thoralf

Direktlänk till inlägg 14 maj 2017

VAR JIMMIE ÅKESSON BRA?

Av Thoralf Alfsson - Söndag 14 maj 21:47

Nu har jag lyssnat på kvällens partiledardebatt. Min känsla är att Alliansens partiledare hade taggat upp sig en del och gjorde det bättre än tidigare. Jan Björklunds kommentar om att Stefan Löfven inte är Jesus kan bli klassisk! Undrar om han fått den från förre KD-ledaren Alf Svensson.


Efter debatten om vården skrev jag följande på Facebook!


”Ingen tycks begripa att den stora invandringen är en av grundorsakerna till krisen inom vården! Dels har belastningen ökat på vården med alla asylsökande, dels finns inte de ekonomiska musklerna då bara invandringens kostnader i statsbudgeten ökat från 10 miljarder till 75 miljarder sedan 2011. Fattar ingen det! Jag vill höra Jimmie Åkesson säga det NU!!!!”



Personligen kan jag inte med bästa vilja anse att det var en bra debatt för Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson, som inte berättade vad Sverigedemokraterna står för och vilka politiska förslag vi driver i de ämnen som debatterades. Jag vill se en partiledare som är inspirerad och driver våra frågor med stort engagemang.


Sverigedemokraterna måste vid en partiledardebatt som ses av så många människor förklara vilka effekter massinvandringen har på de områden som debatterades under debatten. Integration, vården, lag o ordning och skolan. Alla dessa områden har påverkats väldigt negativt på grund av massinvandringen. Det måste sägas av Jimmie Åkesson!


Vad anser du om partiledardebatten?

 

Har du sett debatten kan du rösta i högermarginalen på bloggen.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

Söndag 14 maj 22:15

Håller med dig Thoralf.

En fullständigt ofarlig, mesig och trött Åkesson. En hushållsost på frukostbordet är mer rebelliskt än Åkesson i en debatt.

 
Ingen bild

Martin Larsson

Söndag 14 maj 22:26

Nej, Jimmie Åkesson är aldrig bra i partiledardebatter. Enda anledningen till att SD behåller honom beror väl på att man vill tillförsäkra partiledaren livslång riksdagspension. Annars hade Jimmie Åkesson petats för länge sen.

Thoralf Alfsson

Söndag 14 maj 22:43

Då måste han sitta i riksdagen i 4-5 mandat perioder ytterligare! Lite långsökt. Mest skitprat!

 
Ingen bild

Jenny K

Söndag 14 maj 22:43

Jag begriper inte vad som hänt Jimmie Åkesson. Ser ut som han tappat stinget?????
Verkar mest vilja smälta in i väggen och vara till lags.
Håller med dig Thoralf, det finns så oändligt mycket han kan ta upp som skulle ge debatten lite glöd och framför allt fakta om hur 7-klövern agerat under alla dessa år. Det måste fram lite jävlar anamma. Man får intrycket att Sd likt moderaterna inte vill ta regeringsmakten. Nä det här håller inte!

 
Ingen bild

Hacke

Söndag 14 maj 22:44

Valde faktiskt hockeyn före partiledardebatten trots att det bara rörde sig om en tämligen sömnig grundspelsmatch (förutom nya läckra radarpartet Bäckström-Nylander!).
För dessa Agenda-debatter brukar ju vara ganska så avslagna tillställningar. Och vad jag förstår av kommentarerna har jag inte missat något. Denna gången heller.
Sverige brinner, välfärden rasar, terrorn tilltar o s v. Det enda som är sig likt är käbblet mellan de som är ansvariga för kaoset.
Jag blir bra så förbannat trött.

 
Ingen bild

Acke

Söndag 14 maj 22:44

De flesta såg nog på hockeyn att se dessa pinsamma figurer hålla på med pajkastning är ju en pina. Såg nån minut då och då i dessa förbannade reklampauser det räckte.

 
Ingen bild

Friholt

Söndag 14 maj 23:04

Men fick ändå inte Åkesson Annie Lööf ordentligt ur fattningen när han påpekade att Alliansen (och hon) inte skulle kunna regera utan SDs hjälp? Lööf gick på tomgång efter den avslöjande frågan.

Thoralf Alfsson

Söndag 14 maj 23:24

Sant! Det är inte lätt att få Annie Lööf svarslös.

 
Ingen bild

Joho

Söndag 14 maj 23:15

Alla lovade miljarder hit och miljarder dit ingen säger ingen förklarade var dessa miljarder skulle tas, sen hur länge ska Åkesson stå och nicka när han debatterar med en motståndare verkar som han håller med i allt som motståndaren säger , klassiskt uttryck kan de också bli när Lövet säger att en polischef är en polischef när Björklund ville ha en polis som högsta chef likt en militär är högsta shef inom det militära och en läkare är högsta chef inom vården då hördes ett skratt från publiken.

 
Ingen bild

Tommy

Söndag 14 maj 23:22

Det var länge sedan Åkesson lyckades i en partiledardebatt. Återigen en svag insats av honom. Jag blir mer och mer fundersam på vad SD egentligen står för i en hel rad frågor... En jättebesvikelse! Eller om man så vill: SKÄRPNING!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

Söndag 14 maj 23:23

Åkesson kunde ha paraderat genom hela sändningen och täppt till truten på hela panelen med tanke på vad som händer inom t.ex skolan, polisen och vården. Frågan som alla SD:are bör ställa sig är; Varför gjorde han inte det? Har något beordrat honom att vara helt menlös och nicka instämmande till Löfven?

Om inte, begriper jag inte varför Åkesson är så passiv. Alla ämnen kan direkt kopplas till den extrema invandringen och den muslimska ideologin islam.

 
Ingen bild

Eric H

Söndag 14 maj 23:36

Det måste ständigt påpekas och då inte bara av Åkesson, att invandring/migration inte är en (avgränsad) fråga bland alla andra, likt skola, vård, äldrevård, försvar etc.
Invandring påverkar ALLA andra områden, samtidigt, det får man aldrig glömma bort!
Är med i några webbpaneler och påpekar detta vid svarstillfällena så ofta det går.
Men det måste också sägas, det är inte lätt att vara Jå i en svensk debatt, vi har ju nästan bara två partier och beröringsskräcken från sjuan gentemot sd är gränslöst stor...

 
Ingen bild

l larsson

Söndag 14 maj 23:38

Tycker inte Jimmie var så dålig. Det han säger när han väl får komma till tals år både vettigt och klargörande.

Thoralf Alfsson

Söndag 14 maj 23:55

Bag anser att han måste ta mer plats på eget initiativ!

 
Ingen bild

G

Söndag 14 maj 23:53

Det största systemhotet är islam.
Enda sättet att rädda Sverige är att förbjuda islam.
Vågar någon säga det?!

 
Ingen bild

Blåsippan

Söndag 14 maj 23:57

Ju mer ansträngt läget i Sverige blir ju mer besviken blir man på SD. Jimpa verkar så angelägen att få komma in i AKBs värme att han sviker sina kärnväljare. Eller så är det jag som helt sonika vandrat förbi SD i min politiska sökning i livet..

 
Ingen bild

Lars Åhlin

Måndag 15 maj 00:07

Jimmie var inte direkt dålig, även om jag önskar att han var mycket mer aggressiv och självsäker. Det stora problemet är dock att SD inte tycks bedriva någon som helst politikutveckling. Det senaste opuset, SD:s nya sjukvårdspolitik, är tyvärr bara ytterligare en i raden av politiker-förslag som det funnits så mycket av tidigare. Vi hade kunnat göra så oerhört mycket mer om vi varit lite modigare och öppnare inom partiet.

 
Ingen bild

Björn

Måndag 15 maj 00:31

Tycker Jimmie var ok. kan förstå om han är trött på dessa debatter. Skulle jag också ha varit i hans ställe. I stort sett alltid samma sak. Alltid är det någon som måste påminna honom om SD´s rasistiska rötter.
Vad han kanske borde ha framfört är att vad som behövs i skola och rättsväsende är inte bara tillskott av medel utan även en uppsättning verktyg, så att lärare och poliser kan börja arbeta på det sätt som de ska och att man kan börja ställa krav på folk.

 
Ingen bild

Hacke

Måndag 15 maj 00:50

Vi får inte glömma att Åkesson är en partiledare långt utöver det vanliga. Han och sd är unika i sin framgångssaga inom svensk politik. Under Jimmies ledning har partiet fördubblats vid varje val. Nästa val verkar följa mönstret och kanske är sd då t o m Sveriges största parti. Helt otroligt! Men inte ens Åkesson kan leverera på absolut toppnivå vid varje tillfälle och tillfredsställa alla.

Men jag tänker på hur beundransvärt klokt och genomtänkt han exempelvis svarar då han helt oförberedd får en mikrofon under näsan i något sammanhang. Inte ett ord för mycket, inte ett ord för lite. Lugnt och bestämt. En exakt avvägning som närmar sig den absoluta perfektionen. Finns ingen som ens kommer i närheten av honom där. Det är statsmannamässigt. Tänk också att ständigt ha en journalistkår i hasorna som inte vill något hellre än att fälla just honom. Jämfört med Åkesson jobbar de övriga partiledarna närmast som i en skyddad verkstad.

Dessutom arbetar han målmedvetet och långsiktigt som kanske ingen annan. Han är så långt ifrån det mandatperiodtänkande som man kan komma och som så avslöjande tydligt präglar hans motståndare. Vem har i hans ålder det tålamod och kyla i strävan kring visionerna för ett land som dessutom befinner sig i mer eller mindre kaos och fritt fall.

Det är stort, helt outstanding enligt mitt förmenande. Därför bör vi ställa upp till hundra procent bakom Jimmie, i alla lägen. Jag tror inte det är möjligt att hitta någon bättre. Någon som har hans förmåga att samla sympatisörer och väljare ur de breda folklagren – från höger till vänster, från hög som låg.

Thoralf Alfsson

Måndag 15 maj 07:18

Du har en poäng där!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

Måndag 15 maj 01:05

Åkesson tog i gårdagens debatt försiktighetsprincipen till en nivå jag inte trodde var möjligt.

Ps.
Lööf, Lövin och Löfvén. En somalier t.ex måste tro att alla politiker i Sverige heter något på Löv.

 
Ingen bild

Veritas

Måndag 15 maj 01:59

Malmös nya Moske, stöder IS och Sharia.
Fortsätter denna avvecklingen av vårat land så kommer kvinnorna tvingas ha slöja lr burka över huvudet på allmänna platser.
SD 2018 >>>>>>>

 
Ingen bild

Molle

Måndag 15 maj 02:27

Men man får säga till Jimmys försvar att han håller bra ton trots att de andra går till personangrepp. Det är starkt och det tror jag SD tjäna på i längden.

Thoralf Alfsson

Måndag 15 maj 07:22

Sant.

 
Ingen bild

Martin Larsson

Måndag 15 maj 03:11

De som kom in i riksdagen 2010 och har suttit 8 år när denna mandatperiod avslutas 2018 får livslång riksdagspension. Jimmie Åkesson hör till detta gång om han håller mandatperioden ut. Det vet du också Thoralf.

Thoralf Alfsson

Måndag 15 maj 07:25

Du har fel! Jag sitter inte krisdagarna. Jag lämnade 2014. Jimmie Åkesson är dessutom för ung för att få ersättning fram till pensionen!

 
Ingen bild

Sven Dacke

Måndag 15 maj 07:02

Jag har ett flertal gånger framfört kritik mot Jimmmie Åkesson

Så även i dag. Det ligger 100 bollar på strafflinjen, men Jimmi kan inte ens försöka sätta en enda i krysset för han är rädd att inte bli populär!

Tror att han borde bytas ut, och det spelar ingen roll hur många bra debatter dom övriga riksdagsmännen vinner, det är i TV mycket kommer fram, eller inte kommer fram.

Tyvärr, såg första halvan av debatten, vi 21 gick jag över till sammandraget på kanal 10 av formel 1.

Där finns i alla fall grabbar som kan köra i mål

Ett gammalt ordspråk till Jimmie, om han nu förstår liknelsen

"Blyga gossar får inte kyssa vackra flickor".

 
Ingen bild

Sven Dacke

Måndag 15 maj 07:05

Till er som är förbannade på själva bloggfunktionen för att era långa inlägg försvinner innan ni är klara

Det beror på att sidan uppdateras automatiskt och lösningen är

Skriv meddelandet klart med Anteckningar eller liknade program

Klistra in det färdiga resultat, efter stavningskontroll och skicka

 
Ingen bild

Stefan A

Måndag 15 maj 07:28

För socialisterna är det huvudsaken att skattepengar
Hamnar I den offentliga sektorn, då är allt frid o fröjd,
Att man köper in hyrläkare o sköterskor som kostar tre
Gånger så mycket som fast anställda o köper in strumpor
För 6000 kr paret är inget problem för socialisterna I S, MP
Och V, någon som hört en journalist ställa Jonas Sjöstedt
Till svars för sådant beteende?... Nej tänkte väl det, beror
På att journalisterna själva till 99% är socialister, det är
Bara I Sverige I den fria världen man tror att offentliga
Sektorn är den mest effektiva verksamhetsformen som
Finns, det tar tid att bryta ett sedan årtionden indoktrinerat
Socialistiskt beteende, man är ju själv uppväxt I ett
Trefjärdedels socialistisk samhälle, det fanns en
Vårdcentral, ett apotek, en skola, en tandläkarmottagning,
Möjligen tilläts en privat handlare konkurrera med
Konsum om inte sossarna I kommunstyrelsen motarbetade
Denne, minns inte att man själv reagerade nått särskilt
På detta, det var så det var, annat är det nu när man
Ser saker och ting I backspegeln.

 
Ingen bild

Stridhsson

Måndag 15 maj 07:31

Skönt att jag avstod debatten, samma gagg som tidigare, inget konkret,
får mer inspiration med barnbarnen i sandlådan!
När ska det bli jävla anamma, har väntat tillräckligt länge!

 
Ingen bild

Tompa

Måndag 15 maj 07:32

Hur kan man inte ta upp och varna för den kommande anhöriginvandringen som 7 klöver kommer att låta ske.

Alla verkar vara överens om att sjukvård mm är utsatta men hur tror ni att det kommer att bli med 300-400.000 fler bidragstagare.

Man pratar skola i en halvtimme utan att beröra att 50.000 analfabeter placerats ut i svenska klassrum.

7klövern har röstat för att illegala invandrare skall ha rätt till svensk välfärd.

 
Ingen bild

Tore

Måndag 15 maj 07:38

Vad hade Jimmie Åkesson för strategi? Vad ville han få fram i debatten?

 
Ingen bild

Stefan A

Måndag 15 maj 07:43

Ot! Hoppas SD stockholm JO anmäler MP stockholm
Eller nått liknande om det går, de tänker tydligen
Använda stockholms lokaltrafik SL som påtryckning
Mot Metro I politiska syften vilket inte är tillåtet vad
Jag vet, SL är inte MP,s egendom utan skattebetalarnas.

 
Ingen bild

Stefan

Måndag 15 maj 09:01

Jag tycker att det känns snarare att Jimmy aldrig får chansen att debattera ordentligt, måste kännas meningslöst för honom att enbart gå i försvar och få påhopp. Han borde snarare sätta ner foten och strunta i i dessa debatter. Vore bättre att han kanske satsa på att synas mer i andra kanaler eller debattera på andra villor

 
Ingen bild

Bo

Måndag 15 maj 09:33

Jimmie blir uppäten i dessa debatter. Han måste bli tuffare och framförallt inte låta de andra avbryta honom. Jag vill se Mattias Karlsson i partiledardebatterna. Han har ett tuffare tonläge och låter inte folk avbryta honom.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

Måndag 15 maj 10:17

Tycker att Jimmie gjorde bra ifrån sej , betänk att alla övriga 7 deltagare bara gick in för att sänka honom ,det är inte lätt att slåss mot väderkvarnar ! Heja Jimmie och SD !

 
Ingen bild

Niklas R

Måndag 15 maj 10:24

Såg inte debatten. Men jag måste säga att SVT gör svenskarna en stor tjänst genom att visa Åkesson i en kraftfull position kräva svar av en velig och verklighetsförnekande Lööf om hur hon hade tänkt att regera Sverige utan hjälp av SD.

Antagligen inte vad SVT tänkt sig men det är så effekten blir. Svenskarna gillar handlingskraftiga ledare.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

Måndag 15 maj 10:57

Jag såg inte debatten. Så förutbestämt. Man blir bara på dåligt humör.
Jag anser att JÅ ska skita i alla påhopp och bara säga sin syn på samhällets förfall och vad man behöver göra åt det.

t ex Ingen gratis skola, tandvård, medicin, vård till illegala utlänningar.
Inga försörjningsstöd heller.

 
Ingen bild

Lena

Måndag 15 maj 11:04

Jo visst vill vi ha en vassare Åkesson, det finns alltid mycket att önska. Men det har aldrig varit fel att vara en "gentleman" som inte i första hand söker strid. Fy för den led för den rödgröna röran som inte klarade av komma med någonting som för politiken framåt men fick hur mycket tid som helst att bre ut sig av programledarna.
Dessutom fick Åkesson in några riktigt bra smällar, den mor Lööf framför allt men han fick även in lite mot den triste Lövin och densamme V partiledaren som man nästan vänder bort ansiktet när man ser i rutan.

Fortfarande är Åkesson och SD alternativet till att ex rösta blankt. Det är väl kanske mer vad som pågår bakom kulisserna som oroar mig. (All makt korrumperar).

 
Ingen bild

Lena

Måndag 15 maj 11:22

Många på uttrycker en önskan att Åkesson ska göra bättre ifrån sig. Jag tänker att just nu har vi det vi har och som individer ska man nog börja med att visa mer eget mod visavi myndigheter t ex och mot andra man kommer i kontakt med i samhället. Vi svenskar har det vi har för att vi är konflikträdda (mig själv inberäknat). Ibland behöver man träda ur sitt vanliga "jag" och visa sig själv och andra att man har en del annat också att visa upp. Mod är en nödvändighet idag. Vi kommer att falla ännu mer om det inte blir ett riktigt folkuppror.

 
Ingen bild

Lena

Måndag 15 maj 11:45

"De borgeliga vill inte ta makten"... "vad har de i politiken att göra om de bara vill sitta på läktaren och kommentera".

https://samtiden.nu/2017/05/de-borgliga-vill-inte-ta-makten/

 
Ingen bild

Viveka

Måndag 15 maj 12:12

Ja, Åkesson var bra. Men, han kan bli bättre. Han behöver prata klarspråk, mer i bilder, Han måste förklara flyktinginvandringens stora betydelse på den svenska välfärden och skolan. Den stora samhällsförändringen som sker och har skett. Är det t ex rimligt att illegala invandrare får gå gratis till tandläkare (endast 50 kronor per gång, vilket är mycket svårt att kräva in då dessa inte har någon fast adress). Medan svenskar som inte har råd får låta bli tandvård eller ta lån (om de nu kan få det). Vad beror det på att det plötsligt blivit så trångt på våra förlossningsmottagningar? Invandrarkvinnor föder som regel fler barn och efter födseln erhålls barnbidrag, föräldrapenning etc? Rimligheten i retroaktivt vårdbidrag för barn som fötts i annat land)? Hur mycket kan totalsumma bli för en stor barnfamilj? Hört talas om en somalisk familj som tog hit sina 12 barn? (Kanske inte helt representativt men om jag missminner mig så rätta mig). Har man räknat på det? Den samlade kakan skall räcka till så många fler trots att så många i de här grupperna inte arbetar och betalar skatt. Försämringar i skolan? Kan det ha någon betydelse att språkförbistringen drar ned det samlade skolresultatet (även för de svenska barnen som inte får den hjälp de behöver då nysvenskarna tar en så stor del av resurserna)? Överrepresentation i brottsstatistiken? Bilbränder, skjutningar etc? På våra fängelser? Varför har sexualbrotten skjutit i höjden?
Varför har våra badhus fått så dåligt rykte? Utomlands? Varför skall migrationsbesluten flyttas in i de svenska klassrummen? De ensamkommande barnen (förtrupperna) som ej har flyktingskäl ges möjlighet att stanna, med därtill tillhörande familjeåterförening. Arabiska språket som gått om finskan. Jämställdheten? Hedersförtrycket?
Och till Stefan Löfvén; HUR KAN MAN I DAGENS ANSTRÄNGDA LÄGE SLÄPPA PÅ ID-KONTROLLERNA VID VÅRA GRÄNSER? Varför inte invandring på en rimlig nivå? Åkesson bör pedagogiskt förklara vad som hänt och händer med vårt land. Minnet är tyvärr kort för folk. Det sker en långsam tillvänjning.

 
sunken

sunken

Måndag 15 maj 12:17

Min text försvann, ger upp mina kommentarer.

http://http:s

 
Ingen bild

Viveka

Måndag 15 maj 12:22

Jag hade fel i mitt inlägg. Familjen hade 10 barn, inte 12.

http://www.friatider.se/invandrare-far-ratt-till-socialbidrag-for-flygbiljetter-at-familjen

 
Ingen bild

605xx

Måndag 15 maj 12:25

”dessutom för ung för att få ersättning fram till pensionen!”

Varför ända in h-vete skall någon anställd få ersättning fram till pensionen?
Riksdagsledamöter skall hänvisas till arbetsförmedlingen som gäller för alla andra.

 
Ingen bild

joffe

Måndag 15 maj 12:55

Nej Jimmie var inte bra. Han är för vek även om han har alla bollar att skjuta i öppet mål men missar alla chanser.

Tuffa till dig Jimmie och lär lite av jävlar anamma typ Nigel Farage!

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

Måndag 15 maj 13:03

Jag tycker Jimmie gjorde en mycket bra insats överlag, både i själva debatten och även i intervjuerna innan och efter debatten. Håller dock med om att massinvandringens påverkan på vården i Sverige absolut borde tagits upp. Samma gäller den kommande enorma anhöriginvandringen som är på gång och som många tittare säkert inte ens känner till.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

Måndag 15 maj 13:10

Bara genom att stå där, mitt i debatten med vetskapen för alla, om att SD nu är Sveriges näst största parti, påverkar han mycket..

 
Ingen bild

Hm

Måndag 15 maj 13:14

Försöker med Lenas länk igen
https://samtiden.nu/2017/05/de-borgerliga-vill-inte-ta-makten/

 
Ingen bild

Tony

Måndag 15 maj 13:27

I intervju efter intervju ställa aldrig någon fråga till den förnumstiga Annie Lööf om hur vi ska klara att ta emot 30 miljoner flyktingar som hon tycker att Sverige bör ta emot när
det råder rena kaoset med dom två miljoner som redan är här?
Sen bör någon påminna henne om att centerpartiet hade en hel del Nazivänliga figurer under andra v.k, hon rapar ju alltid upp Sd s rötter bara för att det fanns några kufar där i begynnelsen av partiets historia, men sina egna glömmer Annie??

 
Ingen bild

Lasse

Måndag 15 maj 13:59

Tycker Åkesson gjorde ett väl godkänt arbete, kreativ och kom med lösningar. det går inte att vara besserwisser i sådana här sammanhang det slår bara tillbaka på honom själv. Tror han skaffade en del nya väljare till partiet genom att uppträda som han gjorde, han kan inte gå på konfrontation i varje tv.framträdande

 
Ingen bild

Edith i Björnlunda

Måndag 15 maj 14:03

När kommer 'den globala uppvärmningen' till oss?
Kan 'miljökämpen' Mehmet Kaplan hjälpa oss med ett svar? Eller Åsa Romson, Birger Schlaug kanske?!
Om isbjörnarna svettas av värmen i Nordpolen så kan de söka asyl på Öland, det är istäcke där ända in i maj. Isbjörnar är väl inte farligare än muslimska terrorister!
Farligast är att vi har en regering som lurar myter i sitt folk.

Regeringen
Tel: #31#084051000

 
Ingen bild

Observer

Måndag 15 maj 14:07

Får jag inte se en sådan som dig Thoralf som efterträdare till Åkesson, Så tror jag att jag röstar med fötterna och lämnar landet helt sonika.

Det finns en risk att det tar för lång tid för Sverige att få en ny bra majoritetsregering(parti)!

NEDERLÄNDERNA = STOLPE UT.

FRANKRIKE = STOPLE UT.

Och nu Tyskland som i provvalet får ÄNNU en period av Angela Merkel.

SVERIGE = Gissa?!! (Vad tror ni det sovande folket gör?)

Vi är m i n s t 3 ytterligare valperioder D.v.s 12 År bort och ett mycket kraftigt förfall av Sverige a´la Detroit före Svensson kommer att reagera. Det får vi kallt räkna med -Den som orkar bo kvar vill säga.
Säg att det t.o.m behövs inbördeskrig och plundring innan Svensken vaknar. Då är vi illa ute! -Våra unga är inte vapentränade (ingen lumpen) De vill heller inte ställa upp ens, Ej vältränade med armar som salta pinnar. Dessutom ingen försvarsmakt värd namnet.
Landet klarar max 2 valperioders vanstyre ytterligare -Där går the tippingpoint, då vi inte kan reversera.

 
Ingen bild

Observer

Måndag 15 maj 14:14

Om det nu b l i r så som jag skulle önska. Thoralf som ledande gestalt inom ett SD som har +51% så har jag bara ytterligare en önskan:

GÖR OM VALSYSTEMET!

Länder kan inte år 2017 styras via bondfångeri.

 
Ingen bild

E

Måndag 15 maj 15:26

@Karlskronabloggen
Islamiseringen
borde inte det tagits upp?!

 
Ingen bild

BP

Måndag 15 maj 15:55

OT, kom till Sverige via Öresundsbron idag. Såg enbart
två tulltjänstemän, ingen koll.

 
Ingen bild

Mycket bra av JÅ.

Måndag 15 maj 16:30

Jimmie Åkesson gjorde ett kraftfullt och för att vara han även ett aggressivt framträdande.
Han sopade matten med herr Löfven,kommunisten Sjöstedt och Annie Lööf.
Att inte tjafsa om islamisering och invandringens kostnader i tid och otid gynnar SD i det långa perspektivet.
Svenska folket vill inte ta till sig detta och den vänstervridna journalistkåren väntar bara på detta,för att ha en anledning att dränka övriga vettiga sakfrågor med det gamla vanliga rasism,främlingsfientlighet osv.
Därför får JÅ med beröm godkänt!

 
Ingen bild

Hacke

Måndag 15 maj 17:39

Har nu sett debatten i efterhand och tycker Åkesson skötte sig bra - som alltid. Allra bäst var han i duellen med medias nya kelgris Annie Lööf. Här fick prinsessan på ärten för en gång skull smaka lite tuggmotstånd. Hur hon kunde koras som kvällens vinnare (av sina vänner i msm förstås) är en gåta. I de mer folknära och neutrala undersökningarna som exempelvis Nyheter 24 krossade Åkesson som vanligt allt motstånd.
Men det är skrämmande så lite sådana här debatter egentligen ger av politisk substans. Men det är väl det som är själva idén när regimmedia drar på med sina teaterföreställningar i demokraturen.

 
Ingen bild

Mattias R

Måndag 15 maj 18:10

@Thoralf
Tyckte Åkesson var blek. Han har tidigare haft ett driv i sig, vet inte vart det tagit vägen. Men det är bra, ju blekare desto bättre.

@E
Måndag 15 maj 15:26
Varför då? Det pågår ingen islamisering av Sverige, vem har slagit i dig det?

 
Ingen bild

HerrFrågande

Måndag 15 maj 19:24

Apropå gårdagens partidebatt så kan jag inte låta bli att påminna om socialdemokraternas bruna rötter. Pettersson har på ett utomordentligt bra sätt beskrivit detta osmakliga fenomen.

Läs själva:
https://petterssonsblogg.se/2017/04/29/gammelfascisten-s-judepassen-och-yttrandefrihet/#more-212940

 
Ingen bild

Goddag Yxskaft

Måndag 15 maj 20:03

@Mathias R
Jag undrar liksom du vilken islamisering det talas om på den här bloggen?
Såg du någon halalpadda på Mellon?

 
Ingen bild

För allas lika värde

Måndag 15 maj 20:16

Vårdguidens telefontjänst 1177 erbjuder svar förutom svenska på arabiska, somaliska och finska.
Uppenbar flagrant diskriminering mot andra språkgrupper.

 
Ingen bild

Anders

Måndag 15 maj 22:53

Problemet är nog att han har småbarn - samma för Fridolin som med känns rätt trött.

 
Ingen bild

Steve

Tisdag 16 maj 08:20

Håller med Thoralf om att Jimmie Åkesson inte imponerade i denna partiledardebatt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - Fredag 15 dec 16:51


Överläkaren Jörg Carlsson brukar skriva väldigt bra krönikor där han på ett raffinerat sätt brukar såga landstingspolitikerna i den rödgröna majoriteten. Jag har vid flera tillfällen uppmärksammat hans krönikor på bloggen och länkat till krönikorna. ...

Av Thoralf Alfsson - Fredag 15 dec 00:07


Jag blir bara så trött när jag hör skolpersonal, psykologer, rättsväsendet och elever uttala sig om knivmordet på en gymnasieskola i Stockholm. Det tycks vara en väldigt stor andel elever med utländsk bakgrund. Om bara hälften av det som jag läst och...

Av Thoralf Alfsson - Onsdag 13 dec 23:28

    Har varit på studiebesök i Linköping med Samhällsbyggnadsnämnden och tittat på Vallastaden.   Det var verkligen inget som imponerade på mig. Eftersom jag själv ägnat mig åt några byggprojekt så tittar jag på detaljer och hur t.ex. fasade...

Av Thoralf Alfsson - Tisdag 12 dec 18:34


    Idag tittade jag på TV4 för ovanlighetens skull. Malou efter tio där Tobias Billström (M), Heléne Fritzon (S) och Jan Björklund (L) medverkade. Vilket hyckleri! Det som ändå är det mest beklämmande är att Malou och så många andra programleda...

Av Thoralf Alfsson - Måndag 11 dec 23:29


”Enligt flera medier är de tre anhållna utländska män som är 18, 20 och 21 år gamla. Tidningen Expo skriver att männen kommit till Sverige under 2017 från länder i Mellanöstern. De är misstänkta för försök till mordbrand. 18- och 21-åringen är ...

Presentation


Thoralf Alfsson
Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

929 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ thoralf med Blogkeen
Följ thoralf med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se