thoralf

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2017

MARKNADSFÖRING

Av Thoralf Alfsson - 17 augusti 2017 13:46

Nedanstående klipp körde vi på en bildskärm under Kalmar marknad och Kalmar stadsfest i vårt tält. Många kunde stå lite på avstånd och läsa utan att behöva komma fram till vårt tält. Ganska roligt att se dem följa de olika budskapen i klippet. Det kallar jag marknadsföring ;-)



 


Om SD sköter sina kort och spelar ut dem på ett logiskt sätt kommer SD göra ett kanonval 2018. Men jag anser att vi måste vara mer aktiva än vi varit det senaste året. Jag har från många sympatisörer uti i landet att man saknar de lokala företrädarna för Sverigedemokraterna.


Många tycks anse att det är ett självspelande piano med tanke på allt som händer i vårt avlånga land. Men riktigt så enkelt är det inte.



 
 
Ingen bild

Ludvig

17 augusti 2017 15:32

Vem vågar bli gammal i Kalmar när man läser i dagens tidning hur äldre blir behandlade av kulturberikande vårdpersonal...

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 augusti 2017 15:41

Jag kan inte denne gång heller se informationsfilmen. Kan du lägga upp den på t ex Youtube, tack.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

17 augusti 2017 15:53

”Nayreh Broumand anser att hennes skola är i akut behov av en psykolog. Som specialpedagog på Brunnaskolan i Botkyrka ser hon elevernas psykiska ohälsa förvärras – vilket leder till ökad frånvaro och svårigheter att hänga med i undervisningen.”

https://www.svd.se/skolanstalld-slar-larm-jag-ser-hur-elever-lider

Detta kommer att bli dyrt och det är bara början. Det kommer att bli väldigt dyrt. Problemet är att utomeuropeiska (MENA och Afrika) elever inte är tillräckligt kognitivt rustade för att klara samma utbildning som europeiska och östasiatiska barn förväntas klara. Man kommer att tvingas sänka kraven på vissa etniska grupper. Det är en diskussion som kommer att bli oundviklig inom loppet av 4-5 år, när kaoset är omöjligt att bortförklara på annat sätt. Att ämnet i dagsläget är fullständigt tabu hindrar inte att det i en nära framtid kommer att diskuteras helt öppet.

Vi kommer helt enkelt inte att ha något val.

Bra jobbat Löfven, Reinfeldt & Co!

Tydlig tendens på FB m.m är att yngre mammor och pappor börjar uttrycka sin oro och vrede över att deras barns skolor invaderas av ”nyanlända” och att det är oroligt i klassen.

Detta borde ni ha tänkt på för 10 år sedan.

Nu är det för sent.

 
Ingen bild

Edward

17 augusti 2017 16:45

@Ölandsbonde
https://youtu.be/TN6xMVzmz-g

 
Ingen bild

SDare

17 augusti 2017 18:07

Ölandsbonde!
Videon ligger redan på Youtube.
Högerklicka på Thoralfs videofil och kopiera och klistra in videoadressen i din webbläsare.
Klart :)

 
Ingen bild

Hasse Pannband

17 augusti 2017 18:42

Surströmmingsakademin har en stol ledig.
Något för Löfven?

 
Ingen bild

Veritas

17 augusti 2017 19:41

@ Cosmik
Leonore får inte blandas med vemsomhelst:
http://www.svenskdam.se/2017/08/darfor-satter-madeleine-leonore-i-svensk-forskola/
Där kringgår dom SÖDERMALMS SYNDROMET:
Fyf*an säger jag bara!
SD 2018 >>>>>>>>>>>

 
Ingen bild

Tors Hammare

17 augusti 2017 22:18

Så klart behövs SD synas mer o mer fram till Ödes valet nästa år. Men hur ska de gå till frågar man sig, idag stog de på Ledarsidan om den nya åsiktsdiagnosen Islamofobi som Islamofilerna skriver i sjukhus jornalerna. Afa Skåne hänger ut Interhandlare som nazister. Åsiktsförtrycket blir bara mer o mer kompakt, hur ska SD bryta genom detta havet av antidemokratiska afa facsister??????? Any ideas??????

 
Ingen bild

Lena

17 augusti 2017 22:22

"Now we´re talking..." SD får 27.4% av Sentio!


httpss://nyheteridag.se/sd-rekord-i-sentio-samtidigt-vander-det-uppat-for-moderaterna/

Tror detta är mer nära sanningen än de fabricerade siffror som andra institut visat.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 augusti 2017 22:29

Terrordåd här och där !
Turiststråk vart som helst.

Egentligen spelar det ingen roll vart dåden görs för dom drabbade är mestadels turister från olika länder oavsett vilken stad som blir utsatt för terrordåd.

Alla blir drabbade och därför måste EU stoppa vansinnet omedelbart.

 
Ingen bild

Tors Hammare

17 augusti 2017 22:45

@Veritas
du menar väl Hipster syndromet låter mer passande!!!

 
Ingen bild

Ban islam!

17 augusti 2017 22:53

Massiva demonstrationer i Spanien och hela Europa. Folk går man ur huse och kräver totalt förbud mot mördarideologin och pedofilsekten islam.

Pyttsan!
Det kommer aldrig att hända. Majoriteten älskar ju islam. De vill helt enkelt bli nermejade av muslimer.
Vi kan bara hoppas att försynens osynliga hand skyddar de fåtal människor som inte vill ha det så.

 
Ingen bild

Veritas

17 augusti 2017 23:28

Globalt religionsförbud hade varit att föredra!
Ett samhälle fritt från religiösa vidskepelser och dogmer!
SD 2018 >>>>>>>>>>>>

 
Ingen bild

J B Doe

17 augusti 2017 23:50

Av okänd anledning skriver Tors Hammare halva sina inlägg på engelska. "Any ideas?" = "Några idéer?"

 
Ingen bild

Tors Hammare

18 augusti 2017 08:23

Av okänd anledning får J B Doe 2 ord ut av 74 till 50 %. Pöss på dig Christian!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards