thoralf

Direktlänk till inlägg 27 november 2015

FÖRBJUD ISLAMISTISKA DAESH

Av Thoralf Alfsson - 27 november 2015 16:21

Det skulle förvåna mig mycket om inte ombuden på Landsdagarna går emot partistyrelsen när gäller en motion om att förbjuda den islamistiska terrororganisationen Daesh (IS). Votering sker vid ca 18-tiden.


Jag kommer rösta för att bifalla motionen.


Det finns fler islamistiska organisationer som förbjudits i andra länder som också borde förbjudas.


Nytt inslag från Granskning Sverige! Kommunistisk anda!


 
 
Ingen bild

Martin

27 november 2015 16:43

Anledningen till att det påbjuds att kalla ISIS för daesh är att det inte innehåller ordet "islamiska".

Thoralf Alfsson

27 november 2015 16:48

Det går alltid att förtydliga med "islamistiska daesh"

 
Ingen bild

Ibbe

27 november 2015 17:20

Behåll beteckningen IS eller ISIS. Namnändringen från västerländskt håll ( USA fffa.) har naturligtvis ett syfte vilket bör glädja Erdogan och likasinnade.

 
Ingen bild

Pepparholm

27 november 2015 17:30

Jag läser med bild i Sydsvenskan på nätet, att polisen har spärrat av ert hotell där ni håller Landsdagarna med taggtråd som skydd mot demonstranter.

Jag hoppas att ni skickar en fråga till Statsministern om hur han ser på att ett riksdagsparti inte kan hålla ett internt möte i en universitetsstad utan extremt skydd mot vänsterpöbeln.

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

27 november 2015 17:50

Det låter bra och verkar sunt, men jag tror inte det är så lätt, jag tror nämligen att det strider mot grundlagen. Kina och Nordkorea etc. brukar förbjuda grupper som dom inte gillar, och då brukar det bli ett vansinnigt liv. Det Is propagerar är inte problemet, då skulle kkk, nazister m.m vara förbjuda också. Det Is gör är däremot straffbart, men det har det varit hela tiden. Det går lixom inte att förbjuda bort idéer.

Man kan inte förbjuda att folk tänker och tror "fel" saker. Man kan bara förbjuda deras handlingar.

Personligen skulle jag vilja förbjuda all religiös indoktrinering av barn, det skulle förmodligen lösa ditt problem också. Men jag ser inte hur man skulle kunna skriva en sådan motion, utan att inkräkta på mängder med andra saker.

Men kör i vind, gsg. Men ha i åtanke att sådana här saker går oftast bägge vägarna det måste man vara medveten om.

 
thojuh

thojuh

27 november 2015 18:07

Det är här inte frågan om att förbjuda grupper som "man" inte gillar. Det handlar om att förbjuda våldsbejakande extremism, varav IS är bara en av organisationer som med Islam i botten terroriserar Europa och Sverige.
Det går kanske inte att förbjuda idéer? Men man kan
försvåra spridningen och låsa in dom som predikar dessa idéer.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Pepparholm

27 november 2015 18:18

Jag läser just att Volvo, Audi och Ford lägger ner sin tillverkning av "etanolbilar". Den fantastiska nyheten med etanol som skulle rädda världen och som Miljöpartiet och Gröna Bilister lyckades lura Riksdagen till satsa på med olika subventioner och krav på investeringar i alla bensinstationer, har fallit platt till marken.

Det innebar bl a att de flesta små bensinmackar kopplade till den lilla affären i den lilla byn i Norrlands inland måste lägga ner. Man klarade inte investeringen. Kunderna måste i stället åka många mil för att tanka.

De ansvariga måste nu ställas till svars för sina idiotiska beslut av SD som ju värnar om glesbygden.

Ett typexempel på vad som händer när okunniga politiker försöker styra marknaden.

Thoralf Alfsson

27 november 2015 19:19

Pumplagen

 
Ingen bild

Gösta Svensson

27 november 2015 18:42

Liksom Martin här ovan, har jag reagerat på att namnbytet från Islamiska Staten til Daesh innebär att man tappar den självklara kopplingen till islam. Jag var först positiv när jag läste om saken (tror det var ett inlägg på Johan Westerholms blogg Ledarsidorna.se) då det påstods att namnet Daesh förolämpade anhängarna och att man inte ger erkännande av stat genom att inte kalla dem IS, men ju mer jag tänker på det anar jag att det finns något lurt i saken. Det är lite samma sak som hur man hårdlanserat skillnaden mellan islamister och muslimer. Jag anser att den ena förutsätter den andra och att det finns en absolut och otvetydig koppling mellan de två kategorierna, om det nu verkligen är fråga om två olika kategorier. Islam ger inte utrymme för gråzoner då det gäller utövandet även om jag vet att många muslimer är helt inkonsekventa i sin tillämpning. Det finns hela tiden en kärna, ett frö, inuti ideologin/religionen som bara väntar på att vattnas, och när den väl fått näring och börjar växa är det förmodligen svårt att hålla emot en så pass påträngande och anspråksfull lära.

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

27 november 2015 18:46

Underbart att se och höra när SVT direktsände hela partiets "intro" till Landsdagarna efter lunchen. Jag bara väntade på att de skulle bryta in med studioinslag, men hela filmen på åtta minuter gick ut i direktsändning. Förmodligen var varken "journalister" eller tekniker tillbaka från sin lunch för att bryta in. Vilken ovärderlig gratisreklam för SD i "oberoende" SVT!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 november 2015 18:54

Som boende i södra Skaraborg, ber jag ödmjukast om ursäkt för min lokalradio. Den är oftast bland de mest omtyckta stationerna och sänder dagligen lättsmält radio.
Jag brukar alltid vakna till Radio Skaraborg 06,00 varje vardag och då finns ingen politiska agenda.
Men detta var milt uttryckt sorgligt...

Vad hjälper att förbjuda Daesh-IS? Det finns ett antal andra Muslimska organisationer i Sverige som dagen efter, tar över i det fördolda. Utvisning och strikt gränskontroll är det enda som hjälper...
Av media förväntar jag mig inga avslöjande reportage och uthängningar. Granskning Sverige avslöjar gång på gång detta.

Varför kallas alltid Vänsterextremister för "aktivister" i media?
Varför kallas alltid invandringskritiska för "högerextremister" i media?
Sveriges Vänster Television och Sveriges (Revolutionära) Radio...

Efter en stärkande utlandsresa möttes jag i ankomsthallen av en Muslimska kvinna med endast en springa för ögonen och med svarta tyghandskar, sittandes med ett barn.
Borde inte myndigheterna gripa in och ge detta barn ett riktigt och tryggt svenskt hem..?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

27 november 2015 20:20

thojuh
Terroism är förbjudet! Sedan förklarade jag att åsikts kriminalisering är ett två eggat svärd, Du kan aldrig få en egg på svärdet, det är problemet. Du kan få det, om du förespråkar diktatur, men det tror jag inte du gör heller. Vi pratar om lagar, då blir det svårare. Vi har ganska hård censur på vad man får säga offentligt i Sverige redan nu, tillskillnad från Usa. Men det stoppar inte dessa herrar från att sprida det på internet

Hulda mk1
Här dryper självgodheten verkligen.
Mamman har fel kläder på sig, då är hon ingen bra mamma. Hur ställer du dig till att tjocka föräldrar har barn, kanske är bättre att staten tar dom med. Grattis till det absolut vedervärdigaste och dummaste påstående jag läst på länge.

 
Ingen bild

Anders

27 november 2015 21:41

Mats....Nä, det måtte ju vara härligt att vara barn o umgås med tygstycke, vem behöver en mammas mimik?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll

28 november 2015 08:53

Anders
Är du verkligen så här okunnig, finner det svårt att tro, när vi lever i ett informationssamhälle.
Som upplysning är det bara i offentligt rum, som burka eller niqab används. Så i snitt 90% av dagen används den förmodligen inte. Barn behöver inte heller kunna se sin mor i ansiktet 100% av tiden. Telefonen skulle vara kriminaliserad då.

Imponerande att du försöker göra dig sarkastisk över ett sådant korkat uttalande, till den gräns att du förlöjligar din egen intelligens.

 
Ingen bild

Anders

28 november 2015 19:25

Mats....ute bland främlingar är kanske den plats ett litet barn har störst glädje av att se sin mammas trygga ansike.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards