thoralf

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

”KRYPSKYTTEN” VIKTOR ADOLFSSON

Av Thoralf Alfsson - 16 maj 2013 23:05

Nyheterna24 visade igår hur seriösa man är i sin journalistik. Det handlar istället om ”krypskytte” mot Sverigedemokraterna och deras företrädare. Dessutom skäms man inte för att använda minst sagt tvivelaktiga metoder.


Journalisten Viktor Adolfsson på Nyheter24 gjorde igår en medveten ful sak i sin artikel när han la in en kommentar från Henrik Gustafsson som alla som läste artikeln upplevde syftade på mitt blogginlägg. En fullt medveten sak av ”krypskytten” Viktor Adolfsson.


Detta har väckt en hel del reaktioner internt under gårdagen och idag. Efter protester från SD korrigerade Nyheterna24 artikel med ytterligare text. Ändrad text markerad.


Kommentaren från Henrik Gustafsson var alltså aldrig riktad mot mig och mitt blogginlägg.


Mina läsare kanske därmed också förstår varför jag vägrar svara på frågor från Nyheter24 och Expo.


 

 
 
Ingen bild

B-E Johansson

16 maj 2013 23:43

Göran Danielson på Dalarnas Tidning får ett anfall av klarsyn, eller är det en freudiansk felsägning:

-Kan en person som låter sig provoceras av en kvinna i burka i nästa stund avgöra en annan människas - och då inte sällan invandrares - öde?

"Inte sällan" är det samma som "ofta"

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.5877432-sd-politikern-ar-ocksa-namndeman

 
Ingen bild

Kalle

16 maj 2013 23:55

Nigel Farage skyddades bakom barrikarerade dörrar på en pub. Farage fördes sedan bort i en av polisens upplopsskåpbilar. Två taxicaufförer hade tidigare nekat att köra Nigel Farage på polismans order i rädsla för den gapande och skrikande vänstergrupper.


http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scotland/10062846/Nigel-Farage-barricaded-in-Scottish-pub-and-rescued-by-police-riot-van.html

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

17 maj 2013 00:35

Hihi Viktor blev fångad med fingrarna i syltburken

 
Ingen bild

Stefan A.

17 maj 2013 06:43

Ja lögnhalsar och förvrängare som Adolf och Baas och liknande finns det ingen som helst anledning att ge några kommentarer till, man vet aldrig vilken smörja som kommer ut från deras tangentbord....

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 maj 2013 06:53

Denne oseriöse journalist och hans lite mera seriösa kollegor i andra medier kommer hela vägen fram till valet nästa år, fortsätta på detta fula sätt.
Ett felaktigt ord "råkar" hamna i en rubrik. Journalisten "råkar" missuppfatta en SD-politiker. Det "råkar" bli ett faktafel.
För Sveriges journalistkår, både de proffesionella och de amatörer som Viktor Adolfsson knappt kan räknas till, är ett SD som får ökat väljarstöd och kan sitta kvar i riksdagen ytterligare fyra år, en katastrof...
Seriös journalistik kommer att bli en bristvara nästa år, och detta är ett tydligt tecken på utvecklingen...

 
Svensson

Svensson

17 maj 2013 07:06

Fulmedia skämmer ut sig igen.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sven Dacke

17 maj 2013 07:48

Ett "bevingat ord" som tillägnas Jimmi Åkesson är "Muslimer är vårt största hot"

Alla människor i Sverige har läst och hört detta och tror att han har sagt detta. Återupprepas i det oändliga.

I själva verket var det "Islam" ha sa, vilket är en stor skillnad, allså idelogin istället för människorna som har en tro.

Men varför är inte SD politiker mera på "hugget" när det gäller att rätta den typen av felaktigheter, både i debatter och i media.

 
Ingen bild

Magentan

17 maj 2013 12:01

Jag vill gärna göra följande rättelse till Sven Dackes kommentar:

Det Dacke avser måste vara rubriken i Åkessons berömda artikel i Aftonbladet hösten 2009, där Aftonbladet ändrade Åkessons rubrik före publiceringen till "Muslimerna är vårt största utländska hot".

Åkessons ursprungliga rubrik var:
"SVERIGES MAKTHAVARE BLUNDAR FÖR FARORNA MED ISLAM"

Med Aftonbladets påhittade rubrik fick artikeln ett helt annat syfte än vad Åkesson förmodligen avsåg. Läser man artikeln med Åkessons egen rubrik i huvudet istället, fokuserar man mer på den mycket viktiga första hälften av artikeln, som förklarar våra makthavares starkt felaktiga bild av islam samt deras och hela västvärldens förenklade von-oben-attityd mot muslimer.

Åkesson skriver bland annat (citat): "Man utgår från att muslimer inte vill någonting hellre än anpassa sig till ett västerländskt levnadssätt och västerländska normer, och att islam i grund och botten är samma sak som kristendom med den enda skillnaden att muslimer har ett annat namn på gud. Därmed antar man också att man kommer att kunna tämja islam på samma sätt som sekulära krafter sedan århundraden tillbaka tämjt den europeiska kristendomen och förpassat den till den privata sfären. Islam skiljer sig dock från kristendom på flera avgörande punkter ....osv "

 
Ingen bild

Magentan

17 maj 2013 12:16

Här kommer en länk till artikeln så ni kan läsa om den igen med den korrekta rubriken i huvudet:
"SVERIGES MAKTHAVARE BLUNDAR FÖR FARORNA MED ISLAM"

När man läser artikeln så här några år efteråt så kan man konstatera hur RÄTT Åkesson hade - och har. Inte minst när han skriver att:
(citat) "Såhär långt tvingas man dock konstatera att islam har påverkat det svenska samhället i betydligt högre utsträckning än det svenska samhället har påverkat islam. ..."

Nu har det gått fyra år och bland annat har flera stora moskéer vuxit upp runt om i Sverige. De allra första böneutropen har också börjat ljuda i vårt "kristna" land.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article12049791.ab


 
Ingen bild

Maria Lindström

17 maj 2013 17:49

Under de fyra fem år som jag följt alternativ media och olika bloggar, så har jag lärt mig en sak - och det är att statlig media älskar att skjuta sina "motståndare" i knäna alternativt i skrevet... och när det gäller SD så ska alla SD:are hängas högt oavsett om de är skyldiga eller ej.

Thoralf - du är en rejäl stolpe som står fast... och för det har du min beundran...

Hälsningar Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards