thoralf

Direktlänk till inlägg 16 maj 2018

HAFT INFLUENSA

Av Thoralf Alfsson - 16 maj 2018 22:27

Det har varit låg aktivitet från min sida på bloggen. Jag har haft influensa och varit mer eller mindre däckad i ett antal dagar. Länge sedan jag var så dålig av influensa. Idag börjar jag återvända till livet, förutom att jag hostar upp blod och slem från mina luftrör. Men det känns i varje fall som jag kan bli frisk och pigg igen.


Tittade på Aktuellt ikväll och kan bara konstatera att hela reportaget om brott med den efterföljande debatten mellan Jimmie Åkesson och Anders Ygeman var en bekräftelse på att SD under alla år haft den rätta problembilden. Men under alla dessa år har vi anklagats för främlingsfientlighet och till och med rasism av företrädare från partierna i 7-klövern.


Har någon av dessa bett om ursäkt?

 

Jag tycker så illa om vissa av 7-klöverns företrädare att jag har svårt att ens se dem på TV, ännu mindre lyssna på dem. Anders Ygeman är en av dem. Jag kom på mig själv med att istället för att sitta och lyssna var det ”något” som styrde ut min kropp i köket, för att fixa något att äta.


Jag har ju även vissa egna erfarenheter av Anders Ygeman från min tid i riksdagen. Jag tycker helt enkelt väldigt illa om honom och hur han var som ordförande i Trafikutskottet. Usch!!!  Sitter man i samma utskott så hälsar man på varandra. Det klarade inte Anders Ygeman!


Imorgon hoppas jag att jag är tillbaka med full energi och ett riktigt blogginlägg. Det har hänt en del saker som jag gärna vill skriva om. En sak i Oskarshamn som jag hoppas att lokalmedia tar upp redan imorgon. Så skall jag fylla på med lite mer uppgifter som säkert media kommer utelämna. Men man vet ju aldrig ett valår.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 maj 2018 22:40

Thoralf har tidigare skrivit om att Radiotjänst, av säkerhetsskäl, inte gör avgiftskontroller i muslimska och arabiska getton. Thoralf har också berättat om oviljan att styra upp torghandeln och parkeringssituationen i Kalmar.

Anarkotyranni kallas det tydligen.

Polisen ingriper inte när araber/muslimer vandaliserar i sina getton. Försäkringskassan utreder eller stoppar inte det gigantiska fusket med assistansersättningen. Invandare bränner bilar. Kommuner vågar inte genomföra livsmedelskontroller. En bilmålvakt i Malmö tillåts få äga 3800 bilar. Aggressiva invandrare tillåts åka buss utan giltigt färdbevis. Fusket med nystarts- och instegsjobb utreds inte. Den kriminella handeln med pass och folkbokföringen får fortgå.

Detta är några exempel på Anarkotyranni

Ovanstående brottslighet tolereras endast om brottslingen inte är svensk. Att brottsligheten inte utreds eller stoppas har en enkel förklaring. Anarkotyranni råder! Man vet helt enkelt inte hur araber, muslimer eller afrikaner fungerar. Våld, hot och full konfrontation har man ingen aning om hur man ska hantera. Därför har man överseende med grov brottslighet och barnmisshandel.

Svenskar däremot vet man precis hur de fungerar. Vi hotar inte med våld eller ställer till med kaos och skottlossning. Vi mordhotar definitivt inte sjuksköterskor, lärare, personal på återvinningscentralen eller fröken på förskolan. Vi könsstympar inte våra barn. Så beter sig inte en svensk. Vi accepterar som regel ett myndighetsbeslut och betalar förseningsavgifter, böter m.m

7-klövern har skapat ett monster.

Lyssna gärna på det här klippet från Vita Pillret, där anarkotyranni diskuteras

Vita Pillret #43 – Anarkotyranni (17min)
https://tinyurl.com/y72npkvn
https://vocaroo.com/i/s0sFR5lmBvaZ


Ps Kvällens inslag om Husby är ett utmärkt exempel på anarkotyranni

Thoralf Alfsson

16 maj 2018 22:46

Tar man hit Mellanöstern, då får man Mellanöstern!

 
Ingen bild

Lena1

16 maj 2018 22:47

Ta hand om dig, Thoralf, det finns bara en som är du;) att hosta slem o blod låter elakt, förstår inte hur du orkar hålla på att posta inlägg då?

Håller med om att Jimmie Åkesson gjorde ett strålande intryck i dagens debatt, samtidigt som Ygeman såg skamfylld ut, han blickar alltid neråt mot marken, vilket ger ett intryck av att han skäms och har endast ett egenintresse av att stå där prata nonsens, allt för att hålla uppe sin karriär, lön och fantastiska pensionsersättningar. Han ser helt enkelt ut som att han tappat stinget och inte har något större intresse av politiken. S har tappat stinget trots att de har hela maktapparaten bakom sig och media.

 
Ingen bild

Humanist

16 maj 2018 23:20

Krya på dig, Thoralf! Om du hostar blod vore det kanske lämpligt med en läkarkontroll innan du börjar arbeta för full maskin igen. Vi har en lång valrörelse framför oss, och du är en mycket viktig kugge i det maskineri som arbetas för att rädda Sverige. Du måste naturligtvis tänka på din hälsa!

Jag såg inte Aktuellt ikväll. Hade missat att Jimmie skulle vara med. Nu, efter att ha läst ditt blogginlägg, ska jag förstås se inslaget på webben.

 
Ingen bild

Molle

17 maj 2018 01:20

Du ska absolut gå till läkaren, Thoralf. Jag hostade blod, ja det sipprade upp blod även utan att jag hostade för den delen.
Hamnade i Linköping där de konstaterade att jag hade kol.
Vi ska ju rösta in dig i rikstadshuset i höst, så du måste bli pigg tills dess.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

17 maj 2018 02:30

Joakim Lamotte i Växjö

"En kvinna berättade om en händelse på Oxtorget för några år sedan då ett svenskt och ett utländskt gäng drabbade samman i slagsmål. När polisen kom till platsen grep de bara svenskarna och lät utlänningarna gå.

–Då gick några svenskar till polisstationen och frågade varför. De fick svaret: ”Det blir lugnast så …”

"grep de bara svenskarna" och "Det blir lugnast så"

Ytterligare ett exempel på anarkotyranni. I Lysekil berättade den äldre mannen precis samma sak. Polisen har beordrats att inte gripa eller provocera invandrare.

Noterade ni förresten att under den första intervjun, med en kvinna i tjugofemårsåldern - att kyrkklockorna dånade i bakgrunden?

Deprimerande Lamotte-sändning från Växjö
https://tinyurl.com/ybfz6c5x
https://www.svegot.se/2018/05/16/deprimerande-lamotte-sandning-fran-vaxjo/

 
Ingen bild

Stefan A

17 maj 2018 06:26

Jo man har sett ett antal riksdagsdebatter där
sjuklöverns representanter i stället för att diskutera
sakfrågan öst otidigheter över Sverigedemokraterna,
de borde ta sitt pick o pack och dra från riksdagen, de
har ingenting där att göra, nu när vinden vänt låtsas de
som ingenting och att de alltid tyckt som vinden blåser,
det är obehagligt att sådana kan sitta och stifta lagar.

 
Ingen bild

SM811

17 maj 2018 06:49

Positiva mätningar har kommit. Jag tycker att SD hataren Ygeman skall lungna ner sig. Mycket otrevlig och osympatisk man.
https://samnytt.se/sd-och-s-jamnstora-m-backar-och-mp-fast-under-sparren/
https://nyheteridag.se/sentio-sd-mer-an-dubbelt-sa-stora-som-m-och-storsta-parti-med-marginal/

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 maj 2018 06:58

Det är jobbigt att vara sjuk.
Jag tror att det kan vara malaria du har dragit på dig,nu när vi fått tropiskt klimat i Sverige.
Själv har jag problem med Krokodiler i poolen och Skallerormar i trädgården.

 
Ingen bild

SM811

17 maj 2018 07:07

Det börjar likna sagan om tio små pojkar.
http://soldatmamma.blogspot.se/2018/05/det-borjar-likna-sagan-om-tio-sma-pojkar.html#comment-form
Ygeman platsar i detta gänget också?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 maj 2018 07:13

Eftersom du är sjuk Thoralf avråder jag dig från att fasta,även om det är Ramadan.
I varje fall ska du dricka under dagtid.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 maj 2018 07:52

Anders Ygeman. Vilken osympatisk typ.
Angående samhällsproblemen.
Han höll med när Åkesson sa att det här kan ta generationer att rätta till.
I och med det säger han också att dom har bedrivit en felaktig politik.

VARFÖR BER HAN INTE OM URSÄKT ?

Jo! För att han saknar sympati.

 
Ingen bild

Friholt

17 maj 2018 08:09

Alf Henrikson har receptet för att förbli frisk:

"Passa upp för medicinmissbruk,
inga piller ska du ta!
Om du äter för många förblir du sjuk
långt sedan du blivit bra".

 
Ingen bild

Pepparholm

17 maj 2018 08:22

När man som Ygeman är uppvuxen inom SSU och aldrig har haft ett arbete bland vanliga människor så tror han nog att det är kutym att chefen ska stå med näsan i vädret och håna de löjliga kollegerna som ogillar hans politik.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 maj 2018 09:11

Reinfeldts strategi att straffa dom som röstade på Sverigedemokraterna genom att öppna gränsen på vid gavel.
Han lyckades !
Så bra ! Att hela svenska befolkningen straffades.
Att denna,sveriges störste landsförrädare inte är inlåst är en skamm.

 
Ingen bild

Hallå

17 maj 2018 09:18

Väljarna signalerar att de inte tror på lögner och hyckleri och lämnar s vilket indikerar att politikens tyngdpunkt nu än mer fokuceras på nationella frågor. Särskilt s faller som en sten så Ygeman får sannolikt falla tillbaka på sina "meriter" utanför politikn. Och dessa lär vara att han arbetat på Konsum. Sen har han visst lyckat skrapa ihop tio eller tjugo poäng i något skitlätt ämne på universitetet.
Sådant avskrap är vi nu förhoppningsvis av med.

 
Ingen bild

Lena1

17 maj 2018 09:47

Angående Anarkotyranniet så berättade Mike Adams, som driver bloggen Natural News, att en gång hemkommen efter en resa så hamnade han i sin hemstad i Texas. Det var i en stadsdel han aldrig besökt tidigare (Southside) där pågick någon form av karneval eller festligheter. Han hade aldrig sett något liknande, där fanns många vänstermänniskor, knarkare som satt på trottoaren och injicerade, knarkförsäljning helt öppet, prostituerade och en mängd andra typer. Han blev rädd att befinna sig där. Alex Jones hade skickat en reporter för att kolla upp det och även frågat poliserna som var utposterade här o där varför de inte gjorde något. De svarade att de hade order uppifrån att inte ingripa då det lätt kunde bli upplopp, dessa människor är lättkränkta och vad som helst skulle kunna inträffa.

Sådan är situationen i många städer i US, och tänk Sverige är som ett litet US, bara att vi ligger 5-10 år efter som i utveckling.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 maj 2018 11:07

Nu kommer svaret på att sossarna går i otakt med svenska folket.
Dom krymper likt en ylletröja som tvättas i 90°.
Det är bara Göran (HSB) som ökar i volym.
Men som vanligt förstår dom ingenting.

 
Ingen bild

orvar

17 maj 2018 11:13

Inte så konstigt att han kallas Ynkeman.

 
Ingen bild

Maja Dacke

17 maj 2018 17:40

Thoralf, hur har du lyckats bli smittad av influensavirus? Dåligt immunförsvar som blir sämre av stress och annat tråkigt.

Jag säger bara: Kolloidalt silvervatten akut. Motstånd under längre tid gnm D3- och K2-kapslar. Plus vitamineraler i grunden. Undvik apotek.

Jag har en god vän med KOL som i perioder också dricker vatten med 1 tsk bikarbonat i. Slarvar han med det uppbyggliga, hostar han något som ser mer ut som blod än nikotin. Ja, den tokfan är stor rökare därtill. Man lever så länge som man lever, säger han ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards