjar bli halvbra på det ,och bättre skall det bli, skriv upp det i din anteckningsbok

Prisad vare gud för Internet

 
Ingen bild

Leon

31 mars 2014 06:49

Mina historiekunskaper överträffar nog dina/era ganska avsevärt. Om inte annat så tyder ditt/ert inskränkta svammel på högst bristfällig historiekunskap. Sådana åsikter som vanligen framförs av dig/er är skrämmande exempel på en närmast bottenlös historiekunskap och påfallande okunnighet.

Att tänka på för dig/er (om förmågan till detta existerar...tvivel finns onekligen).
"Det man kan lära av historien är att man aldrig lärts något av historien"

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Rättvis

31 mars 2014 08:55

Sensationell framgång i Frankrikes val för Nationella Fronten

Nationella Fronten stöddes av sju procent och får borgmästarposten i elva städer med fler än 9 000 invånare, varav de två största är Béziers och Fréjus i södra Frankrike.

– Vi kommer att visa att våra valda kandidater kan bli goda borgmästare, sade en glad partiledare Marine Le Pen, som talade om ett "historiskt genombrott" för partiet som grundades av hennes far Jean-Marie Le Pen.

Som mest har Nationella Fronten tidigare haft fyra borgmästarposter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards