thoralf

Direktlänk till inlägg 7 januari 2017

ÖPPET HUS

Av Thoralf Alfsson - 7 januari 2017 10:54

Nytt år och nya krafter för att få SD Calmar att växa och hitta nya medlemmar och utveckla vår organisation.

 

Måndagen den 9 januari kör vi igång med våra Öppet hus möten igen i vår partilokal. Vi bjuder som vanligt på fika och intressanta samtal och ibland föreläsningar eller lite information.


Du kan även köpa Jimmie Åkessons bok ”Tio år som partiledare” på våra öppet hus möten och sedan få den signerad av Jimmie Åkesson på Kalmar slott den 26 januari. Pris 250 kronor.


Glöm inte att anmäla dig till Kalmar slott torsdagen den 26 januari då Jimmie Åkesson kommer på besök till Kalmar län och Kalmar slott. Senaste anmälningsdag 20 januari.

 

Anmälan på mejl till kalmarlan@sd.se eller till Thoralf Alfsson på 072-5179099

 
 
Ingen bild

osborn

7 januari 2017 11:40

Bra initiativ hoppas fler städer tar efter t ex min då kan jag tänka mig att gå dit och dela tankar med likasinnade. Sen är det väl så att många drar sig för att gå dit då väl vålds och stenkastarvänstern säkert kommer att stå utanför och dokumentera vilka som går in.

 
Ingen bild

HM Gotland

7 januari 2017 11:53

Trevlig ide det där med att bjuda in intresserade och sådana som har frågor till fikastund.

Det där är något som ett flertal partier sysslat med här på Gotland. Oftast i mer offentliga lokaler som cafeer etc och jag vet inte utfallet men tanken och iden är god. Sedan förra valet har de här på ön stora partierna lagt ned denna verksamheten - av för mig okända skäl.

Sd på Gotland vilket jag iofs inte längre är med i tycks ha fått en ordentlig nystart sedan i höstas och det här är en verksamhet jag skulle tycka det var roligt om de satte igång på prov.

Får ni i Kalmar nya tankar och information om vad som händer i samhället genom denna verksamhet? Förutom det att ni kan möta potentiella medlemmar som ju även det måste vara en del av syftet. Vore lite intressant att få höra om det. Eller om du vet andra platser sådan här verksamhet haft framgångar?

 
Ingen bild

Henrik

7 januari 2017 12:05

Kan man anmäla sig till Kalmar slott och Jimmie Åkessons besök även om man (ännu) inte är medlem?

Thoralf Alfsson

7 januari 2017 12:52

Känner du någon medlem i SD? Ta kontakt med mig enligt kontaktuppgifterna i blogginlägget.

 
Ingen bild

Friholt

7 januari 2017 13:53

@HM Gotland 11,53 SD-Stockholm har startat kretsföreningar (6 st inom staden). De är relativt nystartade, men hunnit bli mycket aktiva med många träffar. Man har inom kretsföreningarna bl a startat retorikutbildning och på torsdag kommer riksdagsmannen Adam Erik Martinen till kretsarna 1 oh 2 för att föreläsa om SD:s kriminalpolitik. Und so weiter, som tysken sa.

 
Ingen bild

Viveka

7 januari 2017 13:53

SD vurmar ju för äldrefrågor och mat till äldre om jag inte är felinformerad. Måste berätta en (rolig?) information från min son idag, som varit och handlat mat.
Tidigare kunde man köpa fryst engångsportion av Jennys koldomar(Dafgårds, då innehöll den två kåldolmar. Idag har man döpt om den till Jennys kåldolme (innehåller en kåldolme), med förpackningsvikt 400 gram, varar 9% nöt och griskött. Ack ja, det är inte lätt att bli gammal idag för de som är hänvisade till färdigrätter. Detta smygsparande! Kanske något för SD att sätta fingret på.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

7 januari 2017 15:45

Annat men angeläget ämne:

”William Nygaard, ordförande i ytringsfrihetsorganisasjonen PEN. Han är sparsam i sin kommentar till andelen ”norska” muslimer som i dag ser ut till att vilja döma de som hädar islam till döden:” (översatt av mig)

”–Vi lever i Norge, og godt er det. Dødsstraff kan aldri tolereres.”

”Dödsstraff kan aldrig tolereras”

Där har ni den livsfarliga undfallande glidningen som jag visste skulle komma. Man är tydligen beredd att införa blasfemilagar men tycker att dödsstraff är att gå för långt. I nuläget vill säga!

Islam och muslimer måste stoppas innan det är för sent.

http://filternyheter.no/blasfemiundersokelsen/

 
Ingen bild

Lena

7 januari 2017 17:03

Annat ämne. kan inte låta bli att uppmärksamma denna artikel av Ledarsidorna som jag inte läst förrän nu. kanske lite sent men ändå värt, det är angeläget, handlar om nyårskaozet. I Gävle kastade maskerade ungdomar in smällare in i en barnvagn med en baby i!!!! Hallå, vad är det för slags ungdomar? Vet inte dessa att det är mordförsök? Och var är polisen? Hur länge ska vårt samme vara helt utan konsekvenser för vissa grupper?

http://ledarsidorna.se/notis/9444/

 
Ingen bild

HM Gotland

9 januari 2017 07:27

Friholt

Det var inte riktigt sådan verkasamhet jag syftade på.

Här på Gotland har partier inbjudit allmänheten till kaffe på olika offentliga eller privata lokaler. Där allmänheten kan ställa frågor eller få kontakt. Den verksamheten har tyvärr avtagit under senare år men jag tycker det är en bra verksamhet om man vill få kontakt och synpunkter. Det är väl något liknande SD i Kalmar håller på med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards