thoralf

Alla inlägg den 25 april 2013

Av Thoralf Alfsson - 25 april 2013 23:09

Ikväll vill jag uppmärksamma alla antirasister, de mest goda människorna i vårt land, åtminstone enligt dem själva. De som vet mest och bäst, samtidigt som de ägnar all sin tid åt att förtala sina medmänniskor.

Jag tänker på Daniel Poohl, Alexander Bengtsson, Daniel Vergara , Niclas Nilsson alla från Expo. Jag tänker inte heller glömma bort Henrik Johansson, Anny Berglin och Tobias Lundeqvist som utövar sitt näthat dagligen mot svenskar.


Ej heller tänkte jag glömma David Baas på Expressen eller Anders Lindberg och Åsa Linderborg på Aftonbladet. Jag skall heller inte missa att nämna Henrik Rydström och Katarina Mazetti i detta sammanhang. De kanske skulle känna sig ”krängta” av att inte få vara med i den politiskt korrekta ”gemenskapen”.


Alla dessa och ytterligare ett stort antal som jag inte namngivet (förlåt om jag missade dig) anser jag vara korkade besserwissrar och fosterlandsförnekare och därför tänkte jag att de skulle få lyssna till den mycket kloke Herman Lindqvist.



Av Thoralf Alfsson - 25 april 2013 14:47

Idag är jag minst sagt irriterad på Barometern men det kommer jag återkomma till i ett senare blogginlägg när jag inte är i affekt, utan har gått ner i varv.


Idag har jag deltagit vid en officiell utfrågning i 1:e kammarsalen om en fossiloberoende fordonsflotta. Näringsutskottet hade även bjudit in Skatteutskottet att deltaga.


Som jag har skrivit i tidigare blogginlägg betraktar jag mig som klimatlogiker och lägger därmed mer vikt vid de fakta som finns tillgängliga än t.ex de klimatmodeller som många eller alla klimatalarmister utgår ifrån. Jag ser målet om en fossiloberoende fordonsflotta redan år 2030 som ganska orealistiskt om inte något väldigt oväntat inträffar inom energiforskningen, vilket också framkom i flera anföranden. De flesta var oroliga för att EU inte driver frågan i rätt riktning men det kanske finns en orsak till detta. Som alla vet har vi i Sverige journalister som till övervägande del sympatiserar med MP och V och det avspeglar sig givetvis inte bara i media utan även inom lobbygrupper.


Koldioxiddebatten liknat till viss del invandringsdebatten där man hävdar att vi måste ha en hög invandring för att klara jobben i framtiden trots att vi har en hög arbetslöshet idag.


Detsamma gäller elenergin. Vi måste ha ett överskott av elproduktion för att klara en fossilfri fordonsflotta i framtiden, därför måste vi subventionera den för att få ett ännu större överskott. Ett överskott som vi inte vet om det ens behövs i framtiden.


Ni som följer min blogg vet att jag vid flera tillfällen tagit upp subventionerna till vindkraften och att jag skrivit debattartiklar i ämnet, som även publicerats. Senast jag gjorde detta i riksdagen var den 20 mars i ett anförande där jag bland annat citerade ur en debattartikel skriven av ledamöter från Kungliga akademiens energiutskott. Se nedanstående klipp.


 


Idag fick jag även en möjlighet att ta upp detta i direktsänd TV2 och ställa en fråga till energiminister Anna-Karin Hatt om hon och regeringen inte anser att det vore befogat att minska subventionerna på vindkraft då elproduktionen är mer eller mindre fossil och koldioxid fri idag. Och istället satsa mer på att minska fossilberoendet inom transportsektorn.


Men som vanligt fick jag inget godtagbart svar från Anna-Karin Hatt. Hon valde att bara prata om hur viktig vindkraften är för framtiden och att vi måste bredda vår energiproduktion med intermittent elproduktion. Trots att vi under 2012 hade ett elöverskott på 19TWh. För att förstå hur stort överskottet var kan det nämnas att vindkraften totalt producerade ca 7 TWh under 2012. Se min fråga och Anna-Karin Hatts svar i följande klipp.



För den som vill se hela utfrågningen med anföranden kan gå in på följande länk.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards