thoralf

Alla inlägg den 1 december 2016

Av Thoralf Alfsson - 1 december 2016 23:53

Barometerns ledarredaktion har uppenbarligen läst mitt blogginlägg om att Kalmar tingsrätt kommer sluta med traditionen med tingspredikan. Idag skriver man på ledarsidan med rubriken ”Döm inte ut tingspredikan” till stöd för mitt blogginlägg.


”Typiskt nog använder också Sverigedemokraternas Kalmarföreträdare Thoralf Alfsson tingsrättens traditionsbrott som ett slagträ mot "islamisering". Det är formen, traditionen och vad som uppfattas vara det svenska som värnas. Poängerna är enkla, men mångfaldsmotiveringen öppnar också för dem. ”

 

Det är intressant att ledarskribenten Martin Tunström kallar det för ett traditionsbrott av tingsrätten. Jag har försökt få fram hur många år som det varit en tingspredikan i Kalmar. Prästen Peter Wänehag skriver följande i ett mejlsvar.


”Har inga uppgifter om historien kring tingspredikan i Kalmar men skulle vara förvånad om det inte handlar om en flera hundra år gammal tradition.”

 

Frida Karlsson vid Kalmar tingsrätt har fått samma fråga och svarar enligt nedan.


 


Är det då en tradition som hållits 330 år i Kalmar som dagens mångkulturivrare nu vill rasera? Tingspredikan är frivillig det är inget tvång vare sig för anställda eller nämndemän och därmed borde det inte vara något problem.


Uppriktigt sagt tycker jag att det är för bedrövligt! Jag undrar vilka det är som har tagit detta beslut och på vilka grunder. Jag kommer ställa ytterligare frågor kring detta och begära ut det protokoll som måste finnas där beslutet togs.


När jag publicerade mitt förra blogginlägg i detta ämne mejlade jag en länk till blogginlägget till de nämndemän som fanns i den mejllista som jag hade tillgång till. Då hörde sju nämndemän av sig till mig och beklagade sig över mitt mejl. Det var sex socialdemokrater och en moderat! Det säger en hel del om vem/vilka som ligger bakom detta beslut. Sex socialdemokrater!


Den socialdemokratiska politikern och nämndemannen Steve Sjögren svarade mig så här. Ett ganska intressant svar.


 


Steve Sjögren har aldrig deltagit i tingspredikan ändå är han så kritisk. Det tyder på en helt annan värdegrund än den kristna värdegrunden och alla människos lika värde. Han tror vare sig på Gud , islam eller någon annan. Jag tyckte då att jag kunde kosta mig på att svara Steve Sjögren med följande mejl.


 


Mina läsare förstår säkert ironin och att jag inte fått något mer svar ;-)


PS

För övrigt tror jag många gånger att anfall är bästa försvar! Jag saknar det från en del håll!

 

Av Thoralf Alfsson - 1 december 2016 17:02

 SCB kom idag med sin stora valundersökning för november. Egentligen inga större förändringar i opinionen. Svenskarna är minst sagt indoktrinerade av media och etablissemanget. Det verkar som större delen av den svenska befolkningen är faktaresistenta.


När man betraktar vilken politik de olika partierna driver idag blir min slutsats att 53,5 procent av svenska befolkningen tänker rösta på partier (V, MP, S, C, L) som vill avveckla nationen Sverige. Partier som vill fortsätta med ett massivt folkutbyte för att krossa den svenska identiteten, vår kultur, kristna värdegrund och våra traditioner.


Jag vet inte om mina läsare har reagerat på hur media vurmar för Centerpartiet i reportage efter reportage och artiklar i media. Ändå har Centerpartiet bara ökat en enda ynka procentenhet sedan valet 2014. Det är antagligen missnöjda miljöpartister som lika kvickt kan återvända till MP.


Men med tanke på hur Centerpartiet driver sin politik på invandringsområdet där man ligger väldigt nära V och MP så är det inte förvånande att journalisterna vill blåsa upp Centerpartiet. Men tittar man på nedanstående diagram så ser man att vänstermedia inte har så mycket annat att glädjas över!


 


Av Thoralf Alfsson - 1 december 2016 00:10

Nigel Farage talar vid en mediekonferans. Han läxar upp deltagarna om både det ena och det andra, inte minst klimatalarmisterna och vindkraftsivrarna. Avslutning är minst sagt träffsäker. 


Tänk om någon kunde läxa upp svenska journalister på samma sätt men i Sverige bjuds väl enbart ja-sägare in att tala.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards