thoralf

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

EU HAR GJORT DET IGEN

Av Thoralf Alfsson - 27 februari 2014 08:08

Nu har EU förbjudit innehållsdeklarationen på snusdosor. Vilket smakämne som är tillsatt får inte visas i text eller bild på snusdosor enligt ett beslut i EU-parlamentet under onsdagen.


Kom ihåg att vi betalat 37 000 miljoner kronor brutto för att Marit Paulsen och andra EU-parlamentariker skall kunna fatta dessa idiotiska beslut.


Nu får väl svenska snustillverkare hitta på ett färgsystem för att kunderna skall veta vilken smak som är i dosorna.

Svart = Lakrits

Turkos =Mentol

Sedan får det hänga en förklarande skylt vid sidan om stället med snusdosor ;-)


Vad har vi de svenska EU-parlamentarikerna till egentligen? Marit Paulsen försvarar säkert beslutet med att de har inga snusdosor med smak angivet ute i övriga Europa heller! Jag tror det här till och med är dummare än gurkorna eller de för böjda bananerna från Kanarieöarna.


Sunt förnuft tycks knappast råda när europas politiska elit församlas i Bryssel. Det behövs utan tvivel nya partier som rör om i grytan! Dessutom bör flera gamla partier kastas ut från Bryssel.


Kristina ”mopsen” Winberg behövs i Bryssel och hon kan med fördel ersätta EU och Euro förespråkaren och folkpartisten Marit ”bulldogen” Paulsen.


Det skall bli väldigt intressant att se hur Sveriges riksdag och regeringen hanterar den nya lagen! Det är ju val till EU-parlamentet om tre månader.


För Sverigedemokraterna som EU-kritiskt parti är det en välkommen straffspark som jag hoppas att partiet förvaltar väl.


Expressen, SvD

 
 
Ingen bild

Rune

27 februari 2014 08:24

Men? Är inte snus förbjudet i övriga EU?
Hur kan då EU ha synpunkter på snus som bara får förekomma i Sverige? Snuset och dess innehållsdeklaration är ju då en intern inre angelägenhet som då bara angår Sverige.

 
Ingen bild

Sven Dacke

27 februari 2014 08:43

Är det något som gör "gammalsvenskar" upprörda är det Vargar och Snus när EU lägger sig i.

Passa på¨och använd detta som exempel inför det kommande EU valet.
Ett utmärkt exempel på en vansinnig politisk lösning för Europa och snart även länder utanför

 
Ingen bild

Åke

27 februari 2014 08:57

Eftersom jag alltid varit och är starkt EU-kritisk, så har jag ett domännamn, som jag köpte och betalar för fortfarande efter 10 år, men som jag inte haft tid över till att göra något åt alls ännu, inkl. betald plats på webbhotell med E-mail och allt vad det innebär....www.sverigeutureu.se är adressen om den skulle komma igång...

Någon som känner sig manad att skapa en informationssajt mot EU?
Thoralf vet nog vem jag är enl. IP-nummer osv.....

 
Ingen bild

S-E Karlsson

27 februari 2014 10:17

Den gamla 74 åriga tanten Marit Poulssen borde väl ta pension istället för att vara med och fatta idiotiska beslut i EU till nackdel för Sverige ! Hon har säkert en pension där det inte som för oss vanliga sänks med 2,7 % 2014 !

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 februari 2014 11:03

Sven Dacke...
Ja, vårt snus, invandringen och vargfrågan är två saker som definitivt INTE ska styras från EU.
Rensa ut varannan EU-byråkrat och EU-politiker och låt de kvarvarande sköta viktiga gemensamma frågor.
Det är stor skam att Bryssel ska styra över det mesta i Sverige...

 
Ingen bild

Skånepåg

27 februari 2014 12:02

Från SVTText:

http://www.svt.se/svttext/web/pages/112.html

”Mellan 2010 och 2012 dog 12.000 per-
oner per år till följd av rökning,
och runt 100.000 personer drabbades av
rökrelaterade sjukdomar. Den tidigare
siffran låg på 6.500 dödsfall.”

Inte svårt att att räkna ut vad detta beror på
och hur det negativt påverkar sjukvårdens totalkostnader.

 
Ingen bild

s29

27 februari 2014 14:38

skånepåg?????? Vad har det med snusande att göra? Vad jag däremot vet är att dom tvingat på oss chicuitas bananer. Detta trots att samtliga av dom män som besprutade bananerna med växtgift blev sterila.

 
Ingen bild

Lärare

27 februari 2014 14:40

Har aldrig tidigare hört SVT rapportera om TV 4 Novus väljarundersökning så många ggr som idag. Vad kan det bero på tro???

Kul! Då förväntar vi oss att när SD ökar, att samma ivriga rapportering om mätningen sker som i dag. Annars blir även SVT ej trovärdiga, fast det är dom knappt idag heller!

 
Ingen bild

SDare

27 februari 2014 15:02

Kan Arbetsförmedlingen, så kan Novus. Själv litar jag inte på någon av dem.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/burlov/arbetsformedling-ljog-om-arbetslosa-1/

 
Ingen bild

Tobbe S

27 februari 2014 15:17

@Skånepåg. I ett land där 16% av befolkningen röker är nog inte rökningen ett stort folkhälsoproblem. Siffran 100.000 st i rökrelaterade sjukdomar tror jag inte på, för det skulle innebära att storleksordningen halva årskullar av befolkningen drabbas av rökrelaterade sjukdomar. Skulle tro att ditt rödtjut, Skånepåg, är ett större problem, både vad avser aktivt alkoholbruk och passivt. Aktivt alkoholbrukande är våldsamt överrepresenterade avseende lever-, hjärt-, mag- och cirkulationssjukdomar. Passivt alkoholbruk är alla misshandlade, alla olyckor, alla sociala misärfall och alla omhändertagna barn till följd av alkoholbruk. Jag tror att alla intresseorganisationer blir självspelande pianon. D v s Folkhälsoinstitutet och "En rökfri generation" huseras av ett antal medelklass och rätt högavlönade karriärister som är måna om sina jobb och som larmar så fort de anar anslagsminskningar. Fast deras "BagInBox" rödtjut vill de inte så gärna larma om.

 
Lassekolja

Lassekolja

27 februari 2014 15:35

Jaha, ytterligare ett stollebeslut från Bryssel! Man gör verkligen vad man kan för att på sikt avskaffa sig själv!
Samma logik(?) som med rasismen; man avskyr rasism samtidigt som man gör politiskt vad man kan för att den skall växa!Goddag yxskaft! För att avskaffa yxskaftet, rösta SD 2014!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 februari 2014 16:15

Förtydligande: Självklart är det inte bra med snus. Men vi måste få bestämma över det i Sverige.
Vad gäller varg är jag för 0-alternativet. Där ska EU hålla sig låångt bort. Blir det inte en omändring så att allmän jakt tillåts, kommer SGT (SkjutGrävTig) bli reaktionen från glesbygdens folk. Vreden är stor.

Fö. har tydligen Özz Nûjen skänkt 100 000 till Feministiskt initisiativ.Kan det möjligen vara till bekämpande av hedersvåld i hans hemland...

 
Ingen bild

Skånepåg

27 februari 2014 16:43

@ s29/Tobbe S

Min avsikt är att sista meningen skall leda till eftertanke hos en och annan beträffande denna kostnadsutveckling. Skillnaden mellan snus och rökning är ändå inte så stor och därför tycker jag att jag håller mig någorlunda till tråden och att det är ett lämpligt tillfälle att passa på och informera om denna utveckling. Var och en får själv dra sina egna slutsatser beträffande vad som man anser om rökningen och dess konsekvenser. Jag har inte de exakta siffrorna, men om jag inte minns fel är det cirka 3000 personer som årligen avlider i lungcancer, där där såväl aktiv som passiv rökningen har en stor betydelse

 
Stefan K

Stefan K

27 februari 2014 18:18

Angående Mikael Ribbenviks uttalande i Rakt på, om att alla som får uppehållstillstånd i Sverige förväntas stanna och inte återvända. Denna fråga bör ni i SD skicka vidare till verket och regeringen: Vilken framtid väntar Syrien när kriget är slut och Europa har gett permanenta uppehållstillstånd till hundratusentals syrier (företrädesvis högutbildade) eller kanske fler?

Ribbenvik sade också att kostnaden är ointressant, att personer som inte köper svensk asylpolitik är omänskliga och att flertalet konflikter väntar runt hörnet.
http://www.svtplay.se/video/1852949/del-6
Som sagt, vi har nog inte sett slutet på svensk asylpolitik, däremot börjar vi se slutet på den svenska välfärd generationer av svenskar vant sig vid.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

27 februari 2014 19:07

OT: TV4 68 proklamerar SD rasar V ökar enligt undersökning som TV4 gjort med Novus
Kyss Karlsson i röven
Du som vill veta svaret håller koll på Norska Sentio

 
Ingen bild

Magentan

27 februari 2014 21:08

(Off Topic men ...)

"Människan orsakar INTE global uppvärmning"

Patrick Moore, den kanadensiske ekologi-forskare som deltog i grundandet av miljöorganisationen Greenpeace 1971, meddelade ovanstående under en utfrågning i USA:s senat nyligen. Moore lämnade Greenpeace redan 1986, eftersom han ansåg att organisationen blivit alltför vänstervriden och börjat prioritera politisk aktivism före ett vetenskapligt förhållningssätt.

"I en rapport som kommer att publiceras senare i år erkänner FN:s klimatpanel, IPCC, att tidigare alarmistiska prognoser om den globala uppvärmningen som baserats på datamodeller varit kraftigt överdrivna. Istället har panelen kommit fram till att uppvärmningen har minskat under de senaste 10-15 åren."

Läs mer om detta här:

http://www.friatider.se/greenpeace-grundare-manniskan-orsakar-inte-global-uppvarmning


 
Ingen bild

Jimmie på Debatt

27 februari 2014 23:32

Ett lysande anförande

http://www.svtplay.se/video/1851633/debatt

 
jonte bergström

jonte bergström

28 februari 2014 12:31

En annan knäpp, ny EU-regel är att jag som solarie-entreprenör inte får sälja solkräm i samma lokal som solarierna finns i, i lokalen bredvid går det dock bra, produkterna är alltså INTE förbjudna att sälja, bara förbjudna att sälja dom i solariet. Inte pga ämnen i krämen utan pga att den marknadsförs som en produkt som ska användas INNAN solning. Kommunens tjänsteman sa till mig att om du plockar bort skriften om att den skall användas innan så kan du sälja exakt samma kräm ändå... Dock blir ju mina kunder lidande då jag inte kan ge dem fullständig information om produkten. Norrmännen kastade b.t.w detta lagförslag i papperskorgen direkt, då inga bevis för ökad hudcancer-risk framkommit.

EU-idioti när den är som bäs.. jag menar sämst. Och svenska myndigheter står glada i hågen och med käcka leenden och implementerar skiten utan att reflektera över vad fan man egentligen håller på med. Kommunens tjänsteman tyckte själv att det var en dåligt genomarbetad lagtext.

En person som vill sola i mina solarier får alltså köpa denna kräm i annan butik då den ej är olaglig att sälja (den är helt harmlös och oskadlig t.o.m.), ta med sig den till mitt solarium och använda den där, men jag får inte sälja samma kräm i en automat i min solarielokal...

Kommer garanterat att rösta SD i båda valen i år. EU kan dra åt h-vete!

http://www.ultratan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards