thoralf

Direktlänk till inlägg 18 april 2016

SENTIO APRIL

Av Thoralf Alfsson - 18 april 2016 23:17

SD fortsätter att tappa i opinionen. Jag finner det bekymersamt att partitoppen inte oroar sig det minsta. I varje fall låter det så i de intervjuer som jag lyssnat till. Vad vet dom som inte jag känner till? Om opinionen viker måste man jobba ännu hårdare enligt min uppfattning. Oavsett om andra partier tar vår politik.


 


 


Miljöpartister tycks inte begripa vad Mehmet Kaplan sysslat med. Helt sanslösa påståenden av Per Gahrton!


Mehmet%20Kaplan%20avgick%20-%20r%C3%A4tt%20eller%20fel?

 
 
Ingen bild

Lewren

19 april 2016 00:20

Är övertygad att de vet vad våren och sommaren kommer bringa.
Nya strömmar, och mycket mer våld och ofrivilligt sex, mer än vad vi tidigare upplevt.

Är min uppfattning rätt så behöver inte SD göra något. De kan bara sitta tillbaka och låta kulturberikarna göra jobbet åt dem.

Jag ser det lite som Trumpfenomenet; oavsett vad motståndarna gör så gynna det SD.

 
Ingen bild

från mig

19 april 2016 00:53


'Mehmet Kaplan är inte etnisk svensk'; konstaterar Peter Eriksson (Mp) i TV!
Därmed konstaterar han ovetande att etniska svenskar finns, tvärtemot vad etablissemanget som han själv tillhör försöker föra gällande!

Är miljöpartister mentalt sjuka bör de få vård.
Men de ska absolut inte få syssla med politik.


 
Ingen bild

Chrille

19 april 2016 05:02

Oroad är man. Speciellt när partitoppen yttrar sig ofta om att;
-Det gör inte något att SD blir ett mycket mindre parti, bara dom övriga gör verklighet av SD,s förslag i flykting/invandringspolitiken.
Har hört b la Paula Bieler och även andra föra fram detta resonemang ofta den senaste tiden, då S och M kopierat SD,s politik i frågan.
Men, inser dom inte att det är inte så S och M vill ha det i framtiden.
Åtstramningarna är ju bara tillfälliga för dessa partier, man vill bara ha en tillfällig respit för att senare återgå till fortsatt massinvasion. Det är ju bara falsarier, i synnerhet från M och Batra.
Det lät ju bra när Oscar Sjöstedt dundrade till efter lagda vårbudget av regeringen förra veckan, men sedan verkar det inte blivit något mer med det.
Vad hände förresten med det där utomparlamentariska arbetet som man sade sig inleda i oktober förra året. Enligt Jomshof skulle man gå in i ett läge som det vore valrörelse och partikassan skulle i stora drag tömmas för ändamålet. Så vitt jag vet blev det endast utdelning av broschyrer på Lesbos och en liten film om att inte det var lönt att komma till Sverige för asylsökande då det saknas bostäder, man får bo i tält(vilket det inte blev), inga arbeten osv.
Något mer utomparlamentariskt arbete känner då inte jag till. Inte kan det då direkt ha tömt partikassan, eller blivit till något liknande en valrörelse. Snarare en fis i stormen - om uttrycket tillåts.
Den här veckan skall väl SD komma med sin skuggbudget, men ärligt talat känns inte det särskilt hoppfullt det heller.
Det nya PoddstudioSD är väl ingen egentlig "hit". Någon lam kommentar hit och dit och dessutom för redan införlivade Sverigedemokrater. Att den skulle dra till sig nya väljare ser jag som något långsökt. Fast jag har kanske fel. Det är kanske långsiktigt en fantastisk idé, vad vet jag.

 
Ingen bild

Frank

19 april 2016 05:47

Växtkraften kommer nedifrån. I kommuner och landsting. Ligg på nu speciellt inför rambudgeten som under försommaren skall tas ute i kommunerna.SD-riksorganisation kan inte göra allt.

Thoralf Alfsson

19 april 2016 06:20

Det finns mycket att säga i den frågan men riksdagsgruppen har ett stort ansvar

 
Ingen bild

Tony

19 april 2016 07:39

Kenth Ekerots Mejlkonversation Med Partimedlemmen
Paul Nilsson är ett utmärkt exempel på hur en
partiföreträdare inte ska uppföra sig, där Kent Ekerots
närmast försöker att idiotförklara Paul Nilssons fullständigt
relevanta frågor om varför Partiet är så tyst, frågor som jag
tror många partimedlemmar har ställt sig den senaste tiden?
Varje svar Kent Ekeroth lämnade var en närmast nedlåtande
och ifrågasättande av Paul Nilssons förstånd, och till sist
stänga ner honom från kommentarer. Ett närmast ynkligt agerande?

Vill gärna framhålla att jag tycker att Kent Ekeroth är en
duktig representant för partiet i riksdagen, och säkert
jobbig att möta för motståndarna eftersom han är både kunnig
och rapp i Svaren, men hans beteende mot Paul Nilsson lämnar
mycket i övrigt att önska? Väljarna är inte samling idioter
som man kan behandla nedlåtande, det är sådant som andra
partier brukar syssla med, att idiotförklara SD s väljare!
Skärpning Kent! Om fler behandlas liknande är det kanske en
del i att Partiet sjunker i oppinionen?

 
Ingen bild

Fredde

19 april 2016 07:39

SD-toppen måste inse att många anser SD vara ett enfrågeparti, och att det inte finns så mycket mer än invandrarfrågan på SD´s agenda.
Därför måste toppen vara mer drivande inom många områden, precis som du Thoralf agerar. Jag hoppas verkligen att de ser och lyssnar till hur du jobbar, gräver fram oegentligheter inom vård, skola, landsting och lyfter fram allehanda skevheter, faror och möjligheter. Och mörkandet av fakta....
Bara en sån sak som det påstådda neutrala SVT/SR, där finns mycket att göra. Spräcka Pravdabubblan så folk förstår att de systematiskt blir förda bakom ljuset.

 
Ingen bild

Peter Andersson

19 april 2016 08:11

Det är inte val nu , så siffrorna säger inte så mycket , Däremot är folk numera uppriktigt förbannade på den hejdlösa inströmningen av ekonomiska flyktingar , och jag märker en tydlig förändring i bekantskapskretsen.

Thoralf Alfsson

19 april 2016 08:16

Upplever samma sak men ändå märks det inte i opinionen

 
Ingen bild

Tony

19 april 2016 08:14

Enligt Gustav Fridolin så har han jobbat ihop med
Mehmet Kaplan i 20 år?? Inte illa då var alltså Gustav
12 år när dom började samarbeta, ja nog för att jag
uppfattar Gustav och MP som Barnsligt, och det verkar inte
till att försvinna ens när dom blir äldre?

 
Ingen bild

Stefan A

19 april 2016 08:32

Det är fantastiska framgångar ändå med tanke på att SD aldrig lovat stora bidrag eller stora avdrag till några grupper i samhället, vilket varit sjuklöverns huvudsakliga "politik" i över 40 år nu.
En Kaplan i dag kan vara hundra i Sveriges riksdag om 20 år, vad tänker inte minst M-väljare på? är ett rotavdrag just i dag så viktigt att man inte tänker längre än näsan räcker, på svd står det lite om Kaplans "meriter", bl.a fördömande av jyllandspostens rätt till religionskritik , glöm inte adblock på.....

 
Ingen bild

S-E Karlsson

19 april 2016 08:41

Mehmet Kaplan en ulv i fårakläder .

 
Ingen bild

SM811

19 april 2016 08:47

Ser man över tid så har SD minskat på vårkanten. Hoppas att det vänder uppåt igen som det gjort förut. Att MP kan finnas i Riksdagen är helt obegripligt. Språkrören har helt tappat fotfästet. Hoppas att de hamnar under 4% så vi slipper dom.

 
Ingen bild

Stig Yngve

19 april 2016 08:51

Tyvärr delar jag Thoralfs oro för SD. Det viktigaste nu för SD tycks vara att bli etablerad i Alliansen och ev. få någon ministerpost efter 2018. Jag tror SD har gjort ett vägval där storleken på partiet egentligen saknar betydelse. 5%, 10% eller 20% är irrelevant bara man hamnar i regeringen. Där hamnar man bara om KD ramlar ur. Då blir SD Alliansens "nyttiga" idioter, dvs, man räddar majoriteten för en Alliansregering. Att SD har tappat sitt "sting" märks allt tydligare. J Åkesson tyckte inte att tappet i op. undersökningarna var något oroande. Snarare hade han befarat ett större tapp! Och lyssnar på SD:s pod radio blir man än mer övertygad om vart partiet är på väg. Paula Bieler och Linus Bylund är enligt mitt förmenande ett sänke för SD. Programmet är en katastrof.

 
Ingen bild

Chrille

19 april 2016 09:27

@Tony

Ja, det var ett mycket märkligt agerande av Ekeroth. Det liknar ju inte alls hans stil.
Förklaringen ligger kanske i att SD inte är vana vid klagomål från egna väljarkåren, utan bara från övriga partier och media. Robert Stenkvist(tror jag han heter) "dängde" ju till Ingrid Carlqvist på twitter för ett tag sedan. Ingrid är väl nu ingen medlem, men ändock sympatiserar med SD.
Så här kan dom ju inte hålla på inom sd, för då blir ju väljarflykten ännu större.
Jag vill inte läsa en bok i framtiden med titeln;
SD,s uppgång och fall.

 
Stefan K

Stefan K

19 april 2016 09:38

Det är mellanvalsår och opinionssiffrorna i dessa tider säger ingenting om det slutliga valresultatet 2018.

Mellanvalsperioder är som träningsmatcher i fotboll. De säger ingenting om serielunken och den slutliga tabellen. Under en försäsong i fotboll filar man på idéer, bygger upp en strategi och värvar nya spelar som man tror tillför laget något.

Jag hoppas att denna liknelse gäller inom SD just nu.

Det har inte varit tyst från partitoppen, bara lågmält. Jag håller med vissa besökare att verkligheten utanför våra fönster diskuteras allt mer och allt öppnare. Nog för att vi svenskar är ett tålmodigt och mesigt folk, men det finns nog även gränser för oss.
2018 får vi se de verkliga effekterna av 2015 års kaos och med tanke på situationen idag, lär inte problemen avta och heller inte ilskan hos vanliga medborgare.

Sitt lugnt i båten Jimmie & Co, men därmed inte sagt att ni ska överlåta årorna till någon annan. De kan ro åt ett håll vi inte alls önskar.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Bengt Malmberg

19 april 2016 10:19

Även jag fick en tillrättavisning på facebook. Det var Mattias Karlsson som inte tyckte om när jag frågade vad kommunikationsavdelningen gör för att förbättra opinionsiffrorna

 
Ingen bild

dajevlar

19 april 2016 10:35

Jag förstår heller inte varför SDs siffror sjunker hela tiden. Fler och fler i min bekantskapskrets verkar antyda att de är SD:are.

(Demoskop ringde mig för några månader sen och frågade om de fick ställa frågor, jag svarade ja på det villkoret att jag fick ställa en fråga efteråt. Jag frågade då hur många som svarat SD på röstningsfrågan till de som intervjuaren frågat. Han sa: ca var tredje samtal. Demoskop redovisade sen 18% till SD. Ovetenskapligt javisst, men konstigt ändå...)

 
Ingen bild

joffe

19 april 2016 11:31

Jag sitter på parkett utomlands och följer även utländska inlägg och upplever själv tillsammans med dem att SD med all den rättmätiga politiska förnuftiga profileringen mera kraftfullt borde föra fram budskapet. Mesigheten hos då andra 7-flummiga partierna borde KRAFTFULLARE RYTAS FRAM. Använd mera kraftfulla anfall då ni har HELT RÄTTEN PÅ ER SIDA. Lär mer av hur Nigel Farage, Marine le Pen och Gert Wilders för fram sina budskap..... Lite jävlar anamma för NI HAR JU RÄTT!

 
Ingen bild

SD-väljare

19 april 2016 11:49

SD riktar nog blickarna framåt mot ett nytt politiskt landskap. Vi får inte glömma att Europa kan få uppleva en Brexit efter folkomröstningen den 23 juni.

 
Ingen bild

Nils Dacke

19 april 2016 12:07

Jag håller med Stefan K ovan att vi måste ha lite tålamod, valresultat 2014 var 12,9% och nu ligger man gissningsvis på ca 20% vilket egentligen är en fantastisk ökning över tid sedan ex valet 2006. Att tror att SD skulle fortsätta att öka till över 30% i år när både S och M har kopierat delar av SD politik är lite naivt med tanke på hur det politiska landskapet ser ut. Det var ju därför S och M ändrade politik i höstas när SD gick starkt framåt. Sedan tror jag man skall akta sig för att till varje pris fika efter en ministerpost, det är bättre att påverka utanför som en stark vågmästare i riksdagen, titta på Danmark där DF har stark påverkan utanför regeringen.

 
Ingen bild

Tompa

19 april 2016 12:09

Små små steg hela tiden
http://ekuriren.se/jobbpengar/ttekonomi/1.3991748-nej-till-islamisk-bank

SVT är väl ändå de som driver på agendan mest. Snart är vårt kära Svedala ett arabiskt territorium.

 
Ingen bild

Lotta

19 april 2016 13:25

Ops she did it again kunde man raljerat om Åsa Romsons senaste uttalande där hon kallar de islamistiska terroristdåden den 11 september 2001 för olyckorna om det inte var så allvarligt som att det var Sveriges vice statsminister som kallar ett av världshistoriens värsta terroristbrott för olyckor. I efterhand påstår hon att hon syftade på situationen för muslimer i Sverige efter 11 septemberattackerna. Jag tror sanningen är att Åsa Romson är så livrädd för att i samband med Kaplan nämna islamistiska terroristbrott att hon valde att kalla 11 septemberdåden för olyckorna för inte Kaplans namn skulle nämnas i terroristsammanhang. Vilka olyckor var det som drabbade muslimer i Sverige efter islamistdåden? Det kanske Åsa Romson bäst kan svara på. Hoppas bara någon ställer frågan.



http://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-vagrar-romson-svara-pa-varfor-kaplan-fick-ga



 
Ingen bild

Tobbe S

19 april 2016 13:37

Först och främst.... vi pratar om ett parti som vandrat från noll till i runda slängar 23% på 8 år. Någon måtta på fartblindheten får det väl vara. 30% 2018 är rimligt efter de skandaler och kravaller som vi har framför oss. Enl ordf för SD Södermanland märker man i hela landet en sammanhållen strategi från MSM. Strategin tycks bygga på att ge SD så lite uppmärksamhet som möjligt. Det kommer att misslyckas för MSM och jag är vid gott mod. De borde ni också vara. De uppmärksamma ser att ledningen för SD debatterar friskt, så fort tillfälle bjuds.

 
Ingen bild

Tony

19 april 2016 13:46

Man ska inte lita för mycket på Media finansierade institut
som Sifo, där media är inblandat så är sanningshalten inte
så noga, det märks också när dom totalt förtiger alla andra
mätresultat där SD får höga tal!

 
Ingen bild

Observer

19 april 2016 13:52

Ja, SD skulle bara behöva visa några av Thoralfs diagram så skulle de få 40%
Fick SD också ut till varenda hushåll att nuvarande regering tänker spendera samma summa på migration som hela vår egen välfärd kostar så skulle de erhålla 70% av väljarsympatierna.

....Och...Börjar det inte hända något snart bör det sättas samman en skuggvariant till nuvarande SD-Ledning!

 
Ingen bild

XXX

19 april 2016 13:54


Det finns anledning till varför muslimer väljer att infiltrera just Miljöpartiet framför andra.

 
Ingen bild

Dille

19 april 2016 14:09

Det kan vara så enkelt att opinionen behöver ett halvt år för att de senaste konsekvenserna av den ansvarslösa invandringspolitiken ska sätta sig i opinionen.

Somrarna , heta sommardagar med upplopp, våldtäkter, bilbränder och rån brukar få folk att öppna ögonen och intressera sig för invandringspolitiken. Sen går SD upp i opinionen.

 
Ingen bild

Tobbe Sfdei

19 april 2016 14:27

Ikväll kl. 19:30 på SVT presenterar Oscar Sjöstedt en av de större politiska reformerna i svensk historia som en försmak av Sverigedemokraternas budgetmotion som presenteras imorgon kl. 11:00.

 
Ingen bild

Demokratur

19 april 2016 14:27

Man ska alltid ha Sveriges bästa för ögonen.
Då är det faktiskt viktigare att Miljöpartiet åker ur riksdagen än att Sverigedemokraterna får höga siffror...

 
Ingen bild

Hasse

19 april 2016 14:36

Hur kan partitoppen sitta stilla i båten när den har börjat kantra? Personligen tycker jag att Kent Ekeroth är ett riktigt sänke för SD, han borde nog bytas ut innan skeppet börjar sjunka på riktigt.

Thoralf Alfsson

19 april 2016 16:48

Delar inte din uppfattning. Begriper inte hur du tänker.

 
Ingen bild

pg

19 april 2016 15:33

SD fortsätter att tappa!

Nej utgå ifrån senaste val, så ökar SD!

Och SD kommer att öka ännu mer vid nästa val!

 
Ingen bild

Kenta

19 april 2016 16:16

Toralf litar du på tidningarnas siffror. Här 22% snart kommer aftonbladet med en egen där SD har 14%
Inte ett ord i barran om övergreppen på skolan. Hade det varit två svenskar hade det toppat tidningen
Men det är en annan tid nu. Internet finns.
Vet att kommungubbarna följer din blogg

 
Ingen bild

crille

19 april 2016 17:31

Thoralf! Jag hade kort diskussion på jobbet idag, om det här med att SD enligt undersökningar inte går upp i mätningar. Vi tyckte båda det var lite underligt, för vi märkte av annat. Särskilt på jobbet, där vi har hört fleta som vänt till SD nu efter valet.Vi kom fram till att opions siffror får de fram genom att fråga på ett sätt som styr in folk på rätt sätt.

 
Pepparholm

Pepparholm

19 april 2016 17:32

Ju mer jag läser i media om Kaplan och Miljöpartiets ledningsgrupp, desto mer förundrad blir jag över vad det är för infiltration i statsledningen från Konstantinopel som öppet har pågått i vårt land. Det är som under kalla kriget.

Här finns tydligen också en miljöpartist i Skärholmen, kompis till Kaplan, som är avlönad av Erdogan för att påverka samhället. Vid sidan av gängse diplomatiska kanaler. Detta måste ju Säpo veta och har informerat Statsministern.

http://

 
Ingen bild

Nils Dacke

19 april 2016 17:32

Jag har ytterligare någon kommentar,dels om opinionsundersökningar och en ny fokusfråga för SD,
+ Media och vi själva är lite slarviga med begreppen efter varje ny opinionsundersökning, väljare förlorar/ vinner man endast i val, varje undersökning däremellan är en temperaturmätning.
+ Jag tycker SD skulle göra pensioner och äldreomsorg till ny fokusfråga, vi ser nu hur mängder av människor som arbetat upp vårt land får mindre och mindre i statlig pension för varje år, det är inte rimligt att fortsätta så, dels ta upp neddragningen av äldreomsorg där man stänger ner mängder av äldreboenden runt om i kommunerna trots att många vill ha och behöver stöd och hjälp hela tiden. Detta tror jag i ett samlat program skulle öka väljarunderlaget.

 
Ingen bild

Chrille

19 april 2016 17:40

Ser fram emot att Oscar Sjöstedt skall presentera SD,s budgetmotion imorgon kl. 11.00 Tydligen en försmak ikväll i Rapport.

Dock läser jag på SVT,s nyhetssida att ett av förslagen är att ingen skall betala skatt på inkomster på upp till 150 000 kr. Man anser tydligen att det skall öka sysselsättningen i gruppen med lägst inkomster. Det är ju verkligen låglönepolitik, även om man inte betalar in skatt, men vad är det för rättvisa. Människor som inte betalar skatt nyttjar ju samhällsfunktioner likväl som människor som betalar skatt.
Det luktar ju än större klassklyftor. Hade det kommit från moderaterna hade jag begripit saken.
Dessutom verkar allt en smula vagt. Vid första anblicken tycker jag inte alls om vad jag läser. Det står ju inte ett jota om massinvandringen. Har man kapitulerat inför denna? Så lät det inte förra veckan då regeringen lagt sin budgetprop. Då var det andra tongångar.
Men, mer skall då fram i morgon kl. 11.00
För tillfället är jag en smula moloken, men när allt kommer fram imorgon, blir det kanske ljusare.

 
Ingen bild

Chrille

19 april 2016 17:44

Glömde lägga in länken i mitt inlägg om SD,s budgetmotion. Här är den;

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-vill-ha-skattefria-inkomster-upp-till-150-000-kr

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 april 2016 18:01

Per Gahrton verkar helt förvirrad och närmast desperat. Nykter?

Däremot har han faktiskt rätt i att det mesta som Kaplan lastas för är gammal skåpmat och att Kaplan aldrig skulle ha kommit på tal som minister överhuvudtaget. Det är inte förenligt med västerländsk demokrati att ha en troende muslim som minister. Nu väntar vi bara på att Aida Hadzialic och Ardalan Shekarabi också entledigas. Först då kan Sverige kan återgå till det Sverige vi vill ha och som visat sig fungera.Dessa två är inte kompetenta och sitter där endast på grund av sitt ursprung.

Så kan vi INTE ha det!

Ps.
Det är bedrövligt att vi har ministrar i en svensk regering som man inte ens kan uttala namnet på.
Ds.

 
Ingen bild

Hasse

19 april 2016 19:16

Jo Thoralf!
Kent Ekeroth har inte gjort bra ifrån sej på sista tiden, inte i riksdagen och inte heller i andra sammanhang där han framträtt. När han är uppe i riksdagen så är ju plenisalen i det närmaste tom, varför?. Är han ointressant eller är ämnet ointressant. Han är visserligen aggressiv men enbart att vara det hjälper inte, han verkar uppgiven på något sätt.

Thoralf Alfsson

19 april 2016 20:57

Jaha, vet du hur det fungerar i riksdagen överhuvudtaget. Vet du t.ex när interpellationer debatteras?
Det är endast vid voteringar som plenisalen är ganska fullsatt och partiledardebatter och budgetdebatten. I övrigt är det oftast bara ca 20-30 personer vid utskottens debatter men vid interpellationer kan det vara betydligt mindre.

 
Ingen bild

Calle

19 april 2016 19:35

Tycker partiledningens inställning i frågan framgår tydligt i artikeln i senaste SD-Kuriren där Richard Jomshof uttalar sig.

 
Ingen bild

pierre

19 april 2016 19:52

Det är nog så att SD:S riksdagspolitiker är nöjda och glada att sitta där de sitter därav de inte vill röra om i grytan så de får media på sig, personligen är jag förbannat besviken på att de inte visat sina framfötter utan tyst tigit och hållit med. Givetvis har vi Ekerot och Söder som sköter sig tillsamman med våra duktiga invalda i EU.

När Moderaterna förespråkar i stort sätt samma politik som SDU gjorde innan de blev utslängda så undrar man vem fan i SD som drog i nödbromsen , jag kan gissa att det var herr Karlsson med de röda byxorna.

 
Ingen bild

Chrille

19 april 2016 20:01

Oscar Sjöstedt Rapport 19.30

Inte ett ord om besparingar inom invandringsområdet. Icke ett pip pm invandringen överhuvudtaget.
Blev 19 april sjuklövern, åttaklövern?
Alltihop hänger löst i luften.
Besviken, hjärtefrågan om invandringen har man tyfligen lagt i malpåse.
Nä!!!!
Man vill tydligen bli ett litet parti.

 
Ingen bild

Kent

19 april 2016 20:10

Kent Ekeroth är ju för tusan kanske den bäste dom har !! Otroligt påläst och kunnig !

 
Ingen bild

Funtaren

19 april 2016 23:01

Du säger att partiet borde göra mer. De gör ju massor. De lanserar ny politik hela tiden, politik som de också når ut med i den utsträckning det är möjligt givet fulmedia.

Det är bara att inse att M nu är på rulle och kommer att vara så tills folk genomskådar deras spel. Som Jimmie sa: det finns skäl att se detta som en liten tidsgåva för att ta tag i partivården.

 
Ingen bild

gunnark

20 april 2016 00:59

Jag tror det är såhär Thoralf!

om vi utgår ifrån att Sentio än en gång ligger närmast i riktigt val,så är det nästan ändå en fördubbling jämför med senaste valet,och hur många kan ens drömma om sådana siffror?

Sen till varför jag tror det är tyst om SD och att dom själva kanske inte är oroliga!

det är nu ca 14 månader kvar till Valrörelsen 2018 börjar!
Jag tror inte på extraval längre!

om man sen kollar historiskt så är det 2 block som kan regera

Det ena är dom som gör det idag,och denna gången kommer dom inte undan med hur dom vill ha det innan valdagen
och vilka tror att MP går med på att ha dessa regler om invandringen som vi har idag?
kan ni se dom vara på valmöten och övertyga sina väljare detta?

Sen har vi då Alliansen!

Här har SD Tappat till M,men kan ni se M få igenom dom förslag dom lagt nu,och få med sig Folkpartiet och Centern?

Jag ser redan nu hur den svekdebatten blir,och det betyder att M kommer tappa så otroligt många väljare som trodde dom skulle ändra sig!
Och nu lär dom aldrig rösta på dom igen
Kan ni tänka er Folkpartiet prata om stängda gränser,eller Centern för sina väljare?

som jag ser det så kommer det finnas 4 partier i riksdagen som kommer få vara ute på golgatavandring och försöka stå och lura i sina väljare än en gång vad nyttigt och belönande stor invandring är!

Så jag tycker SD nu skall använda sina lokala politiker och hälsa på dom och sen ha sammankomster med väljare,enklare sådana som dom haft ett tag!

Allt Gudrun gjorde var ju inte fel hon körde ju Homepartyn
vi tar den delen,men vi fyller arenor och ställen istället
bli lite mer som Ian O Bert,men att få ut politiken där och då!
Torgmöten är bra,men att ha en sittande publik är så mycket bättre

så kan vi använda att visa upp vårt älskade parti på nytt sätt så är det 30 %

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards