thoralf

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Thoralf Alfsson - 18 november 2015 23:31

Säpo höjer till säkerhetsnivå 4. Uppenbarligen finns det ett konkret hot mot någon grupp eller mål i Sverige. Jag är inte det minsta förvånad. Pk-journalisterna verkar dock vara väldigt förvånade. Vi får verkligen hoppas att Säpo tillsammans med andra medarbetare lyckas stoppa terroristerna.  En del uttalanden i media tyder dock på raka motsatsen. Noll koll på eventuella terrorister i flyktingströmmen.


Den här utvecklingen har Sverigedemokraterna varnat för under alla år jag varit medlem i partiet. Jag har även varnat för det i många blogginlägg genom åren.


Idag har jag kontaktats av flera personer som är anställda inom Kalmar kommun och kommer i kontakt med ensamkommande minderåriga. Men även personer som jobbar i andra delar av Sverige. Anledningen är givetvis Östra Smålands artikel och mitt blogginlägg om att Kalmar kommun sekretessbelägger vissa uppgifter om boende för ensamkommande minderåriga.


Mycket information har kommit till min kännedom. Alla är dock väldigt försiktiga och vill vara anonyma då de är rädda om sitt jobb men samtidigt väldigt frustrerade över de kostnader som denna verksamhet genererar och den mörkläggning som ansvariga verkställer.


I lördagsnatt kastades en handgranat mot en fastighet i Kalmar, som håller på att byggas om till boende för ensamkommande barn. Media och polisen anser att handgranaten var avsedd för den ombyggda lokalen, trots att den riktades mot ett grannfönster som inte tillhör lokalen enligt uppgifter i media. Vem har tillgång till handgranater? Någon med kopplingar till gängen i utanförskapsområdena i Malmö? Jag hoppas att polisen kan gripa den som kastade handgranaten. Har personen tillgång till en handgranat kan han givetvis ha flera! Var kastas i så fall nästa handgranat?


När ensamkommande minderåriga begår brott och polisanmäls för misshandel och hot på en skola är det dock locket på som gäller. Inget får komma ut och absolut inte till media. Undrar hur mycket som i verkligheten händer men som aldrig når utanför denna lilla ensamkommande bubbla?


PS

Jag har fått en del mejl om att jag skall överklaga beslutet om sekretess. Den som är kunnig på området får gärna komma med en kommentar till beslutet på mejl till mig. Jag lägger upp beslutet om sekretess.


 


Av Thoralf Alfsson - 18 november 2015 00:01

På grund av den våldsamma volymutvecklingen av ensamkommande barn till Sverige och kommunerna begärde jag nyligen ut uppgifter om hur Kalmar kommun har löst den stora volymen och vilka kostnader det genererar. Kalmar kommun beslutade då att sekretess belägga vilka boenden man har och vilka hyresvärdarna är.


Igår ringde Östran om detta och idag försöker de hänga ut mig i en artikel. Gud nåde den som begär ut uppgifter om ensamkommande barn och dessutom kostnaderna. Det är det värsta man kan göra som politiker. Jag är övertygad om att 58 av 61 ledamöter i Kalmar kommunfullmäktige inte har en aning om hur många boenden kommunen har för ensamkommande. Jag vet nu och den andra är Socialnämndens ordförande och möjligen kommunalrådet Johan Persson. Övriga ledamöter vet sannolikt inte!


Uppgifterna som jag fått är inte fullständiga då det kommit fler ensamkommande än vad som redovisas. I underlaget redovisas endast 101 ensamkommande. Enligt uppgift i media skall det ha kommit närmare 200 ensamkommande till Kalmar kommun fram till måndagen..


På årsbasis kostar dessa 101 ensamkommande ca 62 miljoner kronor men hur mycket Kalmar kommun får i ersättning från Migrationsverket är mer osäkert. Här nedan kommer ändå underlaget som jag fick i förra veckan och det skall gälla situationen 31 oktober.


 


 


Det är något som är minst sagt sjukt i invandringspolitiken.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards