thoralf

Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

NYFIKEN PÅ

Av Thoralf Alfsson - 24 mars 2014 23:08

Högby fyr på Öland                                Foto Thoralf Alfsson 

Har ställt upp på en intervju för Barometern idag med temat ”Nyfiken på”. Jag hade förväntat mig en något bredare intervju som inte bara berörde en fråga men så blev inte fallet. I stort sätt alla frågor handlade om min petning från riksdagslistan och försök att få mig att säga något negativt om partiledningen eller att det finns en splittring inom partiet. Ju längre intervjun pågick desto mer besviken blev jag när frågorna började upprepas.


Har inga större förväntningar på intervjun eller på Barometern. Men Barometern bestämmer själva om de vill ha fler intervjuer under de kommande valrörelserna.


Det positiva var dock att jag mötte flera personer på stan som sa att de kommer rösta SD i de kommande valen. Skönt!!


Tänk om man någon gång skulle bli intervjuad där det kom frågor om mina fritidsintressen, vilka böcker jag läser, vad jag jobbat med eller vilka favoritmaträtter jag har. Som Sverigedemokrat kommer du aldrig få möjligheten att framställas som en hyggligt normal person i media med fritidsintressen som t.ex idrott, resor, natur och fotografering.


Vilken tidning blir först med en sådan intervju? Där jag får välja ut några av mina bilder till artikeln. Men vi Sverigedemokrater är ju inte några "normala" människor, utan vi skall ju alltid utmålas som osympatiska och empatilösa av media. 


Det händer att jag lägger upp lite foto på bloggen. Det kanske är något jag skall göra lite oftare. Den som följer mig på Facebook får se foton lite till och från.


Att under helgen vandra ensam i det öländska kustlandskapet efter en vecka i riksdagen är den ultimata avkopplingen.

 

PS

Dagens så kallade avslöjande i Aftonbladet kallar jag bara för trams. Är dessutom väldigt glad att jag konsekvent nobbat Aftonbladets Kenan Habul försök till intervjuer de senaste veckorna.


Sedan vill jag passa på att skicka en hälsning till Kristdemokraterna! Plocka av Daniel Assai hans mobiltelefon inför varje möte och samtal. Lycka till Göran Högglund!


Till sist vill jag göra en liten läsarundersökning. Varifrån kommer mina läsare? Gå in i högermarginalen och klicka på det alternativ som stämmer för dig. Tack på förhand!


 

Fru domherre!                      Foto Thoralf Alfsson

 
 
Ingen bild

Hm

24 mars 2014 23:35

Underbar bild på domherrehonan! Du är en duktig fotograf (också),

 
Ingen bild

emcon

24 mars 2014 23:52

Hej,
Vilka fina bilder! Och jag önskar att det skulle finnas en "Thoralf" här där jag bor.

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

25 mars 2014 00:16

Thoralf, du väcker hos mig ett gammalt minne. Ängelsberg 1947. Vår familj tog hand om en skadad domherre, som tillbragde vintern spatserande runt i vår lilla lägenhet. Tillfrisknad tog han under våren till vingarna och försvann. Men när vintern kom återvände han med sin domfru. De vistades utomhus, men kom då och då för att hälsa på och sitta på vårt köks fönsterbleck.

Dina fotografier är underbara!

 
Lassekolja

Lassekolja

25 mars 2014 00:30

Eftersom jag bodde vid havet i 33år med Nidingens, Fladens och Fjordskärs(i södra Kungsbackafjorden) fyrar rakt in i vardagsrummet, tilltalas jag extra av den stormfyllda bilden på Högby fyr på Öland. Nu har jag en liten "äldrelägenhet" på ett äldreboende, lugnt läge nån km från havet.
För media, kanske framförallt för Aftonblaskan och Excessen, verkar det vara en omöjlig uppgift att intervjua just en Sverigedemokrat om SD´s politik. Det finns liksom inte "på kartan" att göra nå´t seriöst i SD-sammanhang. Barometern(har jag förstått), GP. DN o.s.v är mer politiska propagandaorgan än seriösa nyhetsförmedlare och granskare av makten. Däremot borde man kunna ställa helt andra, större krav på publikservicemedia. Dom borde se till att svenska folket får korrekt information om vad de olika partierna står för och inte själva bestämma politisk inriktning utan överlämna de politiska besluten åt väljarna. Det är liksom hela poängen med vår representativa demokrati! Hur svårt kan de´ va´?
OBS! Glöm inte att lyssna på "Nordegren & Epstein i P1" tisdag kl.15:03, efter nyheterna kl.15:00 Kommer att handla om SD´s EU-politik!
SD 2014!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Jag

25 mars 2014 05:20

Jag håller med emcon!

 
Ingen bild

Eric H

25 mars 2014 06:15

Partiledningen kanske borde kasta en blick på dagens omröstning?
Eventuellt inser de att Thoralf Alfsson är är en mycket person uppskattad, och det inte BARA i Kalmar m omgivningar..

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

25 mars 2014 07:19

Eric H Dom får väl kasta en blick på resultatet i Eu valet också

 
Ingen bild

Stefan A

25 mars 2014 08:28

Nej mantrat "allas lika värde" praktiseras verkligen inte i fulmedia, Sverigedemokrater skall hela tiden framställas som "rasistiska monster" då det är helt förbjudet att kritisera den förda invandringspolitiken,Thoralf gör helt rätt, man skall sålla bland sv.... för vem vet, i framtiden kan SD vara vågmästare och då blir SD,s tyckande mera intressant, vet man vilka som ständigt bara skriver dynga om SD så kan man ignorera dessa och gynna de som skriver någorlunda objektivt(om det finns några),man kan t.o.m ringa upp somliga och ge förhandsinfo. så kan Aftonbladet o Expressen stå där med sin tvättade hals och ingenting att skriva om, "man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad" borde man lära sig i fulmedia...

 
Ingen bild

hej

25 mars 2014 09:00



Valet i Frankrike har betydelse för hela Europa, självfallet även för Sverige. Likväl tiger PK-media unisont om denna nyhet.
Och varför det?
Svaret gavs idag på SVT Forum. Det var en reporter som frågade ut kommunisten Britt Marie Mattson och moderaten Per Slingman.
Då frågan om effekten av betald valpropaganda i TV kom upp sa Per Slingman ungefär så här.

Sådan propaganda har en ytterst marginell effekt. I stället är det de frågor som media tar upp som har stor betydelse för valresultatet. Han nämnde de frågor som "tas upp på dagordningen"

Nu blev den annars verbala Britt Marie Mattson svamlig och det blev uppenbart hur hon började att schackra för att komma bort från ämnet.

För ingen kommunist vill naturligtvis att det ska visas att antidemokrater ( kommunister ) genom sitt mullvadsarbete så effektivt kan underminera demokratin.


Filmen borde behandlas av redigerare och klippare och sen spridas i den patriotiska propagandaverksamheten.

Man liksom märker hur kommunistkäringen - hon som vigt sitt liv åt att "uppfostra" folk genom lögnaktig rapportering - bara tappar ansiktet.

Så det är alltså ingen slump att det inte står något om valet i tidningen.

 
Ingen bild

Pepparholm

25 mars 2014 09:26

Jag tycker att SVT med sitt stöddiga mantra om public service borde ha större omdöme än fjantarna på Aftonbladet. Men icke så. I går så hade tydligen någon på Rapportredaktionen sett en "kul" grej om SD i Aftonbladet. Den MÅSTE vi ha med i sändningen. Ingen redaktionschef eller grindvakt som begär research, fakta och angelägenhetsbedömning. Nej, allmänt bejakande, skratt och flams och nu ska dom få!

 
Ingen bild

Annelie

25 mars 2014 09:28

Fantastiskt bra bilder Thoralf. Jag älskar djur och natur.

 
Ingen bild

Hacke

25 mars 2014 09:34

Fina bilder. Svårt att tro det är en sverigedemokrat som kunnat åstadkomma något så varmt och känsligt (Lol).
Nej, allmänreportagen, personporträtten och myssofforna är i första hand vikta för miljö- och vänsterpartister. Hela 7-klövern har också det privilegiet att dom är efterfrågade och intervjuas i sakpolitiska frågor medans sd-representanter endast (hem)söks då det handlar om skandaler eller andra negativa händelser, oftast framskapade av media själva. Ja, då är de inte bara efterfrågade, då drar de obligatoriska hatdreven igång över hela linjen. Tänk bara så olika man behandlar de två senaste riksangelägenheterna med s-politikern i bidragsskandalen i Malmö och den feministiske miljöpartisten som köpte sex i Göteborg, båda dessutom med härkomst ur det nya frälset. Då är man dubbelt säkrad i media och inte en stavelse i fulmedia om vare sig partitillhörighet eller härkomst. Det är knappast svårt att föreställa sig krigsrubrikerna och uthängningarna om det rört sig om sverigedemokrater.
Men jag är övertygad om att alltfler börjar tröttna och genomskåda lögn- och förföljelsemedias envetna dödgrävartaktik. Förtroendebarometern talar sitt tydliga språk med ännu lägre siffror för media och stabil uppgång för sd och Åkesson. T o m public service siffror börjar nu vika från sina ofattbart höga siffror som förmodligen är ett kvarhängande arv från gamla tider då public service i betydligt högre grad levde upp till sitt uppdrag.

Tror sd kommer att få en stor tillströmning av missnöjes-/proteströster som sedan övergår i välgrundade sympatiröster när sd:s ansvarsfulla politik över tid, trots fulmedias mörkning och obstruktion, ofrånkomligt blir alltmer synlig och får genomslag.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 mars 2014 13:32

Domherre, en fågel som där jag bor förebådar sträng vinter. Men ack så vackra!

Nu har jag fyllt i frågan om min hemvist. Jag tillhör för tillfället 80,4% som inte bor i Kalmar län. En intressant enkät, man ser att denna blogg räcker över hela Sverige.
I kommentarerna genom åren har jag också sett många bevis på kommentarer från stora delar av världen, främst av World Traveller.
"Tårtkvinnan" står inför rätten idag och jag hoppas på ett strängt straff, men chansen är tyvärr liten...

 
Ingen bild

Magentan

25 mars 2014 13:48

Vad trött man blir på att SD-partiet ständigt måste demoniseras på alla upptänkliga fula och lögnaktiga sätt i alla våra svenska medier!

Den största och numera mest vänstervridna gratistidningen av alla, nämligen Metro, slutade jag läsa för något år sedan. Men i morse, när jag väntade länge på bussen, gjorde jag ett undantag och började bläddra i Metro-tidningen som låg jämte mig på bänken.

Det räckte med att vända på två blad så grinade en typisk hata-SD-rubrik i ansiktet på mig: "SD-reklam på Ullevi - Nej tack", läste jag. Under rubriken skrev en insändare (som "till sin stora fasa" hade sett SD:s reklamskylt på Ulleviarenan) bland annat följande: "Ska inte alla besökare och idrottare, oavsett hud- eller hårfärg, kunna känna sig välkomna på denna folkliga arena?"

Det finns alltså personer som fortfarande är så in i baljan okunniga om SD att de inte har fattat att alla människor, oavsett hud- eller hårfärg är välkomna BÅDE till Ullevi OCH till Sverigedemokraternas parti! (Självklart skulle ingen sådan upplysning ha någon som helst chans att bli publicerad i Metros insändarspalt.)

Jag är ganska övertygad om att denna stora okunskap om SD beror på att den SD-information som 80-90 procent av befolkningen matas med varje dag året runt ENDAST kommer från SD-hatande och storljugande tidningar, TV- och radioprogram. År efter år har vi förgäves väntat på att få en ordentlig informationsbroschyr i brevlådan från SD centralt. Men inte ens nu, under det stora valåret 2014, tycks SD-ledningen få tummen ur ändan och åstadkomma ett rejält utskick till alla väljare med tydliga fakta i form av stapeldiagram och kontrollerbar information samt klargörande om att kritiken av Sveriges ohanterbara, helt förödande okontrollerade massinvandring inte har något som helst att göra med människors färger på hud-, hår, eller ögon. Detta senare är ju så korkat lögnaktigt att man bara kan sucka åt eländet, men den dagliga och timliga hjärntvätten från massmedierna lyckas alltså nå detta resultat, eftersom folket aldrig får en chans att i lugn och ro läsa sanningen i en hemsänd rejäl broschyr. (Med undantag från de lyckliga människor som bor inom den strävsamma och ambitiösa hedersmannen Thoralf Alfssons utdelningsområde förstås).

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 mars 2014 13:49

Sverigedemokrater stoppade av vilseledda elever på Globala gymnasiet Zinkensdam i Stockholm.
Dålig samhällsundervisning vad gäller demokrati?
Vänsterextrema lärare som uppviglare?
"Demokratin" inom kommunismen lyser kanske igenom...

Detta bör bevakas med skarpa ögon!

 
Ingen bild

Stefan A

25 mars 2014 15:43

Åter igen ett slag rakt i ansiktet på Svenska folket från statsminister Reinfeldt, Skalin tog i dag upp i en debatt i riksdagen att EU med hjälp av Svenska skattebetalare, betalat 200 miljoner kronor för en flytt av ett företag FRÅN Sverige till Portugal, Reinfeldt svar var VI ÄR RIKA!!!! är övertygad om att det finns massor med Svenskar som inte känner sig så värst rika, den avgående statsministern kanske blandar ihop världens högsta skattetryck med att vara rik.

 
Ingen bild

Lotta

25 mars 2014 17:17

Artiklarna nedan torde röra samma person och händelser. Läs hur olika de framställs i Barometern mot i Östran. Barometern visar sig återigen för feg för att skriva sanningen.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/linne-vill-stanga-av-hotfull-student(4215446).gm

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Linnestudent-kraevde-att-kvinnor-skulle-baera-sjal

 
Ingen bild

Lotta

25 mars 2014 17:19

Länken till barometern igen:

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/linne-vill-stanga-av-hotfull-student(4215446).gm

 
Ingen bild

Thoralf A

25 mars 2014 17:54

Lotta

Jag har noterat samma sak!

Helt otroligt hur Barometern döljer fakta för sina läsare.

 
Ingen bild

Gute

25 mars 2014 18:12

Angående Patrik Ehn.

Jag var verkligen både förvånad och överraskad när han uteslöts förra året, men när han nu i efterhand säljer sig till den SD-fientliga skvallerblaskan Expressen så inser man att beslutet var riktigt trots allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards