thoralf

Alla inlägg den 4 juni 2018

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2018 21:35

Mina motioner som behandlas av Servicenämnden bifalls aldrig, utan undantag. Jag har haft flera motioner som berör vindkraft under de senaste åren med anledning av att Kalmar kommun upphandlade ett eget vindkraftverk för ca 30 miljoner kronor. Kalmar kommun har ägnat sig åt kreativ bokföring för att dölja förlusterna under flera år för vindkraftverket.


Centerpartiet har under flera mandatperioder haft ordförandeposten i Servicenämnden. Först innehade Ingemar Einarsson ordförandeposten, sedan lämnade han över till Johanna Petersson, även hon Centerpartist.


Något stöd har jag heller inte fått från förvaltningschefen Benny Wennberg på Serviceförvaltningen. Det har varit lite si och så med viljan att besvara mina frågor. Men som mina läsare säkert förstår så brukar jag inte ge mig innan jag fått det som jag önskar.


För några veckor fick jag dock mig en rejäl överraskning när jag synade de kommunala valsedlarna. Jag upptäckte nämligen att Benny Wennberg kandiderar för Centerpartiet i kommunvalet i Borgholm. Nu förstår jag ännu klarare varför mina motioner alltid avslås. Det är ju ett gäng Centerpartister som styr Serviceförvaltningen.


En förvaltningschef skall vara objektiv för att inge förtroende hos alla partier i kommunpolitiken. Benny Wennberg är inte längre objektiv enligt min uppfattning.


Att en förvaltningschef också är aktiv politiker anser jag vara helt olämpligt, även om det inte bryter mot några regler.

 

     

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2018 21:02

Ibland överträffar verkligheten fantasin brukar man säga ibland. I detta fall så trodde jag faktiskt att detta var Fake news och därför delade jag inte inlägget på Facebook. Idag bekräftar SVT Halland att uppgiften var riktig i en artikel.


Det är stora förändringar på gång i kungariket Sverige!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards