thoralf

Alla inlägg den 4 november 2015

Av Thoralf Alfsson - 4 november 2015 23:05

Det gamla rekordet på drygt 72 000 unika besökare under en månad stod sig bara en månad. Att jag skulle nå ”drömgränsen” på 100 000 unika besökare redan i oktober var inget jag ens hoppades på. Men så blev det.


Det nya månadsrekordet lyder på 101 553 unika besökare.

 

Tittar man på besöksutvecklingen och jämför den med antalet asylsökande till Sverige under samma period så ser man att det har ett visst samband. Därför tror jag inte stavelse på att SD skulle minska i opinionen. Jag är fullständigt övertygad om att vi går upp i opinionen.

Jämför diagrammen!


 


 


 

Det lilla mejeriet i Hultsfred, Emåmejeriet som jag besökt vid några tillfällen som konsult har startat en kampanj för att ta marknadsandelar i Blekinge och Kronoberg. Deras reklamslogan har kränkt mejerijätten Arla. Läs artikel.

”Vi mjölkar kor, inte svenska bönder”

 

Att Arla blir kränkta av den texten är faktiskt väldigt avslöjande över hur de ser på sin egen verksamhet och självbild. Det finns uppenbarligen fler som är lättkränkta!


Roligt när den lille retar upp giganten Arla för en sån liten skitsak.



En pappa dömdes idag vid Kalmar Tingsrätt till 100 timmar samhällstjänst och skadestånd på 5 500 kronor.

 

Under matchen fick den lille killen en smäll och hämtade gråtande sin pappa. Denne gav igen med flera knytnävsslag.”

 

När man läser en artikel med detta händelseförlopp så tänker jag att så uppför sig normalt inte en svensk pappa. Det kanske är att ha fördomar. Men för att bekräfta det kollade jag upp domen. Det var som jag misstänkte. Pappan var medborgare i Jordanien och fanns under fyra avsnitt i belastningsregistret, bland annat bokföringsbrott och olaga yrkesmässig trafik. Det låter som svarttaxi.


”Trots att våldet och hotet riktades mot en minderårig, och att mannen begick brotten då han var under prövotid för villkorlig dom för annat brott, anser Kalmar tingsrätt att det inte är nödvändigt med ett fängelsestraff.”

 

Jag undrar hur många fler än jag som funderar över samma sak när de läser artikeln, misshandel och dödshot. Är det en förmildrande omständighet att vara medborgare från ett MENA-land vid en svensk tingsrätt?

Barometern, Östra Småland

 



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards